![]() |
Sv: Novemberstartere! Foren eder!
Sitat:
Jeg har aldri halsbrann ellers (bare hatt det da jeg var gravid) men nå som jeg spiser mye fett kjenner jeg det er litt action der nede. Har ofte sur oppstøt, og det har jeg ikke hatt på mange år. |
Flere som er mer opplagt da?
Jeg trodde ærlig talt det hadde motsatt effekt å spise på denne måten, men jeg er jo ikke trøtt om dagene lenger. Før sovna jeg nesten på skolen HVER dag, og sleit skikkelig med å holde meg våken. Nå har det ikke skjedd siden før jeg starta! |
Sitat:
Og som svar på den neste posten din: jeg blir også mye mer opplagt og får mer energi på ketolyse enn jeg har ellers :) |
Jeg begynner å merke at energien tar seg litt opp.. Hadde trodd jeg skulle føle meg dårlig i noen uker, men ser ut til *bank i bordet* at det tok et par dager for kroppen å omstille seg..
Nå skal vi kose oss med taco. Skal prøve å lage tacokrydder. Blir spennende. |
Hallo, kan jeg også slenge meg med? Jeg har slitt med overvekt etter tre fødseler og var hos en ny lege igår. Han anbefalte på det sterkese Ekstrem-hypoglykemisk diett, jeg har forstått det slik at dettte er ketolyse dietten, stemmer det? I så fall vil jeg gjerne slenge meg med her.
Jeg fikk et ark fra legen der det står kort info om mat jeg skal spise og ikke spise. Skal spise små men hyppige måltider, bruke anbefalte måltider og unngå insulinproduserende matvarer som gir vektøkning. Jeg er helt grønn på dette, men er virkelig villig til å prøve dette da min vewkt er 110 kg og mine 168 cm. Håper å kunne gå ned dette året som kommer :) |
Velkommen inn til oss Gloria82.
Jeg vil anbefale deg å lese godt her på forumet. Kanskje ketolysekuren er noe for deg? Ta en titt på www.ketolyse.no også. Anbefaler deg å kjøpe en bok om emnet. |
Her er maten jeg har blitt anbefalt av legen:
Blir ikke klokere, stemmer dette med ketolyse? Ja mat er : fisk, kjøtt, kylling, fiskerogn, skalldyr, egg, omelett. Følgende grønnsaker som vokser over bakken: brokkoli, løk, paprika, salat, blomkål, avocado, tomater, agurk, squash, asparges, spinat, kål, sopp, cottage chees, quark-ost, mager fettfri youghurt uten sukker. Drikke: vann, sukkerfri brus, te og kaffe uten sukker. Insulin produserende produkter som bør unngås: Alle brød og bakevarer, poteter, kokte gulerøtter/kålrot, all pasta og ris, potetmos, all frukt og bær, sjokolade, kaker, knekkebrød, kjeks, popcorn, potetgull, honning og iskrem, øl, vin, drinker, fruktjuiser, melk og brus. Spasere minst 30 min så tidlig som mulig på morgnen. Dette er det som står på arket jeg fikk av legen, håper at dere kloke hoder kan hjelpe meg :) |
Etter det legen anbefaler, så kan kanskje ketolysekuren være noe for deg?
|
Høres helt riktig ut. Det eneste som er forskjellen er at man kan få lov til å drikke litt tørr vin på ketolysekuren (og det anbefales å kutte ut den "sukkerfrie" brusen). Høres ut som om du er akkurat der du skal være. Velkommen til en verden hvor du kommer til å føle deg bedre (etter at kroppen omstiller seg), og hvor vekttapet blir en velkomen bonus :)
Tilleggsinfoen om ketolyse er at du skal holde deg under 15 gram karbo om dagen som kvinne, men det blir stort sett lett hvis du holder deg til de matvarene som legen din anbefalte. |
Tenkte kanskje å prøve meg på ketolyse jeg da:-) noen som vet om man får kjøpt tablettene og bakemiksen noe annet sted en nett også?
Jeg er helt ny, og aner i grunnen ikke hva jeg har gitt meg ut på.... |
Jeg er da helt ny her... og aner egentlig ikke hva jeg har gitt meg ut på!
