![]() |
Sv: 30+ kg, en liten gruppe?
Hei :)!
Kan jeg få bli med i denne gruppen også ? Har lest endel og ser at her kan jeg virkelig føle meg hjemme :) Hilsen Punky |
så kjekat vi er så mange da.
lurer: Så flink du er!! |
Sitat:
Så flink du er! :D Jeg gikk og småjogga opp MASSE trapper i går, mens det var skikkelig varmt ute :P fikk vel svetta ut litt, tenker jeg. Bare så synd det var mens jeg var på skolen.. :p så nå er leggmusklene mine skikkelig ømme, men det hører med :D Tre ganger hurra for oss i denne tråden! |
Jeg har vært på skikkelig tur i skogen i dag. Lenger enn planlagt hvertfall. Kom oss bare såvidt ned igjen før det ble mørkt. :eek:
|
heisann.har nett starta på lavkarbo..har tatt av 3 kilo på 1 1/2 uke....
men skrev ett innlegg for et par dager siden ang kostholdet mitt..og da spiste eg for mye salat...trodde d var bra eg ?!?!?...noen som veit korfor ( salat 2-3 ganger per dag) |
i dag må jeg huske å bake brød. Skal på en skikkelig utfordring i helga... Hyttetur med foreldra mine. Mamma følger VGs vektklubb. Det vil si at vi er på heeeelt forskjellige planeter mat messig. Så da blir det litt brød i helga. Og veldig lite fett, men det får gå.
|
Sitat:
Få i deg kjøtt/fisk eller fulg og salat eller andre grønnsaker til alle måltider og spis deg mett, ellers er det du som er eksperten siden det virker som om du ikke følger noen spesiell retning. Men at du har tatt av 3 kg får meg til å tro at du gjør noe riktig i allefall;) Les denne brosj*ren, den er ganske generell og lettlest og kan hjelpe deg en bit på vei: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf |
jeg er med!
|
Sitat:
|
Hvordan er det med havregryn eller havregrøt ??
Prøvde å søke opp havregrøt her inne , men fant ingenting........ Ok å spise litt grøt kokt på melk og havregryn m kanel og feks splenda el sukrin på ?? |
Sitat:
|
Oki - da får jeg se om jeg får tak i store havregryn (for det er vel de som er litt mer langkokte ??)
|
Hei!
Jeg er ny her i dag, og har 33 kilo som skal bort, sånn omtrent. Hyggelig med selskap! |
Hjelp! :(
Jeg sliter skikkelig med dette å komme i gang med å spise lavkarbo.. Middag og kvelds går fint, men frokost og lønsj er det store problemet. Jeg er et brødmenneske, men syns de lavkarbobrødene jeg har smakt hittil smaker guff. I tillegg har jeg alltid dårlig tid, og er ikke overvettes begeistra for egg.. I tillegg er det vanskelig å spise når man er kvalm, som jeg er pga oppstarten her.. Noen som har noen råd? Jeg er lei av å være overvektig, og vil virkelig klare det denne gangen. Og så klarte jeg å sprekke tidligere i dag :( Spiste litt frokostblanding m/tørka frukt :mad: (uten melk, dog.) Hjeeelp.. |
2 Vedlegg
Sitat:
Jeg har ikke regnet ut nøyaktig karbo i dette, men det er veldig lite, ca 3 gram karbo tenker jeg. * 1 pannekake * Ost * Tomat * Rømme * Skinke * Krydder hvis du ønsker Legg på pannekaka og rull sammen, veldig enkelt :-) Kan spiser når som helst på dagen, og jeg synes dette må passe ypperlig som matpakke. Pannekaker lager du enkelt ved å vispe sammen 2 egg og 1/2 dl fløte. Dette gir to pannekaker hvis eggene er små, tre pannekaker hvis eggene er store. Husk smør i panna, og de skal stekes tynne! |
Sitat:
