Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Fedme kan ikke kureres (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37578)

Minimeg78 24-10-10 20:19

Sv: Fedme kan ikke kureres

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tilila (Innlegg 954009)
Kjempe flotte innlegg Nerthus!
Bare et spm til dere som tror dere oversiser bare fordi dere er for glade i god mat. Hva slags mat er det dere overspiser? Er det godteri, sjokolade, potetgull, boller, brød, potetsalat, vafler, pasta, pizza o.l eller er det egg, bacon, koteletter og grønnsaker? Er det ikke karbohydratrik mat som trigger overspisinga? Overspiser dere også når dere spiser lavkarbo kosthold, eller stopper dere da når dere er mette? Personlig kan jeg glatt hive i meg en hel pose med boller, men ikke snakk om at jeg kunne spist en hel pose med egg feks.

Jeg overspiser karborik mat. Det har nada med gener og arv å gjøre.

grotingeling 24-10-10 20:29

Så hvis vi som vet vi har lav toleranse for karbohydrater og de såkalt normale alle overspiser når det kommer til nettopp karbohydratrik mat, er ikke det et tegn på at vi mennesker generelt bør spise nettopp lavkarbo???

Kitt 24-10-10 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954136)
Jeg er ikke nedlatende. Jeg bare konstaterer at overvekt stort sett er selvforskyldt og ikke genetisk. Nei jeg har aldri vært kraftig overvektig, men jeg vet at jeg legger på meg av å sitte i ro og spise mer enn kroppen forbruker. Ja til og med de slanke må passe på hva de putter i seg i forhold til aktivitetsnivået sitt.

Forøvrig tar du feil. Spiser jeg sjokolade to-tre dager på rad skal det MYE til å unngå å spise dag 4 og 5. Drikker jeg masse brus i helgene er mandagene harde. Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men dette er gjengs for de fleste mennesker.

Tror du virkelig at slanke mennesker aldri må ta seg sammen for å ikke putte i seg for mye?

Du OPPFATTES i hvert fall som nedlatende, om du er klar over det eller ikke!:(
Du kan ikke konstantere noe som er feil! Hvordan vet du at det ikke er genene som styrer mye av dette?
Jeg er adoptert inn i en supersporty og sunn familie med fysisk fostring høyt på timeplanen!
Hvorfor hater jeg da trening, elsker mat og veier akkurat like mye som min biologiske mor gjorde?

Du vet ikke hva hardt er i forhold til mat, tro meg! Da ville du så absolutt ikke uttalt deg sånn!!!

Zillah 24-10-10 20:34

Altfor logisk, grotingeling!!! ;)

Titania 24-10-10 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954136)
"Jeg bare konstaterer"
"Mulig dette kommer som et sjokk på deg"
"aldri må ta seg sammen " ?

Ikke nedlatende ???

Minimeg78 24-10-10 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 954151)
Du OPPFATTES i hvert fall som nedlatende, om du er klar over det eller ikke!:(
Du kan ikke konstantere noe som er feil! Hvordan vet du at det ikke er genene som styrer mye av dette?
Jeg er adoptert inn i en supersporty og sunn familie med fysisk fostring høyt på timeplanen!
Hvorfor hater jeg da trening, elsker mat og veier akkurat like mye som min biologiske mor gjorde?

Du vet ikke hva hardt er i forhold til mat, tro meg! Da ville du så absolutt ikke uttalt deg sånn!!!

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener. Jeg fatter ikke hvordan overvektige er i stand til å fortrenge dette. Ikke forstår jeg hva som er så problematisk må å tørre å si at ja jeg har spist for mye mat, derfor ble jeg feit heller. Jeg har aldri nektet for at en liten prosentandel av overvekt skyldes gener.

Minimeg78 24-10-10 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 954148)
Så hvis vi som vet vi har lav toleranse for karbohydrater og de såkalt normale alle overspiser når det kommer til nettopp karbohydratrik mat, er ikke det et tegn på at vi mennesker generelt bør spise nettopp lavkarbo???

