Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

fru-elle 15-06-10 09:55

Sv: Tråd for junistartere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 891289)
Har forresten bestemt meg for at første delmål for meg ikke kommer til å være antall kg, men ei bukse jeg bare så vidt får over rumpa nå! :P Gleder meg! :)

Det er et fornuftig mål du. Grunnen til at jeg må ned noen kilo er ikke bare at jeg mistrives med meg selv, men også at jeg ikke gidder kjøpe nye klær. Helt unøvendig er det. Jeg skal bare ned ca 10 kilo, men det skal bli så godt å være mitt lette nette selv igjen.

Gleder meg sånn til jeg har vært flink en hel uke, men jeg gruer meg litt til helga. Får lage masse nullkarbsnop sånn at også jeg har noe å gnafse på.
Ellers så har jeg laget ketolysevennlig brød, og det er så mye lettere enn å bake vanlig brød at det ikke er noe savn i det hele tatt. Alt går med nok pålegg.

MAR 15-06-10 10:24

Sitat:

Jeg starta mandag for en uke siden, og hadde på søndag, som jeg velger å bruke som veie- og måledager gått ned nesten en kg. Det er jo faktisk 3 kg forskjell på morgen og kveld...går det an? eller er veka mi gal? Har ikke digitalvekt, bare sånn med skive...
Bør jeg veie meg morgen eller kveld??
Når det gjelder cm så har jeg gått sammen 17 cm siden jeg begynte å trene for snaaart to mnd siden! :) Usikker på hvor mye den siste uka, siden jeg ikke målte meg før jeg starta. Det kjennes på buksene mine for å si det sånn! :) KJEMPEMOTIVASJON!
(Det er bare det at det ikke har forsvunnet en eneste cm fra baken og lårene...:_oy:)

Mange sier at de renner så mye på do den første tida...jeg har drukket store mengder med vann, men ikke vært så mye på do egentlig, så de "vannkiloene" har nokk ikke jeg mista...

Har forresten bestemt meg for at første delmål for meg ikke kommer til å være antall kg, men ei bukse jeg bare så vidt får over rumpa nå! :P Gleder meg! :)

GRATULERER, det er jo kjempebra!

Det er ikke noe rart om det er stor forskjell på morgen og kveld, husk på at man spiser og drikker myye vann :) Best å veie seg på morgenen, slik at man får sin faktiske vekt og ikke vekten varierer veldig pga hva og hvor mye man spiser og drikker. Selv må jeg alltid forferdelig på do hver morgen, så passer på å få det også unnagjort før jeg veier meg ;)

Jeg var heller ikke bemerkelsesverdig mye på do i begynnelsen, men vannkiloene forsvant da etter noen dager, de - det er veeldig individuelt, plutselig er de nok vekk ^^

pingunn 15-06-10 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna? (Innlegg 891241)
Idag er min veiedag, og jeg har gått ned 8,1 kg og veier nå 136,6kg. Det er et svimlende tall på to uker, men jeg har mye som skal bort og det er mye vann. Men alt det skal vekk det også, så jeg er såå fornøyd:)!
Lykke til alle junistartere;)!

:heia: Gratulerer med en super start. Dette går veien. :cool:

tmaria 15-06-10 10:55

Hei!

Slenger meg på her. Har nå gått på ketolyse og gått ned 5 kg. Skeiet ut i helgen med Pepsi Max og la på meg 2 kg fra fredag til søndag :( Så nå er det slutt på lettbrus for min del ;)

pingunn 15-06-10 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 891321)
Hei!

Slenger meg på her. Har nå gått på ketolyse og gått ned 5 kg. Skeiet ut i helgen med Pepsi Max og la på meg 2 kg fra fredag til søndag :( Så nå er det slutt på lettbrus for min del ;)

Hei og velkommen. :heia:

JKBB 15-06-10 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fru-elle (Innlegg 891299)
Gleder meg sånn til jeg har vært flink en hel uke, men jeg gruer meg litt til helga. Får lage masse nullkarbsnop sånn at også jeg har noe å gnafse på.
Ellers så har jeg laget ketolysevennlig brød, og det er så mye lettere enn å bake vanlig brød at det ikke er noe savn i det hele tatt. Alt går med nok pålegg.