Frokost og lunsj: det er ingenting i veien for å spise middagsmat da også… Jeg har også prøvd meg på de fleste brødvariantene her inne og ingen har falt i smak, men lysten på brød pleier å forsvinne etter kort tid. …men jeg har funnet en oppskrift som jeg bruker å ha med meg på hytta. Har ikke helt fått til kjeksvarianten, men sist lagde jeg utmerkede rundstykker. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154 Ser at du har filosofi ”usikker og egenkomponert”, dersom du ønsker en god progresjon på vektnedgangen anbefaler jeg at du leser om de ulike filosofiene og velger deg en du kan leve med. Ikke noe tvang altså, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og det siste vi ønsker er at du skal snuble og miste motivasjonen. I tillegg så er det mye lettere for andre å komme med råd og veiledning fordi med egenkomponert kosthold så er det faktisk du som er eksperten… Bøkene får du lånt på biblioteket og supplementer med informasjon her på forumet. I fjor vår var det en som samlet de fleste oppskriftene i et genialt lite hefte, lett å bla igjennom og finne noe en liker. Lag gjerne din egen lille kokebok over hva du kan tenke deg å spise til de ulike måltidene. Husk at det er sikkert også noen av dine favorittmåltider som kan gjøres lavkarbo vennlig. Samling oppskrifter, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503 Her er direkte link til oppskriftsforumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45 |
Sitat:
:mad:Men jeg leter og leter etter Sukkerfrikokesjokolade med 1karbo på 100gr, men finner den ikke. Har lett på Coop Mega, Meny, Spar, Ultra, Rema1000! Men ingen har den! Jeg leste en oppskrift her inne på lavkarbo smash og hadde sette SÅ frem til å lage det til lørdagen. |
arnakristin: tusentusentusen takk!! de rundstykkene skal jeg virkelig prøve! fiberhusk.. får man kjøpt det i vanlig butikk? eller må man på helsekost?
ang den der filosofien. jeg skjønte ikke hva jeg skulle skrive der da jeg registrerte meg. nå har jeg skjønt det, og jeg tror at jeg heller mot atkins, faktisk. jeg vet bare ikke hvordan jeg endrer det? men jeg skal nok ta en tur på biblioteket så fort jeg har anledning :) jeg er mer motivert nå, når jeg har sett at det finnes løsninger for oss som er brødmennesker! jeg ble nok bare helt utrolig frustrert over at jeg klarte å sprekke så tidlig.. dere er så gode her på forumet, altså! :D Dreamy: de pannekakene dine skal jeg virkelig prøve! Jeg har lest bloggen din, og det ser faktisk skikkelig godt ut. :) tusen takk for gode råd begge to! jeg tror jaggu jeg skal gå en tur på butikken etterpå!:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fiberhusk fås kjøpt i de fleste velassorterte butikker, der de har glutenfrie varer, og i helsekostbutikker. Jeg kjøper det helst i Sverige da det er mye billigere der. Prisene på en 100 g pose her hjemme er vel fra ca 47 kr og oppover, i Sverige får jeg en 300 g pose til 49 SEK. :D |
Min Meny har Fiberhusk i hvert fall!
Mulig du finner sjokoladen du ser etter i en helsekostbutikk. Der har de mye sukkerfritt som regel. |
veiedag i morgen... og jeg klarte ikke å styre unna softis på ikea i dag....
Jaja.. alt i alt har jeg gjort voldsomme endringer i kostholdet. Er fremdeles like motivert, og slike småutskeielser som det er faktisk det som gjør at jeg syns det er ok å slutte... |
Sitat:
arnakristin: takk! jeg skal gå innom et par butikker i morra:D får sammenligne priser;) har en bunnpris&gourmet rett rundt hjørnet, og et par remabutikker borti høgget. |
Sitat:
vi på 30+tråden heier på deg! *klemme på* |
ååååå, jeg har "sprukket" mange ganger, særlig i starten og de første månedene.