Noen som har hevdet noe annet?

Minimeg78 24-10-10 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titania (Innlegg 954159)
Ikke nedlatende ???

Jeg innrømmer gladelig at jeg var nedlatende mot hun jeg siterte som dro frem kommunikasjonspsykologi-kurset sitt.

Minimeg78 24-10-10 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954171)
Jeg innrømmer gladelig at jeg var nedlatende mot hun jeg siterte som dro frem kommunikasjonspsykologi-kurset sitt.

Her var jeg forøvrig bevisst nedlatende igjen.

Gerd 24-10-10 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954172)
Her var jeg forøvrig bevisst nedlatende igjen.

Sånn tone og nedlatende holdninger bes om å unngås.

Gerd
Moderator.

Nerthus 24-10-10 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954171)

Du fortsetter løpet her ser jeg... det er ikke hyggelig med en slik holdning. Jeg synes du kan prøve å holde deg noenlunde saklig i en slik debatt - SELV om du er uenig i det som blir sagt. Alternativet er å holde kjeft ;) Hvis du da ikke er sånn bare for å provosere... DET er også en mulighet.

Nerthus 24-10-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954165)
For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener.

Fint om du kan gi oss lenker til kilden til beviset ditt - JEG vil ihvertfall veldig gjerne lese det :)

senorita 24-10-10 21:06

Jeg kjenner flere som trener og trener og spiser "sunt" etter hva som liksom skal være sunt.. Dem går IKKE ned i vekt.. Hvorfor ikke det? En skulle nå tro at dem faktisk burde gå ned i vekt når dem spiser lite,kalorifattig og faktisk trener MASSE??

Hvis det er så enkelt som å spise mindre enn man forbrenner så hadde nok det vært færre feite.. Dessuten er det vel ikke lett å vite hva en selv forbrenner? Alle forbrenner jo ikke likt.. Tar man to jenter på 25 år på 75 og og 170 cm over bakken så forbrenner da ikke de her to akkurat like mye og trenger sikkert forskjellig kaloriinntak også.. Ingen mennesker er like..

Minimeg78 24-10-10 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 954179)
Du fortsetter løpet her ser jeg... det er ikke hyggelig med en slik holdning. Jeg synes du kan prøve å holde deg noenlunde saklig i en slik debatt - SELV om du er uenig i det som blir sagt. Alternativet er å holde kjeft ;) Hvis du da ikke er sånn bare for å provosere... DET er også en mulighet.

Så du mener ved fullt alvor at kommunikasjons-psykologi henvisningen din ikke var et forsøk på hersketeknikk?

senorita 24-10-10 21:07

Jeg tror heller det er FEIL mat og ikke for mye mat, med mange..

Photobscura 24-10-10 21:09

Sitat:

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener.

Er det? Så rart at det motsatte visstnok skal være bevist også, da. Jeg har alltid lurt litt på sånne bevispåstander, når man kan gå seksti år tibake i tid og arrestere Ancel Keys på så godt som alle punkter i hans lipid-hypothese som fortsatt i dag legger grunnlaget for stort sett alle offentlige anbefalninger når det kommer til kosthold. Jeg har ikke vært overvektig hele livet fordi jeg har spist for mye, ettersom jeg aldri HAR spist for mye, ikke før jeg fikk samboer og fikk et mer "normalisert" forhold til mat, men jeg var overvektig før det også.
Igjen anektodisk, men av full betydning for meg. Ikke minst har faren min en så godt som identisk historie som jeg har, det sier meg også en del. Ingen av oss har overspist eller trøstespist.

Når man kommer med sånne påstander, så må man også vise til noe som understøtter det. Jeg har aldri hørt at det er bevist at fedme ikke har noe med genetikk å gjøre, og jeg har lest en god del forskning på den typer temaer opp igjennom. Men kom gjerne med en link til seriøs uavhengig forskning som beviser dette :).