Jeg synes også det er godt å være ferdig med førte uka, og grudde meg fælt til helga, men det gikk kjempebra!! :)

På fredagskvelden diska vi opp med TACO, Kan jo spise det aller meste der, masse kjøtt, ost og rømme, og faktisk en del First Price tacosaus, som jeg fant ut hadde minst karber på butikken vår, (3 karber pr 100 g, i motsetning til Santa Maria sine med "No sugar added" på 5,2 eller no sånt) og litt løk, paprika, tomat, salat... :) Jeg trudde jeg kom til å savne mais og ananas, men det var ikke i tankene mine dag jeg spiste, det var så godt som det var! :p Savner du tacoskjell veldig kan du bruke ostekjeks med litt salt eller annet krydder på f.eks! :)

På lørdag hadde vi lasagne. :) Vi lagde fra bunnen av, og det gikk kjempefort, i tillegg til at det var GRISEGODT! :) Brukte osteskiver i stedet for pastaplater!
Har bilde av Tacorester på ostekjeks og lasagnen på bloggen min her:
http://lavkarbojune.blogspot.com/201...-av-dag-6.html

Når det kommer til snop har jeg prøvd de forskjellige typene baconsnacks, og personlig synes jeg Bacongull i svart pose var best, (2 karbo på 100 g tror jeg), så det var mitt lørdagsgodt, sammen med cola zero! :)

Jeg er IKKE redd for neste helg, dette går som en drøm! :)

JKBB 15-06-10 11:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 891323)

så det var mitt lørdagsgodt, sammen med cola zero! :)

Vell...helgegodt tror jeg vi sier! :p

KariMari 15-06-10 13:06

Hei alle sammen, blir med på denne tråden for junistartere. Begynte selv for fullt på søndag (13.6) og har tenkt til å veie meg på mandager.
Er veldig spent på om dette er noe for meg. Har vært på GR mange ganger opp igjennom årene, og fra denne måten å spise på til mye fettrik mat er uvant. Tankesettet er ikke helt med ennå.:confused: Har prøvd å lese en del om dette, og må si at trådene her inne er fulle av nyttig informasjon når man er ny. Lykke til alle sammen:)

Cec1973 15-06-10 14:11

Sitat:

Mange sier at de renner så mye på do den første tida...jeg har drukket store mengder med vann, men ikke vært så mye på do egentlig, så de "vannkiloene" har nokk ikke jeg mista...

Jeg har heller ikke mistet disse berømte vannkiloene. Har drukket som en hest, men vært ganske normalt på do. Merkelig, for vanligvis pleier jeg å gå mye på do hvis jeg drikker mye... Vel, får håpe disse vannkiloene forsvinner snart...

Jeg synes delmålet ditt er supert! Jeg har ikke målt meg, så jeg tror jeg kommer til å ha samme mål. Har en kjole som er litt for trang. Hahahaha, tenke seg til å kjøpe en kjole som er litt for trang bare fordi det var salg...:-D Gjort er gjort, så da får jeg bare peise på med lavkarbo! :-D

Har forresten funnet ut hva jeg kan ha med meg på tur. Bokser med tunfisk! Synes det blir litt vel tørt med bare tunfisk, så jeg tor jeg går for tunfisken med sataysaus. Er 7,5 kh. i den, men det får bare være. Bedre enn brød og veldig lett å ha med en boks og en plastgaffel. Eneste problemet blir vel tunfiskånden, men får unne meg en ekstra etterpå så de andre slipper å dø...:-D

Klem

fru-elle 15-06-10 14:36

Åh, tunfisksalat... tunfisk, majones og egg. Og kanskje noen kikerter oppi... Tror jeg må handle littegranne før jeg drar hjem jeg

Cec1973 15-06-10 14:50

Hehe, noen her som har merket at matbudsjettet har gått kraftig opp? :-D

Cec1973 15-06-10 14:51

PS. Nei, jeg har ikke noe budsjett, er altfor lite strukturert til det, men jeg merker jo at det går mer penger til mat....:-)

Vintergumman 15-06-10 14:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 891405)

Nja, synes ikke det går opp så alt for mye. Vi ligger på en jevn sum i mnd, men kan jo hende det øker litt siden han ikke vil spise lavkarbo.
Derimot så kommer vi nok til å spare inn på godis. (Jeg irriterte livet av han i helga, fordi han ikke fikk lov å spise rett foran meg, så han sa han ikke gadd ha godis mer. :)) Før har vi hatt både 2 og 3 lillelørdager, pluss skikkelig utskeiing i helga, så det er klart det blir noen kroner spart der.
Jeg tror nok det går noen kroner mer i starten når man skal eksperimentere mer og man er ganske sulten i starten. Etterhvert når kroppen blir vant til maten, hører jeg at sultbehovet blir sjeldnere og man trenger som regel ikke spise mer enn to ganger om dagen (individuelle preferanser, selvfølgelig). Passer meg egentlig utmerket, jeg har aldri klart å ha 5-6 småmåltider om dagen, slik de anbefaler.

