Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Ferskenbeinets OREO-kake! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34858)

Nnem 15-06-11 16:22

Sv: Ferskenbeinets OREO-kake!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1137480)
Dere som har brukt malte mandler i stde for bakemiks, har dere da tatt 170g mandler som dere maler, eller har dere tatt 70g malt og 100 g hakket?!?

Jeg vil lage de NÅ :)

Jeg har malt 70 g og grovhakket 100 g. Fungerer veldig bra:)

Nnem 15-06-11 16:32

Hvilken form brukte dere til kaken?

anelis85 15-06-11 21:21

Jeg lurer på om jeg har gjort noe veldig galt med kjeksen:confused: De er ikke sprø, og synes de henger dårlig sammen:confused:

Jeg tenkte å lage kjeksen i kveld, og kake i morgen, men nå ser det dårlig ut for kaka, ble skikkelig skuffa over kjeksen:(

Nnem 16-06-11 14:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1139494)
Jeg lurer på om jeg har gjort noe veldig galt med kjeksen:confused: De er ikke sprø, og synes de henger dårlig sammen:confused:

Jeg tenkte å lage kjeksen i kveld, og kake i morgen, men nå ser det dårlig ut for kaka, ble skikkelig skuffa over kjeksen:(

Mine blir det samme. Uansett spiller det ikke noe stor rolle da man skal "brekke" dem. La mine i kjøleskapet og da hang dem bedre.

Mellon 09-07-11 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anelis85 (Innlegg 1139494)

Kjeksen blir hard etterhvert, men den smuldrer veldig lett opp. Jeg smuldret den i kaken for hånd jeg, gikk jo helt greit det

Kaken er helt ok, syns kanskje det er litt lite smak i den, men det er nok fordi jeg mimres orginalen, og denne blir ikke helt lik akkurat, men veldig god kake non the less

Nnem 09-07-11 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 1156579)
Kjeksen blir hard etterhvert, men den smuldrer veldig lett opp. Jeg smuldret den i kaken for hånd jeg, gikk jo helt greit det

Kaken er helt ok, syns kanskje det er litt lite smak i den, men det er nok fordi jeg mimres orginalen, og denne blir ikke helt lik akkurat, men veldig god kake non the less

Enig, Blir nok litt mer søtning evt neste gang.

HenrikBooe 19-07-11 21:38

Har lenge tenkt på å lage denne, men har ikke klart å fått tak i alle ingrediensene :(

Går de ann å bruke glutenmel til kjeksene?

Evt 50g kokosmel og 20g glutenmel? :)

HenrikBooe 20-07-11 18:19

3 Vedlegg
Brukte heller omtrent 50g kokosmel og resten mandelmel :) Funket ganske bra, og kaken ble veldig god og kvalmende :) Akkurat slik en vanlig Oreokake skal være :D hehehe :)

Her er vårt resultat:

nightly 24-07-11 19:24

Lagde denne i dag, men jeg ble skuffa jeg da :(
Syns ikke den er i nærheten av den ordinære oreokaken jeg.. Men da har jeg jo lært den leksa: ting blir ikke det samme uten sukker! :p

Carisma 24-07-11 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1167300)
Lagde denne i dag, men jeg ble skuffa jeg da :(
Syns ikke den er i nærheten av den ordinære oreokaken jeg.. Men da har jeg jo lært den leksa: ting blir ikke det samme uten sukker! :p

ja, så da har du jo enten alternativet å sitte og gråte over det du ikke kan spise, eller glede deg over at det finnes noe annet du kan spise (litt av innimellom). ;)

nightly 24-07-11 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1167309)
ja, så da har du jo enten alternativet å sitte og gråte over det du ikke kan spise, eller glede deg over at det finnes noe annet du kan spise (litt av innimellom). ;)

Ja nei her er det ingen gråting du! :) Jeg lagde meg en himmelsk middag i går kveld med biffsnadder, østerssoppstuing og fløtegratinerte jordskokker, og fniste godt for meg selv over at jeg kan spise det med god samvittighet, så den kaka gjør meg ingenting.. Men måtte jo prøve da:p

Titti 24-07-11 20:43

:sikle: Må prøves en gang...

Paris 29-07-11 16:51

"kjeksa" står i ovnen - men lurer på om jeg gjorde noe dumt? Bredde bare ut hele røra på bakeplata, fordi jeg tenkte at de skulle jo knekkes opp i biter uansett, så tok meg ikke umaken å fordele de. Men de smelter kanskje utover og heile greia blir altfor tjukk?? Hjelpe meg... jeg er så teit...

Hvor mange plater brukte dere?

Paris 29-07-11 17:18

Nå er de ute av ovnen - stått til avkjøling, men hvor lenge går det egentlig før de blir stive? Blir litt bekymra siden de er så mjuke enda....

vanlige kjeks blir "stiv" mye tidligere etter at de blir avkjølt på rist føler jeg....

