Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Easy-Life februar 2010 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30846)

Fedonisten 18-02-10 09:38

Sv: Easy-Life februar 2010

*knurr og glefs og hyl*

Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????

:nedfor:

fesmak 18-02-10 11:26

Var på min 4 veiing denne uka og ned 2,2 kg og 1%i fett. Det er jeg kjempefornøyd med. Nå er jeg klar for neste uke

onlyxx 19-02-10 09:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av zitrix (Innlegg 833874)
ohhh i dag sprekk jeg. Tenkte jeg skulle gi meg selv en gave så jeg spiste en hambruger fra peppes i dag av alle dumme ting :( men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.

Hei Zitrix!

Vi er bare mennesker og det er mennesklig å gjøre feil!! Ikke gi opp av den grunn!! Det tar deg noen dager å komme inn igjen i ketose, men da er du der igjen:) Stå på videre, lykke til!:)

onlyxx 19-02-10 09:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 833964)
*knurr og glefs og hyl*

Bare ned 400 gram siste uke. På kosterstatter. Er det muuuuuulig????

:nedfor:

Heisan:)

Det er jo vanlig at noen uker står omtrent stille. Vi ble forklart det som en slags forsvarsmekanisme. Når kroppen mister mange kg fort vil den tenke..."oi...nå må eg holde på det eg har så eg ikke dør!"....ikke at det er fare for det med den vekten vi har da hehehe men sånn tenker vist kroppen:)
Helt sikker på du har gått ned mer neste veiing:) Lykke til!

onlyxx 19-02-10 09:38

Hei alle superflinke damer:)

Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! ;) Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!

Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!:))

Ønsker dere alle en flott helg.

Fedonisten 19-02-10 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av zitrix (Innlegg 833874)
men nå føler jeg meg som dritt. Håper jeg ikke har ødelakt alt nå.

Dette skjer "alle" av og til. Som når du var liten og skulle lære å gå på ski. En del knall og fall - og alltid en voksen som sa: Opp igjen!

Sånn jeg ser det er det 2 ting du kan huske etter dette:

1. Det er ikke noe som heter "ødelagt alt". Du bare går tilbake til sånn du vet du skal gjøre, og fortsetter der! Litt forsinkelse blir det, men ingen katastrofe.

2. Husk følelsen - og tenk på den neste gang du får lyst til å sprekke eller unne deg noe du vet du ikke har godt av. Vil det være verdt det?

Opp igjen! Dette fikser vi sammen - sliter gjør vi alle til tider!

:klem:

fesmak 19-02-10 12:06

[quote=onlyxx;834465]Hei alle superflinke damer:)

Da var eg på min 2. veiing i gårkveld. 2 uker på shake og minus 8 kg!! ;) Er selvfølgelig super fornøyd med resultatet, problemet mitt er at eg VET eg kunne gjort det bedre om eg bare hadde kommet skikkelig i gang med treningen!! (blir litt fort svimmel) Så dermed blir det sånn....joda...er fornøyd, meeeen vet eg kunne klart bedre følelse.
Denne uken er målet å virkelig komme i gang med det fysiske!!

Men gud så glad eg er for at eg begynte med dette!! Vi har STOR grunn til å være stolt av oss selv!!:))

Hei

8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg

onlyxx 19-02-10 17:04

Hei

8 kg er jo kjempebra. Det må du være veldig fornøyd med. Hvor mange kilo skal du ned? Jeg gikk ikke ned rundt 7 kg på 2 uker og jeg trener 3 ganger i uka. Ikke sikkert du ville gått ned mer for det. Men du måååå komme igang med treningen for det er en del av kursopplegget. Kom igjen. Jeg heier på deg[/quote]

Heisan:)

Jada..eg vet 8 kg er kjempebra, men så lenge en ikke føler at en har gjort maks av det en kunne gjort så blir en aldri heeelt fornøyd:)

Vet det er viktig m trening, har faktisk vært å trent i dag...15 minutt på 3d-mølle (svimmel svimmel!!)...så mitt eget styrkeprogram (redd eg blir liggende i helgen hehe)...så avsluttet eg med 10 minutt sykling:)

Eg har tenkt å ta av i overkant av 30 kg...begynte på 107,4 er nå nede i 99:) håpet er å komme ned i 75 kg (er 1.78 høy).

fesmak 19-02-10 21:51

Hei

Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det

Turte43 19-02-10 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 826641)
2 uker er nå unnagjort, og resultatet totalt viser ned 6 kilo. Syns faktisk andre uka har vært vanskeligere enn første uka, men det går greit uansett.