Begynner egentlig å tro at jeg er som skapt for dette opplegget. Jeg trives med å spise sjelden, jeg elsker kjøtt (har aldri egentlig likt poteter og brød), jeg elsket å maule pålegg når jeg var mindre og kyllingskinn er en delikatesse for meg :)

Cec1973 15-06-10 15:27

Jeg føler også at jeg er skapt for dette opplegget her, bortsett fra at jeg var/er ganske glad i godterier, ikke egentlig sjokolade, har aldri likt det, men mer de greiene som henger igjen i tennene...:-D Det verste er at jeg pleide å spise litt hver dag før! Nå har jeg ikke rørt, eller for den saks skyld hatt lyst på det på en uke! Jeg skjønner det ikke. Jeg trodde jeg kom til å bli sprø, men jeg har ikke merket noe til "godtesug". Jeg vet jeg kommer til å savne vannmelen til sommeren, men tror kanskje jeg skal unne meg litt av og til? Ja, kanskje, får se... :)

De to andre i huset her spiser fortsatt normal kost, så vi kjøper fortsatt både poteter, ris, godterier, potetgull osv... i tillegg til et lass med cottage-cheese, seterrømme, hauger med egg, fløte, "helsekost-greier", mer kjøttpålegg osv... Hehe, det vil vel stabilisere seg det og, om enn på et litt høyere nivå! :-D Er glad min mann støtter meg, ihvertfall siden magen min er blitt så bra (han bryr seg ikke så mye om jeg veier 5 kilo mindre heldigvis:-)).

Klem

MAR 15-06-10 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 891405)

Hehe, det merker jeg veldig! Men jeg holder fortsatt på med eksperimentering og prøver ut forskjellige matretter og oppskrifter, så kanskje det vil stabilisere seg etter hvert?

Vi har vanligvis ikke pleid å lage middag her hjemme mer enn et par ganger i uken, for sambo jobber mye overtid og da passer det ofte slik at jeg nettopp har spist når han kommer hjem, eller omvendt. Og det sier seg jo selv at matbudsjettet blir mindre om man for det meste lever på brødskiver og pålegg enn når man lager skikkelige måltider til hvert måltid. Og så har jeg jo kjøpt endel ting fra helsekosten som ikke akkurat er billige, men det er jo også produkter som holder en stund! Så det ser jeg som en investering :)

Men bare så det er sagt: det er verdt det! Og jeg tror nok at om man er flinke til å benytte seg av tilbud og sånt så blir det ikke så mye dyrere enn vanlig :)

Tidl. medlem 15-06-10 18:41

Hei alle dere andre der ute:)
Er nettopp startet med å spise mat jeg trodde var ulovlig i vektsammenheng. Må klipe meg litt i armen for å spise "brød" med rømme og egg, og fløte i kaffen..Både min mann og jeg startet i går så jeg er veldig mottakelig for gode råd. Lurer litt på hvor mye dere spiser til hvert måltid. Har ikke fått tak i bok enda.
Lurer og på hvordan jeg kan få en slik fin kurv som dere har med vektnedgang osv.

Cec1973 15-06-10 19:36

Hehe, jeg bare *må* fortelle.... Altså, etter at jeg fant ut at jeg måtte ha litt mer enn 20 kh. har jeg ikke tenkt tanken på å måle med ketose-sticks. Tenkte at det ikke er nødvendig siden jeg jo spiser sikkert mellom 50 og 60 kh. for dagen. Så var det det med at jeg er nord-europas mes nysgjerrige da... Testet ut i dag og... JIIIPPIII jeg er i ketose!!! Hadde ikke trodd det altså! :-D

Kestoseklem til dere alle! :-D

Dessi 15-06-10 19:38

Ja, penga flyr!!!!!!!!!! Godt feriepengene er rett rundt hjørnet. Jeg er på 2.uka nå, og tror jeg allerede har brukt flere hundre kroner bare på egg:p. Må jo eksperimentere litt da. Men regner med at etter hvert vil dette roe seg, så blir det vel snart tilnærmet vanlig handling igjen. Kan skjønne det blir dyrt å bare spise pålegg:D (NESTEN DA). Til helgen skal jeg til Sverige og da skal jeg kjøpe med bla. Brie, litt annen pris der, 79,- for 1 KG. Gleder meg, jeg elsker Brie:o. Kanskje jeg blir kurert? Att jeg rett og slett spiser for mye? Hvem vet? Men forskjellen nå er at det er lov. Jeg rett og slett elsker denne måten for diett. Alt jeg alltid har ønsket å spise mer av kan jeg nå:D.

Cec1973 15-06-10 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dessi (Innlegg 891511)
Ja, penga flyr!!!!!!!!!! Godt feriepengene er rett rundt hjørnet. Jeg er på 2.uka nå, og tror jeg allerede har brukt flere hundre kroner bare på egg:p. Må jo eksperimentere litt da. Men regner med at etter hvert vil dette roe seg, så blir det vel snart tilnærmet vanlig handling igjen. Kan skjønne det blir dyrt å bare spise pålegg:D (NESTEN DA). Til helgen skal jeg til Sverige og da skal jeg kjøpe med bla. Brie, litt annen pris der, 79,- for 1 KG. Gleder meg, jeg elsker Brie:o. Kanskje jeg blir kurert? Att jeg rett og slett spiser for mye? Hvem vet? Men forskjellen nå er at det er lov. Jeg rett og slett elsker denne måten for diett. Alt jeg alltid har ønsket å spise mer av kan jeg nå:D.

Ååååh, jeg misunner dere som kan reise rett over til Sverige å handle... billig... Vel... Jeg vurderer sterkt å ta en tur til Køben. Har en haug med bonuspoeng både på fly og hotell, så det kommer ikke til å koste meg mer enn noen hundrelapper.... Hmmm... Fristende... MEN jeg skal jo reise hjem fra Liverpool via Amsterdam på tirsdag. Der har de mye oster ihvertfall... JOOOHOOO! Synd jeg ikke kan ta med meg kjøttvarer fra UK, der er det *så* billig og.... Kjøtt, grønnsaker... alt... Hehe, da vi bodde der elsket jeg å gå i matbutikkene, de har jo så mye som vi ikke har hjemme! :) <vil flytte igjen...>

Cec xxx.

Tidl. medlem 15-06-10 20:00

Må bare prøve om jeg fikk det til.

Tidl. medlem 15-06-10 20:22

Måtte ha hjelp fra min andre halvdel:) Skal ut og handle mer rømme. Bakte brød av 8 egg i dag og de var kjempegode.Fant ei god oppskrift på grethe roede som vakte interessen min for dette opplegget.

Limoncella 15-06-10 20:33

Jeg slenger meg på jeg og. Startet egentlig før, men hadde for mange sprekker til at det kan telle. Har gått opp 15 kilo de tre siste årene. Tror skiftarbeid i restaurantbransjen og stress har hatt mye å si. Så nå starter jeg i ny "ordentlig" jobb i august og vil ned igjen slik at jeg kan ta fatt på mitt nye liv og føle meg vel samtidig. Lykke til alle sammen. Jeg heier på oss!

Labomba 15-06-10 21:06

Det deilige er jo at man ikke behøver å telle kalorier, men bare karber. Jeg har spist 2700kcal i dag, men kun 15 kh. Blir litt mange kcal kjenner jeg, men det skal jo ikke bety noe så da spiser jeg med god samvittighet.

pingunn 15-06-10 21:14

:heia: :heia: Er bare så glad for å være i gang igjen. Dag to har gått strålende. Første dag var jeg uggen og slapp, og hadde vondt i hode, idag har formen vært mye bedre, vet ikke om det er fordi jeg droppet treninga?? Ja ja, får teste det ut imorra. Da skal det trenes....:heia:

Cec1973 15-06-10 21:20

Brød av åtte egg? Er nysgjerrig. Har du lyst til å dele oppskriften?

Cec xxx.