Line328 07-08-11 10:53

Har laget kjeksene nå, og skal snart ut en tur på trening og tenkte å handle på vei hjem igjen. Noen som har noen tanker om hvilken smøreost som passer best? Har Philadelphia liggende i kjøleskapet, er den ok å bruke eller skal jeg raske med meg en annen på butikken? :)

Mange fine oppskrifter her på forumet. Er helt imponert over alle som er så flinke å lage så god mat - og ikke minst at dere er så snille og deler oppskrifter med andre! Så tusen takk! :)

Mandy81 11-08-11 14:54

Er ny her, og det første jeg ser er denne oppskriften.. huff... Må vel prøve den til helgen da :p

Supah 01-09-11 18:20

Kom over disse kjeksene en dag! NAM! De var skikkelig snadder. Har ikke laget denne kaken, men tenker at disse kjeksene må være geniale til det. Et lite tips fra meg :smile:

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3069

Kuredu 06-09-11 22:37

Hvor fikk du tak i de????

Supah 06-09-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kuredu (Innlegg 1201245)
Hvor fikk du tak i de????

Jeg kjøpte de hos helsekosten :smile:

Life_Tone 11-09-11 20:58

Jeg lagde denne i helga og må si meg enig i att den smakte lite.. En ok kake, fin å se på, men ikke noe mer enn d. Synd! Brukte kokosmel i kjeksa og mascarpone i ostemassen.

Carisma 11-09-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Life_Tone (Innlegg 1204658)
Brukte kokosmel i kjeksa og mascarpone i ostemassen.

Da lagde du vel ike den kaken, men en lignende? ;) Mascarpone smaker jo ingenting sammenlignet med philadefia, og da vil jo kaken smake lite også.

Life_Tone 15-09-11 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1204667)
Da lagde du vel ike den kaken, men en lignende? ;) Mascarpone smaker jo ingenting sammenlignet med philadefia, og da vil jo kaken smake lite også.

D er helt sant Carisma! :p
Men nå skal jeg også huske å si att den smakte bedre og mer etter noen dager!! Så den må tydligvis få satt seg litt, slik som d nok er med de fleste kaker man baker etter min mening :)

marjusen 18-09-11 15:15

Denne ble litt avangsert for meg ja. Spent på smaken. Hehw

marjusen 18-09-11 15:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1210499)
Denne ble litt avangsert for meg ja. Spent på smaken. Hehw

Huff, jeg er helt fjern idag jeg ve. Glemte å steke bunnen. Haha. Men ble god da. Ble en myke sjokoladenøttebunn. Jaja

Lulla84 29-09-11 19:32

Jeg skal bake denne og den orginale i morgen. Jeg skal i bursdag til tantebarna mine på lørdag, og broren min har bestilt oreo kake :p Så da lager jeg med til meg også. NEMLIG :)

Lulla84 30-09-11 12:21

Jeg finner ikke ketolysebakemix, kan jeg bruke noe annet ? Hvert i begge to helsekostene i byen, men de har det ikke. Kan jeg bruke cocosmel ?

Lulla84 30-09-11 12:33

evnt mandelmel ?

Nnem 30-09-11 19:18

Jeg brukte malte mandler og det gikk bra.

Lulla84 30-09-11 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nnem (Innlegg 1219664)
Jeg brukte malte mandler og det gikk bra.

Flott da bruker jeg mandelmel :)

Lulla84 30-09-11 23:20

jeg tok litt mandelmel og litt cocosmel i steden for. Det blei velidg bra.

scara 26-05-12 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supah (Innlegg 1197480)
Kom over disse kjeksene en dag! NAM! De var skikkelig snadder. Har ikke laget denne kaken, men tenker at disse kjeksene må være geniale til det. Et lite tips fra meg :smile:

http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3069

Jeg bestiller disse fra iHerb - de koster 5,97 USD for en pakke med 5 stk (altså 15 kjeks) - http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-...4-g-Each/40138

Titti 27-05-12 10:00

:sikle: da har de sikkert fått de kjeksene tilbake igjen, mener det ble slutt på de tidligere.

Kroll 08-08-12 21:25

Da har jeg også laget denne deilige kaken, og skal si det ble en suksess! Jeg brukte tagatose og ingenting kan bli bedre enn det!:)
Men selvsagt var det noe som gikk galt. Jeg brant kjeksene, noe som gjorde en del med bunnens smak. For å si det mildt :rolleyes: Men da vet jeg det til neste gang; når det står 15 minutter, betyr ikke det 25 minutter. De blir harde når de er avkjølt.. Typpisk.

Moogie 12-05-13 16:24

Så bra at noen har laget en lavkarbo variant av Oreokake! Denne skal jeg definitivt prøve ut :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.