Jeg vil forøvrig rose Nerthus for å belyse et utrolig viktig tema, og stille en del veldig tankevekkende og viktige spørsmål!

Kitt 24-10-10 21:10

Sitat:

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener. Jeg fatter ikke hvordan overvektige er i stand til å fortrenge dette. Ikke forstår jeg hva som er så problematisk må å tørre å si at ja jeg har spist for mye mat, derfor ble jeg feit heller. Jeg har aldri nektet for at en liten prosentandel av overvekt skyldes gener.

Som andre vil jeg ha link til hvor det står at dette er bevist!
Så lenge jeg er et glimrende eksempel på det motsatte, skal det litt til å overbevise meg om annet, skjønner du!

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg er feit fordi jeg spiser for mye! Over hodet ikke!
Det jeg setter spørsmålstegn ved, er hvorfor mennesker, og dyr, har så forkjellig tilnærming til mat helt fra de er små!
Første gangen jeg ble slanket, var jeg spebarn! Min adoptivmor fikk beskjed av helsesøster om å vanne ut morsmelkerstatningen fordi jeg var for feit!!!
Var ikke akkurat noe bevisst valg om "spis mindre, tren mer" der, altså!

senorita 24-10-10 21:13

OG så har vi vel alle venner som hiver innpå med all mulig slags junkfood og snop og brus og som ikke veier mer enn 50 kg... Hvorfor blir ikke dem feite da? Om dem spiser sååå usunt og dytter på med 3000 kalorier om dagen?

senorita 24-10-10 21:15

hvordan kan man drive med lavkarbo om man mener det er mengden og ikke innholdet man spiser som gjør at man går opp i vekt? En burde kanskje heller spise mindre og trene mer da, om man mener at det er det som er tingen.. en spiser jo faktisk mer kalorier på lavkarbo, enn feks dem som spiser lite og trener mye..?

Minimeg78 24-10-10 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 954190)
Er det? Så rart at det motsatte visstnok skal være bevist også, da. Jeg har alltid lurt litt på sånne bevispåstander, når man kan gå seksti år tibake i tid og arrestere Ancel Keys på så godt som alle punkter i hans lipid-hypothese som fortsatt i dag legger grunnlaget for stort sett alle offentlige anbefalninger når det kommer til kosthold. Jeg har ikke vært overvektig hele livet fordi jeg har spist for mye, ettersom jeg aldri HAR spist for mye, ikke før jeg fikk samboer og fikk et mer "normalisert" forhold til mat, men jeg var overvektig før det også.
Igjen anektodisk, men av full betydning for meg. Ikke minst har faren min en så godt som identisk historie som jeg har, det sier meg også en del. Ingen av oss har overspist eller trøstespist.

Når man kommer med sånne påstander, så må man også vise til noe som understøtter det. Jeg har aldri hørt at det er bevist at fedme ikke har noe med genetikk å gjøre, og jeg har lest en god del forskning på den typer temaer opp igjennom. Men kom gjerne med en link til seriøs uavhengig forskning som beviser dette :).

Jeg vil forøvrig rose Nerthus for å belyse et utrolig viktig tema, og stille en del veldig tankevekkende og viktige spørsmål!

Leser du overhodet det jeg skriver? Jeg har aldri hevdet at noe overvekt ikke skyldes gener. Det jeg sier er at mesteparten av det skyldes livsstil. (google klarer vel de fleste selv eller). Og selv om man skulle være disponert for overvekt er det ikke selvsagt at man blir.

Minimeg78 24-10-10 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 954201)
hvordan kan man drive med lavkarbo om man mener det er mengden og ikke innholdet man spiser som gjør at man går opp i vekt? En burde kanskje heller spise mindre og trene mer da, om man mener at det er det som er tingen.. en spiser jo faktisk mer kalorier på lavkarbo, enn feks dem som spiser lite og trener mye..?

