![]() |
Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjenner ikke forskjell på noen som helst kaffe.:p Smaker at noen smaker bedre enn andre, men det er minimalt med forskjell i munnen min.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg flirer!
:D Gøy at flere liker god espresso og artig å lese hvor forskjellige vi er sånn passe saklig usaklig uten at noen forhåpentllig sitter med ømme tær. :) ok så er ikke yogi-te te. Men jeg liker ihvertfall de urtene med masse forskjellige smaker og uten koffein siden jeg får min dose koffein om jeg drikker espresso. Huldr, er te for deg da som regel teblader av sort, evt grønn eller te av annen kulør? Med eller uten smakstilsetninger? Betyr det noe om den er økologisk smaksmessig eller av andre grunner? |
Te er blader av tebusken (Camellia sinensis), alle farger, alle sorter, med eller uten smakstilsetning :ja:. Økologisk eller ikke spiller jo forsåvidt ingen rolle for om det er te eller ikke. Jeg vet jo at mange kaller urtete for te, da ... Det er veldig liten kunnskap om te i Norge generelt, og mye, mye lettere å få en god kopp kaffe ute enn en god kopp te. Så da måtte jeg nesten trekke frem det poenget i og med at det kom på et sølvfat :D
Men neida, ingen ømme tær her i alle fall :). Og jeg skjønner hva dere mener altså, og har nok ikke så store problemer med å kjenne forskjellen heller. Det er mye med Nespresso jeg ikke liker så godt - men i mitt tilfelle var det det eller ingenting ... Presskanne har jeg, og har tenkt å fortsette å bruke den når jeg har besøk og slikt, men til bare meg blir det Nespresso. |
Kaffe er kaffe og te er te. Sånn stort sett i hvert fall :p
|
Cyan da!! :D
Takk, Huldr. Interessant. Og jeg er enig i at tilgang på te ute på kafeer mm er som regel begrenset. Der er ikke pose-teer noe jeg går etter. |
Sitat:
Jeg har samme forholdet til te altså. Disse teposene man får kjøpt på butikken smaker jo bare parfyme, skal jeg drikke te så skal det også være ekte vare:) (Jeg driver en liten kafé/kaffebar selv, og hos oss får alle nykvernet kaffe og et valg mellom ulike tesorter av ekte teblader - evt fruktte, hvis de heller vi ha det:p) |
Sitat:
|
Sitat:
|
kom over denne linken for litt siden.
http://www.cafekaffe.dk/nespresso-bo...jtet-med-gift/ kansje noe å tenke over... :-) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02. |