Men jeg har gått ned likevel. En sprekk er ingen katastrofe.... Kjære dere "storslankere", dere skal legge om livsstilen, og det er ikke bare lett. Jeg hadde levd med et kosthold i 35 år da jeg startet med Atkins, og så skulle jeg "bare" forandre dette..... Det er ikke bare enkelt, for det handler om nye vaner, nye tankemønstre, og det tar tid. Ikke bare det, det er en utfordring å hele tiden måtte forholde seg til høykarbokostholdet som omgir oss over det hele, alt fra butikker til reklamer til familen, til venner, til selskaper med kaker og hvitt brød. Tenk dere en narkoman på avrusing som hele tiden må vandre mellom hyller med dop i forkjellige varianter. En narkoman har en nulltoleranse, kan ikke skeie ut eller sprekke litt innimellom. Det hadde nesten vært enklere om det var sånn for oss slankere også, men problemet ligger i at vi ikke kan velge å unngå all den forbudte maten vi omgir oss med. Dessuten blir denne maten prakket på oss av "velmenende" som synes at " det er da ikke så farlig med litt". Nå tre og et halvt år etter start føler jeg ikke lenger at jeg trenger å tilegne meg en ny livsstil, for nå har jeg det! Det gamle kostholdet er liksom ikke "meg" lenger, hvis dere skjønner? Fristelsene frister ikke like mye, poteta er ikke like attraktiv...... Stå på dere :-) |
Sitat:
|
ukas høydepunkt.. veiedag.
Og det har gått kjempebra denne uken. Ned 1,5kg. Jeg er spent på neste for nå er det menstider og jeg blir fryktelig oppblåst og samler endel vann. Totalt ned 6,9kg nå 3,2kg på 3 uker. BMI har gått fra 39 da jeg startet til 36,6:) Står på videre og blir mer og mer motivert... |
Gratulerer mokki:blomster: Vi har forresten en egen veietråd her inne på 30kg +.
|
Hei,
Nei, det er ikke alltid like lett å legge om kostholdet, helt enig med Dreamy der… men husk når man har snublet så er det bare å reise seg børste det av seg og fortsette veien videre. Fakta om utskeielser på lavkarbo, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709 |
Brødsuget - det kan du fikse
1 Vedlegg
Ser at fleire snakkar om brødsuget. Det forstår eg godt. Det er vanskeleg å leve utan brød når ein er oppvaksen med det - og likar det. Det var det einaste problemet eg hadde med full omlegging til lavgi/lavkarbo.
Men dette er berre eit praktisk problem. Ein kan bake eit utmerka og velsmakande brød med svært lågt karbohydratinnhald. Har lagt ved oppskrifta. God apetitt: Dette brødet kan du ete med god samvittigheit, og likvel stupe ned i vekt! :D |
Jippi. Ned 1.5 kilo fra mandag av.Det er mye til å være meg. kroppen pleier å holde godt på sine oppsparte reserver.
Skal nå inn på veietråden og notere. |
Sv: Brødsuget - det kan du fikse
Sitat:
|
For egen del skjønner jeg ikke at folk vil spise sånne ting når det finnes så mye god og ordentlig mat man kan spise! :D Salat, middagsrester, kjøtt og egg.... Brød er kun krisemat for meg, når jeg skal bort på overnatting og ikke være for sær. Og da kun til frokosten.
|
Sitat:
|
Eg e me...:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Men om du går ned i vekt, så kos deg med brødet! Jeg har brød o fr*seren og tar ei skive eller to nå og da, men bare ikke hver eneste dag og til flere måltider. Og jeg tenker jeg baker ditt brød neste gang jeg skal bake brød, det hørtes veldig godt ut med revet ost i;) |
Mokki! Suveren vekt nedgang *applaus*
|
Kommer sterkere tilbake om litt, nå skal jeg lage lav karbo lapper:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |