![]() |
Sv: Skravletråd for Lindbergerne
Sitat:
|
Takk for fin oversikt over brødet!
Har holdt meg til Lindberg i litt over en uke nå, og det føles veldig riktig for meg. :) Får ikke den følelsen av og være skikkelig "usunn" som jeg får av all mengden med fett. Freshere dette her syns jeg, og jeg fryder meg over muligheten til og kunne spise yoghurt og bær. :) |
Hei:D
Etter halvannen måned med ketogen kost trenger jeg litt mer variasjon og hiver meg derfor på Lindberg. Jeg er lei av å høre at youghurt og frukt er fyfy og orker ikke alt fettet lenger. Tror Fedons kostfilosofi passer meg mye bedre, så jeg har stor tro på dette:) |
Velkommen Lille34. Her inne på Linberg er det ikke mye aktivitet akkurat, sånn som på ketolysedelen av forumet. Men det er jo flott at det blir flere av oss, så kanskje det tar seg opp etter hvert. Det hadde jo vært kjempeflott...
|
Sitat:
|
Ja, det er så sant så sant. Vi er nå noen som til stadighet skriver i journalen til hverandre, så du kan jo slenge deg med der også hvis du har lyst...
|
Hei Lille34!
Velkommen hit.. :) Alle kommer lissom av den samme grunnen - så koselig! :) Altså grunnen at det ble for mye fett o.l, helt strålende at man kan bli flere til og tipse hverander i denne retningen som ikke er så mye nevnt her.. kjenner jo jeg blir litt forvirra og vinglete noen ganger. Men er bare og kjøre på, dette tror jeg seriøst er bra opplegg! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Slenger meg på her jeg også. Har vært medlem en stund, men ikke vært så aktiv da jeg var gravid. Men det var veldig greit å få tips til oppskrifter osv da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Har masse diabetes 2 i familien (min far bla.), og jeg ønsker å fortsatt ha gode blodsukkerverdier. Spiste ekstremt sunt og fedonvennlig under graviditeten, og gikk opp bare 8 kilo, selv om jeg følte jeg spiste MYE mat.
Nå har jeg verdens nydeligste gutt på 3 måneder, og er 2 kilo mindre enn je var da jeg ble gravid. Slapp helt av, jeg ammer ikke under slanking (PCOS (kan gi lite melk) og flere kraftige brystbetennelser i starten som førte til enda mindre melk gjorde til at vi måtte over på flaske for lillegutt....). |
Velkommen, Snillpia:)
Må si jeg er imponert over at du greide å spise så sunt under svangerskapet. Av er faring vet jeg at det ikke er enkelt når hormonene ofte fører til økt matlyst og søthunger. Godt gjort! Hadde vært intr å se hvordan en dagsmeny ser ut hos deg? |
Heisann... Er det ok om jeg slenger meg med her? Har gått på ketolyse i nesten 3 mnd, og må ut av ketose nå siden jeg skal "spise for 2". Så kremt, er gravid, men det er vel greit det?? ;)
Holder på å sette meg inn i fedons sin stil, og gleder meg som en unge på julaften til å sette tennene i frukt igjen. Jeg savner frukt!! Ellers så blir det vel å komme seg litt unna alt fettet, og heller spise oftere. Syns det er tungt for magen å kun klare 2 måltider om dagen, de siste dagene har magen vært en klump, til tross for mengder med vann. Så får vi se da, om fedon er noe jeg greier.. eller om hormonene tar overhånd. :eek: Ha en fin kveld. :) |
Sitat:
Lykke til!:) |
Er jeg den eneste som sliter med økt søthunger etter at jeg gikk over fra ketose til Lindberg:confused: Synes det er slitsomt å kjenne på denne søthungeren igjen. Da jeg spiste masse fett og lite karber, forsvant den jo fullstendig, men nå er den tilbake gitt...:(
|
Sitat:
|
Sitat:
Pass på å spise nok. Bedre å ta seg litt ekstra fett enn å sprekke på godteri:) |
Sitat:
|
Sitat:
Selv om Lindberg er et mer sammensatt og balansert kosthold, og dermed mye mer fornuftig i mine sykepleierøyne, savner jeg det å ikke fyse på noe søtt når jeg var i ketose. |
Nei, det er ikke noe deilig det..
Jeg har ikke søtsug, men det er nok fordi at jeg spiser ganske lite karber (sånn i Lindbergperspektiv da.. mye i forhold til ketolyse.) Og endel mer fett enn det som er "reglen" |
Kan en legge inn litt mer fett, og mindre karber enn det som blir anbefalt ifølge boken? For her går jeg snart rundt meg selv når det kommer til søtsug. Usjh!! :eek: Ikke lenge før jeg raner kjekshylla på butikken!! Ærlig talt, har ikke savnet dette nei.. virkelig ikke.
