![]() |
Sv: Ned 5 kilo i februar - noen som er med?
Sitat:
|
Glemte å veie meg i går, så tar vekta fra i dag.
Begynner på 68.4 kg. (Begynte (igjen) 4 januar på 71,4 kilo, så har gått ned 3 kilo siden det - og det med sprekk!) Målet for februar er altså å være nede i 63.4 kilo, og da er jeg ikke langt unna mål på 60 kilo! Kanskje jeg er tilnærmet i mål til prahatur i mars? (Og så spiser jeg vel på meg alt igjen i løpet av noen dager der nede...) |
Lurer på om noen kan hjelpe meg :)
Prøve å følge menyforslaget i Ketolyseboka denne uka, og da er det til lunsj 1 advokado med reker . Siden jeg ikke fikk tak i ferske reker så kjøpte jeg en boks i lake med nettovekt 330 gr og karbo innhold pr 100 gra var o.1. Jeg veide da rekene og gikk 5 gram reker , hvor mye karbo blir det ? Nesten flaut å spørre , men jeg får ikke til denn utregningen ? :( Og hva er forskjellen på soyamel, og soyaprotein ? Håper noen kan hjelpe meg her ? |
Sitat:
|
I dag: 92,1. Altså minus 600 gram fra i går!
Frokost: 2 egg med smør oppi. 1 ostekjeks m/syltetøy utensukker. 6 mandler Lunsj: 2 ostekjeks med smør og ost. Mellommåltid: 8 jordbær med fløte Middag: To halve avocado med seterrømme og reker. 1 ostekjeks med smør og ost. Kvelds: to ostekjeks med smør og ost. Og: 1 glass rødvin ("måtte" - kom noen innom og jeg ville ikke være "sær") Så får vi se, da .... |
Startvekt 4.januar: 87,7 kg.
Mandag 1.februar: Jeg veier 83,2 kg! Tapt 4,5 kg! Nå blir det spennede å se om jeg klarer å tape 5 kg i februar. Lykke til alle sammen! |
1 kg borte, 4 to go!
|
Jeg har gått ned mine skeie-ut kilo fra forrige uke, nå er jeg tilbake på track! 75,3, og ned 1,5 kilo :) Dette inspirerer videre!
Lykke til videre alle sammen! |
Sitat:
Kjenner at jeg gru/gleder meg til å gå på vekta på mandag... :p Veldig fristende å gå på den nå, men jeg får styre meg... |
Fra å boikotte vekta, så har jeg som dere ser, begynt igjen. HVER DAG. Jeg har gått ned 1,4 kilo siden mandag, og lurer på om vekta streiker, eller noe - men jeg veide meg to ganger, og den viser det samme. Til tross for 1 glass vin for et par dager siden. Hvis det er sant, så jubler jeg.... MÅ jo sjekke i morgen også, kanskje det endelig har løsnet for meg også .....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
ÆÆÆÆ prøvde å lage vafler med bakemixen...men fysj og fy, det smakte dritt. Og så datt vaflene bare fra hverandre. SKUFFA!!
|
Prøv Nannahs vafler - de er virkelig gode! Ikke noe kunstig smak, og henger godt sammen. Nydelige med litt cc og et par bringebær på:)
Prøver meg på link..men ikke så flink her enda;) http://forum.lavkarbo.no/showthread....ferrerid=13404 |
Nannahs vafler er en slager her i huset, sambo som ikke spiser lavkarbo synes de er som vanlige vafler, både i smak og konsistens :D
|
ja ass jeg er med som F!! jeg veier 68 og skal ned til 63, da er det stopp!! men jeg skal starte på ketolyse i morra !! :O
|
Jeg er med! Skal ned fra 69 til 55 på sikt. Satser på å ta 5 nå i februar.
|
Jeg tar utfordringen! Har allerede gått ned 1,3 kg siden 1. februar, så jeg tror jeg kanskje kan greie det.
|
Kan jeg slenge meg på her? :) Startet på tirsdag, skal ha veiedag mandag. Veier 67 kg, og vil ned ca 10 kg.
Noen som har noen frokostforslag i dag? Kunne egentlig ikke tenke meg noe med fett i!!! Fett-lei!! :(:rolleyes: |
Sitat:
|
Hørtes enkelt og deilig ut, får prøve det en dag jeg har kjøpt avokado :) takk for tipset ;)
|
Måtte bare veie meg igjen idag - da viste vekta 75,6 ..dvs 700 g ned fra innveiing i starten av februar:)... da har jeg vel ca mistet alt jeg ødela med den lørdags sprekken igjen.
