Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   September-startere! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27920)

RuneKommune 14-09-09 19:45

Sv: September-startere!

2 uker på kuren og var spent på vekta.

79,5kg startvekt
76,9kg 1uke
75,2kg 2uke

1,7kg minus denne uken! Jippi.

Jannicke 14-09-09 20:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av RuneKommune (Innlegg 769945)
Hvis du synes det er fælt å sitte å trå kan du heller ta med deg mp3 spilleren og gå i 45min? Jeg synes det å gå seg en tur en fin terapi også.

Jo, er så enig, fin terapi også, men jeg sliter med smerter i beina, og har vansker for å gå særlig langt og fort. Jg kan spasere, men da blir det ikke mye trim....
-Derfor ergometersykkel....
Men når beina mine blir bedre, da skal jeg gå mer. Gikk mye før.

Venter på å komme inn til ortoped for å se på beina mine, selv tror jeg det bare er belastningen av den enorme kroppen min......nermere ethundrede og tyve kilo tung kropp MÅÅÅÅ jo ødelegge de stakkars små beina......
Huff.

Vel i dag har vi vert 2 uker på ketolyse, og resultat så langt:
Jeg: Startvekt 117,6, og nå etter 2 uker: 114,0 = minus 3,6 kg
Mannen: Startvekt: 91, og nå etter 2 uker: 86,5 = minus 4,5 kg

Slank2B 14-09-09 21:43

Heisann folkens
prøvde ketolysekuren første gang i 2007 og gikk ned 16 kg. gikk deretter over på grete roede kosthold og kom meg ned i 25 kg minus. så har det gått trått, men har holdt vekten på ca 20 kg minus. nå er jeg klar for å kvitte meg med enda flere kilo og satser i første omgang på 3 mnd ketolyse frem mot jul, så får jeg vurdere da om jeg fortsetter litt til.

ser det er mange her som får fine resultater og det er skikkelig motiverende! synes også det er flott at folk skriver litt om hva de spiser slik at man kan snappe opp tips. i forrige ketose-runde kjørte jeg meg litt fast, denne gangen må jeg være mye flinkere å variere og improvisere.

noen spm: er det sånn at man trekker kostfiber fra karbohydratmengden på næringsinnholdslista? hvordan lager dere sånn nederst på innleggene deres (eks sitat, mål, nedgang osv)?

Lillevoff 14-09-09 22:10

I går var vi på harrytur og kjøpte masse, masse mørbrad og bankekjøtt. NAM!

Kjørte på med biff og fløtestuede kantareller i dag. Det var ganske så lekker middag, gitt.

Sliter egentlig litt med maten om dagen fordi både jeg og mannen har fått tak i noen dumme basiller. Vanskelig å få noe ned i det hele tatt når magen egentlig ikke vil ha. Men hjelper med biff da :P

Slank2B 14-09-09 23:57

Da har jeg bestemt meg for start på lørdag. skal på 3 dagers friluftstur med klassen onsdag til fredag så derfor har jeg utsatt litt. men merker jeg er veldig gira nå og utålmodig etter å komme i gang.

Vannmann 15-09-09 09:22

Da er det gått to uker siden start og vekta har gått ned den, faktisk mer i uke to enn i uke en, i motstening til det de fleste advarer mot.... Har gått ned 3,4 kg og det er jeg fornøyd med, ettersom jeg har hatt et skadet bein og ikke har kunnet gått de anbefalte turene, kom meg ikke ut på ordentlig tur før på søndag. Så nå er jeg klar for å fortsette og få gått turer også.

Slank2B 15-09-09 10:23

3,4 kg er jo kjempebra vannmann! tenker det var deilig å se den nedgangen!! ;)

Vannmann 15-09-09 13:32

Jepp, det var kjempedeilig, var bare litt trøtt når jeg veide meg til morgenen i dag, så det tok litt tid å forstå hvor mye det egentlig var. Så er det litt kjipt også, siden mannen min har gått ned 5,2 kg på samme tiden...

Jannicke 15-09-09 20:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vannmann (Innlegg 770348)
Jepp, det var kjempedeilig, var bare litt trøtt når jeg veide meg til morgenen i dag, så det tok litt tid å forstå hvor mye det egentlig var. Så er det litt kjipt også, siden mannen min har gått ned 5,2 kg på samme tiden...

Slik her i huset også.
Jeg ned 3,6, mannen ned 4,5...........BITTELITT :rolleyes: uretferdig.