Lukter litt på ketolyse, men lurer litt på maten... må man spise alt i salatene? Jeg tåler ikke tomat og paprika, og liker ikke fetaost. Må jeg erstatte dette med noe annet i salaten? Jeg har for høyt kolestrol, kan jeg fortsatt bruke denne dieten?:confused: |
Sitat:
Tusen takk for var :) Godt å vite hvor "jeg hører hjemme" :) Da er det bare å sette seg inn i maten og oppskrifter :) |
Sitat:
Ettersom jeg har skjønt her inne, så har ketogent kost en positiv effekt på dem med høyt kolesterol. Det kan stige i begynnelsen, før det synker til normalt nivå. Du trenger ikke spise noe du ikke liker eller tåler. Du kan jo f.eks ha i revet ost og seterrømme for å få i deg fettet. Litt kaldpresset oliveojle kan også funke bra. |
Sitat:
|
Lager sukkerfri sjokoladepudding i kveld.. :o Litt lørdagskos må man ha! Nå vet jeg enda ikke om søtningsmiddler er en partystopper for meg, men tenker det er verdt et forsøk! :rolleyes:
|
Sitat:
Hexeberg er ikke ketogen, hun anbefaler vel rundt 60 kh pr dag, men kan alikevel anbefale boka – mye nyttig lesning. Skal man lese seg opp på ketogene dietter så er det Ketolyse, Skaldeman og Atkins indusjon. Alle retninger har en positiv innvirkning på helsa, også kolestrol, noen får en forhøyning i verdiene i en overgang men på sikt vil det bedre seg. Minikurs om kolesterol Fra Gerds journal finner du linker til ketogene oppskrifter og forslag på ukesmenyer |
Sitat:
|
Ah! Dufter deilig.. Mannen lager biff med stekte grønnsaker til lørdagskos..
Litt vemodig dag..Lørdager bruker å være kosedag med godteri og slikt.. Prøvde å finne en sjokolade som var tillatt uten hell.. |
Igårkveld hadde jeg skikkelig hjertebank, aldri hatt det før.
Ubehagelig. Kan det være fordi kroppen reagerer annerledes på alkohol? Drakk et par tuborg lite i går. På mandag hadde jeg gått ned 4 kg, men i går hadde jeg gått opp 2 igjen:mad: Sikkert pga mensen, men så irriterende likevel. Mister HELT motivasjonen jeg da:( Greier ikke å holde meg vekk fra vekta, skal liksom veie meg en gang i uka, men jeg bare måååå snikveie meg... |
Sitat:
De har bare ca 2 karber per bar. |
Jeg sitter her i Spania,og som hjemme i Norge er lørdags kveld som regel godteri kveld :) , men ikke nå lenger....
Syntes jeg har vært flink som ikke har rørt et drops ikveld, mens mine barn har kost seg med sitt lørdags godt :) Hva pleier dere å spise i løpet av en dag? |
Her skal vi kose oss med bacon gull som er totalt lov :D ! 2,5 kh i den per 100 gram og en pose inneholder 125g :rolleyes:
Og kveldsen ble Pølsegrateng mmm :D |
Sitat:
Spiste en kyllin filet til kvelds her, den var liten vel og merke og litt Rattatui ( stekt paprika, rød og grønn, og løk) Høres dette ok ut? Hvor mange måltider spiser dere hver dag? Og hva spiser dere? Hadde vært så fint å fått se et "Dagsprogramm" :) Så jeg ser at jeg gjør det riktig :) |
Nå har vi kost oss med en film.. Mannen spiste litt sjokolade, men det gikk reit for mitt vedkommende å droppe den.. Lyst på hadde jeg jo, men...
|
Sitat:
Dersom du går inn i Gerd sin journal så finner du bl.a. linker til masse ketogene oppskrifter samt en del forslag til ukesplaner. Pass på at du får i deg nok fett, kylling er litt magert. Min erfaring er at om du passer på å få i deg nok fett i løpet av dagen så er godtesuget minimalt, selv etter såkalte lovlige saker. På lavkarbo skal man spise når man er sulten og man skal spise seg passe mett, ikke stappmett, om det er to eller fire ganger for dagen spiller mindre rolle. |
Jeg kan si hva jeg har spist i dag. Våknet mye senere enn jeg hadde planlagt, og var ivrig etter å komme meg ut i det fine været, så det ble ikke noen skikkelig frokost, bare en stor ostebit fra kjøleskapet. Var ute mange timer, så holdt på å daue av sult da jeg kom hjem igjen... Men laget en meget vellykket grateng med en slags squash og baconbiter (nam!) samt SJOKOLADEKAKE til dessert. Ja dere leste riktig :-D Lavkarbo sjokokake, mmmmm, det var godt, det. Sorry, jeg er og blir sjokoman, må bare ha det, også på lavkarbo...
Har lagt ut oppskriftene her: www.lifeloveandlowcarb.com. Håper dere har hatt og har en bra dag, hilsen meg :p |
Sitat:
|
Da starter jeg!