Sliter litt med måltidsrytmen og å få til å fordele måltidene utover dagen. Det er jo en del av spiseforstyrrelsen min - men håper jeg skal klare å få det til i løpet av et noen uker til.

Spiser ekstra proteiner i tillegg til de tre posene, for hvis ikke blir det for lite proteiner - og muskler er ikke det jeg trenger å få mindre av.....

Hvordan går det med dere andre?

Hei:) Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Fedonisten 19-02-10 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Turte43 (Innlegg 834850)
Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.

:)

onlyxx 19-02-10 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fesmak (Innlegg 834847)
Hei

Jeg var 104,4 og har en drøm om 69. Det er over 30 kg. Jeg er 168 høy. Gleder meg til jeg har klart det

Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort:) Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!;)

Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort :p

Tojne 20-02-10 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Turte43 (Innlegg 834850)
Hei:) Jeg er ferdig med uke 3 nå.Har kun gått på kosterstatter + mye vann og har tatt av ca 8 kg til nå. Vi har fått beskjed om at kosterstatterne innholder ALT hva kroppen trenger og at vi IKKE skal spise noe annet. Av den grunn synes jeg det er snodig å lese hva de ulike skriver her inne. Virker som det er svært forskjellig hva den enkelte får opplyst av sin kursleder.

Vi får også høre det av vår kursleder. Men når det gjelder meg som kom jeg ikke i ketose av disse posene, for mye karbo for meg og min kropp. Men det funket på mannen min.

Så nå spiser jeg en nøye planlagt diett. Skulle ønske posene hadde funka på meg,hadde vært litt enklere. men men. Kurs lederen er enig med meg da.

Flink du er som har tatt av 8 kg. Bra gjort.

Må bare legge til at jeg i førsten ikke klarte å henge med på trening og ble svimmel og uvell jeg også.Nå har jeg trena i 4 uker trener 5 dager i uka og klarte nylig å gjennomføre en dobbel spinning time.:D

Jeg veide 90,7 i utgangspunktet og veier nå 84,7 så 6 kg ned. Men gått ned mye mere i cm. Tror jeg har bygd litt muskler:p
Skal ned til ca 60kg er 159 høy

fesmak 20-02-10 11:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av onlyxx (Innlegg 834873)
Ja da er vi ikke så langt unna hverandre i antall kg som skal bort:) Eg gleder også veeeeldig til å være i mål med vekta!! Dette klarer vi!;)

Kjempeglad for å funnet noe som faktisk går litt fort :p

Ja jeg også er glad for at det går så fort. Er så glad for at jeg startet med dette prosjektet.
Jeg har et mål om at jeg skal klare 3 kg til 5 mars. Da har jeg gått ned 15. Det klarer jeg nok

Turte43 20-02-10 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 834856)
Det stemmer nok. Samtidig er det veldig forskjellig fra person til person om innholdet i posene er nok pr. dag. For MEG er ikke innholdet i postene nok, og jeg har selv en mer avansert vekt enn de har på treningssenteret - så jeg følger nøye med.

:)

Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?

Vekta vi har på vårt senter måler vekt,vanninnhold samt fettprosent.
Jeg spør fordi jeg lurer på hvorfor ting er så ulikt/kurslederne ikke sier det samme?

På gruppa mi er det folk i ulike aldre, begge kjønn og med intensjon om å gå ned ulikt ant kg. Alle bruker kun kosterstatter de første ukene. Vi har fått opplyst at det i utgangspunktet ikke er ønskelig å gå på kosterstatter mer enn 10 uker om gangen. Gikk på vekta igjen i dag og nå er 10 kg borte vekk.Synes det går veldig greit så langt. Har et mål om å gå ned 15 kg til og det trur jeg faktisk at jeg skal klare. Deler hver pose opp i to måltider og drikker myyyye innimellom der.

