Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Superas oppussingsprosjekt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38654)

Veggpryd 11-12-10 14:51

Sv: Aeryths oppussingsprosjekt

Takk. :)

Ja, jeg synes også tregulv er penere enn parkett.

jvb 12-12-10 15:10

Jeg leste ikke hele tråden, men husk foring mot veggen på høyskapet med ovneni så ikke ovnsdøren slår i dørkarmen når den åpnes. Og hva skjer om noen slår opp kjøkkendøra når ovnen/mikroen er åpen? Måker man kjøkkendøra rett i døra til ovnen?

Du er jo praktisk anlagt så det går nok bra - det ser veldig bra ut :)

Supera 12-12-10 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvb (Innlegg 982824)
Jeg leste ikke hele tråden, men husk foring mot veggen på høyskapet med ovneni så ikke ovnsdøren slår i dørkarmen når den åpnes. Og hva skjer om noen slår opp kjøkkendøra når ovnen/mikroen er åpen? Måker man kjøkkendøra rett i døra til ovnen?

Du er jo praktisk anlagt så det går nok bra - det ser veldig bra ut :)

Takk for praktiske tips, jvb! :snill: Det var faktisk ting jeg ikke hadde tenkt på! Det er noen cm med foring mellom høyskapet med ovn og veggen. :ja: Døra åpnes ut mot gangen, så det skal ikke være noe problem. Uansett skal døra skiftes, så jeg kan bestemme hvilken retning den skal åpnes, men jeg synes det er mest hensiktsmessig å ha den slik den er i dag.

Supera 21-01-11 00:17

Kult eller tacky?

http://www.netthandelen.no/prodbilder/large/109142.jpg

Den glassfirkanten skifter farge etter hvor varmt vannet er. Blått for kaldt, grønt for lunkent og rødt for varmt og blinkende rødt for veldig varmt. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et slikt blandebatteri til vasken på "finbadet". Klarer ikke helt å bli enig med meg selv. Min umiddelbare reaksjon var at det var kult, men det kan kanskje bli litt for mye liksom?

kennygirl 21-01-11 01:30

Praktisk å se hvilken temperatur vannet har, men litt tacky etter min smak :o

Lava 21-01-11 01:41

Likte den!
Men i ett "gammelt" hus, passer det ikke...
Hvis alt annet er "uptodate" så går det bra, men finn èn stil og hold deg til den :klem:

TrillTrall 21-01-11 08:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1007456)
Kult eller tacky?

Den glassfirkanten skifter farge etter hvor varmt vannet er. Blått for kaldt, grønt for lunkent og rødt for varmt og blinkende rødt for veldig varmt. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et slikt blandebatteri til vasken på "finbadet". Klarer ikke helt å bli enig med meg selv. Min umiddelbare reaksjon var at det var kult, men det kan kanskje bli litt for mye liksom?

Grusomt etter min smak. Jeg ser det praktiske i å få vite vanntemperaturen, men det var forferdelig stygt da.

Cherry 21-01-11 08:59

Jeg kan se gleden i det, men kjære vene da, tror du at du syns det der er pent om 3 år?

Supera 21-01-11 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1007480)
Praktisk å se hvilken temperatur vannet har, men litt tacky etter min smak :o

Hehe
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1007485)
Likte den!
Men i ett "gammelt" hus, passer det ikke...
Hvis alt annet er "uptodate" så går det bra, men finn èn stil og hold deg til den :klem:

Gammelt hus, men jeg har absolutt ikke gammeldags smak. Så alt inne skal være "uptodate". Jeg kan ikke fordra sånn skikkelig feminin stil med masse hvitt og masse blomster og slikt. Eller gammeldags. Min stil kan vel beskrives som leken moderne eller noe sånt. Jeg har tatt stiltest, og jeg kom en plass mellom moderne og minimalistisk, men det var veldig få forskjellige stiler der.

Stål og glass er mmm, men så liker jeg også å sette ett personlig preg med ting ingen andre har. Og bilder skal kun henges opp på veggen hvis det betyr noe for meg eller er praktisk (lys og slikt). Jeg har konsertplakater for band jeg har jobbet backstage med og collager av venner og familie. Skulle jeg hatt et maleri på veggen så måtte det vært malt av noen jeg kjenner eller av et motiv jeg hadde et forhold til.

