Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Desemberskravletråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38608)

vaskeklut 07-12-10 22:17

Sv: Desemberskravletråden

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 980374)
Jeg sliter litt med det motsatte... -,-
Jeg står opp rundt klokken 6 hver dag, så jeg er trøtt allerede klokken 9 om kveldene.. Og ikke SNAKK om at jeg sover lengre enn 8 i helgene heller... *dobbelsukk*

Kan vi bytte? :D

Kjersti`en 07-12-10 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av christine76 (Innlegg 977624)
Jeg har gjort tre nye forsøk på å bake lavkarbojulekaker etter oppskrifter her inne. Og har enda ikke funnet noe som er bra nok. Faktisk så var disse så kjipe at karamellkakene jeg laget i går plutselig virker kjempegode i forhold. Kanskje jeg skal holde meg til snop, fudgen var jo i alle fall god.

Jeg er også lei av å fryse! Nå har vi bestilt varmepumpe da, men den kommer ikke før 21. desember.

I morgen skal jeg på julebord med jobben. Blir spennende å se om jeg kan bruke en av de to kjolene jeg har planlagt at jeg kan gå med. Regner i grunnen med at jeg kan gå med begge to. De passet fint i slutten av august, og jeg har ikke gått ned sååå mye siden det. Avsluttet jo slankingen i slutten av september og har stått i ro på vekten siden det.

Hei du!
Var i godlaget i dag, så har vært innom og lagt ifra meg et par oppskrifter her og der.
Tenkte jeg skulle tipse deg om mine "julekaker":)
Jeg lager marsipan selv, av skåldede mandler og sukrinmelis + eggehvite.
Triller deigen til en pølse, skjærer skiver, og steker dem i ovnen til de er gylne.
Veldig godt, altså!!! ;)

Nupsida 07-12-10 23:49

1 Vedlegg
Har prøvd denne oppskriften nå!
Sjokoladekake på 3 min!

Det smakte fantastisk :D :love:

Anarko 08-12-10 01:14

Nomnomnom til Nupsida og Kjersti'en :D
Jeg sitter her med papirarbeid. Snart ferdig så jeg kan ta kvelden med kjæresten og slappe av med serier.

Zillah 08-12-10 04:20

Sitat:

Jeg står opp rundt klokken 6 hver dag, så jeg er trøtt allerede klokken 9 om kveldene..

Ja eg må jo for ordens skuld innrømme dét at eg sjeldan er oppe så lenge som til ni på kvelden LOL.

VOF kom i posten i går, og der står det oppskrifter på julegodis. Så no har eg så mykje snask å velje mellom med oppskrifter både der, på bloggar og her på forumet at eg må begynne å luke ut noko for det er jo grenser for kor mykje ein kan lage!

Min bane er sjokoladen. Eg skal ikkje kjøpe konfekt i år, for om han ikkje er i hus kan eg heller ikkje ete han. (Ungane kan vel få noko julestrømpeaktig fylt med sånt som eg ikkje liker - ikkje at eg plar stjele frå dei altså :p )

Men så var det nøttekakene da. Min store svakhet etter sjokkis. Kransekake og nøttekaker høyrer jula til for meg, og det kan ein lage på "lovleg" vis... men å klare å ikkje overspise på dei? Det vil jo vise seg. Skal i alle fall ikkje lage snop og kaker i god tid. :rolleyes:

christine76 08-12-10 11:08

Takk for tips Kjersti'en. Jeg har alt laget marsipan, men jeg tror jeg tok litt for lite søtning i den, så jeg tenkte jeg måtte eksprimentere for å få den litt søtere. Kanskje jeg skal lage litt kaker av den i samme slengen.

Har også fåtf VOF i posten nå, og har endelig fått tak i bake pro så jeg kan prøve oppskriftene i bakeglede uten sukker. Så regner med at det blir flere mer eller mislykkede bakeforsøk på meg fremover. Men ikke på et par dager nå, for i dag skal jeg jo operere.

Zillah 08-12-10 11:17

Lykke til, Christine!!!!!!

