![]() |
Sv: Jillian Michaels 30 Day Shred - start 14.04.10 - blir du med?
Sitat:
Det finnes jo sikkert mange øvelser du kan gjøre - spesielt for overkroppen, selv om du ikke kan følge dette programmet som jo er designet for å trene mest mulig av kroppen i hver øvelse. Søk på nettet, evt. snakk med en fysioterapeut. På mitt treningssenter har de både fysioterapeut og personlig trener som hjelper slike ting uten at det koster ekstra. Synes det er bra at du har lyst til å trene selv om beinet er gips. Stå på og lykke til :D |
Sitat:
Jeg kom meg igjennom i dag, og det gikk mye bedre enn i går faktisk. sånn mtp hva jeg klarte å gjennomføre. :o Det eneste som stoppet meg litt var at jeg var så forbanna støøl :p men jeg gir meg ikke :D |
Sitat:
|
Så flinke dere er!! :heia:
Jeg har finni ut at vi er 16 stk. som shredder, kan vi kalle det det?! Eller makulerer, hehe!? Skal bli spennende å se resultater etterhvert! Har dere tatt mål av armer, lår, mage og hofter? :heia: |
Dag 5 (Er det dag 5 allerede?!?!)
Trening Treningen i dag gikk også veldig greit. Jeg syns de 20 minuttene går veldig fort. Dagene går til og med fort :smile: Jeg merker at jeg har mer energi! Var på en liten sykkeltur med samboer og datter etter shredden i dag. Håper dere andre også har mer energi!! |
Stolt av meg selv :D, klarte å få til treningen i dag selvom vi skulle ha bursdagsparty og det måtte ryddes, bakes og lages mat før gjestene kom kl. 1600. Jeg er sååå støl, men det var egentlig deilig og få rørt seg litt. Jeg er spent på hvordan det skal gå til uka, for jeg har en tøff jobbuke og kommer antagelig veldig sent hjem flere dager. Men skal gjøre mitt beste. har ikke lyst til å ødlegge opplegget når jeg først er i gang.
5 kg til 17. mai: 3,9/5 30 days Shred: 2/30 |
Sitat:
Er på dag 7 i dag og skal måle meg på torsdag, er litt spent ja om det er blitt borte noe. |
Da var jammen meg dagens økt unnagjort også! Fort gjort altså :o
er skikkelig støl, men har funnet ut at så lenge man holder seg unna sofan mesteparten av dagen så blir man iallefall ikke fullstendig stiv :D Noen som har kommet lenger som begynner å merke resultater eller? |
Dagens shred unnagjort! Kjekt når vi er to som puster og peser:) Syns det gikk lettere idag - gjennomførte alle øvelsene (med stil!;))
|
Jeg startet med 30 days shred i dag og føler omtrent at jeg har fått juling!
Har planer om å trene 30 days 3 dager i uka i startfasen, gå tur i tillegg eller sykle så jeg totalt trener 5 dager i uka. Tror kroppen min trenger noen dager som den kan restituere seg.... |
:eek: Dag fire unnagjort, tøffere tak enn Zumba dette her, PUH!!! (men ikke fullt så lystbetont heller). Helt klart at det virker, har sånn gangsperre at jeg nesten ikke kan løfte kaffen opp til munnen:) Tenk så spreke vi blir! Stå på, alle sammen, lykke til!!!
|
Puh! Økt nummer 2 er unnagjort - sliten nå ja! Sliter fortsatt med en del av de tyngre armøvelsene (hurra for ikke eksisterende muskler) men det gikk litt bedre på cardio-delene i dag, til tross for at jeg i tillegg har gått 50 min tur med voffsen etter jobb. Er litt stolt av meg selv skal jeg innrømme... Herlig!
Syns musikken på vidoen ikke er noe bra da, kanskje etter hvert som jeg lærer meg movsene ordentlig så kan jeg skru av lyden og sette på min egen musikk.. hmm.. |
Her kommer en rapport fra Odense :)
Dag 3 er unnagjort i ettermiddag - og kroppen preges av stølhet..... Og - det går bra! Hardt og intenst, 20 minutter er kort tid - så jeg er spent på om dette er nok:rolleyes: Det er deilig å være norsk - i Danmark ;) |
Så flinke folk jeg har fått med meg på denna tråden da!!
