![]() |
Sv: Noen andre oktober-startere her?
Da er det onsdag og veiedag er det ikke så? Ikke så mange andre som har vært innom ser jeg. Men, jeg var nå på vekta i dag, og det ble 2 kilo ned. Hadde veiedagen vært i går, så hadde det blitt 3. For av en eller annen grunn, så har jeg lagt på meg 1 kg i natt...og det ennå jeg trena en halv times tid i går. Rart :confused: Vekta har helt siden helga ligget på 70,5, men nå skulle den plutselig bli 71,5??
Uansett, jeg har greid å fått mørkere sticks, så nå er jeg oppe i 50, men over der har jeg ikke kommet meg, ennå iallefall. Kan det være årsaken til at vekta har snudd? Må den være over 50 for at forbrenninga skal være på topp? jeg er ikke verdens mest tålmodige sjel, så jeg hadde håpet på at min kjempeinnsats, skulle gi meg litt mer, tidlig, for det er det som holder min motivasjon oppe. Selvsagt, slik er det vel for alle. Vet bare at jeg skal ikke ha så mange slike nedturer, før jeg sklir ut...:( Må kanskje inn med mere fett? Vanskelig å vite hva som er oppskriften her da. Hadde vært noen mål å gått ut fra, så hadde det vært litt enklere tror jeg. Så mange dl el. noe slik. Jeg får vel i meg et par dl fløte, steker i meierismør, 4 Udo's kaplser,nøtter. Er vel her det ligger en plass og det er kanskje altfor lite? Men, min kursleder sa at mørk sticks ikke alltid betydde at du var på topp forbrenning, det kunne også vise at du fikk for lite fett eller vann. Burde ikke min stick da vært mørkere om jeg får for lite fett? 2 kg er form meg ikke noe nedgang. For jeg vet av tidligere kurer, at første uka taper du lett 2 kg pga overgangen til annen mat, samt tap av vann. Så, det er først nå kampen begynner. Og jeg skal ikke gi meg riktig ennå:) |
Etter trening kan vekten gå opp fordi du sannsynligvis binder mer vann!
Og bygger muskler, så klart!:D Angående stiksen er ikke fargen det viktigste! Utslag er utslag!:heia: Det går ikke an å være "litt" i ketose! Som kurslederen din sier, mørkeste farge indikerer som regel at man får i seg for lite væske.:eek: Da blir konsentrasjonen av ketoner større-> mer utslag! 2 kg ned på en uke er MYE! Det er faktisk ikke anbefalt å gå ned mer enn 0.5-1.0kg for at huden, kroppen og ikke minst hodet skal følge med! Så bare stå på! Drikk mye, helst vann, når du tror du har spist nok fett, ta litt til og ikke stress!:D |
Ja, da var d veiedag for meg også, rakk bare ikke innom før jobb...begynner 5, så da er d travelt, og rett i klærne og bilen....
800 gr ned:-) Er storfornøyd:-) Vet av erfaring fra sist at det ikke er vits å gå ned så altfor fort, huden min klarer ikke følge med...den er vel ikke like stretchy lenger...og det er ikke såå moro med henge hud over knærne, så skal prøve og være litt tålmodig, 500 gr i uka er målet:-) Litt over nå, men det går nok saktere etterhvert.... Jolly; 2 kg er jo supert da:-) Du må jo ha vært kjempe flink da ! Kos deg med nedgangen, smil til deg selv i speilet og gi deg selv en kompliment for hva du har utrettet denne uken ! Ha en stålende kveld ! |
Her var det -300 gr og det synes jeg er for lite. Har vært i ketose sidn 04.10. og stix er mørke rosa eller lys lilla. Får håpe det går bedre neste onsdag :)
|
Sitat:
Og du, fargen på stiksen har ikke noe å si! Utslag er utslag!:D For mørk farge indikerer som regel at man drikker for lite!:eek: Uansett, lykke til i uken som kommer!:klem: |
Hei hei:)
kred til alle dere som har gått ned noe;) kjempe bra! Jeg har veiedag på mandag.. er litt spent. Jeg trener endel styrke fortiden, lure på om det kan gjøre slik at jeg ikke ser nå vekttap på vekten på mandag? :S må se at det funker, ellers blir det vel dårlig motivasjon. |
Eg vil også gjerne henge meg på!
Har ambisjonar om å verte litt strammare, og kanskje verte kvitt dei 10 kg som eg gjekk opp då eg slutta å røyke (for mange år sidan).. I og med at eg tidlegare har hatt eit litt for tvangsprega forhold til vekt og slanking (statistikk og veging tre gongar om dagen osv), har eg no valt å prøve å la vere å vege og måle (faktiskt, heilt sant!) og prøve å berre kjenne etter om det kjennes bra. Er det nokon som har erfaringar med dette? Trur kanskje det vert litt for ullent og vanskeleg å halde motivasjonen oppe når eg gjer det slik, men, men... no er dette eit eksperiment! :-) Ønsker lykke til til alle dykk andre - fint å ha ein slik stor heiagjeng! Heia! Heia! |
Heisann sveisann!! Eg har gått opp 1.5 kilo og er i DÅRLIG humør. Stixen lyser rosa men har trent eindel denne veka...buksene er trange. Grr. Men! Det løsner nok, noken som har tips?
