Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Oktoberskravletråden til 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28542)

Imse 06-10-09 12:25

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lurer* (Innlegg 778954)

Kipt Imse, men stor bil er vist ensbetydene med at man må stille opp for alle (alltid). Mannen har lastebil, men nå har vi blitt flinke til å si nei! Og folk forstår heldigvis det:)

Vi gjør akkurat denne transporten med glede da, for endelig skal broren og søstrene til mannen få seg nytt hus. Søstrene bor i noe de fleste vil kalle ei rønne, ingen gulv er rette, trappegangen er uisolert, ikke varmtvann på kjøkkenet( de hadde, men noe skjedde og en måned før innfløytting gidder ingen å fikse den biten), kloakkrør som tetter seg osv.
Så nå bygges det svær tomannsbolig i tømmer. Og vi frakter med glede tak osv til de.

Men sånn ellers har vi ikke lov å låne bort denne bilen med mindre det er for å frakte Dokka da, strenge regler på dette hos NAV;) Bilen er jo for å få med utstyr til Dokka. Og hengerkroken måtte vi betale for selv.

Imse 06-10-09 12:30

Akkurat kommet hjem fra en tur på 3 kvarter i vinterlandskapet:D Riktignok stikker de største tuene opp og steiner osv, men det er hvitt,lyst og trivelig og vi får nyte det så lenge det varer. Jeg liker ikke den mørke høsten med mindre det er solskinn.
Storebror kom inn til oss før klokka 7 i dag og spurte om han kunne få gå ut og gå på ski;) SÅ han var ute og gikk på ski nesten før hesten fikk slippe ut:D

Lykke til på Spenst malleo! Og kjipt med en kilo pluss akkurat på veiedag:klem:

frifuggel 06-10-09 13:12

Liker sne! Gleder meg til vi får sånn som legger seg, her også.. :) Har vært å shoppa, men det er helt umulig å finne hverken bakemix eller sojamel her jeg bor. Blir vel til at jeg må farte litt, men det får vente til over helga. Ingen hast. En kaffekopp nå, mens fryseren står og tiner seg litt. Blir kjekt med nyrydda fryser, nå som jeg skal kokkelere og fylle opp med alskens retter til bruk på travle dager. Eller late dager.. :o

Furine 06-10-09 13:30

Eg slo meg med her, eg, som de nok merka. Har ikkje vore aktiv her inne på skravletråden før, men no skal eg prøve det. Merkar det er fint å ha andre likesinna i "nærleiken" i det daglege.
Surt haustver i Belgia, men skal ikkje klage, september var kjempefin.

vaskeklut 06-10-09 18:41

Furine: velkommen skal du være! Det er som du sier, kjempeålreit å ha noen som vet hva man snakker om når man sier "HMMMMM, jeg har d*vla mange kilo å ta av" og som vet hvordan man har det :)

Jabba 06-10-09 19:11

Er skikkelig lei av denne forferdelige smaken i munnen man får når man er i ketose....det smaker helt forferdelig....og munnvann hjelper ikke. Jeg er på "ingen søtstoffer" testing og kan ikke stappe i meg pastiller heller.......

Har nettopp lest ferdig hele Twilight sagaen - og lurer nå veldig på hvilken bok jeg skal begynne på nå....."Panserhjerte" ligger og venter - men det gjør også "Tyvene" av Knut Faldbakken og den har jeg lånt på biblioteket.....så kanskje jeg rett og slett må velge den da.....

malleleo 06-10-09 20:09

har du lest stieg larsson triologien?? den er dritbra!!:D

tusen strålende soler er også dritbra;)

hilsen lesehest! klarer ikke sitte så lenge nå, for jeg er vant til å sitte med en pose tyrkisk peber ved min side når jeg leser:rolleyes: så jah.. leser ikke så mye mer..

Furine 06-10-09 20:25

Takk for det, Vaskeklut!
Larsson trilogien er vanvittig bra ganske enkelt, eg fann dei billig på nederlandsk her nede, så då vart dei kjøpt gitt. Fekk også min kjære til å lese dei, trur faktisk han vart ferdig med dei før meg. No les eg den nyaste Dan Brown boka. Spennande så langt!

frifuggel 06-10-09 20:44

Shandaram anbefales også.. Husker ikke navnet på forfatteren i farta, men han er australier, og dette er en slags selvbiografi.

Carisma 06-10-09 21:12

Jeg har bare dårlig samvittighet for lesinga mi... Har startet lesesirkel med noen veninner, og har ei uke på meg til å få lest "Eat, Pray, Love". Syns den er litt trå... :o

Furine 06-10-09 21:36

Eg las forresten "the bodies left behind" av Jefferey Deaver sist veke, den var spennande heile vegen!

grotingeling 06-10-09 21:49

Lydbok er tingen for meg :lesebok:, hører på dem i bilen til og fra jobb og slipper dermed å bli stresset i rush-traffikken :D. Akkurat nå hører jeg på Alkymisten av Paulo Coelho, veldig bra bok.

Veggpryd 06-10-09 22:06

Lydbok må jeg prøve. Kanskje det får tilbake leselysten min. Den har vært fraværende i flere år nå.

Carisma 06-10-09 22:19

Jeg elsker lydbøker :D Er igjennom et par-tre i mnd ca. Nettop derfor sliter jeg så med å komme igang med vanlig lesing igjen... :rolleyes:

Men det skal sies at det er veldig avhengig av hvem som leser på lydbøkene. Har måttet gi opp et par bøker som sannsynligvis er veldig bra bare fordi de ble helt forferdelig lest.... Nils Ole Oftebro f.eks.. han klarer jeg bare ikke høre på :nei:

Furine 06-10-09 22:22

Ja, det har litt å seie kven som les! Har blitt lite lydbøker siste åra, sidan eg bur utomlands, og eg ikkje er SÅ begeistra for fullblown DUTCH dialekter, som dei sikkert fins på her... Burde kanskje sjekke ut eit bibliotek og finne ut om om eg har rett eller ei..

grotingeling 06-10-09 22:29

Har kjøpt mange gode engelske lydbøker på http://www.amazon.co.uk

Furine 06-10-09 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 779468)
Har kjøpt mange gode engelske lydbøker på http://www.amazon.co.uk

Takk, Grotingeling! Skal sjekkast ut! Har høyrt Ringenes herre laga i høyrespel av BBC, det var ganske bra, men det er det einaste så langt. Slikt kan vel høyrast på via ein ipod?

Carisma 07-10-09 00:08

Veldig mange lydbøker ligger visstnok på Itunes.

Furine 07-10-09 08:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 779524)
Veldig mange lydbøker ligger visstnok på Itunes.

Godt poeng! Men eg har faktisk aldri brukt nettbutikken i iTunes. Slik er livet utan visakort :o Til no har eg berre rippa mine eigne cdar.

God morgon forresten! Sol i Belgia i dag :)

mokki 07-10-09 10:50

God morgen. Akkurat inntatt frokosten. Egg og bacon i dag også...
spent på fredag om det blir nedgang denne uken. Kroppen min slipper ikke lett på kiloene, det har jeg smertelig erfart mange ganger.. Så for hvert 100g jeg går ned så må jeg være fornøyd..

frifuggel 07-10-09 11:04

Ferdig med legesjekk, slapp unna med tre stikk.. Hva ER det med de som tar blodprøver?!?! Har gått til samme dama i snart tre år, og enda har hun ikke skjønt at hun ikke kommer til å treffe blodårene i armen, at de eneste brukbare årene jeg har er oppå hendene. :confused: Kanskje neste gang.. Nuvel. Fyr i ovnen, god bok som venter, har fri idag, jobbstart imorgen. Blir mest jobb fremover, ferdig søndags kveld, så disse timene idag skal NYTES. Når bare huset får litt mer temp, så skal jeg trene litt, og så ta en aldri så liten "spa-dag" på badet. Kjøpte boblebad i sommer, og nå brukes det flittig, fryser sånn på tær og fingre, er ikke vant til sånt, jeg.. Har kjøpt ny, svindyr, olje til å bruke i karet, tenker jeg spretter den flaska idag. Skal bli godt.. :) Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! :klem:

Elizabethcita 07-10-09 11:27

Da er jeg igang med dagen også. Har sykla ei mil på trimsykkelen nå, og har en pause før jeg skal ta de siste fem km. Må få rydda litt i huset etterpå, for vi får besøk i ettermiddag. Er ikke i form til besøk i dag, men har ikke hjerte til å avlyse for akkurat denne gjesten.

I morra skal jeg og ta blodprøver, og må si jeg kjenner igjen det du skriver frifuggel. Det er stort sett flaks når de finner blodårene mine, så det blir noen stikk i løpet av disse dagene... :rolleyes:

Siden vi snakker om bøker her for tida, så kan jeg jo si at jeg driver og leser Salvadoreña av Cecilia Samartin nå, og er helt hekta... Var vanskelig å legge den fra seg i går kveld, så det ble litt sent...:p

I dag er det forøvrig tacorester til frokost, og det er ikke akkurat å forakte...:D

Vekta ligger nå jevnt 500 gram over minstevekt, men den SKAL ned igjen!! Henger nok i litt enda fra de utskeielsene jeg hadde da jeg var syk. Jaja...;)

Furine 07-10-09 11:44

Åh, det er ikkje noko kjekt når dei må stikke og stikke.. Slik var eg når eg var lita, og opp gjennom heile oppveksten. Eg såg ut som ei blå nålepute etter kvar gong...
Men siste åra har det heldigvis vorte betre. Eg har ei åre i høgrearma som eg VEIT fungerer, og eg peikar den ut kvar gong og seier at DER skal dei stikke. Bingo :D

malleleo 07-10-09 11:59

jeg og har trasige årer:rolleyes: på høyrearmen heelt ute til høyre er d EN som funker! når jeg lå på sykehuset fant de da fort ut at d var ikke vits i å prøve annet, så jeg var sykt bla etter 10 dager på sykehuset, med blodprøver annenhver dag:(

uansett da, så spiste jeg gryte til frokost, rester :D denne MÅ dere prøve den er så godt, og smaker helt annerledes.

1 boks fløte, ha evt. litt vann i hvis stor porsjon, men blir ikke så tykk da.
kalkun elr kyllingfile 2-3 stk
2-3 store ferske champinionger
halv paprika i små biter
tykk bacon (stjernebacon er knall, 1/3 av pakken kanskje) i ferdige spisestykker.
1 ts pesto
1 ts sennep

hiv fløten, pesto, sennep, og paprikan i kjelen, og begynn og kok. I mens steker du kyllingfilen i store spisestykker, så har dette oppi kjelen. deretter steker du bacon, når d er ferdigstekt har du oppi skiver sopp og steker d litt sammen. har alt oppi kjelen. kok til d begynner å tykner. jo lenger d står og putrer jo bedre:D

jeg scrapper i dag jeg da. begynner på julekalender nå.

Furine 07-10-09 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av malleleo (Innlegg 779637)
jeg og har trasige årer:rolleyes: på høyrearmen heelt ute til høyre er d EN som funker! når jeg lå på sykehuset fant de da fort ut at d var ikke vits i å prøve annet, så jeg var sykt bla etter 10 dager på sykehuset, med blodprøver annenhver dag:(

Hehe, er den blodåra akkurat i knekken på albogen? Der er mi! Funkar kvar gong, takk og lov!!

Høyres ut som ei spennande gryte, forresten! Trur det er første gongen eg har sett sennep OG pesto ilag i noko. Har sjølv restar frå gårsdagens shepherd's pie til lunsj i dag, gler meg allereie! :D

Elizabethcita 07-10-09 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 779641)
Hehe, er den blodåra akkurat i knekken på albogen? Der er mi! Funkar kvar gong, takk og lov!!

Min også... Hehehe:D

malleleo 07-10-09 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita (Innlegg 779665)
Min også... Hehehe:D

ja, den ja;)

Lurer* 07-10-09 20:15

God kveld jenter!

Og brått hadde jeg ikke noe mer å si, men det kommer vel etterhvert, dersom en av dere andre stikker innom:)

grotingeling 07-10-09 20:43

Hei og hå - lite som skjer her i gården bortsett fra litt overtidsjobbing (igjen!!!!) Nå må det snart bli slutt, for jeg vil ikke gå i samme felle som i fjor høst da jeg endte opp med å jobbe 150 timer overtid på 2 mnd :(

Men jeg har fått trimmet skikkelig i dag - hadde en to-timers tur i skogen etter jobb, og både kropp og hode hadde veldig godt av det :D

Lurer* 07-10-09 21:05

:sjokk: 150timer overtid på 2mnd!

Flink du har vært å trimme i dag! Jeg har droppet det i dag, men jeg litt dårlig samvitighet. Men sønnen kom hjem etter høstferie med farmor og farfar i går kveld, har vært borte 1 1/2uke borte. Så det var koslig å se han litt i ettermiddag og i kveld.

Får se om jeg kommer meg på svømming i morgen....eller så kan jeg finne frem rockeringen....

grotingeling 07-10-09 21:42

Var ikke meningen å jobbe så mye, men pga diverse uforutsette greier så endte jeg altså opp med å jobbe 12 timer i snitt hver dag :(. Men det er mye mindre nå altså, blir vel ca 30 timer totalt i hele år tenker jeg - og det kan jeg leve med :p

Svømming..... høres herlig ut, det skulle jeg absolutt fått lagt inn som aktivitet.

vaskeklut 08-10-09 00:39

Hai folk!