Tidl. medlem 15-06-10 23:43

Brød:) Deler dem gjerne med dere
Bakte dem i dag . Nam
8 egg
2 ts seltin
4 dl seterrømme
1 dl rapsolje
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
100 g sesamfrø
150 g kruskakli
100 g valnøttkjerner
100 g solsikkekjerner
Malte frø og kjerner. To brødformer med bakepapir
180 grader 50 - 60 min-
1 skive 1 karb.
Lykke til. De gjorde susen hos oss:)

MAR 15-06-10 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 891509)
Hehe, jeg bare *må* fortelle.... Altså, etter at jeg fant ut at jeg måtte ha litt mer enn 20 kh. har jeg ikke tenkt tanken på å måle med ketose-sticks. Tenkte at det ikke er nødvendig siden jeg jo spiser sikkert mellom 50 og 60 kh. for dagen. Så var det det med at jeg er nord-europas mes nysgjerrige da... Testet ut i dag og... JIIIPPIII jeg er i ketose!!! Hadde ikke trodd det altså! :-D

Kestoseklem til dere alle! :-D

Oi! :klem:
Så bra :D Målte du opp hvor mange gram karber du fikk i deg da? Kunne vært interessant å vite :D

Cec1973 16-06-10 00:15

Takk for oppskrift på brød. Skal prøve ut når jeg kommer hjem fra Liverpool på onsdag!

Jeg har ikke målt nøyaktig nei, men sånn ca. Er jeg nok oppe i mellom 50 og 60. Mulig det er litt mindre. Har bestemt meg for at jeg skal slappe litt av mht. Denne kuren. Hvis det skal bli en livsstilsendring kan jeg ikke drive å telle og måle og veie alt. Så lenge jeg går ned i vekt er jeg fornøyd. Om detotsatte skjer så skal jeg heller begynne å regne litt. Hvis jeg først begynner å telle så blir jeg så oppslukt i det at jeg ikke klarer å tenke på annet og så hår jeg konstant rundt med dårlig samvittighet. Hverken kan eller vil på den "galeien" igjen. (Var vel farlig nær en spiseforstyrrelse da jeg gikk på Grete Roede for 14 år siden.)

cec xxx.

MAR 16-06-10 00:17

Skjønner :)
Nei, det kan jeg tenke meg er en god idé - selv teller jeg ikke karber nå, men fokuserer på å spise riktige typer mat osv - føler også at det å veie og tele fort kan bli en u-ting i hverdagen.. Og alle må jo uansett gjøre det de trives best med! Har tenkt til å begynne å veie og måle nøyaktig neste uke, kanskje - for da tenker jeg å begynne å trappe litt opp :)

JKBB 16-06-10 07:45

Dag 10 i dag...gikk på vekta bare for å se, siden jeg nesten ikke hadde gått ned forrige uke...vekta rikker seg ikke altså....WHAT TO DOOOO! :(

Jeg er ikke demotiver av den grunn, bare motivert for å finne ut hva jeg gjør galt egentlig...MEN det er litt kjedlig da, å lese om dere andre som har hatt suuupre resultater og gått ned 5 kg pluss de første 10 dagene...

Kisha 16-06-10 08:19

Jeg handler stevia og cocosa fra http://www.iHerb.com

Kan handle 2 bokser med stevia for under 200 kr som er tollgrensa i norge. porto koster bare 4 dollar.

cocosan handler jeg bare en boks av i gangen slik at jeg får sendt på billigste måte. Overstiger det en hviss tyngde blir porto på 12dollar.

Gojiking.co.uk/ her handler jeg også mye fint. De pakker i sendinger som går under tollgrensa hvis du sier ifra om at du ønsker det.

http://www.valutakalkulator.net/ bruker jeg til å regne ut pris på det jeg handler. Har ikke valutakursen i hodet;)

Cec1973 16-06-10 08:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 891697)
Dag 10 i dag...gikk på vekta bare for å se, siden jeg nesten ikke hadde gått ned forrige uke...vekta rikker seg ikke altså....WHAT TO DOOOO! :(

Jeg er ikke demotiver av den grunn, bare motivert for å finne ut hva jeg gjør galt egentlig...MEN det er litt kjedlig da, å lese om dere andre som har hatt suuupre resultater og gått ned 5 kg pluss de første 10 dagene...

Da kan jeg berolige deg med at jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg (svinger litt, så tar det dårligste resultater :-)). Jeg skal jo ikke ned mer enn 5-7 kg, så i prosent har jeg jo gått ned en del, men jeg blir også litt lei når jeg hører om alle de som går ned 4-5 kilo den første uken. Lurer på om jeg spiser for mye kh, selv om jeg er i ketose men jeg orker ikke å gå ned mer, da blir jeg gal. :-). For meg er det snakk om å ha livskvalitet mens jeg slanker neg og det var derfor jeg ville prøve lavkarbo/ketolyse. Livet er for kort til å gå på slankekurer som forringer livskvaliteten min! :-)

Regner med du er i ketose? Kanskje du spiser for mange kalorier? Har lest at for mange kalorier kan være et problem for noen. Eller kanskje det er melkeprodukter, kunstig søtning? Eller kanskje du bare er litt treg? Kanskje du ikke har tømt vannlagrene enda? (Jeg tror det er mye vann som forsvinner hos de som hår ned 3-5 kilo på en uke.) jeg har drukket sykt mye, men ikke vært på langt nær då mye på do som jeg vanligvis er hvis jeg har drukket mye vann....