Fedonisten 20-02-10 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Turte43 (Innlegg 835232)
Hvordan kan du vite at du ikke får i deg nok protein el generelt nok via posene?

Min vekt måler vekt, fettmasse (og prosent), fettfri masse og vann. Og jeg kan da regne ut muskelmassen min. Hvis jeg kun bruker posene mister jeg muskelmasse - og det enda jeg ikke trener så mye pga. en nakkeprolaps. Når jeg spiser litt ekstra proteiner hver dag - holder muskelmassen seg stabil.

Jeg lurer også på hvorfor det er så store forskjeller fra senter til senter, men tror det kommer fra enkle ting - og ikke noe mystisk. Jeg innbiller meg at de fleste som holder kurs er kurset i akkurat Easy Life sitt kursopplegg, og at de ikke nødvendigvis har så mye ernæringskunnskap fra annen utdannelse.

En annen ting er jo at de skal ha "ryggen fri" når det gjelder kursdeltakerene sine. Så kursdeltakerene må følge konseptet til punkt og prikke - ellers så kan jo argumentet være "ja men du har ikke fulgt oppskriften" hvis resultatene uteblir.

RitaBo 20-02-10 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tojne (Innlegg 833388)
Jeg er på min tredje easylife uke nå, jeg måtte kutte ut pulveret for jeg kom rett og slett ikke i ketose av det, for mye karbohydrater for min del. Har gått over til ketolyse mat, altså lav lav karbo. Spiser ca 15 g karbo om dagen. Gikk ned 1 kilo på pulveret på en uke har gått ned 5 kilo med maten.

Men så trener jeg mye også, trener 5 ganger i uka med middels til høy intensitet.

Hei.
Jeg er helt ny her på forumet. Har gått på Easy Life i 2 1/2 uke og gått ned ca 8 kg. MEN, jeg er skrubbsulten store deler av dagen. Jeg har masse energi, stort sett, og har trent moderat nesten hver dag. Har ikke sjekka om jeg er i ketose, men skal kjøpe stix på mandag. Har lurt på om jeg er ketose i og med sulten?
Mitt andre problem er at jeg er litt skuffa over hele opplegget. Har lest alt i permen vi kjøper på kurset, og har ikke funnet mye annerledes eller nytt å lære!! Ikke at jeg er ekspert, men etter å ha vært jojo slanker av og på Grete Roede, Libra, Cambridge osv i over 20 år, vet jeg ikke om Easy Life er noe bedre/anderledes. Så jeg er vel redd for å innvestere mye tid, krefter og penger i dette opplegget for så å finne ut at jeg ender opp på lavkarbo og går ned vel så greit med det. Det kostholdet Easy Life anbefaler videre, er jo akkurat det jeg har spist før, selvom de er noe mer forsiktig i forhold til karbo. Synes ikke jeg får helt tak i hva kurslederen mener eller har som filosofi. Da jeg var på møte (en til en) før kursstart fikk jeg inntrykk av at kosterstatter var noe man gikk på ett par uker for å komme raskt i gang med vektnedgang i ketose. Men har jo forstått i løpet av disse 3 gangene på kurs at minimum 6 uker på kosterstatter vil være nødvendig for rask vektnedgang. Beklager at dette ble veldig langt, og kanskje forvirrende. Jeg får liksom ikke bestemt meg om jeg synes dette opplegget er bra eller ikke. Ønsker synspunkter fra andre.
Takk.

Fedonisten 20-02-10 21:35

Hei og velkommen RitaBo. Jeg ser du ikke har bestemt deg om du syns EasyLife er bra eller ikke, og jeg tror jeg skjønner hva du mener.

Mitt forhold til EasyLife er som følger: dette konseptet er akkurat like bra eller dårlig som alle andre konsepter som hjelper deg ned i vekt. Det funker hvis du følger opplegget, men krever at det gjøres en stor innsats - særlig etter at målet er nådd. De fleste av jojoslankere har jo ikke problemer med å gå ned i vekt, men å holde seg der. Det sier meg at problemet er å gjøre en VARIG omlegging for de fleste av oss.