Vi har en interiørbutikk på Moi som heter Landstil. Der har jeg ikke giddet å gå inn en gang, fordi det er så mye ting som jeg synes er butt ugly. Men dit reiser de fra fjern og nær for å gå på.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._5480278_n.jpg
Type slikt som dette. Aldri i verden om jeg hadde godtatt noe slikt skrap i huset mitt! :spy: Men jeg må nesten en tur innom snart og se om det er NOE som jeg liker i alle fall. Kan da ikke være bare stygge ting?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1007528)
Grusomt etter min smak. Jeg ser det praktiske i å få vite vanntemperaturen, men det var forferdelig stygt da.

Hehe
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1007529)
Jeg kan se gleden i det, men kjære vene da, tror du at du syns det der er pent om 3 år?

Det var liksom det. Det er vanskelig å vite.

Slik ser den ut når vannet ikke er på:
http://img.diytrade.com/cdimg/115367...LED_faucet.jpg

Hm, overveldende negativ respons. :geip: Men det var jo også flere som likte det gamle kjøkkenet til Farmor enn mitt nye, så hm....

nellie 21-01-11 14:14

Passer inn i f.eks en ungdomsleilighet kanskje:) Hvis du liker den veldig godt, så er det jo tross alt ikke noe stort prosjekt å bytte den ut.

Supera 21-01-11 14:16

Fant forresten testen igjen. Den var hos HTH. Test din kjøkkenstil. Haha, nå prøvde jeg å velge ut de tingene jeg synes var styggest og da ble det skandinavisk landkjøkken. :geip:

Supera 21-01-11 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1007797)
Passer inn i f.eks en ungdomsleilighet kanskje:) Hvis du liker den veldig godt, så er det jo tross alt ikke noe stort prosjekt å bytte den ut.

Hehe, jeg er jo ikke så gammel, og det blir nok litt "ungkarsbolig"-preg over huset mitt. :geip: Leste litt om å bytte ut og det var ikke noe stort prosjekt, nei. Og dette blandebatteriet koster bare sånn 200-250 kr, så det er ikke dyre tingen heller.

Rin 21-01-11 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1007798)
Fant forresten testen igjen. Den var hos HTH. Test din kjøkkenstil. Haha, nå prøvde jeg å velge ut de tingene jeg synes var styggest og da ble det skandinavisk landkjøkken. :geip:

Morsom test, jeg får til svar at jeg foretrekker "det urbane kjøkken" - som i praksis er "ikea pluss noen dekorative greier fra thinkgeek" :D

Og hei, det blandebatteriet kan se strålende ut med riktige omgivelser. Jeg hadde ikke valgt det, men det er bare fordi jeg liker bedre at ting er matte enn shiny/glass.

Supera 21-01-11 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1007821)
Morsom test, jeg får til svar at jeg foretrekker "det urbane kjøkken" - som i praksis er "ikea pluss noen dekorative greier fra thinkgeek" :D

Tihi, jeg ble av og til urban og av og til minimalistisk. På noen punkter ville jeg ikke hatt noen av de tre tingene, og på noen ville jeg hatt to av tingene. Thinkgeek er jo bra, hehe. Hvis jeg noen gang skal bygge hus, da skal det være teknologisk da! :snill:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1007821)
Og hei, det blandebatteriet kan se strålende ut med riktige omgivelser. Jeg hadde ikke valgt det, men det er bare fordi jeg liker bedre at ting er matte enn shiny/glass.

Jeg hadde tenkt å ha blå som detaljfarge på badet (det er blå lys på steambadet jeg skal kjøpe, og så ha blå håndklær og slikt). Så med rødt eller grønt lys på blandebatteriet blir det ikke fullt så gjennomført. Men så er jo bare det for en kort periode mens man har på vannet. For det meste så vil det jo ikke være lys på blandebatteriet. Hm, klarer ikke helt å bestemme meg. Synes også det var kult at vannet kommer ut av sprekken og blir bredt og ikke bare kommer ut av ett rundt hull.