Gratulerer og masse klem til alle som har gått ned!!! |
Da er vi nok i samme båt Genosa:D
Vi får bare høre på de andre her inne som prøver å trøste oss så godt dem kan. Ikke gi opp, hold ut, bruk tid, kos deg med maten og glem stiksa, hehe. Jeg prøver sjøl, men kan ikke si det er så lett da. Jeg er slik av person at jeg helst skulle vært ferdig med alt jeg begynner på, i går. Og slik er det med dette også. Helst skulle kiloene vært borte i går selvsagt. Så, nå er det å smøre seg med tålmodighet og være bygget av stål fremover for å stå imot alle fristelsene som driver forbi nesa mi hver dag...Slik som i dag, da det var bursdag på jobb, og en nyyydelig blåbærostekake med nøttebunn ble servert. Pokker altså, jeg er så flink. Takket høflig nei takk, jeg er mett, kanskje senere i dag.:D |
Jeg skal ihvertfall ikke bruke sticksa, brukte det litt før, og jeg gjorde ikke annet enn å sjekke at jeg var i ketose. Jeg mener at om man gjør ting riktig, så trenger man ikke sticks til "bevis".
Er forsåvidt på tredje dagen idag, og ting er nydelig, jeg bor hos svigers (jeg er 19 og går skole, ikke 45 og arbeidsledig), så det sier seg selv at jeg ikke kan bestemme middager, men jeg er så heldig, de elsker fisk, og spiser aldri ris og pasta selv, og sjeldent potet:D Idag fikk jeg kokt laks, wokede grønnsaker og rømme;D |
Sitat:
Neida, bare nyyt det, og kjempe fint at de serverer mat du kan spise da, ellers er d ikke lett og takke nei dag etter dag.... stå på:-) |
Sitat:
|
Hei!
Jeg startet nå sist mandag. Jeg har gått på ketolyse før og tatt av meg 7 kilo på 6 mnd. Ikke superrask av meg altså, men jeg hadde litt for mange utskeielser underveis. :D Det var i 2008, og jeg sluttet fordi jeg ble gravid. Nå er ungene ute og blitt hele 8 mnd og det er på tide å kutte ut sjokoladekjeks og annet tull. Jeg går omtrent rett på den menyen jeg hadde sist, det var nok ikke helt streng ketolyse, sluttet å telle kh etter noen uker når jeg var vant til å anslå innhold. I tillegg tålte jeg å få i meg litt mer enn 15, men det er litt skummelt å tenke sånn, da blir det fort utskeielser hver dag :p Målet mitt er ned 20 kilo, startvekt er 89 kg denne gang. |
Da er det helg folkens. Tøff dag i dag, mange fristelser på en fredag, men har greid meg sånn passe. her er mine utskeielser i dag: Det ble 4 pastaskruer med tomatsaus( bare for å smake), en kjøpt varm karbis i byen (uten tilbehør bare for å maule,hihi), taco hvor jeg tillot meg å toppe salaten med 1 ss tacokjøttdeig til middag og 5 grønne druer. Hvor mange karber kan dette bli da?
Jeg har aldri orket å telle karber, sikkert dumt av meg, men da må jeg begynne å veie og greier og det gidder jeg rett og slett ikke, asså. |
Sitat:
Varm lunsjkake på meny, ca 150g er omtrent 15g karbo, dvs 10% (pga grønnsaker og mel) |
Jeg har aldri telt karber og jeg går ned som faen, men jeg er også veldig nøye på at det jeg putter i meg er safe.
Hah! Jeg har gått ned 4 kg på 5 dager, og er 3 kg unna første delmål:D Dette går i et strålende tempo! |
Jeg er nå nede 5,9 kg ned! Strålende fornøyd med det :D Selv om det selvsagt kunne gått enda fortere i starten ;)
|
Sitat:
Ellers enig i at det ikke går an å klage på kuren om man ikke følger den. |
Skal vi ha en veietråd her for motivasjon??
Synes det går veldig greit på kur egentlig. Har ikke så mye søtbehov, og er jo god og mett! Dette må være den beste slankekuren jeg har forsøkt!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er kanskje den første med veing.