Fordi jeg jobber på flere plan med dette tror jeg at jeg har større mulighet for å lykkes enn om jeg bare hadde "slanket meg" for å kalle det det.

:klem:

Turte43 20-02-10 21:59

Hei igjen:)

Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....

Poenget med Easy Life er jo ikke at det er et slanke opplegg,men en livsstilsendring. Hvis man begynner på dette og bruker posene kun for å gå ned i vekt og slanke seg så blir det iflg min tankegang feil. Hvis man skal unngå å miste muskelmasse som du sier - så må man jo trene samtidig. Muskler øker jo også forbrenninga.

Jeg har aldri vært en jo-jo slanker så har ikke prøvd en hel haug med slanke kurer.Men har en gang før gått på et Grete Rohde kurs. Jeg kjenner igjen mye av prinsippene fra det i Easy Life. Forskjellen er slik jeg ser det at man med kosterstattere de første ukene får en kick start som motiverer til videre innsats. Man får også bedre oppfølging på sikt. Jeg har stor tro på dette opplegget,men trur også at det er en forutsetning for å lykkes.Nettopp fordi det krever mye innsats. Håper vi alle lykkes med våre betrebelser - da får vi lønn for både strev og nedlagte penger!:)

Fedonisten 20-02-10 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Turte43 (Innlegg 835354)
Hei igjen:)

Hmm.....vet ikke helt om jeg forstår din tankegang Fedonisten.
Du skriver at du mister muskelmasse hvis du bare bruker posene - enda du ikke trener så mye.....

Det hele er veldig enkelt: kroppen må få nok tilførsel av proteiner for å OPPRETTHOLDE muskelmasse også....

Venna 21-02-10 00:47

I morgen blir en spennende dag.
Skal feire1-års dagen til minstepjokken med stort familieselskap og mye god mat. -som jeg skal lage...:D
Skal bake focaccia og lage kyllingsalat med diverse dressinger.
I tillegg skal jeg lage eplekake... jaja, er det selskap så er det selskap:)
Har lekt litt med tanken på å steke meg en kyllingfilet. Det er jo bare 0.6karber på 100 gram og ikke så mange kcal heller... vi får se.
Nå har jeg klart meg 6.5 uker på pulver. Har gått ned ca 14 kilo på disse ukene og har egentelig 13 kilo igjen før jeg skal innføre et måltid...
Noen andre her som har begynt å "snikspise"?:o

fesmak 21-02-10 10:18

[quote=Fedonisten;835307]Min vekt måler vekt, fettmasse (og prosent), fettfri masse og vann. Og jeg kan da regne ut muskelmassen min. Hvis jeg kun bruker posene mister jeg muskelmasse - og det enda jeg ikke trener så mye pga. en nakkeprolaps. Når jeg spiser litt ekstra proteiner hver dag - holder muskelmassen seg stabil.

Jeg lurer også på hvorfor det er så store forskjeller fra senter til senter, men tror det kommer fra enkle ting - og ikke noe mystisk. Jeg innbiller meg at de fleste som holder kurs er kurset i akkurat Easy Life sitt kursopplegg, og at de ikke nødvendigvis har så mye ernæringskunnskap fra annen utdannelse.

Hva heter den vekta og hvor får jeg tak i den. Kunne tenkt meg en slik selv

fesmak 21-02-10 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Venna (Innlegg 835444)
I morgen blir en spennende dag.
Skal feire1-års dagen til minstepjokken med stort familieselskap og mye god mat. -som jeg skal lage...:D
Skal bake focaccia og lage kyllingsalat med diverse dressinger.
I tillegg skal jeg lage eplekake... jaja, er det selskap så er det selskap:)
Har lekt litt med tanken på å steke meg en kyllingfilet. Det er jo bare 0.6karber på 100 gram og ikke så mange kcal heller... vi får se.
Nå har jeg klart meg 6.5 uker på pulver. Har gått ned ca 14 kilo på disse ukene og har egentelig 13 kilo igjen før jeg skal innføre et måltid...
Noen andre her som har begynt å "snikspise"?:o

Jeg tror du har gått lengen nok på bare pulver. Jeg holder meg til det kursleder har sagt å bare holde seg på pulver i 6 uker og så gå over til et måltid i tre uker. Da kan man begynne med tre måltider til påske. Alle deltagerne på hennes forrige kurs har gått ned fra 20 - 30kg, men det er i løpet av 1 år

fesmak 21-02-10 10:25

Hei

Hva tror dere om å blande kosterstattere? De inneholder jo det samme. Noen erfaringer?