|
Sitat:
|
Hei alle fedonelskere:)
Jeg er innom og hilser på, må forberede meg på fedonkost etter endt eurodiet. Er så flott at det finnes en slik skravletråd hvor man kan utveksle erfaringer:) Jeg prøvde meg på ketogenkost før jeg gikk over til fedonkost - før eurodiet startet;) Ketogenkost ble for mye fett og lite frukt, så fedon sin kost i balanse fungerer best for meg og kroppen min. Eurodiet har gitt en kickstart på innføringen av riktig kosthold og det ønsker jeg å opprettholde når dietten er over. For det er da den virkelige jobben begynner;) Kroppen merker utrolig forbedring på endret kosthold, så dette vil jeg gjerne klare! Ha en flott helg! |
Heisann! sniker meg inn hit litt med noen spørsmål ;)
Lurer på å bytte fra ketolyse til fedon.. Takler ikke fettet, å alt det der. Tror Fedon metoden kan passe meg bedre! Men, er det slik at jeg kommer til å gå opp mange kilo nå? |
Sitat:
Jeg har gått på Fedon i 3 måneder, og går nedover og nedover. Det går fryktelig sakte da, med 400 gram i uken (tilsammen 5,5 kg). Tror det skal gå helt fint å fortsette og gå ned! Kanskje ikke like hurtig som når du er i Ketose, men samtidig kan du jo leve veldig godt på Fedon, resten av livet :) Lykket til, uansett hva du velger! |
Da slenger jeg meg også med i denne tråden! Prøver meg litt fram med Lindberg, og håper det kommer til å gå greit.
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har snoket her inne et par dager og det er morro å se at jeg ikke er den eneste som ikke enten takler alt fettet eller at man blir så matlei. Jeg kommer vel ikke til å følge fedon slavisk, jeg vil bare litt opp i karber og masse ned i fettmengden. Pluss det faktum at er man i ketose så ødelegger en sprekk. Det skjer jo ikke når man spiser sunt utenfor ketoseområdet. Da er en sprekk en sprekk man må gå videre fra og ikke en helomvending i kroppens funksjoner liksom. Det gjør det hele mindre stressende for meg jaffal.
Jeg er innmari glad i havregrøten og riskjeksa mi. Spiser ikke noe brød what so ever da jeg blir dårlig av det. Har i samme slengen unngått pasta, ris og potet også fordi jeg har noen kilo og ta av meg og det er jo en fin "bieffekt" at jeg får renere hud av akkurat det også. YAY! Elsker maten min nå <3 |
Hei der! Kjekt med ein Lindberg skravletråd:)
Eg har ikkje lest økene hans ennå, bare luska rundt i ressursene her. Må nok skaffe ei bok etterkvart;) Men lurer litt på korleis de andre Lindbergerar praktiserer sukker og søtstoff? Fedon er jo veldig på fruktose, evnt søtstoff. Eg har i lengre tid brukt fruktose til å strø på ting, spesielt til borna mine. Desse vekene eg har prøvd meg på lavkarbo, har eg unngått sukker/fruktose. Etterkvart får ein jo lyst til å kunne lage kaker o.l. slik innimellom. Eg er litt skeptisk til for mykje kunstig søtstoff spesielt til ungane, men vil jo ikkje risikere for mykje karber sjølv. Korleis gjer de det? |
De få gangene innimellom jeg lager noe kake eller noe, så bruker jeg enten Fruktose, Sukrin eller Stevia.
Det blir jo ikke sååå ofte.. Alt med måte:) |
Ja, måtehold er jo vesentleg!
Tenker at eg skal lage mykje mindre julekaker enn tidlegare, denne jula. Dessutan lage dei mykje nærmare jul, slik at perioden med julekaker i huset vert vesentleg redusert. Så sparer eg resten av familien for sukker også;) Stevia har eg ikkje skaffa meg enda, men det kjem etterkvart. Godt å høyre at det er nokre her som bruker litt fruktose. |
Har forskjellinge søtningsstoffer stående. Men bruker sukrin mest. Synes det fungerer bra jeg, men noen reagerer vel på at det iser litt.
|
Jeg bruker fruktose i bakverk, rørte bær og småkaker. Det er ikke store dosene med fruktose på en dag, og det fungerer mye bedre enn sukker for min del:)
|
Tror jeg bare skal lage karameller i år jeg:) Fløte, smør, frukose også kanskje litt nøtter i og med sjokoladetrekk. Blir nok av kaker og greier når man drar bort på besøk i jula.
|
Ja, besøk kan være ei utfordring!
Jul skal me feire hos mine foreldre i år. Dei har også lagt vekk brød, poteter osv. Så dei forstår jo, men er ikkje alltid heilt konsekvente (har ikkje behov for å slanke seg), så eg trur eg skal ta med meg noko lavkaro venleg. Går og lurer på om eg skal foreslå å finne på noko anna enn risgraut. Og uansett skal eg be dei fjerne sjokade og nugatti, som dei har ståande til barnebarna. |
Har noen gode forslag til en annen rett enn risgrøt?
Er rømmegrøt bedre? Jeg skal på julegrøt snart og det gjør meg ingenting å smake litt på grøten. Men samtidig, jeg blir så dårlig av den pga. insulinresistensen, så jeg kunne tenke meg å slippe unna ondtene .. |
Meiner at det skal være oppskrift på lavkarbo rømmegraut her på forumet.
Ta eit søk:) Trur kanskje det vart brukt JBK i staden for kveitemjøl. |
Bruker konsekvent sukrin uansett. Rett og slett fordi jeg er skeptisk til fruktose:p, splenda rører jeg ikke med ildtang, og stevia har jeg aldri prøvd.
|
Takk for tipset Khb:)
|
Har spist havregrøt for første gang i mitt liv. Positivt overrasket, smakte greit nok med sukrin, kanel og sukker på. Men jeg kokte den på vann og det kjentes. Hva gjør dere for mer "smak" i grøten?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17. |