TrillTrall 08-12-10 12:04

Sitat:

Jeg står opp rundt klokken 6 hver dag, så jeg er trøtt allerede klokken 9 om kveldene.. Og ikke SNAKK om at jeg sover lengre enn 8 i helgene heller... *dobbelsukk*

Sånn er det her også. Vi er oppe litt før 6:30 til hverdags så om vi sover til 8 i helgene har vi jo sovet lenge! :lol:

Nupsida 08-12-10 12:46

Da har jeg gått ned til 76,3 :D En kilo til så har jeg gått ned 20 kg! :D

senorita 08-12-10 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 980787)
Da har jeg gått ned til 76,3 :D En kilo til så har jeg gått ned 20 kg! :D

FLinkisen!! Det er jo bare sinnsykt bra.. Jeg var utrolig stolt da jeg bikka 10 her om dagen.. tenk 20!! wow.. da kommer jeg tilå være i ekstase.. og 30.. *drømme* Gleder meg! :D

christine76 08-12-10 20:39

Jeg har hatt min første "sprekk" i dag :p
Hadde med meg atkinsbar så jeg skulle ha noe å spise etter operasjonen, regnet med at de ville stille med saft og mariekjeks, og ikke tale om jeg ville spise det. Men så var jeg der nyoperert og sulten, og snille sykepleieren kom inn med grovbrødskiver med ost og skinke til meg. Så i dag har jeg spist to brødskiver med masse smør, ost og skinke på. Og det var så godt! Jeg er normalt ikke superglad i brød, så regner egentlig med at det er sulten som gjorde det så fantastisk. Eller kanskje bare det at det er lenge siden. Brøderstatning kan i alle fall ikke måle seg. Når det er sagt så frister det ikke til gjentagelse, det må i såfall bli om jeg noensinne opererer noe annet.

christine76 08-12-10 20:42

Flinke Nupsida! Jeg er så imponert over dere som går jevnt og trutt ned på lavkarbo. På en side føler jeg at jeg "jukset" som gikk på pulverkur under det store vekttapet mitt, for det var så lite å ta stilling til. På en annen side så føler jeg at dere "jukser" som får spise deilig mat mens dere går ned. Utrolig bra gjort er det uansett.

Jeg har akkurat gått ned et halvt kilo i dag da, og det er i alle fall juks, for det er det de skar av puppene mine..

christine76 08-12-10 21:27

Kompenserer for dagens brødskiver med å spise nakkekottelett med kryddersmør og avocado til kvelds. Lavkarbo er jammen digg det også altså!
Ingenting i veien med apetitten etter operasjonen i alle fall :D

Nupsida 08-12-10 21:29

Har nå funnet noe "negativt" ved ¨å slanke seg!
Skal på julebord til helga, å jeg har INGENTING å ha på meg! Alt er forstort!:O
Fant frem en kjole jeg hadde julen for 3 år siden, var ikke sikker på om jeg skulle få den på, men den var og forstor! :O

senorita 08-12-10 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 981043)
Fant frem en kjole jeg hadde julen for 3 år siden, var ikke sikker på om jeg skulle få den på, men den var og forstor! :O

luksusproblem!

Jeg har begynt å komme inni klærna som jeg brukte i fjor da jeg gikk ned 15 kg :P

Men jobbklærna mine nå er for store, må finne meg noen nye bukser.. evt bukseseler, haha :p

christine76 08-12-10 21:43

Sitat:

:nikker:
Blir ganske dyrt med alle midtimellomklærene man må ha når man går ned så mye som oss. De man må ha når alt i skapet definitivt er for stort, og som ikke kommer til å passe mer en en måneds tid eller to før det samme skjer med dem. Men det er verd investeringen. Ta deg en tur på H&M eller Lindex, nyt og ha et større utvalg og kjøp deg en sexy kjole du bare skal bruke en gang eller fire :D

Nupsida 08-12-10 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av christine76 (Innlegg 981051)
:nikker:
Blir ganske dyrt med alle midtimellomklærene man må ha når man går ned så mye som oss. De man må ha når alt i skapet definitivt er for stort, og som ikke kommer til å passe mer en en måneds tid eller to før det samme skjer med dem. Men det er verd investeringen. Ta deg en tur på H&M eller Lindex, nyt og ha et større utvalg og kjøp deg en sexy kjole du bare skal bruke en gang eller fire :D

Ja, åsså føler man at man liksom ikke kan kjøpe noe som er så dyrt, siden man bare skal bruke dem litt :S

Men, trur jeg må ta meg en tur, å endelig kunne kjøpe meg en julekjole jeg ser sexy ut i! Har aldri følt meg sexy i kjole..

