Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kaloritelling? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38768)

drodla 16-12-10 15:56

Sv: Kaloritelling?

Jeg testet kalkulatoren, og ifølge den er min brm over 1700 kcal. Det som umiddelbart slår meg at å bruke så mye energi bare på å eksistere, er mye unødig belastning på stakkars kroppen min.

Carisma 16-12-10 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattie (Innlegg 984993)

Den er det dummeste jeg har vært borti! I følge den skal jeg ligge på mellom 2 og 3 ganger så mye som jeg har gjort hele livet. Hvis den hadde vært rikitg hadde jeg med andre ord hatt kroppen til Kate Moss nå, med det kaloriunderskuddet! :lol: :rulleøyne

Augustina 16-12-10 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 985150)
Den er det dummeste jeg har vært borti! I følge den skal jeg ligge på mellom 2 og 3 ganger så mye som jeg har gjort hele livet. Hvis den hadde vært rikitg hadde jeg med andre ord hatt kroppen til Kate Moss nå, med det kaloriunderskuddet! :lol: :rulleøyne

Åh, jeg fikk et helt normalt tall jeg :) BMR var 50 kcal høyere enn hva en inbodytest viste, men ellers var ikke mitt tall så høyt.

Kanutten 16-12-10 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 985214)
Åh, jeg fikk et helt normalt tall jeg :) BMR var 50 kcal høyere enn hva en inbodytest viste, men ellers var ikke mitt tall så høyt.

Jeg fikk ca 1650 kcal på kalkulatoren. Tanitavekta mi sier 2523 kcal. Holder en knapp på tanitavekta. :D Og begge deler er satt til liten mosjon. Rett over sengeliggende. :rolleyes:

Supera 17-12-10 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattie (Innlegg 984993)

Din BMR er 1872.00
Kaloriforbruk hvis du er moderat aktiv (moderat mosjon eller trening 3-5 dager i uken) er 2901.60 kcal

Og så linket den videre til fettprosent.no:
Din fettprosent er 25.75

Har ikke målt meg siden mars i år, så jeg brukte de tallene. 25.75 % får jeg ikke til å stemme... Kvinner skal helst ligge på fettprosent mellom 20 og 30. Og den gikk faktisk opp litt fra før-målingene mine. Før-målingene mine var 25.67 %. :confused: Enten har jeg målt feil, eller så er formelen feil. Jeg ser at leggstørrelsen har utrolig mye å si for fettprosentutregningen. Jeg har gigantiske legger, og derfor tror jeg den tolker svarene mine som at jeg er veldig muskuløs.

Iset 17-12-10 01:19

I 2006 levde jeg ganske strikst etter Skaldeman sine prinsipper i 8 uker. Jeg blogget om det og la inn alt jeg spiste i VGs vektklubb så den regnet ut kaloriene. Jeg var pinlig nøyaktig nettopp for å teste ut om jeg kunne spise slik og allikevel gå ned i vekt - uten å trene noe som helst.
Jeg fikk opp mellom 3000 og 4000 kcal om dagen med mitt kosthold, avhengig av hva jeg spiste. Men aldri under 3000 kcal. Jeg raste ned 10 kg på de 8 ukene og har aldri følt meg bedre.
På Grete Roede-kurs slet jeg meg ned knappe 3-4 kilo på like lang tid, med hardtrening flere ganger i uka. Interessant, det der.

Augustina 17-12-10 12:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 985320)
I 2006 levde jeg ganske strikst etter Skaldeman sine prinsipper i 8 uker. Jeg blogget om det og la inn alt jeg spiste i VGs vektklubb så den regnet ut kaloriene. Jeg var pinlig nøyaktig nettopp for å teste ut om jeg kunne spise slik og allikevel gå ned i vekt - uten å trene noe som helst.
Jeg fikk opp mellom 3000 og 4000 kcal om dagen med mitt kosthold, avhengig av hva jeg spiste. Men aldri under 3000 kcal. Jeg raste ned 10 kg på de 8 ukene og har aldri følt meg bedre.
På Grete Roede-kurs slet jeg meg ned knappe 3-4 kilo på like lang tid, med hardtrening flere ganger i uka. Interessant, det der.

Åhhh, skulle ønske det der også gjaldt meg :D For en utrolig behagelig måte å gå ned i vekt på, hihi.

Iset 17-12-10 14:22

Nåja, jeg klarte ikke mer enn 8 uker fordi jeg ble matlei. :p Mannen min har slanket seg 30 kg på den måten, han har holdt ut i 8 måneder nå og stortrives. Men jeg orker det ikke, jeg må ha frukt, litt brød, pasta, osv, må kunne spise "normalt", så jeg lever helst på noe tilnærmet Fedon. Prøver, i hvert fall. Nå i jula går det jo til h...., men jeg har uansett fått beskjed om å legge på meg noen kg av legen og når jeg ikke klarer det ved å spise meg halvt ihjel engang så orker jeg ikke å tenke for mye på det akkurat nå, hehe. *luksusproblem*

Men dette med kaloritellingen er veldig interessant. Hos meg viser det i hvert fall at det kommer an på HVA jeg spiser og ikke hvor mye. Før operasjonen da, nå er det jo annerledes.

drodla 17-12-10 17:18

Jeg er på vektklubb.no fortsatt, og bruker dagboken der med gjevne mellomrom for å ta noen "stikkprøver" på karbonivået. Sjekket for moro skyld dagens forslag til mat, og ble sulten bare ved tanken. Middagen min i dag skal nemlig bestå av en 133kcal pizzabit. Ååå, så glad jeg fant en annen vei!

Kallorinivået mitt ligger som regel under 2000 om dagen, selv om jeg ikke teller. Skjønner ikke helt hva jeg skulle spist for å komme opp i 4000 uten karbohydrater, for de dagene jeg har spist skikkelig mye (gjerne dagen etter en dag jeg har spist litt lite) så er jeg ikke over 3000 likevel.

Iset 17-12-10 23:37

Nå hadde jeg aldri kommet opp i de mengdene, men før jeg ble operert hadde jeg ikke magemål, jeg kunne spiste til jeg nesten kastet opp. Så jeg slet ikke akkurat med å komme opp i de mengdene, lavkarbo eller ei. I dag hadde jeg som sagt aldri klart det.

drodla 18-12-10 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 985680)
Nå hadde jeg aldri kommet opp i de mengdene, men før jeg ble operert hadde jeg ikke magemål, jeg kunne spiste til jeg nesten kastet opp. Så jeg slet ikke akkurat med å komme opp i de mengdene, lavkarbo eller ei. I dag hadde jeg som sagt aldri klart det.

Nei, det skjønner jeg. Jeg ser jo bildet ditt :) Men selv er jeg liksom fortsatt ei hundrekilosdame. Må legge til da, at MED karbohydrater vet jeg godt hvordan jeg skal få til en sånn mengde :)

Iset 18-12-10 00:39

Hehe ja da er det ikke noe problem for de fleste, vil jeg tro. :p

pesada 15-01-11 01:03

Hei alle sammen. Vil bare si tusen takk for alle svar.. Jeg har lett etter denne tråden i mange uker nå. Jeg var sikker på jeg la den inn på "spørsmål og svar", og antok til slutt den ble tatt bort fordi det ikke var noen svar.

Det har absolutt ikke vært meningen å starte en tråd og la dere bruke tid og energi på meg for så å stikke av. Vil bare si at jeg har lest absolutt alt dere har skrevet, og jeg takker og bukker for alle svar!!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.