God "ikke-gi-opp-klem"

Matgud 16-06-10 11:15

Awww...

Tror det har mye å gjøre med hva man spiser og hva man får i seg av fett,proteiner og karbs. Jeg spiser for lite fett tror jeg......

Så vurderer å få i meg noe erstatninger!

fru-elle 16-06-10 12:03

Jeg tok en teststrimmel i går og joda, jeg er lilla jeg!!!

Hoppet og danset på badet av glede. Jeg har ikke gått ned ett eneste lite gram, men jeg begynte jo på mandag så det tar vel litt mere enn to-tre døgn vil jeg tro.
Sånn rent økonomisk tror jeg ikke vi merker noe, for det jeg spiser ekstra av kikerter, egg og rømme-og-sånt tar jeg lett igjen på mindre snop. Jeg kan lett dytte i meg en 200grams sjokoladeplate på en kveld. Heldigvis har jeg ikke lyst på noe snop nå, jeg har cocosa-sjokoladen min og den dekker behovet egentlig. Før kjente jeg at jeg var så sukkersugen at jeg nesten besvimte. Nesten som føling. Nå er det helt borte heldigvis.

Tidl. medlem 16-06-10 12:15

Hvor får man tak i sånn teststrimmel og bok. Begynte dagen i dag med to egg, bacon og litt av det gode brødet. Føles litt rart å bare spise slik mat. Har vondt i hodet ja..men skal visst være sånn de første dagene har jeg fått med meg. dette er dag nr. 3. Har printa ut den matvaretabellen som er her og er overrasket over hvor mye karbo vi egentlig har spist. Ikke rart kiloene raste på etter å ha ligget noen uker med brekte ribbein..Nei målet mitt er å like det jeg ser i speilet når jeg prøver klær i butikken...Nå kommer et av barnebarna inn og er ferdig på skolen. Må vel ta meg litt av ham:)

Matgud 16-06-10 12:27

På meny butiikker eller Ketolyse.no :)

Tidl. medlem 16-06-10 12:52

Takk for svar:) Da skal jeg anskaffe en slik. Fant oppskrifter med bilder fra en bruker og det er midt i blinken for en nystartet som meg. la dem til mine favoritter så kan jeg gå inn å se på dem når jeg skal lage mat.

KariMari 16-06-10 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 889546)
Hei,
Da ser jeg at junistartene er i gang så jeg legger ved link til en tråd med en samling nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Takk til ArnaKristin for tråden til alle nybegynnere, har fått svar på mange av spørsmålene mine og mye nyttig info på et sted.

arnakristin 16-06-10 13:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kisha (Innlegg 891713)

Jeg handler stevia og cocosa fra http://www.iHerb.com

Kan handle 2 bokser med stevia for under 200 kr som er tollgrensa i norge. porto koster bare 4 dollar.

cocosan handler jeg bare en boks av i gangen slik at jeg får sendt på billigste måte. Overstiger det en hviss tyngde blir porto på 12dollar.

Gojiking.co.uk/ her handler jeg også mye fint. De pakker i sendinger som går under tollgrensa hvis du sier ifra om at du ønsker det.

http://www.valutakalkulator.net/ bruker jeg til å regne ut pris på det jeg handler. Har ikke valutakursen i hodet;)

Hei,
Vedrørende valuta omregningskurs så blir de fastsatt av tollvesenet og kursen går på den dagen de behandler varen, ikke kjøpsdato. Tollesenet endrer valutakursene hver torsdag og de ligger tett opp til gjeldede kurs bortsett fra om valutamarkedet er veldig turbulent da.
Tollvesenets omregningskurser

Harley67 16-06-10 14:02

Kaster meg på bølgen jeg også, dette her går jo ikke an. Har prøvd å gå ned i mange år, men nå går bare vekta mer og mer oppover. Skal på ferie snart og kan ikke si at kroppen er noe lekkert syn i bikini akkurat.....men det er lov å håpe om 6 uker da. Har som mål å gå ned 20 kg, da er jeg tilbake til den kroppen jeg hadde for 23 år siden :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.