Anarko 08-12-10 21:57

Kommer herved til å ha mat en stund... Min kjære fikk besøk i kveld av en kompis mens jeg var på jobb. Vi var tenkt å ha kyllingwok, og bereknet 2 fileter hver til oss to. Siden kompis kom på besøk så har han nå tint opp 6 fileter, og jeg har hatt oppi et lite tonn med grønnsaker. Jeg tror aldri jeg har laget så mye mat i hele mitt liv :P

christine76 08-12-10 22:00

Fordelen med å ha gått ned såpass mye som du har nå er at det ikke trenger å være dyrt selv om det er fint. Er et utrolig mye bedre utvalg i fine billige klær i avdelingene for normalvektige.

Som en liten kommentar til det så husker jeg at jeg alltid pleide å være så irritert over at det var så lite klær i avdelingene for store størrelser. Men nå irriterer jeg meg litt over at den avdelingen opptar så stor del av butikken. Perspektivet endrer seg fort ja.

Nupsida 08-12-10 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av christine76 (Innlegg 981062)
Fordelen med å ha gått ned såpass mye som du har nå er at det ikke trenger å være dyrt selv om det er fint. Er et utrolig mye bedre utvalg i fine billige klær i avdelingene for normalvektige.

Som en liten kommentar til det så husker jeg at jeg alltid pleide å være så irritert over at det var så lite klær i avdelingene for store størrelser. Men nå irriterer jeg meg litt over at den avdelingen opptar så stor del av butikken. Perspektivet endrer seg fort ja.

Her jeg bor, har vi ingen klær som går høyere en strl 44. DET var irriterende! Var aldri noen klær som passa..

christine76 08-12-10 22:15

Slutt på det problemet for deg nå da. Nå trenger du nok ikke å velge største størrelse på stativet lenger. Langt mindre trenge å spørre det evige spørsmålet om de kanskje har det plagget i en størrelse større...

Det er mye jeg ikke savner altså...

Kjersti`en 08-12-10 23:05

Må bare si det, jeg har en hel koffert med klær som har ventet på meg i snart 10 år.
I tillegg var jeg på loftet og hentet julepynten, og hva finner jeg da? Joda, TO kasser med klær som jeg har pakket vekk. Står "Str. S-M" på kassene. Hadde helt glemt at jeg hadde lagt de vekk. Men det er jo ååårevis siden jeg ga opp å komme i alle disse klærene, så mesteparten er vel så umoderne som det går an. Kjempegod unnskyldning til å kjøpe nye klær!

christine76 08-12-10 23:14

Så kjekt med skattekister med klær. Jeg var i tenårene sist jeg brukte sanne størrelser, og tenkte ikke akkurat på å spare på klær.

Kjersti`en 08-12-10 23:43

Vel, jeg var nok i tenårene sist jeg kunne bruke mesteparten av disse klærene, jeg og. Da jeg pakket de vekk for mange år siden, var det fordi jeg hadde sett et bilde av meg selv, minst 10 kg tyngre enn hva klærne "tålte" - det sprengte over alt! Og jeg hadde ikke klart å se det selv!!

HeleneV 09-12-10 00:14

Endelig begynner jeg å komme litt ut av "tåka". Første 1 1/2 -2 ukene på ketolysekuren var helt jæ****. :o Følte meg som en narkoman på avrusing.... Svetta, treig i hodet, lite energi, stort søvnbehov, skalv i kroppen, mørbanka og drittsur.... Blæhhh! Gav et litt "perspektiv" for de narkomane jeg møter i min jobbhverdag.