Supera 21-01-11 17:44

Jeg ser forresten at det blandebatteriet tar batterier, så hvis jeg ikke vil ha lys så er det jo bare å fjerne batteriene! Jeg likte designet på den - det var lyset som jeg er redd for at blir tacky. Da er det stor fare for at det blir det blandebatteriet der i vasken på "finbadet". :ja:

Carisma 21-01-11 20:30

Hvis det er så billig, er du sikker på at det holder? Blandebatterier er en av tingene hvor pris har endel å si. Kjedelig om det begynner å lekke i pakningen etter en mnd, eller enda værre, vannspruten plutselig står i taket... :o

TrillTrall 21-01-11 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1007801)
Hehe, jeg er jo ikke så gammel, og det blir nok litt "ungkarsbolig"-preg over huset mitt. :geip: Leste litt om å bytte ut og det var ikke noe stort prosjekt, nei. Og dette blandebatteriet koster bare sånn 200-250 kr, så det er ikke dyre tingen heller.

Men du må ha rørlegger til å bytte det og de tar jo en tusing bare for oppmøte... *strør salt i såret* ;)

Neida - om du liker det så kjøper du det! :ja:

TrillTrall 21-01-11 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1007798)

*fnis* Det er vel ingen bombe hva jeg liker best? ;)

Supera 21-01-11 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1008073)
Hvis det er så billig, er du sikker på at det holder? Blandebatterier er en av tingene hvor pris har endel å si. Kjedelig om det begynner å lekke i pakningen etter en mnd, eller enda værre, vannspruten plutselig står i taket... :o

Det er egentlig verdt mer, men jeg har sett litt hva de pleier å gå for på netthandelen, og det er ofte 200-250 kr. "Kjøp nå"-prisen er 800 kr. Den som ligger ute akkurat nå er foreløpig på 500 kr og det er 6 minutter igjen.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1008075)
Men du må ha rørlegger til å bytte det og de tar jo en tusing bare for oppmøte... *strør salt i såret* ;)

Neida - om du liker det så kjøper du det! :ja:

Naboen er rørlegger og gjør det gratis. :snill:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1008081)
*fnis* Det er vel ingen bombe hva jeg liker best? ;)

Haha, tipper du fikk skandinavisk landkjøkken. :geip:

Supera 05-02-11 03:56

Jeg synes vegger skal være slette og at huntonitplater som ser ut som stående panel er schtøgge. Men faren min sier at han gidder ikke å sparkle og tapetsere hele huset og at jeg da må leie inn folk til å gjøre det. Hm... Jeg aner ikke hvordan man gjør slikt, men vi skal begynne med veggene i stua og på kjøkkenet i neste uke så da får jeg kanskje gjøre litt selv. Jeg tror det er mest klatt og tidkrevende, men ikke spesielt vanskelig. Så kanskje jeg kan gjøre det selv? Faren min har til nød gått med på å være med på å sparkle og tapetsere veggene i stua og på kjøkkenet. Sånne rom jeg er mye på hadde jeg blitt gal om jeg skulle hatt huntonitplater. Men på soverom og i ganger, så er det mye mulig at jeg går for huntonitplater. Jeg var ute på byggsenteret og skulle velge hvilken plate jeg synes var minst stygg i går. Sukk, det er forferdelig å velge mellom pest og kolera... Valget falt på Perle Hvit:
http://www.byggma.no/11108_LGEdCo0Zm4w.img
Jeg tror det er den jeg synes er minst stygg, men det er ikke mye forskjell på dem. Og det var i alle fall ikke lett å se på dem på nettet eller i brosjyre. Man må nesten se på platene selv.

Men good news, de har fått "design"-plater. Det var jo faktisk litt kult!
http://www.byggma.no/13378_sEJefc9HUEI.img
http://www.byggma.no/13328_fu7o5pIgfOw.img
http://www.byggma.no/13383_qbrWokbIqY0.img
http://www.byggma.no/13373_cjRGh6Rn7i4.img

Og denne her er hele 6 plater bred, altså 3,6 meter:
http://www.byggma.no/13358_7AJpELg9BW8.img
Mistenker at man hadde blitt litt lei av den etterhvert da...