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater er kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

Photobscura 24-10-10 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 954196)
OG så har vi vel alle venner som hiver innpå med all mulig slags junkfood og snop og brus og som ikke veier mer enn 50 kg... Hvorfor blir ikke dem feite da? Om dem spiser sååå usunt og dytter på med 3000 kalorier om dagen?

Det tror jeg vi alle ved et eller annet tidspunkt har stussa på. Som eksen min som var like tynn uansett om han spiste så han omtrent måtte legge seg på sida og rulle ut av sofaen, og to tre ganger i uka kjørte "full pakke"-opplegget sitt, som da tilsvarte halvannen liter pepsi, en pose potetgull, gjerne med dip, og en 200-grams melkesjokolade, og fint kunne bøtte nedpå åtte ti halvlitere øl både fredag og lørdag, og trøkke i seg en giga-babb på vei hjem. Jeg hadde hakeslepp i fem år :p. Jeg derimot la på meg vel femten kg det første halvåret vi bodde sammen, da jeg prøvde meg på noe lignende :p. Kroppen må ha fått sjokk etter å ha spist i småspurvskala siden tidlig i tenåra ...

senorita 24-10-10 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954212)
Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..

Sjanten 24-10-10 21:23

Sitat:

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater er kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

Er det lov til å spørre hvor mye kalorier du spiser i døgnet?

senorita 24-10-10 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 954215)
Det tror jeg vi alle ved et eller annet tidspunkt har stussa på. Som eksen min som var like tynn uansett om han spiste så han omtrent måtte legge seg på sida og rulle ut av sofaen, og to tre ganger i uka kjørte "full pakke"-opplegget sitt, som da tilsvarte halvannen liter pepsi, en pose potetgull, gjerne med dip, og en 200-grams melkesjokolade, og fint kunne bøtte nedpå åtte ti halvlitere øl både fredag og lørdag, og trøkke i seg en giga-babb på vei hjem. Jeg hadde hakeslepp i fem år :p. Jeg derimot la på meg vel femten kg det første halvåret vi bodde sammen, da jeg prøvde meg på noe lignende :p. Kroppen må ha fått sjokk etter å ha spist i småspurvskala siden tidlig i tenåra ...

Sånn samboer har jeg nå.. gått opp 20 kg etter jeg ble sammen med han.. han veier det samme som for 5 år siden :| fair! hehe

Nerthus 24-10-10 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954187)
Så du mener ved fullt alvor at kommunikasjons-psykologi henvisningen din ikke var et forsøk på hersketeknikk?

Nei - jeg har ingen behov for å herske over deg. Derimot følte jeg et behov for å fortelle deg hvordan ordvalget ditt blir oppfattet om du var usikker på det.

Sannsynligvis - etter dine seneste tilbakemeldinger og forstå - vet du AKKURAT hvordan du blir oppfattet, og det tar jeg som om du gjør det bevisst for å oppnå en provokasjon. Dette synes jeg er ufint - og sier dermed ifra til deg om det. Ok?

Minimeg78 24-10-10 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 954217)
Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..

Eh jo. Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

30 % fett (= 600 kcal)
15 % proteiner (= 300 kcal)
55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):

75 % fett ( = 1500 kcal)
20 % proteiner ( = 400 kcal)
5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Hele 1000 kcal blir “borte”.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag.

Nerthus 24-10-10 21:27

Sitat:

Kan jeg da anta at du spiser mye mindre mat enn tidligere - altså i mengde gram? Jeg spør fordi fett har 9 kcal pr gram, mens karbohydrater har under halvparten. Dermed vil mengden måtte reduseres om du spiser like mye kcalorier nå som på høykarbo-kosthold.

Minimeg78 24-10-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sjanten (Innlegg 954220)
Er det lov til å spørre hvor mye kalorier du spiser i døgnet?

Et sted mellom 1300 og 1600 og jeg er alltid mett og aldri ekkelt sulten. På vanlig kost ligger jeg mellom 1700 og 2300 og kan fint være supersulten selvom jeg spiste 1000 på Mc Donalds for halvannen time siden.