Fedonisten 21-02-10 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fesmak (Innlegg 835495)
Hva heter den vekta og hvor får jeg tak i den. Kunne tenkt meg en slik selv

Det er en Tanita-vekt - Tanita TBF-300A tror jeg den heter. Såkalt profesjonell vekt som brukes på klinikker. Kostet ca. 15.000,- kroner da jeg kjøpte den...

Fedonisten 21-02-10 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fesmak (Innlegg 835498)
Hei

Hva tror dere om å blande kosterstattere? De inneholder jo det samme. Noen erfaringer?

Har ikke prøvd selv - men tenker; bland i vei!

nellie 21-02-10 11:09

heier på dere:heia:

Tojne 21-02-10 12:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av RitaBo (Innlegg 835317)
Hei.
Jeg er helt ny her på forumet. Har gått på Easy Life i 2 1/2 uke og gått ned ca 8 kg. MEN, jeg er skrubbsulten store deler av dagen. Jeg har masse energi, stort sett, og har trent moderat nesten hver dag. Har ikke sjekka om jeg er i ketose, men skal kjøpe stix på mandag. Har lurt på om jeg er ketose i og med sulten?
Mitt andre problem er at jeg er litt skuffa over hele opplegget. Har lest alt i permen vi kjøper på kurset, og har ikke funnet mye annerledes eller nytt å lære!! Ikke at jeg er ekspert, men etter å ha vært jojo slanker av og på Grete Roede, Libra, Cambridge osv i over 20 år, vet jeg ikke om Easy Life er noe bedre/anderledes. Så jeg er vel redd for å innvestere mye tid, krefter og penger i dette opplegget for så å finne ut at jeg ender opp på lavkarbo og går ned vel så greit med det. Det kostholdet Easy Life anbefaler videre, er jo akkurat det jeg har spist før, selvom de er noe mer forsiktig i forhold til karbo. Synes ikke jeg får helt tak i hva kurslederen mener eller har som filosofi. Da jeg var på møte (en til en) før kursstart fikk jeg inntrykk av at kosterstatter var noe man gikk på ett par uker for å komme raskt i gang med vektnedgang i ketose. Men har jo forstått i løpet av disse 3 gangene på kurs at minimum 6 uker på kosterstatter vil være nødvendig for rask vektnedgang. Beklager at dette ble veldig langt, og kanskje forvirrende. Jeg får liksom ikke bestemt meg om jeg synes dette opplegget er bra eller ikke. Ønsker synspunkter fra andre.
Takk.

Jeg skjønner hva du mener RitaBo, var litt skeptisk selv.Men så klart man går ned i vekt av disse posene, gjorde jo det jeg også, men ikke på langt nær så mye som andre. For oss ble det både for dyrt og for mye karbo.

Men opplegget og oppfølgingen er jeg stooor fornøyd med, det er verdt alle pengene. Jeg stortrives på treningen og med alle instruktørene og det betyr mye for en som sliter med sosial angst.

Jeg synes easylife er genialt.

agurken 21-02-10 12:56

Jeg gikk hele 14 uker på pulveret, og veilederen min ville at jeg skulle gå enda lenger. Så variasjonene er tydeligvis stoooore rundt omkring! Min teori er ønsket om å tjene penger, pulveret koster jo en del.... Kroppen min ville imidlertid til slutt ikke ha det pulveret, magen gjorde opprør og jeg fikk reaksjoner som når jeg spiser noe jeg ikke tåler. Ganske intense magesmerter. Så jeg kutta tvert!
Flere som har merket det samme?

RitaBo 22-02-10 11:40

Hei.