Ingertuppa 16-09-09 00:23

huff jeg tror min kur har stoppet helt opp.. er spent på veiedagen imorra om det har skjedd noe.l havna på kjøret(les:personalfest) pålørdag.. og ramla ut av ketose.. kom inn igjen på mandag.. så da får vi se om jeg har lagt på meg etter helgas utskeielser...

Lillevoff 16-09-09 19:18

Som tickeren min nå viser, har jeg gått ned fire kilo nå! o_O
Det virker som om kroppen min trengte en uke på å innstille seg på det nye kostholdet, men nå ser det ut til at det går rette veien.

Mannen er ned 6 kg nå. Ganske så imponerende, syns nå jeg. Man ser det veldig godt på han også, det forsvinner på magen.

NinaOp 17-09-09 09:51

Første gangen min på Ketolyse, raste jeg ned i vekt fra første uke, og merker nå at det går litt tregere. Jeg har heller ikke så mye som skal bort nå, så de kg sitter nok godt tenker jeg. Jeg har uansett ikke travelt, så det får gå i det tempoet det vil:)
Forøvrig må jeg kjøpe meg en ny vekt, den billige skitet jeg kjøpte på Claes Ohlson viser jo forskjellig vekt avhengig av hvordan jeg står på vekten:eek: Trodde jeg hadde gått ned 5 kg på en uke jeg og tenkte at dette kunne da hverken være sunt eller riktig. Så flytta jeg litt på en fot og vips så hadde jeg ikke gått ned så mye nei..

~Rosa Skydått~ 17-09-09 12:45

Det ble litt problemer med å starte sist uke, så jeg drøyet det til denne mandagen i stedet. Sjekket vekta i sted og jeg er allerede på minus en kilo, så det går den rette veien. Meget fornøyd. Har også fått vite at mamma og pappa tilfeldigvis startet samtidig som meg (og mamma lusker rundt her inne en plass), så det er jo motiverende og spennende.

snartsnelle 17-09-09 12:50

Hei hei!
Ja, da var jeg i gang:D

Har begynnt på det før men ikke lenge nok til å gått ned så mye.
Gikk tre uker her før sommeren, både jeg og mannen. Jeg gikk med 3 kg og mannen 8 kg. Og han er ikke en gange overvektig:mad: (Han skeia ut med pizza 3 ganger og ikke jeg, mistet litt motet da)Men denne gangen går det:DJepp

Startdag: 17 sep

Annema01 17-09-09 14:03

heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem

arnakristin 17-09-09 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annema01 (Innlegg 771244)
heia! jeg startet for 2 uker sia og har vært i ketose (ca 50) . jeg følger ikke menyen i boka slavisk,men holder meg under 15 kh pr dag. jeg går ikke ned i vekt ,kan det være at man ikke følger menyen slavis i boka?? Noen som har erfaring el følger dere menyen ? klem

Ikke sikker på hva du mener med (ca 50), dersom det er resultatet på stiksen så har det ingen betydning. Får du utslag så er du i ketose, enten så er man i ketose ellers så er man ikke. Stort utsag (mørk farge) kan bare være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Jeg har aldri fulgt menyen i boka, bare modifisert det jeg spiste tidligere samt funnet inspirasjon her inne på forumet. Gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i 1 år og har minst like mye som må av, så ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
Hvor mye og hvor fort kiloene går av avhenger av mange faktorer som hvor mye man skal ned.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om det du spiser er ok eller ikke så må du legge ut hva du spiser og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.

Vannmann 17-09-09 16:45

Sitat:

Hei. Jeg følger ikke oppskriftene i boka, har en del kryssallergier som jeg må ta hensyn til, likevel går både mannen min og jeg ned.

Sisyphus 17-09-09 17:44

Startet ca. 1 september og har gått ned 10 kg :eek: Har et godt stykke igjen, dog.

Jannicke 17-09-09 22:13

Heisann folkens..............

Hvordan er det med fysisk akrivitet, trimmer dere?
Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?

Hmmm

NinaOp 17-09-09 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jannicke (Innlegg 771493)
Heisann folkens..............

Hos meg blir det lite trim..........kanskje jeg hadde gått nned mer og eller fortere da?