-Tenkte at jeg kom til å sprekke fort hvis ikke det gikk over snart. Men heldigvis nå begynner energien å komme tilbake, og hodet er mer klart. Og jeg VIL fortsette, egentlig om jeg ikke greier å gå ned noe særlig også. Veiedag fredag! HÅPE HÅPE.... :rolleyes:

Prøvde "himmelsk lasagne" her om dagen -og det skal gjentas! Yum yum....:love: Mannen og dattera mi synes også det var godt.

Kjersti`en 09-12-10 00:51

Flott at du VIL! For da KAN du også!
Jeg begynte på ketolyse for 1 1/2 uke siden også. Som du sier, så letter det først nå.
Hodepine er det jeg sliter mest med nå, så drikker farris og vann så det suser her.
Prøver lasagne`n til helgen, siden du skryter av den! ;-)

Gracella 09-12-10 00:54

Sitat:

Åhh, det var bra at du minnet meg på det! Skal sy inn en kjole til jul og den skal jeg gå og ta fram NÅ :D
En goood knyttneve i hver side :)

Synes forresten at du har vært kjempeflink, Nupsida!!

monstermarihone 09-12-10 00:57

Jeg har akkurat kommet inn igjen i en gammel kjole som ikke har passet på tre år! Og den er nesten for stor. Det er jo litt trist når klærne ikke passer lenger, men mye bedre når det er fordi de er for store og ikke for små :)

HeleneV 09-12-10 09:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kjersti`en (Innlegg 981148)
Flott at du VIL! For da KAN du også!
Jeg begynte på ketolyse for 1 1/2 uke siden også. Som du sier, så letter det først nå.
Hodepine er det jeg sliter mest med nå, så drikker farris og vann så det suser her.
Prøver lasagne`n til helgen, siden du skryter av den! ;-)

Lasagnen var forresten best ved 2. oppvarming ;-)

Kjersti`en 09-12-10 15:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av monstermarihone (Innlegg 981152)
Jeg har akkurat kommet inn igjen i en gammel kjole som ikke har passet på tre år! Og den er nesten for stor. Det er jo litt trist når klærne ikke passer lenger, men mye bedre når det er fordi de er for store og ikke for små :)

Er så enig så enig! Som sagt så har jeg to kasser og en koffert fulle av klær i str S-M.... og uansett hvor umoderne de er, så gleder jeg meg til å åpne kassene og vite at de passer igjen. Men det er LITT fram i tid, kan man si.... :D

Timiane 09-12-10 22:19

Jeg er vel heldig på en måte. Jeg har jojo slanket meg så mange ganger at jeg har klær hele veien fra 114 kg til ca 70 kg.
En tragisk måte å være heldig på kan man nesten si.

Gleder meg over hvert nye plagg jeg passer da:snill:

StineH 09-12-10 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helene75 (Innlegg 981587)
Jeg er vel heldig på en måte. Jeg har jojo slanket meg så mange ganger at jeg har klær hele veien fra 114 kg til ca 70 kg.
En tragisk måte å være heldig på kan man nesten si.

Gleder meg over hvert nye plagg jeg passer da:snill:

Jeg har det helt motsatt.. Har alltid vært jævlig feit, så jeg tror ikke jeg har noen klær som passer meg etter jeg runder under 100 kg...
Så derfor er belønningen min når jeg endelig blir tosiffret, å kjøpe meg en god dunge nye klær! De kommer jo bare til å passe en periode, men same shit! Da blir det shoppiiing! :D

Timiane 09-12-10 23:13

Enig StineH. Hyggelig å shoppe nye klær når de gamle er for store. Nye klær er en fin og fortjent belønning. Ja en nøvendighet.

Må nok og handle litt etterhvert. Klarer å vente til jeg har nådd målet mitt. gleder meg til fine sommerklær... Før da SKAL jeg være i mål.