Minimeg78 24-10-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 954228)
Kan jeg da anta at du spiser mye mindre mat enn tidligere - altså i mengde gram? Jeg spør fordi fett har 9 kcal pr gram, mens karbohydrater har under halvparten. Dermed vil mengden måtte reduseres om du spiser like mye kcalorier nå som på høykarbo-kosthold.

Ja jeg gjør for jeg har ikke samme sult følelsen. Det jeg sier er at dette gjelder fler enn kun de som er overvektige.

Nerthus 24-10-10 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954226)
Eh jo. Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

30 % fett (= 600 kcal)
15 % proteiner (= 300 kcal)
55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):

75 % fett ( = 1500 kcal)
20 % proteiner ( = 400 kcal)
5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Hele 1000 kcal blir “borte”.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag.

Skjønner ikke hva du mener med at 1000 kcal blir "borte" - kan du forklare?

Photobscura 24-10-10 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954210)
Leser du overhodet det jeg skriver? Jeg har aldri hevdet at noe overvekt ikke skyldes gener. Det jeg sier er at mesteparten av det skyldes livsstil. (google klarer vel de fleste selv eller). Og selv om man skulle være disponert for overvekt er det ikke selvsagt at man blir.

Jeg synes det er litt arrogant å komme med en så bastant påstand, og siden si at man får google det selv, det må jeg si. Har du virkelig kommet over forskning som beviser dette, ettersom du påstår det? Da burde du kunne vise til hvor også, og ikke bare avfeie med "gjør det selv" :o.
Det er forresten ikke lenge siden noen diabetesforskere fant et gen som ble kalt "fedme-genet". Angivelig er halve europas befolkning bærere av dette genet. Dette er ganske ny forskning: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2223272
Jeg har ikke lest alt om det, men det virker veldig interessant!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 954217)

Ja, nemlig. Fett inneholder over dobbelt så mye kalorier som karbohydrater.
Jeg spiser veldig mye mer mat på lavkarbo enn jeg gjørde før, både energi- og mengdemessig.

Sjanten 24-10-10 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954229)
Et sted mellom 1300 og 1600 og jeg er alltid mett og aldri ekkelt sulten. På vanlig kost ligger jeg mellom 1700 og 2300 og kan fint være supersulten selvom jeg spiste 1000 på Mc Donalds for halvannen time siden.

Pussig. Jeg veier det dobbelte av deg, trener og går ikke ned ved å ligge mellom 1300 og 1600 kalorier.

Med din påstand om at det bare er å spise mindre og trene mer, hvordan forklarer du at jeg ikke blir slankere?!

Minimeg78 24-10-10 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 954224)
Nei - jeg har ingen behov for å herske over deg. Derimot følte jeg et behov for å fortelle deg hvordan ordvalget ditt blir oppfattet om du var usikker på det.

Sannsynligvis - etter dine seneste tilbakemeldinger og forstå - vet du AKKURAT hvordan du blir oppfattet, og det tar jeg som om du gjør det bevisst for å oppnå en provokasjon. Dette synes jeg er ufint - og sier dermed ifra til deg om det. Ok?

Du må slutte å anta alt mulig. For det første så feiltolker du og overtolker du. Av en eller annen grunn mener du selv at du er i posisjon til å be andre holde kjeft. Kan jeg spørre hvorfor? Nei du har ikke noe behov for å herske, likevel bruker du hersketeknikk som ikke engang er skjult. Jeg kan ikke helt se at det kommunikasjonskurset ditt var så mye verdt?

Nerthus 24-10-10 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954232)
Ja jeg gjør for jeg har ikke samme sult følelsen. Det jeg sier er at dette gjelder fler enn kun de som er overvektige.