Hmmm

Jeg trener litt. Litt på senter pluss at jeg har en stor hund som jeg går mye tur med. Ca en times gange hver ettermiddag, pluss 30 min på kvelden. I helgene mer. Det hjelper mest sannsynlig på vektnedgangen, jeg har uansett følt meg mye bedre denne gangen på ketolyse når jeg har økt trim-mengden. Har ikke blitt kvalm og sliten slik jeg gjorde i vår.

Carisma 17-09-09 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jannicke (Innlegg 771493)

Jeg trente styrke på tirsdag... og vekta gikk opp 700g :rolleyes::p

Men seriøst, trening hjelper meg til å holde fokus, og få overskudd. Mest det, men det er jo det viktigste syns jeg

Jannicke 17-09-09 23:11

Carisma og NinaOp, så flinke dere er da.....
Jeg må ta meg sammen.............

Annema01 19-09-09 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 771250)

Ikke sikker på hva du mener med (ca 50), dersom det er resultatet på stiksen så har det ingen betydning. Får du utslag så er du i ketose, enten så er man i ketose ellers så er man ikke. Stort utsag (mørk farge) kan bare være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Jeg har aldri fulgt menyen i boka, bare modifisert det jeg spiste tidligere samt funnet inspirasjon her inne på forumet. Gikk ned ca 10 kg på 4 måneder og har nå stått stille i 1 år og har minst like mye som må av, så ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang.
Hvor mye og hvor fort kiloene går av avhenger av mange faktorer som hvor mye man skal ned.
En av de vanligste nybegynnerfeilene er for lite vann og for lite fett. Dersom du lurer på om det du spiser er ok eller ikke så må du legge ut hva du spiser og hvor mye du spiser i løpet av en normal dag.

Heia ! Takk for svaret! ja det fargekoden på stiken jeg mente. Jeg syns selv jeg spisebra med Jeg spiser (hvis jeg spiser frokost) 1-2 kjempetynne ketolysebrød skiver med smør og ost. lunsj en ca 20-30 stk mandler, middag fisk (helst laks 2 små filer) masse brokkoli og blomkål og rømme. el rent kjøtt m evnt.samme tilbehør. Dette er det jeg spiser nå , men ser jo at det e mange variasjonsmuligheter her . Til kvelds ;hvis jeg er sulten spiser jeg litt ost el kokt egg (ca 2 stk). Har fremdeles litt søthunger,men prøver å holde meg borte fra søtningstoffer. med hilsen en liten (stor) forvirra håperpååblislankdame:))))

RuneKommune 20-09-09 19:31

Kanskje du kunne forsøkt å få i deg litt meg grønnsaker utover brokkoli og blomkål til middag annema? Salat til lunsj? Litt stekte grønnsaker til kjøttet ved middag? Grønnsaksuppe? Mousakka?

malinsol 20-09-09 19:36

jeg tenkte også at jeg skulle starte nå i september, men har ikke fått satt meg inn i dette, og skjønner det heller ikke ! ;) hehe .. :(

Jannicke 21-09-09 12:09

"Ofesiell" veiedag på meg i dag, 113,8. dvs nd 200 gr siden forige mandag.....
Meeeeeen, onsdag i forige uke var jeg 113,6..... :(
Så da er det jo litt opp da..... sukk......

Jeg sliter litt, men prøver henge med som best jeg kan.

Skal ned å sykle på ergometersykkelen min nå!!!:D

Ha en strålende dag videre boys and girls!!

mona42 21-09-09 19:55

Hei:)
Jeg starter i disse dager.Holder på å sette meg inn i det..
Lykke til:)

~Rosa Skydått~ 21-09-09 20:47

2 kilo ned siden sist mandag! meg er meget glad

Lillebille 21-09-09 23:44

Mannen min og jeg startet 10. sept. Han er den av oss som trenger å gå ned mest, og han er kjempemotivert. Han har så langt gått ned nesten tre kilo, fra 117,7 til 115. Jeg har gått ned fra rundt 73 til 71,2 kg på disse 12 dagene.

Lillebille 22-09-09 23:42

Sliter litt med motivasjonen, har fått avsky for brokkoli.....:p
Han jeg bor sammen med har gått ned til 114,2, og bra er det...:)

Imali 22-09-09 23:59

Sniker meg inn her, jeg også. Etter litt virring frem og tilbake fordi jeg ikke har vært sikker på hvilken diett jeg vil legge meg til, så har jeg endelig bestemt meg for ketolyse :) Har bestilt boken og sånn, så da venter jeg spent på at den kommer i posten, og i mellomtiden fortsetter jeg med lavkarbo opplegget mitt. Blir spennendes å lese boken tenker jeg :D

Kin 23-09-09 00:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av klompenmio (Innlegg 765244)
Hei

Jeg sitter med samme følelse som deg. Er dette vanskelig eller er det bare meg???

