Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Artikler (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Lavkarbo skader hjernen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36547)

Pandora 16-09-10 21:11

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jae-ols (Innlegg 934728)
hva er galt med å hevde at brød er godt? Er du veldig hårsår? Jeg må si det er "lavt under taket" her inne.Det blir for dumt når alle er enige i alt.
Temperatur er bra i alle fora. Brød har ikke skadet noen. Jeg spiser brød og er i fin form, vekten minker også. :):)

Slett ikke hårsår - som jeg skrev så spriter det alltid opp stemningen når du kommer inn i en tråd:p Liker det, brød er godt det...og temperatur er fint - tror du misforstod meg litt her :_punk:

Greddy 16-09-10 21:19

MUST RESIST...... AAARRG!!!11

hvor er ignore-knappen?! :p

Nerthus 16-09-10 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Greddy (Innlegg 934767)
MUST RESIST...... AAARRG!!!11

hvor er ignore-knappen?! :p

gå inn på kontrollpanel øverst - til venstre velg "endre ignoreringsliste". Skriv inn navn på bruker du vil ignorere :)

Greddy 16-09-10 21:28

Takk for tipset :)

Lillevoff 16-09-10 21:52

http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

katten 16-09-10 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff (Innlegg 934790)

Love it :D

Bee 17-09-10 10:56

Jeg kjenner jeg blir litt flau på enkeltes vegne altså. :flau:

Dersom jeg ikke hadde hatt noe liv, what so ever, så kaaaanskje jeg hadde meldt meg inn på et eller anna lavkaloriforum og kverulert litt for moro skyld.
Men jeg føler bare ikke at tiden strekker til. Ooooh, the shame!
Hadde jeg derimot hatt litt tid til overs så..................nei.....jeg tror ikke jeg hadde orka likevel. :p

Lillemy71 18-09-10 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 934956)
Jeg kjenner jeg blir litt flau på enkeltes vegne altså. :flau:

Dersom jeg ikke hadde hatt noe liv, what so ever, så kaaaanskje jeg hadde meldt meg inn på et eller anna lavkaloriforum og kverulert litt for moro skyld.
Men jeg føler bare ikke at tiden strekker til. Ooooh, the shame!
Hadde jeg derimot hatt litt tid til overs så..................nei.....jeg tror ikke jeg hadde orka likevel. :p

Fnis....:D

Pandora 18-09-10 10:49

Hmmm...Lavkarbo skader hjernen?? Passende tittel på en tråd som utartet en smule:rolleyes: Kroppen min har ihvertfall godt av det - en trøst det!:)

Pandora 18-09-10 18:55

Kort innpå.. gir meg ikke på denne tråden jeg:

Dagbladet idag side 18:

Spis hjernen frisk:

Lettmelk, fisk og litt kjøtt... nok B-12 er det som gjelder:

Ellers lister de flg.:
  • Fisk og skalldyr + Omega 3
  • Egg
  • Nøtter
  • Gulrøtter, avokado og oliven
  • Fullkornbrød
  • Bær (bringebær??!!)
  • Kaffe
  • Vann...

ok..fullkornbrød har mye karber, og gulrøtter er vel ikke helt fritt det heller...men ellers så jo dette en del bedre ut for lavkarbo enn oppslaget for noen dager siden tydet på:)

Zillah 18-09-10 21:33

Men det må være lettmelk, må vite ;)

jvb 21-09-10 07:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pandora (Innlegg 935463)
ok..fullkornbrød har mye karber, og gulrøtter er vel ikke helt fritt det heller...men ellers så jo dette en del bedre ut for lavkarbo enn oppslaget for noen dager siden tydet på:)

"Journalistene" i Dagbladet publiserer bare pressemeldinger de får, av og til etter litt lett omskriving og et par kommentarer fra de som er nevnt. Skal aldri kjøpes mer

Carisma 21-09-10 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvb (Innlegg 936739)
"Journalistene" i Dagbladet publiserer bare pressemeldinger de får, av og til etter litt lett omskriving og et par kommentarer fra de som er nevnt. Skal aldri kjøpes mer

Eller kanskje du skal begynne å sende de pressemeldinger? :D

Nerthus 21-09-10 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 937049)
Eller kanskje du skal begynne å sende de pressemeldinger? :D

Genialt forslag - vi koker i hop noe på forumet og sender de - minst en gang i uka! ;)

Kanutten 21-09-10 19:32

Jeg er MEGET spent på hva hjernedoktern vil si når jeg skal møte ham i neste uke (håper jeg) og han får høre at jeg går på lavkarbo samt at jeg nettopp har fått påvist at hypofysen har forduftet....Håper han IKKE påstår at det er lavkarbo som er årsaken... :( I såfall kommer jeg i statistikken under kategorien "Lavkarbo skader hjernen". :mad:

Borghild 21-09-10 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 937074)
Jeg er MEGET spent på hva hjernedoktern vil si når jeg skal møte ham i neste uke (håper jeg) og han får høre at jeg går på lavkarbo samt at jeg nettopp har fått påvist at hypofysen har forduftet....Håper han IKKE påstår at det er lavkarbo som er årsaken... :( I såfall kommer jeg i statistikken under kategorien "Lavkarbo skader hjernen". :mad:

Jeg krysser fingre og tær. Tvi tvi. :)

nonta 22-09-10 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 937061)
Genialt forslag - vi koker i hop noe på forumet og sender de - minst en gang i uka! ;)

Brilliant he he:D:D

Takk Photo go Lillemy71 får prøve meg fram.. :-) Jeg gir ihvertfall ikke opp. Har sovet bedre de siste dagene, har hatt litt kveldsmat før leggetid, så formen er bedre:-)

grotingeling 22-09-10 12:48

Var og tok både EEG og MR-scanning av hjernen i går, alt så perfekt ut i følge legen på Haukeland :p
Da må det vel være bevist at mitt lave inntak av karbohydrater de siste 18 1/2 mnd, ikke har ført til noen hjerneskade som er målbar :cool:
Konklusjon; lavkarbo er ikke skadelig for hjernen!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.