Jeg skal starte på dagens økt nå - med samboer :smile: Stå på, flinkiser!! :heia: |
Dag 6
Trening Jeg syns hele opplegget er perfekt! Det går bedre for hver dag. Energinivået mitt er på topp (ganske nær i alle fall), og det er nydelig! Jeg blir fortsatt sliten, men ikke på langt nær så sliten som jeg var 1. gang, hehe. Takk, Jillian! Og takk til dere andre her for inspirasjon og motivasjon :smile: |
Vet ikke helt om jeg er flink eller litt gal (iflg samboer er jeg gal og fryktelig sta). Kom hjem fra jobben kvart på elleve og går rett å trener. Men jeg rakk det jo før det ble ny dag og ny treingsøkt. Så da var dag 3 overstått. Heia alle sammen vi klarer det!!!
Enig med deg "BlirFjong" at musikken kunne vært bedre. 5 kg til 17. mai: 3,9/5 30 days Shred: 3/30 |
Sitat:
Sitat:
Natta! Sov godt! |
Sitat:
|
Dag 3 fullført!
I dag syntes jeg det var mye vanskeligere enn i går! Men nå skal det sies at jeg egentlig var sulten da jeg begynte, ville bare ha det unnagjort før middag... Men kom meg gjennom det sånn noenlunde! NÅ skal jeg lage middag ;) |
vil bare tipse om at det blir lettere og lettere for hver dag! trening 7 gjennomført akkurat nå!
|
Sitat:
Måtte bare innom her for å finne litt motivasjon, og det fant jeg :smile: |
Dette går bra...ihvertfall så langt! (3/30)
Så deilig å sitte nydusjet i sofaen med Pc´n på knærne og kjenne hvor flink jeg har vært:p Veldig kjekt å ha noe å gjøre sammen, hver dag (mannen min og jeg) - som er så bra for oss:) Er ikke noe støl mer nå heller:spent: spent på om det fortsetter like bra. Prøver å få med meg alt Jillian sier (motivasjon!), men har til gode å få med meg alt enda - det er sikkert like greit siden vi har 7 ganger igjen med samme program;) |
Dag 4 unnagjort, må si at det går unna her! :p
Var litt av et slit å komme seg opp av sofan i dag, ettersom jeg ikke følte meg helt i form. Men har man bestemt seg, så har man bestemt seg ;) Tips til dere som eventuelt ikke har begynt ennå: tøy leggene GODT i begynnelsen. blir litt lei av å ha gangsperre nå, og man blir holdt litt tilbake av støle legger i treningen :p |
Sitat:
|
Dag 4 unnagjort :)
Og det kjennes skjønt!! Støl i lårene men eller bra. Gleder meg til det forsvinner - i morgen kanskje? Dette er moro folkens!:D |
Dag 7
Trening Nå er det jo bare moro, hehe!! Blir passe sliten, deilig sliten! Dere er veldig flinke alle sammen! Godt å kunne hente litt motivasjon i denne tråden! :heia: |
Jeg er mindre støl i lårene i dag! Herlig, det lover bedre for dagens økt tenker jeg. I dag skal jeg ta det rett etter jobb :)
|
Klarer dere virkelig å trene gjennom dette programmet hver eneste dag? Jeg satset på annenhver dag jeg, og hadde første økta på mandag. Fortsatt i dag er jeg så støl at jeg nesten ikke klarer å sette meg ned på do ten å hyle....
Skal jeg da kjøre på i dag eller stå over? Klarer dere gjennomføre programmet når dere er så støle? Gikk meg en lang hurtig tur i går da så jeg satser på at lørdag er treningsfri dag, ellers skal jeg trene i en eller annen form hver dag tenkte jeg:) Dere er kjempe flinke allesammen! Bøyer meg i støvet! |
en er bare støl de første dagene, så går det over!