Altså, nå skal dere høre. Jeg jobber jo som vikar i Rema-butikker, og da sitter vi som regel veldig mye i kassa. I et ledig øyeblikk i dag valsa jeg litt rundt kassen og rydda, og kom over den der "helsekosthylla" alle butikker har. Og hvaaa ser jeg der? Jo, jeg ser noe som heter "Phase 2", som påstår at det stopper karboinntaket?! Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det er like bullsh*t som jeg mistenker det er? Eller? Jeg ble fryktelig nysgjerrig på det der altså. :confused:

lillemor88 08-10-09 07:46

god morgen=)

aldri hørt om det produktet vaske klut, mhmmmmmm:confused::rolleyes:

i dag var det veie dag, jeg håper og se 8 tallet... men jeg fikk se 7 tallet også hurraaaaaaa:eek::D

så det var en fin start på dagen=)

har spurt om dette før men fikk ikke svar, så prøver igjenn.... :

er det normalt meg veldig forsinket mens i ketose? vi snakker og hoppe over en mnd.

hm..

ha en fin dag alle sammen:cool:

malleleo 08-10-09 08:22

ang. mens! JA, d er normalt, 3 uker forsinka sist jeg da:cool: vi lever farlig helt til jeg får neste mens for da skal jeg sette inn nuvaringen;) men er jo så vanskelig å vite ca eggeløsning når ketosen kan forskyve ting i begynnelsen:rolleyes:

snikveide meg i dag, back on track! heldigvis! 107,6 kg, d var d jeg veide forrige uke, så nå er jeg på null og har fortsatt 5 dager igjen til veiedag.. slapper litt mer av nå:p

i dag skal jeg på min første time på spenst! hvor jeg gleder meg. ryggener fortsatt vond, såjeg skulle få skreddersydd program for ryggen:rolleyes:Men tenkte meg på stram opp time på torsdag da.. føler at sånne timer går så fort og du blirvirkelig ødelagt etterpå, kroppen jobber mer enn du aner:p

men før d skal jeg og Mali ta bussen til trondheim. skal innom skolen å treffe gammelklassen min,såskal jeg treffe ei venninne:D

ble langt dette..sorry!

malleleo 08-10-09 09:09

I går kveld laga jeg min første adventskalender og jeg var så stolt at hodt på å sprakk :P
hvis dere vil se litt av min hobby så legger jeg ved en link her ;)hihi

Jabba 08-10-09 09:12

Er det andre enn meg som synes Mariah Carey er utrooooooolig klein ????

malleleo 08-10-09 09:43

hva mener du med klein?:confused: teit kanskj :P

Imse 08-10-09 09:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 779992)
Hai folk!

Altså, nå skal dere høre. Jeg jobber jo som vikar i Rema-butikker, og da sitter vi som regel veldig mye i kassa. I et ledig øyeblikk i dag valsa jeg litt rundt kassen og rydda, og kom over den der "helsekosthylla" alle butikker har. Og hvaaa ser jeg der? Jo, jeg ser noe som heter "Phase 2", som påstår at det stopper karboinntaket?! Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det er like bullsh*t som jeg mistenker det er? Eller? Jeg ble fryktelig nysgjerrig på det der altså. :confused:

Dette produktet har vært diskutert her før og de fleste opplevde at den ikke virket.
Og hvorfor ta tabletter når du kan spise riktig? Tror neppe du kan hive innpå med melkesjokolade og ta phase2 bare for å bøte på skaden.
Prøv å søk på phase2 /phase her inne. Jeg har ikke prøvd selv og skal heller ikke.

Imse 08-10-09 09:51

Morn!

Nå har jeg kommet inn etter en tur på 45 minutter. Brr, på tide å ta frem stillongs, jeg er iskald på lårene. -4 minus i dag, skikkelig vinter jo, nå begynner jeg å tro at snøen er kommet for å bli, så om den blir borte i neste uke, da blir jeg skuffa... Det er jo så lyst og trivelig ute nå.

vaskeklut 08-10-09 10:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 780092)
Dette produktet har vært diskutert her før og de fleste opplevde at den ikke virket.
Og hvorfor ta tabletter når du kan spise riktig? Tror neppe du kan hive innpå med melkesjokolade og ta phase2 bare for å bøte på skaden.
Prøv å søk på phase2 /phase her inne. Jeg har ikke prøvd selv og skal heller ikke.

Hehehe, nei jeg har absolutt ingen planer om å prøve det jeg heller! men det var det jeg tenkte meg ja, at det bare var noe tull. makan!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.