JA, jeg er der nå. Magesmerter, men får ikke ut noe når jeg er på toalettet. Har kjøpt Udos choice som anbefalt fra kursleder, men ingen effekt. I tillegg har jeg fått soppinfeksjon i underlivet som stortrives, og jeg tror det kommer av at det er en del karbo i disse posene. Sopp trives godt når den får søt næring.

onlyxx 22-02-10 22:29

Er det flere i ketose som opplever at tungen er brunaktig på farge?

Venna 22-02-10 23:04

Nå har jeg gjort det!!!
Kroppen min ROPTE på kjøtt! Jeg var utslitt og svimmel. Så...jeg bakte en kyllingfilet i stekeovnen. La den i litt olivenolje med piri piri, pepper og hvitløk.
Spiste den med relativt god samvittighet. Er bare livredd for at jeg skal falle ut av ketosen, selv om jeg i teorien "vet" at jeg ikke gjør det. Skjekket alle ingrediensene, men ingen av de hadde mer enn 0,6 karber pr 100 gram.
Hva tror dere erfarne karbojunkier? Faller jeg ut av ketosen tror dere?
Føler jeg får litt panikk her nå...:eek:

Martheoo 22-02-10 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Venna (Innlegg 836465)
Nå har jeg gjort det!!!
Kroppen min ROPTE på kjøtt! Jeg var utslitt og svimmel. Så...jeg bakte en kyllingfilet i stekeovnen. La den i litt olivenolje med piri piri, pepper og hvitløk.
Spiste den med relativt god samvittighet. Er bare livredd for at jeg skal falle ut av ketosen, selv om jeg i teorien "vet" at jeg ikke gjør det. Skjekket alle ingrediensene, men ingen av de hadde mer enn 0,6 karber pr 100 gram.
Hva tror dere erfarne karbojunkier? Faller jeg ut av ketosen tror dere?
Føler jeg får litt panikk her nå...:eek:

Vi fikk etter uke 2 med pulver anbefalt å legge inn 1 måltid me protein, altså kjøtt, fisk eller fulg og krydre det med rene urter. Vi kunne tilogmed ha litt grønne grønnsaker med og alt dette uten å dette ut av ketose :)
Kursledern vår sa tilogmed at det kunne hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt!
Hvis du er usikker på om du er i ketose, så får du kjøpt ketostix på apoteke så du kan sjekke :)

onlyxx 22-02-10 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Martheoo (Innlegg 836475)
Vi fikk etter uke 2 med pulver anbefalt å legge inn 1 måltid me protein, altså kjøtt, fisk eller fulg og krydre det med rene urter. Vi kunne tilogmed ha litt grønne grønnsaker med og alt dette uten å dette ut av ketose :)
Kursledern vår sa tilogmed at det kunne hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt!
Hvis du er usikker på om du er i ketose, så får du kjøpt ketostix på apoteke så du kan sjekke :)

Det der ble eg nysgjerrig på!:) Hvordan kan det hjelpe oss til å gå fortere ned i vekt å spise??
Gud eg er så ny på dette ketose greiene og livredd for å gjøre noe feil!! Er det kun karber en ser på når en eventuelt skal spise noe annet enn pulveret?:)

Martheoo 23-02-10 00:12

Er ikke sikker på hvordan det hjelper, men tenker at det kanskje kan øke forbrenningen?
Vi kunne hvertfall spise det aller meste av kjøtt og noen salatblader til.
Må bar stole på at kursledern vår vet best og gjøre som hun sier :P

Budeia 23-02-10 12:42

Har snart gått 2 uker på pulver, og gått ned 5,5 kilo, tenker jeg. Mulig kursvekta er litt annerledes, det var den sist.
Men JA, jeg har og kommer til å fortsette med, å spise et måltid i blant.
Hovedgrunnen er at pulveret er skitdyrt, jeg har kunnskaper nok til å holde meg i ketose, og er litt redd for effekt på forbrenningen med så lite kalorier som kun posene gir. Jeg har kjøpt shaker og barer for 4 uker, og håper egentlig at jeg ikke trenger å kjøpe mer enn en uke eller to til. Selvom jeg evt går 9 uker i ketose. Hittil har jeg spist f.eks litt kjøttdeig og litt ost, egg og bacon, og en laksefilet. Det er vel de tre måltidene jeg har unnet meg på disse to ukene.:cool:

Modezty 23-02-10 13:24

Jeg holdt ut en uke på kosterstatter, uke 2 fikk vi spise kyllingfilet og litt grønnsaker (og jeg falt ikke ut av ketose). Uke 3 begynte jeg på ketolysekuren (ikke helt hva kursleder anbefalte, men....) og etter uke 4 har jeg nå gått over til å følge EasyLife Mat - dvs. ikke noe kosterstattere, kun mat. Det er jo det jeg "sliter" med i hverdagen - og pulver er "enkel" i forhold. Det krever ganske mye tankevirksomhet og overskudd å legge om kostholdet.