Nå gjelder det bare å ikke gjøre det samme imorgen:eek: Helgen er ikke det letteste å komme gjennom syns jeg, men utrolig unødvendig å gå opp en kilo bare fordi en havner i sofaen med den snopeskåla foran seg:mad: Fins heldigvis gode, sunne alternativer - skal være flink nå og ikke la meg friste av det de andre tre i familien putter i seg!! |
Sitat:
|
... Sorry ble bare tullball, glemte å sitere den jeg skulle svare :)
|
Jippi!!! Jeg har gått ned 1,7 kg siden mandag! Endelig løsner det litt igjen her :D
|
Sitat:
|
AAAaah folkens,nå har jeg laget en diiiiiiger skål med deilig fromasj (fra ketolyseboken). Den står i kjøleskapet for å bli stiv. Da har jeg masse måltider fremover;) (spiser andre ting også altså!)
|
...og jeg har laget is:):) frosne bringebær, fløte..en eggeplomme og litt spenda. Bare å blande med stavmixer..og vips..sinnsykt digg:D:D
Kjennes nesten ulovlig godt ut...så laget bare en liten porsjon:p |
Sitat:
Det skal jeg lage imorgen til kveldskos :D Takk Pandora! |
Da prøver jeg å slenge meg på her. Litt skummelt... Fem kilo er jo ganske mye på en måned :( Men, da må jeg bare ta med selv i nakken og GO FOR IT!! :heia: I'm in!
|
Her er det stillstand, men venter mensen i disse dager - så jeg håper at det er det som er årsaken. Har ikke hatt noen sprekk, men sliter litt med å finne på hva jeg skal spise. Blir litt trøtt på å måtte planlegge så mye hva jeg skal spise. Ikke vant til å fokusere på mat i grunn. Men foreløpig holder jeg koken. Har nå gått 3 uker på ketolyse. Vet ikke hvor lang tid det skal ta før man føler dette "kicket" som alle prater om. Jeg føler meg ikke noe annerledes nå enn før ketolyse, med unntak av at jeg er mindre oppblåst i magen. Hmmmm... Litt motivasjon folkens? ;)
|
Svarer til meg selv. Ned 300 gram på en uke og mens rett rundt hjørnet. Kanskje ikke så ille likevel da? Tenkte jeg skulle prøve en bukse i dag (mitt måleholdepunkt) og se om det er noen endring :)
|
Sitat:
|
Hei Sesaen! Kick eller ikke kick, jeg tror vi reagerer forskjellig på ketolysen alle sammen. Over tid har jeg merket jevn humørstigning, nesten euforisk i perioder... Ikke gå rundt og "vent på noe" - ta alt positivt som skjer som en ekstrabonus! F.eks. at du ikke er oppblåst i magen! Det er jo en kjempegevinst!
|
Sitat:
|
Klart 1,3 kg ... må skjerpe meg får å klare dette=)
|
Sitat:
Jeg bruker den litt høye mixe-bøtta som følger med stavmixer - fyller på sånn ca 1/3 med frosne bringebær - så har jeg i fløte som ca dekker bærene (ikke nødvendig å fryse fløten først - dette gir sånn deilig soft-is konsistens som jeg liker) - så har jeg oppi eggeplommen og litt splenda. Mao ingen frysing nødvendig - bare bærene er frosne først blir det "soft-is"...superdeilig (laget igår også, og gutta her hjemme spiste opp mesteparten;)) NB! litt lurt å ha stamixer dingsen stående litt nedi (bare den med knivene - så setter du på motordelen etterpå) mens du fyller på, ellers kan det bli vanskelig å komme helt til bunns i de frosne bærene og blande i bunnen. |
Sitat:
|
Jeg vet ikke helt hvordan man skal kunne bestemme seg for at kroppen skal gå ned 5 kilo i løpet av februar. Det er mer enn en kilo i uken, jeg har bare gått ned 1 kilo de siste to ukene og har ikke sprukket en eneste gang. Hva med å heller endre fokus til at man ikke skal sprekke i løpet av februar? :)
|
Nomy: da får du lage deg en egen trå på akkurat det! På denne tråden gjelder det å gå ned 5 kilo i feb! Sorry..
Folkens: Jeg har tapt 1 kg første uka i februar! Og da har jeg til og med skeia skikkelig ut annen hver dag. Merkelig! Dette lover bra! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04. |