|
Takk for svar, da skal jeg ut å gå meg en tur i snødrevet ( (: ) Så skal jeg ha en treningsdate med Jillian :)
|
Å trene når man er støl hjelper faktisk på stølheten er min erfaring :)
|
Sitat:
Jeg trener en del bodypump og når jeg går opp i belastning (legger på mer kilo) blir jeg som oftest støl den første dagen med ny vekt. Det beste jeg kan gjøre da er å trene bodypump snarest mulig igjen for å løse opp. Som oftest er man stølest andre dagen etter trening så da er det viktig å ikke sette seg i ro. Fikk følgende tips av en kollega, som er instruktør i kampsport og medlem/instruktør i en triathlonklubb: Når du har trent så hardt (spesielt styrke) at du kjenner stølheten sige på skal du dagen derpå ta ei rolig treningsøkt som en jogge- eller gåtur, ellipsemaskinen, romaskinen eller noe der du ikke går for mye opp i puls, men bare blir varm og god og tøyer godt ut. 2 dager etter tung trening skal man trene på akkurat samme måte, med samme belastning som den treningsøkta som man ble stiv av da forsvinner stølheten. Tro dere meg det fønker. Jeg hadde en omgang med bodypump og andre dagen etter trening var jeg så stiv at jeg stabbet inn til trening. Etter en time med tunge vekter var jeg nesten som ny, kjente det litt men kunne bevege meg normalt. Det verste man kan gjøre er å sette seg i ro, om man ikke klarer å gjennomføre programmet hver dag bør man nok ta seg en gåtur og tøye litt etterpå også fortsette dagen etterpå igjen. Jeg har en dag igjen på Nivå 1 og er spent på om jeg har krympa noen cm. Skal bli spenneende og se i morgen :D Vurderer også å ha en dag treningsfritt på fredag før jeg begynner på Nivå 2, greit at kroppen får hvile også!! |
Til dere som har kjøpt dvd'en:
Står det noe på den eller blir det gitt noen instruksjoner i filmen om man virkelig skal følge dette programmet hver dag i 30 dager eller om man bør kjøre andre treningsøkter innimellom? Kollegaen som jeg nevnte i forrige innlegg mente at den beste effekten av noe slikt ville man få dersom man kjører rene kondisøkter (f.eks joggetur) innimellom. Han mente på at man burde kjøre dette prog. 2-3 dager sammenhengende også ha en dag med langtur for å få maksimal forbrenning. Bare spør om noen vet noe eller om noen gjør det på den måten. Har selv brukt dette prog. hver dag for det er så enkelt og jeg føler at jeg virkelig har TRENT når jeg utført de 20 min. |
Da er dag 4 også gjennomført!
Gikk mye lettere i dag, men er fortsatt tungt med tanke på at jeg ikke akkurat er treningsmonsteret selv her ;) Meeeen klarte meg uten å slite på alle kardioene og sliter nå egentlig kun på push ups og den der man løfter vektene over hodet (hva het den igjen) mens de andre øvelsene går bedre og bedre :) Herlig! Har også lurt på om det er meningen at man skal trene det hver dag.. Tenker jeg skal google meg litt rundt og se om jeg finner ut noe. |
På slutten av nivå 2 eller nivå 3 (husker ikke helt) så sier hun: see you tomorrow, ellerno! Dvs at vi skal treffe henne èn gang per dag? :D
|
Fant denne linken: http://www.ehow.com/how_5363883_do-j...day-shred.html
Slik jeg forstår det der skal man trene en gang hver dag i 30 dager, det er slik jeg forstår det også egentlig. Finner også en mengde "anmeldelser" på nettet og det kan virke som de også har forstått det sånn. |
Hello ladies, vi er så flinke så alle sammen :p
Denne beskrivelsen av dvd'en står på JM sine egne nettsider: Sitat:
|
Fant dette på et forum:
Sitat:
Ser også at mange bruker mer enn 10 dager på nivå 1 dersom de ikke klarer nivå 2 -som visstnok er en god del tyngre. Sikkert ikke så dumt å bygge seg skikkelig opp på nivå 1 før man fortsetter. |
Dag 5 - ferdig:)
Hotellrom egner seg godt til denne formen for trim:p Og nå skal jeg ut å spise god mat og nyte god drikke... |
Økt 4 unnagjort!
Vi holder koken her - litt tungt sånn rett etter middag med mye mat i magen, men det var eneste tidspunkt vi fikk til sammen så da måtte det bli sånn. Imorgen er vi halvveis på Level 1:D:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41. |