EasyLife ligner veldig på Lindberg og generell lavkarbo, så jeg følger det. Vekta har stagnert - og på sist veiing hadde jeg gått opp en halvkilo. På den annen side, er det jo mye vann som kommer tilbake etter pulverkuren - så alt i alt er jeg fornøyd med 4 kg ned på 4 uker :)

Ketolyse kuren var kanskje det letteste jeg har vært borti - bortsett fra at jeg ikke klarer å spise så mye fett som kreves! Så da ga jeg opp den - og følger nå generell lavkarbo/EasyLife rådene fra kursleder.

Merker godt på blodsukkeret at det har blitt mer stabilt - og de 2 gangene jeg har spist karbohydrater utover "kvoten" merker jeg det både på kropp og humør... Det er veldig deilig å ikke ha svingende humør og å være så opplagt :-)

Det eneste jeg bekymrer meg for er om jeg egentlig klarer å spise nok karbohydrater. Kjenner jeg blir litt engstlig for å få for mye - og det blir heller for lite. Såpass lite at jeg innimellom er i ketose igjen.... jaja får ta en brødskive ekstra, da. (Ingers rugbrød)

onlyxx 23-02-10 21:17

Hjelp!!
Har nå gått snart 3 uker på easylife pulveret og nå kjenner eg at eg holder på å bli småsprø av å ikke spise!! Har egentlig ikke slitt spesielt med å være sulten, men i kveld føler eg meg både sulten, sur, trøtt og frustrert!! Eg vil spise!! Samtidig vil eg IKKE ødelegge opplegget, er blitt forespeilet 5 uker på kun pulver, men akkurat nå føles det som år. Samtidig har eg veldig liten kunnskap om alt dette med ketose, hva en kan spise for å ikke komme ut av den. (har jo sett at noen av dere spiser litt kjøtt/kyllingfilet osv)Hvor mye spiser en, teller en kun karbohydrater eller er det andre ting som skal leses på i innholdsoversikten også? Kutter dere bare ut den ene kosterstatteren når dere spiser 1 måltid?
Det var veldig mange spørsmål og sikkert rotete, det gjenspeiler hode mitt i kveld:)

Anyone??:)

Budeia 23-02-10 21:53

- ca to kilo uke 2. Kunne nok vært mer, har ikke kommet godt nok i gang med treninga. Totalt - ca 5,5 kilo på to uker, altså.:)

fesmak 23-02-10 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av onlyxx (Innlegg 836944)
Hjelp!!
Har nå gått snart 3 uker på easylife pulveret og nå kjenner eg at eg holder på å bli småsprø av å ikke spise!! Har egentlig ikke slitt spesielt med å være sulten, men i kveld føler eg meg både sulten, sur, trøtt og frustrert!! Eg vil spise!! Samtidig vil eg IKKE ødelegge opplegget, er blitt forespeilet 5 uker på kun pulver, men akkurat nå føles det som år. Samtidig har eg veldig liten kunnskap om alt dette med ketose, hva en kan spise for å ikke komme ut av den. (har jo sett at noen av dere spiser litt kjøtt/kyllingfilet osv)Hvor mye spiser en, teller en kun karbohydrater eller er det andre ting som skal leses på i innholdsoversikten også? Kutter dere bare ut den ene kosterstatteren når dere spiser 1 måltid?
Det var veldig mange spørsmål og sikkert rotete, det gjenspeiler hode mitt i kveld:)

Anyone??:)

Prøv å se på ketose.no Der tror jeg det er en oversikt over hva man kan spise for ikke å ramle ut av ketose

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.