Tunrida 05-02-11 04:56

Likte skogen godt ;) Ser ut som du har litt å jobbe med, og jeg gleder meg til å se det endelige resultatet! Masse lykke til :D

Supera 05-02-11 05:27

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunrida (Innlegg 1021058)
Likte skogen godt ;) Ser ut som du har litt å jobbe med, og jeg gleder meg til å se det endelige resultatet! Masse lykke til :D

Masse, masse jobb. I tillegg til at jeg jobber 100 %. Men det blir herlig å bo i nyoppusset eget hus!

Jeg har forresten begynt å beise huset. Jeg har ikke hatt med speilrefleksen i huset siden jeg må labbe 250m i glatt bakke fordi det er umulig å komme seg opp med bilen. Men jeg har tatt bilde med mobilen (som jeg syntes var greit da jeg så det på mobilen, men full størrelse var det visst skurrete og dårlige farger). Fargen på huset er Jotun trebitt beis kastanje og vinduskarmer, hjørnebord og slikt er beiset hvite. Selve veggen skal være slik, men karmene og det skal males hvite senere. Fargen på veggen var mye lysere i katalogen, så vi tror at den blir litt lysere når den trekker skikkelig inn. Men jeg likte den slik den var nå også, jeg. :snill:

Carisma 05-02-11 11:50

I et hus syns jeg sånne malte panelplater kan væe fint, fordi det gir litt mer liv. Varmere på en måte. Men i en leilighet liker jeg det ikke (selv om vi har en halv veg med det, og jeg liker den :rolleyes: )
Men hvis du har mange rom å sparkle, kan du ike bare slå på gipsplater utenpå det som er?

Supera 05-02-11 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1021207)
I et hus syns jeg sånne malte panelplater kan væe fint, fordi det gir litt mer liv. Varmere på en måte. Men i en leilighet liker jeg det ikke (selv om vi har en halv veg med det, og jeg liker den :rolleyes: )

Mange vil sikkert si at det er mer hjemmekoslig med panelplater. Men jeg liker ikke den gammeldagse stilen der. Vi skal begynne med ett soverom med panelplater, så får jeg se om det er så ille som jeg tror. Det finnes også panelplater som bare er å smekke rett opp som er freste på sidene, altså en liten fres per 60 cm i bredden. Men slikt brukte man visst bare på kontorer og byggsenteret ville absolutt ikke anbefale det i et hus. Finner ikke noen eksempelbilder på nettet heller. :(
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1021207)
Men hvis du har mange rom å sparkle, kan du ike bare slå på gipsplater utenpå det som er?

Huh? Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Man må jo sparkle med gips også? Planen er å sette opp gipsplater for å få de slette veggene. Jeg har tett i tett med planker på veggene. De hadde det under veggplatene. :snill: Så da har jeg fortsatt noe å feste ting med selv om jeg skal ha gipsplater, jeg må bare ha lange spikre/skruer slik at de når bak til plankene.

Carisma 05-02-11 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1021241)
Men jeg liker ikke den gammeldagse stilen der.

Ah, da har du bare sett det i feil setting tror jeg.
Søstra til sambo pusset opp at gammelt hus, og de har panelplater i stua og på kjøkkenet. De har alt annet veldig moderne (glass og stål osv) og det er absolutt ikke gammeldags. Men panelet bidrar til at det ikke bare er firkatende kasser stablet sammen, på en måte. Også gir det en mye bedre refleksjon av lyset enn bare flate vegger mot de andre tingene som er ganske kalde i seg selv.

Jeg trodde du skulle sparkle gamle panelvegger :)

Supera 05-02-11 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1021252)
Ah, da har du bare sett det i feil setting tror jeg.
Søstra til sambo pusset opp at gammelt hus, og de har panelplater i stua og på kjøkkenet. De har alt annet veldig moderne (glass og stål osv) og det er absolutt ikke gammeldags. Men panelet bidrar til at det ikke bare er firkatende kasser stablet sammen, på en måte. Også gir det en mye bedre refleksjon av lyset enn bare flate vegger mot de andre tingene som er ganske kalde i seg selv.