Ok, jeg spurte på bakgrunn av det du sa - jeg forsto ikke helt hva du mente :)

Jeg synes det er knallbra at du trives på lavkarbo - og at det også gjør nytten for deg som er normalvektig. For meg beviser det bare at lavkarbo er bra for ALLE :)
Min vei for å finne fram til lavkarbokostholdet har tatt lang tid - det var først i fjor jeg satte meg ordentlig inn i det. Mange har tydeligvis god hjelp av lavkarbo - og jeg er litt frustrert over at jeg ikke fant lavkarbo for 20 år siden - da hadde jeg spart kroppen min mye jojo-slanking... I tillegg hadde jeg nok ikke fått utviklet Chrons. Heldigvis har et lavkarbo-kosthold også gjort at jeg er kvitt 95% av symptomene, noe som gjør hverdagen min til noe HELT annet enn det den var :cool:

Solange 24-10-10 21:35

Utrolig hyggelig å bli belært av en person med BMI på 21, etter at man har slitt med helsefarlig overvekt i 15 år, og vært igjennom Grete Roede (x 2), Libra, Ingers rugbrøddiett, Helsestudiotrening med oppfølgning av ernæringsfysiologer, osv,osv....med det resultat å gå OPP i vekt:eek: Fortell ikke meg at jeg har sitti på rumpa i 15 år, har faktisk jobbet ganske hardt for å gjøre noe med min overvekt! Først med skikkelig lavkarbo(heller ikke Fedon Lindberg perioden min hjalp....) går jeg ned i vekt. Har meg frabedt å bli tråkka på av den ovenifra og ned holdningen jeg aner i visse innlegg her !

Minimeg78 24-10-10 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 954233)
Skjønner ikke hva du mener med at 1000 kcal blir "borte" - kan du forklare?

5% karbohydrater på lavkarbo=100 kcal, 55% på statens anbefaling = 1100.

Minimeg78 24-10-10 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sjanten (Innlegg 954236)
Pussig. Jeg veier det dobbelte av deg, trener og går ikke ned ved å ligge mellom 1300 og 1600 kalorier.

Med din påstand om at det bare er å spise mindre og trene mer, hvordan forklarer du at jeg ikke blir slankere?!

Vet du jeg aner ingen verdens ting om deg personlig. Jeg har aldri benektet at noe overvekt skyldes genetikk(gjentar meg selv for n`te gang). Men at du ikke går ned på 1300-1600 kan vel muligens se i sammenheng med at jeg heller ikke går ned på under 1000? Det skal tross alt mer energi til for å drive en stor kropp og din vil vel antakeligvis gå i sparebluss på et høyere kcal-nivå enn mitt.

Nerthus 24-10-10 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78 (Innlegg 954237)
Du må slutte å anta alt mulig. For det første så feiltolker du og overtolker du. Av en eller annen grunn mener du selv at du er i posisjon til å be andre holde kjeft. Kan jeg spørre hvorfor? Nei du har ikke noe behov for å herske, likevel bruker du hersketeknikk som ikke engang er skjult. Jeg kan ikke helt se at det kommunikasjonskurset ditt var så mye verdt?

Uffda... den kommentaren min om kommunikasjonspsykologi skulle tydeligvis koste meg dyrt ;)

Minimeg78 24-10-10 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 954241)
Utrolig hyggelig å bli belært av en person med BMI på 21, etter at man har slitt med helsefarlig overvekt i 15 år, og vært igjennom Grete Roede (x 2), Libra, Ingers rugbrøddiett, Helsestudiotrening med oppfølgning av ernæringsfysiologer, osv,osv....med det resultat å gå OPP i vekt:eek: Fortell ikke meg at jeg har sitti på rumpa i 15 år, har faktisk jobbet ganske hardt for å gjøre noe med min overvekt! Først med skikkelig lavkarbo(heller ikke Fedon Lindberg perioden min hjalp....) går jeg ned i vekt. Har meg frabedt å bli tråkka på av den ovenifra og ned holdningen jeg aner i visse innlegg her !

Nja, den er faktisk 20.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.