![]() |
Sv: Hva har du spist til kveldsmat i dag?
Salat med:
-Tomater -Agurk -Gulost -Hamburgerrygg Det hele blandet jeg inn med litt guacamole. Resten av salaten blir frokost/lunch og der har jeg hivd oppi: - Tunfisk - 1ts eddik Og rørd inn litt guacamole til. |
2 teskjeer heistad jordbærsyltetøy med 0,5dl fløte... :o
|
Honningmelon og jalapeno ost
|
....melon.....?? :confused:
|
2 knekkebrød med lavt karbo innhold og pepperost pluss 1 gulrot. Helt ny i dette gamet men slanket meg i maaaange år;)
|
1 hardkokt egg.
|
1 lunsjkake, 1 avocado, 2 fierrik med ost og agurk og smør, sukkererter og gulerot.
|
Er nybegynner med første kveldsmåltidet i havn.... litt peanøtter rett og slett og stooooort glass isvann. En kopp te med søtningsmiddel. That's it :)
Er det greit med peanøtter forresten??? |
Sitat:
karbene skal helst komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Det er viktig å lese boka og sette seg godt inn i filosofien så du ikke går på en "blemme" |
Sitat:
|
Kan jeg spise rømmegrøt?? Det er yummi! :D
|
Her blir det 2 gulrøtter, og litt blomkål, som jeg kan dyppe i litt CF blandet med hvitløk....håper det er bra....jeg er heelt fersk på ketosediett..
|
Sitat:
|
Sitat:
Igår så ble kveldsmaten 1 gulrot(100gr) og 100 gramm blomkål....siden jeg hadde i meg litt karbo igår, så spiste jeg 1 gulrot for å få det opp litt....tror gårsdagen ble på rundt 14,45 karbo |
I dag ble middagen så sen at den heter kvelds:
Stor salat av: spinat og romanosalat (ca 100g tilsammen) 50g paprika (snackspaprika) 50g agurk 4 cherrytomater salatkrydder rømmedressing toppet med 2 store stekte champignon i skiver, med gastromatkrydder + en liten lammekotelett marinert i hvitløk, olje og rosmarin. og masse isvann VIRKELIG velsmakende :cool: |
Jeg spiste en DIGER kylling kebab og tømte innpå to bokser med battery som en siste krampetrekning!!
Men det er det slutt på nå i to måneder fremover :) |
ett kokt egg fylt med en blanding av eggeplommen, majones og kokt skinke i småbiter og en kransekakepinne.
|
Skulle ha havregrøt med cottage cheese i og blåbærsylte på. Har ikke litermål nå så grøten ble litt tynn, men jeg hadde oppi litt Lindberg müsli. Ble nydelig :)
|
Proteinshake og en neve nøtter :)
|
En LK-brødskive delt i fire med ulike oster: Brie, Roquefort, Creme Cherie og Comte. samt noen cherrytomater og en Farris. NAM
|
I dag spiste jeg egg og bacon til kvelds. Det var herlig
|
Sitat:
Jeg laget også vafler nå i sted, til lunsj, nydelig. Men lurer på, står at det er 3 porsjoner, men jeg fikk bare 4 vaffelplater jeg, og det blir vel 2 porsjoner? må vel legge ost og skinke mellom to vaffelplater vel?? |
Sitat:
hei. hvordan lager du egg pannekaker? har sinnsykt lyst på pannekaker til kvelds men har det er ikke soyaprotein og få kjøpt hær jeg bor;/ |
I dag har vi eggerøre med fløte og olje i, spekeskinke, elgpølse og peperoni og agurk som grønt. Kjempegodt!
|
Black Sunday med krem og bringebær :love: :rodme: Hohoho, det er det beste jeg har smakt på lenge! Skal prøve å ikke gjøre det til en vane å spise det til kvelds.
Åt litt for mye av den og tror jeg... Litt kvalm nå.... |
Sitat:
|
Jeg har spist en omelett med to egg, 28 g fløte, sopp, paprika, purre, pepperoni, fetaost, og hvitost på toppen! Var skikkelig snadder:D Men ligger nå her og har lyst på noe mer... Uff... Må være den harde spinningtimen jeg var på ikveld sin feil!;)
|
1 halv pakke bacon - samt cherry tomater og asparges stekt i bacon fettet + noen oste biter - Nam nam det var kjempe godt
|
Er litt nysgjerrig ser du skal bytte til en anne diett - hvilken liker du best
|
Sitat:
|
Er det ingen som spiser hjembakt lavkarbobrød? Er ny, og lurer på om man ikke skal spise brød til kvelds siden ingen gjør det her? Slev har jeg spist 2 nydelige hjembake brødskiver med ost, skinke og paprika på:)
|
Sitat:
Men det er max en gang i mnd, er jo så mye annet godt at jeg ikke savner brød. |
Enig med skutrollet, det finnes så mye annet godt! :D Nå har jeg aldri vært særlig glad i brød heller... Dessuten handler lavkarbo for meg mest om å legge av meg de vanene jeg "alltid" har hatt og erstatte med ting kroppen min er mer fornøyd med.
|
I går var det så varmt at det ble to runder med 15-sekunders iskrem. :sikle:
Og i morges var vekten gått ned. Det er virkelig slik man skal leve! :D |
Sein middag idag, og vi har kost oss med ovnsbakt kyllingfilet fyllt med fersk mozarella, og surret inn i spekeskinke,hjemlagd hvitløksdressing og blomkål, men til de som ikke er på lavkarbo fikk ovnsbakte poteter med timain, salt og pepper!
|
jeg spiste kinamat med ingefær saus , ekstra sterk :)
den innehold omtrent bare sopp, kylling, og div annet, men spiste bare soppen , ikke risen :) er det egentlig ok ? :D |
Jeg har spist cottage cheese med 2 ss vaniljekesam, kanel, sukkrin, og føte. Nam!!! Rene skjære desserten! :)
|
I dag har jeg spist frokostpannekake, med hjemmelaget bringebærsyltetøy , kirsebærost og noen skiver med spekeskinke.....
|
Er det bare meg som får en litt sånn ekkel, dårlig samvittighet følelse når en spiser kveldsmat? Forstår egentlig ikke helt hvorfor denne følelsen kommer krypende - irriterende egentlig. For jeg som er på ketolyse skal jo spise når jeg er sulten! Og det er jeg jo på kvelden.....
Men spiser gjør jeg jo uansett - med eller uten dårlig samvittighet, og da blir det gjerne: - 1 neve eller to med hasselnøtter / mandler - 1 tallerken med godt pålegg (roastbiff, sylte, skinke, salami osv + pluss ost og agurk / paprika) - Egg i forskjellige former, gjerne med bacon - Bacongull (utrolig hvor deilig mett en blir av bacongull!):D - En eller annen form for lavkarbobrød m pålegg Skyller det ned med masse deilig iskaldt vann! |
I dag ble det pizza. :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05. |