Jeg har sett mange bilder og jeg synes alle ser gammeldags ut. Men glass og stål liker jeg. :ja: Moderne og litt maskulint. :snill:

Snekkeren synes at folk som velger panelplater i stue og på kjøkken er galne. :geip: Jeg må si meg litt enig. Han sier at han skjønner ikke at folk ikke blir lei av å ha de stripene. Han forventer at om en stund går folk lei og vil ha dem bort.

Supera 21-02-11 22:24

Prosjektet nå er dørvridere. Jeg har kjøpt innerdører, helt basic hvite formpressede med tre speil:
http://admin.floaktiv.no/Resources/D..._374_flush.jpghttp://admin.dooria.net/Resources/Do...r/Stil_379.jpg

Jeg har kjøpt en av den med glass mellom stue og gang. Fytti så mye dyrere det er med glass i! Uten glass kostet 500 kr, med glass kostet 3000 kr (tror jeg det var). Og dørkarmene koster like mye som de billigste dørene, forstå det den som kan. :rulleøyne Salgstriks...

Spottene har ikke kommet opp enda, men valgene der er hvit, tinn og messing av LED-spottene. Hvit er ikke samme hvitfarge som taket, så det mistenker jeg at vil sees for godt. Jeg liker bedre den varme messingen enn det kalde tinnet. Så da bør jeg også ha messing-dørvridere. Og så vil jeg ha noen som er gode å holde på, tror jeg. Tror jeg tar meg en tur og ser på dørvridere i morgen. Jeg lot ikke faren min kjøpe det da han hentet dørene. Han hadde bare kjøpt det billigste uansett hvordan den så ut. :geip:

Eller kan det kanskje bli kult med svarte dørvridere?
http://www.jernia.no/img/p/200/608224.jpg

Men det er jo så mange valg! Gaaah! Jeg blir litt gal av alle valgmulighetene...

Supera 22-02-11 21:12

Haha, jeg endte faktisk opp med dørvridere i stål, så da blir det grått metall rundt spottene også. Jeg endte faktisk opp med å kjøpe de billigste jeg fant av de tre butikkene jeg var innom. :lol: Ikke med vilje - det var faktisk de jeg likte best! De var gode å holde på og de virket veldig solide. Til og med for storebror med store hender. De var faktisk i overkant store når jeg så dem på dørene, men pytt sann. Bare 140 kr per stk! Det var bare to stk igjen i butikken da, men de skulle bestille flere som kom om en dag eller to.

De jeg kjøpte ligner veldig på denne:
http://2.bp.blogspot.com/_ei6Jzfx7Gi...dørvrider2.jpg

Supera 23-02-11 20:44

2 Vedlegg
Ser det ikke litt rart ut at doen er i hjørnet? Rørleggeren anbefalte det nemlig... Jeg måtte tenke litt på det.

Ingen av møblene er kjøpt, så det er bare eksempelmøbler. Det er et simpelt tegneprogram jeg har brukt, så det blir ikke helt riktig og så måtte jeg trikse litt for å få til vinduet etter at jeg lagde et "rekkverk" i hjørnet (altså kassen rundt den innebygde doen). Og jeg tar jo samme mønster på kassen, men det gikk ikke an å få til i tegneprogrammet. Og kassen skal gå bittelitt høyere opp (altså til rett under vinduet) og muligens ikke så bred.

Jeg ser jo at kassen rundt doen blir finere med hjørneløsningen, og så er døren 45º, så det passe sånn sett inn i rommet... Men jeg føler at vinduet blir malplassert...

Kanutten 23-02-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1038487)
Ser det ikke litt rart ut at doen er i hjørnet? Rørleggeren anbefalte det nemlig... Jeg måtte tenke litt på det.

