Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

Meatscience 07-08-09 21:28

Sv: Start august

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av "minsten" (Innlegg 750293)
RØMMEGRØT er såååå godt!!! Hadde ikke tenkt på det...nam:)
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo?

Jeg tror den ferdigkjøpte inneholder for mye karbo. Jeg brukte en oppskrift jeg fant her på forumet. :) (Skjønner ikke hvordan jeg lager link dessverre, men du finner den hvis du søker etter rømmegrøt.) Den inneholder sånn Johannesbrødkjernmel (eller noe i den duren) og det fikk jeg kjøpt på helsekosten. Det er dette som gjør at grøten stivner. Funket bra, smakte godt, men var fryktelig mettende. De andre ingrediensene er "vanlige" ting, sånn som seterrømme og fløte.

Jeg hadde også fryktelig lyst på noe godt i dag. Jeg har ikke hatt matlyst, men søthungeren har vært der. Jeg fant sukkerfri sjokolade på Rema 1000, (med litt karber, men skal spare den til i morgen) og sukkerfri Mentos som ikke har karber i det hele tatt. Så satser på Mentos'en i kveld. :)

Ellers var jeg dum og drakk Tab X-tra i dag, den har jo ikke karber men det er aspartam i den og det er vel ingen fordel? Håper ikke jeg har gått ut av ketose nå pga den dumme brusen...

Forresten til dere som liker Bacongull: Det er ikke alle typer baconcrisp som har karber, de som er i gjennomsiktige poser har 0 karber så da slipper man å regne noe karbs der. Men Bacongullet til Maarud smaker jo godt da.

amiga 07-08-09 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ireile79 (Innlegg 750363)
Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.

Har fortsatt mye å legge inn....:D

majanne8 07-08-09 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alvepiken (Innlegg 750560)

Du var utrolig pen på avarten din foresten:)

Tusen takk:klem:

Skulle ønske jeg orket å gå på kjøkkenet og lage ostekaka til Gerd! har så lyst på den nå:D

Tror ikke det er noe problem å drikke sukkerfri brus? eller, solo og fanta skal man vel holde seg unna da. Jeg drikker masse pepsi max og tab X-tra. Håper ikke jeg gjør feil i det!!:eek:

alvepiken 07-08-09 21:43

Vet det kan gjøre at man stagnerer pga den kunstige søktningen, men tror det kommer veldig ann på fra person til person. Merker man at man stagnerer så er det jo heller bare å kutte søtstoff for en periode, for å se om det var det:)

amiga 08-08-09 11:07

Huff, nå har jeg begynt å veie meg for ofte igjen. Tror jeg må legge vekta et sted hvor det er passelig vanskelig å få tak i den....

gamlasnyeliv 08-08-09 11:17

Er det noen som gidder å linke til Rømmegrøt og til den kaka fra Gerd ? Finner det ikke :o

Meatscience 08-08-09 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 750764)
Er det noen som gidder å linke til Rømmegrøt og til den kaka fra Gerd ? Finner det ikke :o

Jeg vet ikke hvordan man lager ordentlig link, men adressen til rømmegrøten jeg lagde er:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21925

Nå har jeg begynt å stinke! :( Det lukter sånn whitespirit-aktig av meg, og jeg har hørt at dette med rar lukt kommer av kuren. Men hvorfor lukter det white spirit??? Også jeg som hadde så lyst til å ligge litt lenge i dag, men jeg orket ikke min egen lukt, måtte bare gå og dusje. Ikke gøy å lukte alkohol når man er avholdsmenneske... :rolleyes:

gamlasnyeliv 08-08-09 13:03

tusen takk :klem:

majanne8 08-08-09 15:00

Gerds ostekake :

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...&pictureid=860

For å finne oppskriftene til Gerd går jeg på profilen hennes, og der har hun et album med bilder fra mange av oppskriftene, og hvis man trykker på bildet så kommer man inn på oppskriften :-)

majanne8 08-08-09 15:03

Glemte å skrive at jeg spiser rømmegrøten hennes nå, og den er kjempegod :D Anbefales :rolleyes: Bortsett fra 2 ting da, jeg glemte å ha i salt, og det er veldig vanskelig å få JBK til å ikke klumpe seg!!:( men Nydelig, særlig med litt sukrin, kanel og en smørdasj på;)

Mikitussa 08-08-09 20:41

Jeg er helt ny her og skal begynne mandag 10.august. Da har jeg ei uke fri før jeg begynner på jobb igjen etter fødselspermisjon (utvidet sådann), så jeg satser på at jeg har tid til å sette meg inn i hva jeg kan spise og ikke på den uka (sånn ca hvertfall).