Mange foreslår å følge oppskriftene i boka, men oppskriftene her inne er jo mye bedre.
Er det greit å bruke dem? HAr bare brukt Gerd sine, og hun er jo på ketolyse.

En annen ting jeg syns er litt vanskelig, er mengdene. Jeg er storspist. Kan spise mye, og det er jo ikke udelt positivt å dutte innpå med fett. Eller hva?
Vet ikke om jeg har gått noe ned denne ene uka jeg har gått på kuren, for jeg hadde to uker på cambridge før jeg begynte på ketolyse, og jeg veier det samme som når jeg sluttet på cambridge. I tillegg har jeg fått mensen

Jeg kunne så veldig gjerne tenkt meg at folk som opplever vektnedgang, legger ut hva de spiser i løpet av noen dager, og mengder.

Ha ei flott helg alle sammen!

Jeg startet for en uke og en dag siden. Har det kjempeflott nå, men det er litt slitsomt i starten syns jeg - kjenner på melkesyre i beina og sover middag etter jobb :)

Jeg veier meg ikke. Men - den buksa jeg har på meg i dag var.. ikke trang, men satt inntil forrige helg. I dag henger den på lårene og begynner å falle ned på hoftene - sånn at jeg føler den er slapp og at jeg ikke føler meg helt vel i den. Utover det kan jeg ikke si hvor mye jeg har tatt av - men litt er det da.

Jeg har spist følgende.
Frokost hopper jeg ofte over, eller jeg tillater meg (noe svært ulovlig) en 0.0 yoghurt. Jeg har gjort det på ketose tidligere også, og hvis jeg holder meg til den så går det veldig greit. Videre spiser jeg salat til lunch nesten hver dag, eller jeg har med meg halv omelett eller noe slik. Til middag har jeg spist litt forskjellig. Jeg har hatt pannekaker (2 egg og en halv dl fløte til to kaker) med rømme på - jeg har spist ostekake med bunn av paranøtter. Jeg har laget kjøttdeig hvor jeg steiker den, blander i litt pulver til viltsaus (strør over for å få smak) og fyller på med fløte og rømme, brokkoli, blomkål, rødløk, vårløk og ørlite amerikansk blanding (forsiktig med den gr erter, mais og gulrøtter) - tar det i en ildfastform etter steking og setter i ovnen med ost over. Veldig godt :)

Ellers har jeg spist hamburgere (de man kjøper frosset i frysedisken, rå) Kappet dem opp i biter, tilsatt en stor spiseskje med Tikka Masala (glass) og igjen fyllt på med rømme og fløte for å få saus, det blir nok smak. Tilsatt diverse grønnsaker - hatt det to dager. Så har jeg hatt kyllingbryst som jeg har delt i biter, stekt og laget fløtesaus med sopp. Jeg bruker også en del fisk (mest laks) som jeg steker og spiser sammen med masse helrømme som jeg blander meg agurk og tomat. Er jeg ekstra sulten tar jeg to kyllingbryst eller biter med fisk etc.

Men yoghurten kan egentlig ikke anbefales da den inneholder litt karbohydrater, tror det er 6 eller 9. Jeg har likevel gjort det både nå og tidligere når jeg har gått på ketose. Er ekstra forsiktig de første dagene så prøver jeg. Og til nå har det alltid gått bra.

Så - ja, det er hva jeg har spist. Og det funker. Jeg har også juksa litt når jeg har fått dumme kick - da kjøpte jeg freia sin 70% sjokolade og spiste en rute sammen med kaffe - deilig. (har gjort det kun to ganger) Når jeg skal kose meg ellers har jeg ofte expressokaffe med fløtevisp oppå - jeg har litt natrena i den for å gjøre den søt. Og jeg spiser en del paranøtter - sa jeg det?

Når du er i ketose er fett ganske viktig - du kan få mindre vektnedgang om du ikke spiser nok fett.

Kin 23-09-09 00:08

Sitat:

Jeg leste litt lenger nede at du spiser ketosebrød. Jeg vet ikke om det har noe å si for deg. Men selv har jeg opplevd at når jeg spiser det så tar jeg av mindre. Så jeg holder meg borte fra "kornvarer" - noen ganger må jeg bare ha noe brødlignende og lager vafler eller noe, som jo ikke smaker særlig (ikke de det er oppskrift til på boksen i hvert fall) men det tilfredsstiller liksom behovet på en måte. Så er jeg over det. :) Spiser du nok fett? Hvis du skal spare på noe så er det IKKE på fettet, for å si det sånn :)

Lillevoff 23-09-09 06:08

Hmprf. Bare 200 gram ned på meg.
Mistenker at jeg ikke har drukket nok eller fått i meg nok fett denne uka. Vi prøver igjen...

Ingertuppa 24-09-09 00:10

jeg sliter skikkelig om dagen.. har ikke hat nedgang på 2 uker.. heller litt opp.. å jeg tror det er for at jeg spiser for lite fett..
men hva spser dere som er fett??

trenger konkrete svar, hva er fett liksom?? tror ikke jeg har forstått dette..
kan jo ikke bare spise bacon heller....

arrrg.. holdt på i 4 uker idag... :mad::confused::confused::confused::(

Charlott 24-09-09 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ingertuppa (Innlegg 773940)
jeg sliter skikkelig om dagen.. har ikke hat nedgang på 2 uker.. heller litt opp.. å jeg tror det er for at jeg spiser for lite fett..
men hva spser dere som er fett??

trenger konkrete svar, hva er fett liksom?? tror ikke jeg har forstått dette..
kan jo ikke bare spise bacon heller....

arrrg.. holdt på i 4 uker idag... :mad::confused::confused::confused::(

For å være sikker på at jeg får i meg nok fett har jeg kjøpt cocosa på helsekosten. Tar feks en skje med det i kaffe/te eller bare spiser det rett fra skjea. Eller jeg steker sopp med masse meierismør, kjøttdeig med ekstra smør osv. En god olje over salaten er også en god og grei løsning :) Masse ost i omeletten eller som gratinering til både kjøtt og grønnsaker.
Litt kremfløte eller seterrømme trekker også opp fettprosenten.
Ikke bare bare å skulle vri om på gamle fordommer som sier at fett er fy-fy :p

snartsnelle 25-09-09 22:42

Ja, da har jeg gått på ketolyse i en uke, og som dere ser på signaturen: Ned 2,8 kg første uka:D Det gir motivasjon!!

Synes det går veldig greit, jeg veier ikke maten. Spiser det som passer, men spiser veldig lite karb. Heller noen dager over til skallemanndietten.

Jeg lagde DEEEEEILIG konfekt til hegen:
-150 gr Cocosa (med kokkosmaken)
-150 gr mørk sjokolade fra sukkerfritt (2 g karb pr 100 g)
-50 gram pekanøtter (6 g karb pr 100 g) (kan sløyfes)

Denne konfekten er skikkelig drøy, og holder til hele uka tror jeg:p

Jeg spiser ikke snadder i uka, prøver å holde det til helgekos selv om man har "lov" hele uka.

Jannicke 28-09-09 21:13

Jaja, da er det mandag og "offesiell" veiedag her i huset.
Resultatet er som følger.

Etter 4 uker på ketolyse:

Han: Minus 5,8 kg
Meg: Minus 5,0 kg.

Og selv med vektøking her for litt siden så er jeg relativt fornøyd.
Nei egentlgi er jeg kjempefornøyd da.....:)

Lillebille 28-09-09 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jannicke (Innlegg 775919)
Jaja, da er det mandag og "offesiell" veiedag her i huset.
Resultatet er som følger.

Etter 4 uker på ketolyse:

Han: Minus 5,8 kg
Meg: Minus 5,0 kg.

Og selv med vektøking her for litt siden så er jeg relativt fornøyd.
Nei egentlgi er jeg kjempefornøyd da.....:)

Synes det er veldig bra!! :)

For en del år tilbake gikk jeg ned 24 kg, men brukte 2 år på det. Det er én kilo i måneden det...;) Det er viktig å ikke gå ned for fort og ikke miste motet om det går litt opp og litt ned underveis. Husk at de overflødige kiloene kom på over lang tid.

Vannmann 29-09-09 17:43

Denne uka har vekta ligge "stand by", men det bryr meg ikke. Har trent mye muskler og har gått med i cm i stedet. Har gått ned 4,8 kg på 4 uker, så jeg er fornøyd!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.