Ingen av møblene er kjøpt, så det er bare eksempelmøbler. Det er et simpelt tegneprogram jeg har brukt, så det blir ikke helt riktig og så måtte jeg trikse litt for å få til vinduet etter at jeg lagde et "rekkverk" i hjørnet (altså kassen rundt den innebygde doen). Og jeg tar jo samme mønster på kassen, men det gikk ikke an å få til i tegneprogrammet. Og kassen skal gå bittelitt høyere opp (altså til rett under vinduet) og muligens ikke så bred.

Jeg ser jo at kassen rundt doen blir finere med hjørneløsningen, og så er døren 45º, så det passe sånn sett inn i rommet... Men jeg føler at vinduet blir malplassert...

Eet trenger ikke bli det hvis du henger opp noe stort som er symmetrisk med viduet. Et speil til kanskje?

Camomilla 23-02-11 21:26

Vi har hjørneløsning på toalettet på vårt nye bad. Jeg ble veldig fornøyd - det bryter opp litt i stedet for å ha alt på rekke og rad. Vi har også kontrastfarge (sort) på skråveggen bak toalettet og sort toalett! Ble utrolig stilig :)

Supera 23-02-11 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1038523)
Eet trenger ikke bli det hvis du henger opp noe stort som er symmetrisk med viduet. Et speil til kanskje?

På den andre veggen fra hjørnet liksom? Ikke så dumt, ikke så dumt! :snill:

Supera 23-02-11 23:49

2 Vedlegg
Lagde noen nye bilder nå, de ble litt bedre (mindre kasse og så fant jeg bruddskifer til gulv :snill:). Hjørneløsningen så mindre malplassert ut da jeg gjorde vinduet der litt smalere og lot det være nær vasken. Vinduet kan fint gjøres litt smalere slik som jeg gjorde det der. Det er bare høyden som er satt for at det skal matche det andre vinduet i den etasjen på den veggen.

Supera 23-02-11 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1038530)
Vi har hjørneløsning på toalettet på vårt nye bad. Jeg ble veldig fornøyd - det bryter opp litt i stedet for å ha alt på rekke og rad. Vi har også kontrastfarge (sort) på skråveggen bak toalettet og sort toalett! Ble utrolig stilig :)

Jeg liker sort! :snill: Jeg må se i fibotrespo-katalogen min igjen. Grå vegg var finere til bruddskifer enn svart. Men kanskje en svart kontrastfarge på kassen rundt doen. :ja: Doen er allerede kjøpt og den er hvit.

kennygirl 25-02-11 23:51

Jeg syns det ble veldig fint med doen i hjørnet! Det ble litt sånn på rad og rekke hvis ikke...

Supera 26-02-11 00:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1040673)
Jeg syns det ble veldig fint med doen i hjørnet! Det ble litt sånn på rad og rekke hvis ikke...

Valget falt på hjørnedo. :ja:

Supera 27-02-11 13:46

1 Vedlegg
Åh, nå ble jeg litt misunnelig på kollegaen min som har dette gulvet i sitt hundreårgammelt hus. (Bildet ble tatt da han fjernet en gammel ovn som stod i hjørnet)

Sjekk de detaljene! :eek! Og så snakker vi om nesten 10 cm tykt eikegulv!

KarMa40 27-02-11 13:57

Oh my god!! Very Nice!

Sånt får du jo ikke for penger lenger:eek:...

Riktig nydelig! Gratulerer til kollega!

Supera 27-02-11 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1041569)
Oh my god!! Very Nice!

Sånt får du jo ikke for penger lenger:eek:...

Riktig nydelig! Gratulerer til kollega!

Ja, det var jo helt fantastisk! Det meste kan kjøpes for penger, men det gulvet der hadde nok vært svindyrt å legge nå. De mørke feltene er kjernen av treet. Og så ligger resten av gulvet i pinner i kvadratiske klosser annenhver vei.

http://sveinblogg.files.wordpress.co...pg?w=500&h=375
(dette var mens han holdt på å pusse gulvet mellom lakkstrøkene for å få gulvet heeelt glatt)

Heldiggrisen!

Camomilla 27-02-11 14:54

Wow, griselekkert! Huset vårt er også gammelt, men kan dessverre ikke skilte med slike perler :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.