Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Juniskravletråd for 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34086)

grotingeling 16-06-10 23:08

Sv: Juniskravletråd for 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 892127)
Oj, det hadde ikke jeg klart! :o Jeg vil helst ha alt timet og tilrettelagt ned til kvarteret når jeg skal på ferie... Desverre er ikke sambo helt på den, men jeg har i det minste fått lov til å planlegge hva man skal de forskjellige dagene. Jeg blir voldsomt stressa av å ikke vite om vi får sett det vi har tenkt, shoppet det jeg vil o.l, så han har insett at en (for meg) løs plan er bedre enn et par ukers helvete med meg uten planer :D

Har så mye struktur på arbeidsdagene hele året, så for meg er det bare kjempedelig å kunne slippe mye planlegging i ferien :D
Teller ned for fullt nå, 3 arbeidsdager igjen :p - må vel snart begynne å se gjennom sommerklærne :rolleyes:

buzy bee 17-06-10 10:52

Nå står proteinbrødet i ovnen. Gleder meg til å smake på det.:)
Ellers så går det greit. Er for tida hjemme, og det er myyye enklere å legge om kostholdet når man har god tid, det er helt sikkert!
Ønsker alle sammen en god dag!:)

Minni1 17-06-10 11:26

Takk for link til oppskrift på t-kaker grotlingen.

Disse må jeg prøve.

grotingeling 21-06-10 08:52

Puh - da var helgen over, og jeg skal si det har tatt på :eek:
Har brukt den til å ryddet og vaske hele huset (støvtørking, støvsuging og gulvvask, vasket alt skittentøy, byttet på sengene inkludert lufting av madrasser, dyner og puter og ikke minst pakket til ferietur :D
Er veldig fornøyd med å ha kommet meg gjennom lista, for det betyr at jeg i dag ikke trenger å gjøre annet enn å vaske opp etter middag - og det tar oppvaskmaskinen seg av :cool:
Kjenner jeg er i veldig feriemodus nå, så det skal bli en tøff dag på jobben dette - akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at dagen var fylt med møter. Men nei da!, i dag har jeg selvfølgelig tom kalender .......

buzy bee 21-06-10 14:03

Dette går rette veien!:) Men åssen i huleste endrer jeg på thickeren? Pin..? Aner ikke hva jeg skal skrive der. Jeg endret i forrige uke, og da gikk det liksom av seg sjøl, men ikke nå.:confused: Skulle jo gjerne skrevet inn at nå har jeg gått ned enda litt, så tilsammen 1,6 kg på en uke - det er jeg fornøyd med. I hvert fall siden jeg måtte skeie en smule ut på lørdag da jeg var i selskap.:)

buzy bee 22-06-10 08:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av buzy bee (Innlegg 894063)
Dette går rette veien!:) Men åssen i huleste endrer jeg på thickeren? Pin..? Aner ikke hva jeg skal skrive der. Jeg endret i forrige uke, og da gikk det liksom av seg sjøl, men ikke nå.:confused: Skulle jo gjerne skrevet inn at nå har jeg gått ned enda litt, så tilsammen 1,6 kg på en uke - det er jeg fornøyd med. I hvert fall siden jeg måtte skeie en smule ut på lørdag da jeg var i selskap.:)

Og så fikk jeg til thickersen! Men vet ikke hva jeg gjorde da...:o

vaskeklut 22-06-10 13:02

du trykka sikkert inn det "passordet"/pinkoden du valgte da du registrerte deg :)

vaskeklut 22-06-10 14:59

Jeg skjønner meg ikke på vekta mi og kroppen min jeg altså :rulleøyne

Jeg er fortsatt ikke kvitt de fire, fem kg jeg la på meg i mars/april, men kroppen blir jaggu mindre og mindre. Prøvde sports-bhen min her om dagen, den er altfor stor! :eek: Nå skal det sies at det er et år siden sist jeg prøvde den da :o *host* Uansett synes jeg jaggu at den #"%€ vekta også kan krympe!

Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?:D

TrillTrall 22-06-10 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 890723)
Av "brød" så må jeg si at disse tekakene er min favoritt.
Bruker den oppskriften med 2 ss pofiber (fåes på helsekost og Meny (i alle fall her i Bergensområdet)).
Får 6-7 stykker av en posjon, og de holder seg veldig godt i kjøleskapet.
Bruker dem til vanlige blingser, som dyppebrød i suppe og nå i helgen som hamburgerbrød.
Smaker veldig "brød" synes jeg, og så er de jo så enkle å ta med seg i matboksen :p

Tekakene til Lena Beatrice er toppers ja! Sist jeg bakte lagde jeg tredobbel porsjon og puttet to og to i en pose og slengte i fryseren. Om jeg tar dem opp om morran så har de tinet til lunsj og de er knallgode å tine i brødristeren også om man har dårlig tid! :)

Zillah 22-06-10 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 894613)
Hvordan gjør dere det med tickeren, forresten? Jeg mener, om dere legger på dere i "motbakker", plotter dere inn de ekstra kiloene eller later dere som at de ikke er der?:D

Hehehehe... er heldigvis ikkje så veldig stor motbakke enda, så eg latar som han ikkje er der. Ein kilo opp ein kilo ned... Men eg har vore inne på tanken, kva søren skal eg gjere om eg må telje bakover igjen, lol. Huffa. Nei, er ikkje parat til å kjempe med tickeren også :rolleyes:

Carisma 22-06-10 23:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 894613)

Jeg endrer den hver torsdag, enten opp eller ned ettersom vekta viser.

buzy bee 24-06-10 15:03

Mmmm!!! Har laget chicken nuggets og det var godt!:) Og så laget jeg en dip, men vet ikke helt hvor lavkarbo den er da... 1 avocado, rømme, majones, hvitløk, sitron, salt, pepper. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.