Synes det er uvant å tenke på alle karbohydrater som finnes rundt meg, for jeg har aldri prøvd en sånn kur før. Har selvfølgelig slanket meg før (eller hvertfall prøvd), men alltid med lavkalori og ingen raske karbohydrater. Nå er det imidlertid på tide. Har blitt skikkelig feit de siste årene etter at ungene kom, og mye av fettet sitter rundt magen, så da er det ifølge ekspertene absolutt verdt et forsøk å leve lavkarbo en god stund :-)

Lykke til alle sammen!!!

majanne8 08-08-09 21:05

Så bra at du prøver på nytt igjen! :) Jeg har funnet ut at det å sitte å lese litt rundt om kring her inne er veldig nyttig, da man både kan finne gode oppskrifter og ideer, men samtidig se at det er andre som kan feks slite med det man selv kanskje sliter med, og på den måten blir det litt enklere å takle eventuelle problemer..

Denne gangen skal det gå bra :D

Lykke til! :rolleyes: :klem:

alvepiken 08-08-09 21:06

Dette forumet er gull verdt:D

Gikk på vekta i dag tidlig, 104.7, og jeg var 107.4 på tirsdag!:D

Fantorangen 08-08-09 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alvepiken (Innlegg 750990)

Det er jo kjempebra!!!
Det er dette som gjør denne dietten, eller rettere sagt livsstilen, så bra:)

majanne8 08-08-09 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alvepiken (Innlegg 750990)

Flink du er!! :D Gratulerer! :)

synes vekta mi står stille... er vel pga alle mine små sprekker med alkohol innimellom!:mad:

Fantorangen 09-08-09 11:07

Et lite tips til dere som savner noe å kose dere med.

Jeg var så snål på noe godis når jeg sto opp i dag. Begynte å lete gjennom oppskriftene helt til jeg fant noe som hørtes spennende ut. Eggemelk...
Det høres egentlig ikke noe godt ut, men det så ut som at alle som hadde laget denne fantastiske eggemelken skrøt den opp i skyene.

Her er linken http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

Den var veldig god, og burde absolutt prøves. Sitter å koser meg med et glass "kaffelatte" akkurat nå, jeg.

sunroad 09-08-09 18:49

Jeg begynner på ketolyse kuren neste mandag.
Gikk jo på Eurodiett hele våren og gikk vel ned ca 12 kg har spist stort sett Lindbergs nå i sommer og selvfølgelig med en del utskeielser jeg har vært på ferie, tror ikke jeg har lagt noe særlig på meg. Som sagt begynner neste uke med ketolyse, skal bli deilig å gå ned de siste 6 kg.....:)

sykavsukker 09-08-09 19:07

Starter NÅ jeg :)

Rin 09-08-09 20:40

Velkommen til deg også, sykavsukker :)

PepsiMaxi 09-08-09 21:54

Hei:) Jeg starta 26 juli men begynte ikke skikkelig før noen dager senere:)
Har gått på ketolyse før men ble gravid etter bare 14 dager(hadde prøvd i 3 år) på ketolyse og sluttet av den grunn.
Men nå er vi i full gang igjen:)

Meatscience 09-08-09 23:59

Er det lov å skryte litt av seg selv her? (Kanskje noen kan få noen tips i alle fall)

Jeg er ganske stolt nå, var i bursdag til 2 barn som hadde stort selskap i dag. Det ble servert pølser, masse kaker og gele. Jeg må innrømme at jeg gruet meg til alle fristelsene, men jeg hadde forberedt meg ved å ta med sukkerfri gele, tok med sukkerfri sjokolade, og jeg hadde bakt sjokolade-delice (som dessverre ble helt mislykkede, så jeg tok dem ikke frem). Jeg spiste ei wienerpølse "bar", med bare rå løk. Da kakene ble satt frem havnet det en lekker sjokoladekake på bordet rett foran meg, og DA var det vanskelig å la være. Men jeg holdt meg til min sukkerfrie gele, og drakk Pepsi Max. Det var hardt, men jeg klarte det. Og nå har jeg testet, og jeg er fortsatt i ketose! :D Og i morgen er det veiedag, er spent på det.

PS: Heistads sukkerfrie gele er dyr, men veldig god!!!

amiga 10-08-09 06:11

God morgen!
Ned 2,4 denne uka, og 7 dager i ketose. Lykke til alle som skal veie seg i dag!

irjan 10-08-09 09:11

God morgen :). Jeg har testet oopsie rolls. Super erstattning for brødskivefrokost.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363
Dynger på med smør, kjøttpålegg og ost. Mmmmmmmm

Ellers er jeg ganske fornøyd med gjennomføring av første helg med ketolysemat. Muligens litt mye tomater i salaten... Ja, ja. Jeg håper på utslag på ketostix seinere denne uka :rolleyes:

Novisa 10-08-09 09:20

64,9 i dag (startvekt 66,6). :D

Sambo er ned 5 kg totalt (2,5 siste uka), og det til tross for at han "sprakk" tre dager på rad...

Thilda 10-08-09 09:36

Hiver meg på her. Prøvde for ei god stund siden men datt ut. Har begynt i dag. :)

sykavsukker 10-08-09 09:59

Da er vi to som har dag 1 i dag :)

Nutta 10-08-09 10:10

Jeg også begynte 1 August! :)

sykavsukker 10-08-09 10:14

Hvordan går det Nutta?