I dag veier jeg 82 kg å skal ned til under 60! Helst innen sommerferien 2011:) Har kjempe trua på denne måten å gå ned i vekt på! Har prøvd masse annet, men klarer ikke å finne motivasjonen i ting som går saaaaaakte!... Hvor kan jeg kjøpe sånne sticks som måler om jeg er i ketose eller ikke? :) |
Velkommen hit amandainez!
Du kan få kjøpt sticks på www.ketolyse.no eller gå inn her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13407 for å se om det er butikker i nærheten av deg som selger produktene.. |
Sitat:
http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...depudding.html Jeg byttet litt av soyamelken ut med fløte, så fikk en mer fromasj lignende pudding :D Også stjal jeg vaniljesausoppskrift herifa (fordi jeg ikke hadde jbk i hus!) : http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskri...us-751100.html Men byttet ut melk med soyamelk og litt fløte og sukker med søtningsmiddel. Vaniljesausen er forresten kjempe god på fun-light gele også :rolleyes: Skal legge ut bilde etterhvert! |
Oi..takk! Det samme har jeg lurt på! Prøvde for første gang i går og den var på nest lyseste.....
|
I dag har jeg spist
Egg med litt paprika og ost Kjøttdeig med ost og creme fraiche :P Koteletter Og litt fløte i kaffen. Bruker sånne suketter i kaffen, natreen, er det ok å bruke det eller? Kanskje jeg skal prøve uten, og se om det går kjappere... Bruker liksom 10-15 for dagen, men det blir jo knapt et gram da, men kan det ha negativ effekt likevel? |
Oh myyyy se på denne da: http://www.atkins.com/Products/Produ...ousse-Bar.aspx
|
I dag har jeg spist:
To skiver lavkarbobrød med graddost. Salat med fetaost Svinebiff med fløte og cremefraichesaus og grønnsaker Rester fra middagen til kvelds + litt sjokoladekrem. |
Tøsa! Den der så jo bare nydelig ut da.. :sikle:
|
Sitat:
ville bare si at dette med hjertebank og leggkramper kan ha med magnesiummangel å gjøre. I og med at man går raskt ned i vekt og drikker masse vann kan endel viktig mineraler og vitaminer skylles ut av kroppen. Ta magnesiumtilskudd hver kveld så vil jeg tro det forsvinner, det har det ihvertfall gjort hjemme hos oss. Både min mann og jeg har kjent både på hjertebank og leggkramper. Av en eller annen grunn virker magnesiumen bedre på kvelden fikk jeg beskjed om på helsekosten, men jeg vet dessverre ikke helt hvorfor. Det gjør sikkert noen av de gamle 'traverne' på forumet :) Linn |
Hei igjen:)
Vil bare si at dere får kjøpt Ketostix på apoteket også... Heter det samme og koster ca 54kr!:) For dere som har gått opp etter alkoholinntak, så skal dere vite at kroppen holder veldig på vann etter en fest. Og det anbefales ikke å drikke alkohol på ketolyse før etter 4 uker til kroppen er ordentlig igang med fettforbrenningen siden alkohol beslaglegger leveren. Har du menstruasjon så holder også kroppen på vann, så ikke depp hvis vekta viser feil vei den uka:) Husk å drikke masse vann... Det hjelper også på forbrenninga!:) Cocosa er veldig fint å kjøpe inn hvis man vet at man ikke får i seg nok fett i maten:) Sånn, det var noen råd jeg kom på sånn i farta:) Har holdt på litt over en måned jeg nå, og Stortrives:) Jeg kan trene ganske hardt i forhold til meg, så å trene i ketose funker supert for meg - om ikke bedre enn før faktisk:) |
Sitat:
o joy... :) |
Begynte egentlig i oktober, holdt på i 2 uker, før vi reiste på besøk til min far + familie i en uke, så har hatt et opphold.
Så velger å starte på nytt i dag. Og veiedager er mandager. Startvekt 19.sept: 94.7kg Vekt i dag: 91.0kg Jeg skal ned til 70kg, så jeg har igjen 21 kg. (173cm høy) Jeg er 21 år, har en sønn på snart 8 mnd. Skal gifte meg i desember, så er jo bonus hvis jeg tar av meg mye innen det. Veiedager er mandag, og regner med jeg måler cm én gang hver 4.uke. Jeg trener 6 ganger i uka. |
Da har jeg hatt veiing. Oppdaterer med målene senere.
Startet forrige mandag på 142,2 og idag stoppet den faktisk på 135,4 :eek: :eek: Det gir jo et vekttap på 6,8 kg på en liten uke. Er faktisk veldig overrasket.:cool: Så dette ser jeg virkelig frem til å fortsette med. En skikkelig motivasjonsfremmer dette :cool: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05. |