Timiane 09-12-10 23:16

StineH; vi begynte nesten samtidig og har gått ned ca like mye. Det er en god følelse å se hvordan kroppen forandrer seg. Det er først de siste ukene jeg har klart å se det selv.:D

Anarko 10-12-10 00:25

Jeg har nå satt meg et mål: 90 kg til februar. Så får vi se :D

StineH 10-12-10 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av helene75 (Innlegg 981635)
StineH; vi begynte nesten samtidig og har gått ned ca like mye. Det er en god følelse å se hvordan kroppen forandrer seg. Det er først de siste ukene jeg har klart å se det selv.:D

Så gøy!
Jeg ser det ikke helt enda jeg.. Ser liksom at jeg har minket litt i omfang, men tror ikke jeg helt hadde ett realistisk syn på hvordan jeg så ut før..
Tror ikke jeg kommer til å se noen særlig forandring før jeg har gått ned 10 kg til.. Altså rundt 110 kg..
Når jeg kommer dithen, så er jeg nærme å være lettere enn jeg har vært på HVERTFALL 6 år.. Og det er sykt..
Jeg var rundt 115 når jeg konfirmerte meg... :/

christine76 10-12-10 16:42

Jeg husker at jeg først begynte å se det selv etter litt over 20 kg. Men som du sier StineH, jeg tror ikke at jeg hadde et helt realistisk bilde i hode av hvordan jeg så ut før jeg begynte.

Har laget enda flere mer eller mindre vellykkede forsøk på lavkarbojulekaker. Nå tror jeg at jeg bare gir opp og klarer meg uten julekaker. Men vaniljefudgen er veldig god da. Laget på nytt i dag, men den skilte seg. Smaker like godt uansett, men ser ikke så fin ut, så jeg må nok spise den opp selv og så heller lage mer.

Gleder meg veldig til å ta av bandasjene i morgen. Og gruer meg litt samtidig.

HeleneV 10-12-10 18:53

Ble ikke noe veiing på meg i dag, for jeg forsov meg litt og fikk det litt travelt på morran... :o Men men, fri i morra -så da er det på vekta.

Men dere; jeg er ikke så veldig inne på ketosestixen enda så jeg har et spm:

Ketosestixen viser hele tiden ketoner, men varierer på hvor mye utstag det er (Fra 2+ til 4+). Jeg tenker at så lenge det er utslag på ketoner er jeg jo i ketose og det skjer en lipolyse i kroppen. Altså ketose er ketose....? Er da utslaget på ketoner på stixen kun et speilbilde av hvor rask vektnedgang/lipolyse jeg oppnår? Har jeg forstått det rett? :rolleyes:

Evt. hvilke erfaringer har dere med ketosestix'en ifht utslag/tempo på vektnedgang?

senorita 10-12-10 19:04

Det er noen som er i ketose og ikke går ned noe, og det er også dem som ikke er i ketose og går ned.. Så det betyr nødvendigvis ikke at man går ned selv om man er i ketose..

Timiane 10-12-10 20:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HeleneV (Innlegg 982063)
Ble ikke noe veiing på meg i dag, for jeg forsov meg litt og fikk det litt travelt på morran... :o Men men, fri i morra -så da er det på vekta.

Men dere; jeg er ikke så veldig inne på ketosestixen enda så jeg har et spm:

Ketosestixen viser hele tiden ketoner, men varierer på hvor mye utstag det er (Fra 2+ til 4+). Jeg tenker at så lenge det er utslag på ketoner er jeg jo i ketose og det skjer en lipolyse i kroppen. Altså ketose er ketose....? Er da utslaget på ketoner på stixen kun et speilbilde av hvor rask vektnedgang/lipolyse jeg oppnår? Har jeg forstått det rett? :rolleyes:

Evt. hvilke erfaringer har dere med ketosestix'en ifht utslag/tempo på vektnedgang?

Slik jeg har forstått det er det nok at du har utslag. Om den er lys eller mørk avhenger av hvor mye du drikker.
Jeg måler kun på kvelden ( hvis jeg er litt usikker) ca 2 timer etter siste måltid.

Når det gjelde vektnedgang går det veldig i rykk og napp. gikk tilogmed opp i vekt(Og jeg har ikke spist de på meg). Over tid har jeg vektnedgang- DET ER DET SOM TELLER:D

Jeg skiver ned vektnedgangen hver mandag, så får jeg bedre oversikt og det er motiverende og se det er forandringer selv om det ikke føles slik.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.