Nutta 10-08-09 10:21

Jeg begynner slite litt nå, hehe... søtsuget har tatt av den siste uka. Og jeg har prøvd å finne aaalt mulig "lovlig" å spise. Men jg har ikke gått opp på vekta da. Heller ikke så mye ned.

Hvordan går d me deg? :)

sykavsukker 10-08-09 10:24

Dette klarer du ;) Tror kunstig søtning kan trigge sukkersuget. Det merket ihvertfall jeg. Jeg er klar og spent men har vondt i hodet og kjenner kroppen skriker etter sukker og kaffe. Men jeg skal og vil få dette til. Sukker er gift og jeg er avhengig. Leter etter hvilken kostholdsfilosofi jeg skal bruke, skal låne bøker og sitter å skriver hva jeg må ha i huset. I går ryddet jeg skuffer og skap. Så jeg er 100% mitivert, men kjenner begynnelsen kommer til å bli tøff.

Nutta 10-08-09 10:37

Jaa-a! det tror jeg også! Sukker er gift. Og jeg merker at jeg må være litt forsiktig med søtningsstoffer også :p men det ordner seg!! Jeg klarer det ja:D helt klart!!

Ja, det er veldig lurt å lese mye om den veien en tenker å gå.... for det er mye å sette seg inn i!! Jeg personlig, har ikke bestemt meg for en spesiell vei. Men har fått mange gode tips og råd og sånn av venninna mi som har fulgt Atkins i begynnelsen, men laget sine egne leveregler etter å ha lest mye om det og ikke minst prøvd det!! Hun har jo gått ned hundre kilo!!! :rolleyes: Det er som hun sier, det er veldig individuelt hva som går bra og ikke.

sykavsukker 10-08-09 10:43

100 kilo...wow!

Elinengelen 10-08-09 10:50

Jeg er på uke 2 og har ikke hatt søtsug i det hele tatt. Jeg er veldig overasket over det, for jeg elsker sukker. så har jeg en mann som knasker alskens greier rundt meg:mad:, så da er det jammen godt å ikke ha søtsug.

Mayaya 10-08-09 11:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker (Innlegg 751800)
Da er vi to som har dag 1 i dag :)

Da er vi 3 som starter i dag. Har endelig fått starta jeg også. Har allerede spist min første lavkarbo frokost som besto av:

omelett med 2 egg
litt fløte
3 skiver bacon.

Deilig og være i gang:)

majanne8 10-08-09 11:13

:confused: veiedag idag, og opp 100 gram!! Men veide meg for noen dager siden og da var jeg ned et kilo.. Men tar det på min egen kappe etter et par sprekker. Og nå skal jeg slutte med pepsi max og tab-Xtra, og drikke meeeer vann, er vel det som er problemet.. Så en liten formel i en annen tråd her hvor man kan regne ut akkurat hvor mye fett og proteiner man skal ha! var veldig lurt for min del, som ikke har fått boken enda, for da skjønte jeg mye mer!:rolleyes:

Viktor4u 10-08-09 11:43

Brått var det mandag den 10 aug 09, og jeg skal starte med Ketolysekuren.. Det ble veldig nært nå altså, har skjøvet dette forann meg, og lest forum opp og ned, leser fortsatt boka.. men alt dette har medført at jeg har gått ned fra 114 til 112,5 på en uke. Ikke vet jeg hvorfor, men har sett på karbinnhold på matvarer i det siste, noe som er nytt

Stå på alle sammen, skal i butikken etter mer fatt, mindre karbo :o)

majanne8 10-08-09 11:51

Gratulerer med din første vektnedgang på lavkarbo da, selv om det kanskje ikke var meningen! :D
Velkommen hit, og lykke til på ketolyse :)

Prøvde Gerd sine pannekaker til frokost, kanskje di het frokostpannekaker.. Var gode de, et lite tips, bør stekes på størrelse lapper. Blir veldig vanskelige å snu når de er store :o

sykavsukker 10-08-09 11:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayaya (Innlegg 751859)
Da er vi 3 som starter i dag. Har endelig fått starta jeg også. Har allerede spist min første lavkarbo frokost som besto av:

omelett med 2 egg
litt fløte
3 skiver bacon.

Deilig og være i gang:)

:heia::blomster:

Nutta 10-08-09 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker (Innlegg 751845)
100 kilo...wow!

Ja, det sier jeg og :D

Nutta 10-08-09 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinengelen (Innlegg 751855)
Jeg er på uke 2 og har ikke hatt søtsug i det hele tatt. Jeg er veldig overasket over det, for jeg elsker sukker. så har jeg en mann som knasker alskens greier rundt meg:mad:, så da er det jammen godt å ikke ha søtsug.

Første uka gikk greit hos meg. Men så kom Søtsuget andre uka :p PMS tror jg.... og når jg først fikk smaken på noe søtt, så var det gjort. Har planer om å holde meg unna i uka her. Håper d hjelper!! :)

Ja.. kan være irriterende at andre knasker noe godt foran en når en prøver å endre på livsstilen selv. Men godt du har holdt ut ;) er styrke i seg selv det!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.