Forrige uke 72,8 nå 71,5 så -1,3 kg. Det er det størrste vekttapet siden jeg begynte med ketolyse/atkins for ca 5 uker siden. |
Sitat:
Min dagsmeny er det ikke noe spesielt med:) Spiser som regel omelett til frokost litt mandler som i ny og ne gjennom dagen, salat til lunsj ofte fisk til middag med grønnsaker, salat og sæterrømme kvelds kan være rester eller mer egg. Prøver også så godt jeg kan å drikke vann gjennom hele dagen og alltid ha med meg vannflaske i veska. er litt lei av egg da... men får bare tenke at det er næring. Btw, er det noen andre som mister matlysta? |
Jeg skal veie meg i morgen.. Tror torsdag er den beste veiedagen for meg :)
Jeg begynner å bli litt lei egg og bacon og omelett til frokost ja :p. Så i morgen tror jeg at jeg skal prøve de pannekakene som er inne på Gred sin matside!! Føler at kroppen står stille om dagen, så har ikke store forhåpninger om nedgang :sukk: Men, vi får se... |
Er det ingen andre som har veid seg i dag? Trodde at onsdag var veiedagen :(
|
Er også ny oktoberslanker. Begynte for 14 dager siden, og har mistet 2,3 kilo. Lite? Er det noen her som er 60 år +? Det går kanskje treigere når man ikke er så ung? Skal ned 20 kilo, og håper at jeg klarer det denne gangen, har jo lagt inn mange aksjer hos Grete Roede for mange år tilbake, men å telle kalorier blir for vanskelig. Dette ser enklere ut. Jeg har ikke kjøpt "boka" men har den gamle Atkins-boka. Kan jeg spise et eple om dagen nå som jeg er over introduksjonskuren på 14 dager? Har forresten mistet posene under øynene! Ser ut som om jeg har tatt ansiktsløft!!!! Deilig. Jeg vil gjerne være med her, trenger støtte og oppmuntring!
|
[quote=pleiadene;791537]Kan jeg spise et eple om dagen nå som jeg er over introduksjonskuren på 14 dager? quote]
Tror man først skal øke kh inntaket med grønnsaker, men du kan lese mer om Atkin’s Vedvarende stigen her, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4338 Atkin’s delen av forumet finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7 |
Hei og hopp, vekta viste 300 gram ned denne uken:-)
Ikke så mye, men det er ned, og jeg har trena mye, i allefall i forhold til min standar siste året, som har vært lik null trening, bare jobb og jobb.... Er fornøyd med formen:-) |
Sitat:
Tipper du er fornøyd med 1,3 ned:-)) Gratulerer, tyder på at du har vært flink:-) |
Hei hei. joda var veiedag i dag, og jeg håpet i det lengste på at jeg kunne få legge inn en minus, men det ble 1 kg opp. Akkurat slik som forrige onsdag. Sist tirsdag var jeg 70, på onsdag 71. Så var jeg nede i 70 igjen i helga og oppigjen til 71 i dag. Skjønner ikke det her jeg. Men, tickeren min, nekter jeg å endre ennå. Venter til freddan, er det ikek forandringer til da, så skal jeg prøve å finne krefter til å endre den tilbake igjen. :(
men nå er det natta ser jeg på alle skrivefeilene. |
Tok en ketostix nå og den var mørk lilla. Har ikke drukket lite vann så det er ikke dehydrering.
Har gått over fra atkins til ketolyse. Atkins boka var vanskelig å lese mens ketolyse boka til Dr. Torkil var mye mye bedre. Hos meg stemte det nok at kroppen trenger fire uker før den setter i gang ordentlig forbrening (håper det) men vi får se hva vekta viser neste onsdag. |
100 gram opp på meg i dag :( Men, får håpe på bedre dager nå :)
Stå på alle sammen!! |
Sitat:
Er seint ute med veiinga, men glemte meg bort i går. Har gått opp ein halv kilo. Du verden. Men trener hardt for tida og FØLER meg slankere...nokon erfaringer med dette?? http://tickers.TickerFactory.com/ezt...2p3/weight.png |
Siden det var opp på meg i går, måtte jeg på vekta for å sjekke idag. og da var det ned 0,5 igjen. Så, den vipper nok litt opp og ned ja. Får bare smøre seg med tålmodighet, så bli det vel etterhvert :)
Ble shake til frokost idag, men olje. Så har jeg omelett til 2 lunsjer :-), deler den opp for jeg har så lang arbeidsdag i dag. Ikke hjemme før halv seks. |
Jeg gikk lite i starten. Det er først nå etter 4-5 uker i ketose at jeg begynner å gå ned i vekt. Atkins sier at det tar ca 4 uker før forbrenningen er ordenlig i gang og det stemte nok på meg. Tolmodighet har alltid vært min svake side men denne gangen har jeg holdt ut og roer meg ikke ned før jeg er 60 kg (55 kg er det jeg har alltid veid).
Den dagen vekta viser 60,0 skal jeg kjøpet hvit sjokolade og spise den opp før jeg er fortstetter mot 55 kg :) |
Sitat:
Sjekk du også:-) |
Har nesten ikke gått ned noe jeg:(
skjønner ikke hva jeg har gjort galt... merker jo på klærne at det er rommere, pluss at jeg har fått på meg klær jeg ikke har gjort på ei god stund før. Men ser liksom ingen framgang:/ LITE motiverende.. |
Sitat:
|
Sitat:
God helg, alle sammen!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |