Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   ~ Julitråd ~ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27034)

HoningMelon 06-08-09 23:04

Sv: ~ Julitråd ~

Flere som svetter som en gris?!:eek::o

Viclin 06-08-09 23:14

Jeg! Sykla fra jobb i går og skulle innom Kiwi på hjemveien. Svetten rant og rant, og det var litt flaut å stå i kasse og prøve diskret å tørke svetten som rant fra panna. :p

lille74 06-08-09 23:42

holdt på å renne bort da jeg var på spinning......
det er drittvarmt.....kansje fordi kroppen forbrenner fett??

Viclin 06-08-09 23:56

Det er nok fordi fettforbrenninga er i gang, ja. Forbrenningen i kroppen øker.

Jeg svettet til og med mens jeg STO og plukket blåbær. :lol: Ikke fullt så ille som når jeg sykler, men jeg svettet.

nattinatt 07-08-09 09:27

Eg har veiedag idag, og etter fjelltur med nok litt lite grønt å ete,og liten appetitt,så viste vekta TO KILO opp igjen:eek: Tru om det er pga el,eller vatn,eller har eg rett og slett gått opp igjen.Litt trasig idag kjenner eg.:o
No vil eg prøve å komme i trening igjen,har vært sjuk sidan slutten av juni,og til no gått på to kurer,bryst og bihuler.Seige greier,skal til legen igjen idag og sjå på augene som er blitt hovne og røde.men no pakker eg gym bagen og beveger meg bort på trening.Ha ein fin dag alle mann:D

mette_moj 07-08-09 19:28

idag har jeg veid meg! klarte ikke å la være:p

gått ned ennå en kilo siden den 4.august:D:D kan trooo jeg er lykkelig! "bare" 23 kilo igjen nå:p

Viclin 07-08-09 19:30

Jeg har også veid meg, hehe. Minus 900 gram, så nå er det totalt 2 kg!
Håper ikke jeg går opp til veiedagen på mandag nå da. :p

mette_moj 07-08-09 19:39

så morro:D:D:D det er såååå tilfredsstillende å se at man faktisk går ned i vekt! har prøvd å telle kalorier å trene som en tulling, men det er virkelig ikke noe for meg! har aldri klart det.. men nå, wohooo:D:D

RitaE. 07-08-09 22:36

Har også veie dag fredag :o

- 600 gr
Ned er ned:D

Viclin 07-08-09 23:00

Jeg støvsugde soverommet og gangen, to små rom, og svetten renner. :lol:

nattinatt 07-08-09 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 750618)
Jeg støvsugde soverommet og gangen, to små rom, og svetten renner. :lol:

Halloen,ser du går på generell lavkarbo,kva et du i løpet av ein dag? :rolleyes:

Viclin 08-08-09 00:11

Ca det samme som på Ketolyse. Men jeg teller ikke karbohydrater. Tror uansett jeg ligger på ca 20 hver dag, men det er ingen krise om jeg går over.

nattinatt 08-08-09 01:02

Men då et du mindre fett enn i ketolyse? spør eg,for eg tenker å ville gjere det bedre etter eg er ferdig med ketolyse enn sist. Og de siste kiloa forriege gang fekk eg ikkje vekk i ketose,men kanskje det hadde løsna oom eg hadde fortsett,men på generell lavkarbo:rolleyes: vil det denne gangen iallefall.(men du har ingen brødmåltid i det heile??)

Viclin 08-08-09 01:31

Nei, jeg pøser på med fett. Jeg spiser nok akkurat som på Ketolyse, men jeg følger ikke slavisk, så jeg bare kaller det generell lavkarbo denne gangen.

mette_moj 08-08-09 07:24

så det er derfor jeg svetter sp om dagen ja!? trodde virkelig jeg hadde kommet i overgangsalderen jeg.. i en alder av 21 år :D
coolt..
jeg har planer om å begynne på spinning etter hvert.. har stepe maskine her hjemme som jeg tråkker litt på om kveldene.. har vært litt sløv nå da, for har vært så mye stress i sommer..
hvor mye kan man egentlig "regne med" å gå ned i uka da? er det bare i starten det er så effektivt eller er det hele tida liksom??

StoreLilleMeg 08-08-09 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mette_moj (Innlegg 750684)
hvor mye kan man egentlig "regne med" å gå ned i uka da? er det bare i starten det er så effektivt eller er det hele tida liksom??

Dette er individuelt. Og så kommer det nok an på hvor mye man skal gå ned.
Noen raser ned 6 kg første uken, andre ingenting.

Jeg har holdt på siden 21. juli. Gikk ikke ned noe første uken. Men ca 2 kilo andre uken. Har stått stille siste uken.
Så hos meg går det i rykk å napp.

Men prøv å ikke fokuser så mye på det. Spis riktig å la kroppen jobbe. Så kommer resultatene når kroppen er klar for det :)

lille74 09-08-09 19:01

bare en liten tanke fra lille meg på en søndagskveld......
...........jeg ska ut og kjøpe meg ny bukse på onsdag.........ei bukse om er bittelitt for liten.......jeg fikk på meg en bluse i kveld som har vært for trang over brystet før....*gliser*
er så fornøyd atte. håper det går bra med dere alle.............

mette_moj 10-08-09 14:10

feiring i dag:D
kjøpt meg ny bukse i strlse 42! bruker 44 ellers:D:D hoho! så morro!

lille74 10-08-09 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mette_moj (Innlegg 751975)
feiring i dag:D
kjøpt meg ny bukse i strlse 42! bruker 44 ellers:D:D hoho! så morro!

Så bra gratulere....:p

lille74 10-08-09 18:08

Hadde offesiel veiedag...... og er kommet til 102,7 kg. *S* er så fornøyd.......
og det er def lett og holde seg unna potetgull, sjokolade ol.

ha en fin dag folkens

ireile79 10-08-09 18:19

Så bra!!!!

Grattis!!!!

lille74 10-08-09 23:15

hmmm....jeg har ikke kjent den rare/ekkle smaken i munn jeg, på de ukene jeg har holdt på. Gjør jeg noe galt? eller ska jeg bare være glad til...

Sarabi 11-08-09 01:24

Jeg hører også med i julitråden. Startet 1. juli, som var første feriedagen min. I ferien hadde jeg ikke nett, så det er først nå jeg sitter og leser.

Jeg teller ikke noe, men sjekker at jeg er i ketose. Det har jeg vært hele tiden, og resultatet var 5,9 kg da jeg veide meg igår.

Trives godt i denne kuren. Har ikke vært sulten og ikke søtsugen.

lille74 11-08-09 23:09

jeg lurer på no for jeg har gått ned i vekt, men ikke i cm rundt livet. hvor er den mindre vekta tatt fra???
vekta har sett sånn ut
9.7 109,3
14.7 106 - dro på 1 ukesferie
22.7 106,3 - starta ikke offesielt på keto kosthold før ca den 22.7
28.7 106,9
1.8 104,7
3.8 104,2
10.8 102,7 ( vekta stemmer ikke med ticker, vet)
det er 6,6 kg....men hvor er vekta tatt fra? alt det kan jo ikke være vann. da skulle jeg byne bli dehydrert.......og det er jeg ikke.
eneste jeg har merka er at buksa er blitt litt løsere over rompa.

Viclin 11-08-09 23:42

Du har sikkert mistet mest på rompe, lår og armer. Måler du der?

lille74 12-08-09 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 752903)
Du har sikkert mistet mest på rompe, lår og armer. Måler du der?

har ikke målt så mye egentlig. målte første uka og det skjedde null så jeg har ikke brydd meg så mye.........
ska måle i morra å sjekke iforhol til første uka

takk for tipset

Viclin 12-08-09 00:34

Hos meg forsvinner magen sist. Jeg kan gå ned noen få kilo, og maks en eller to cm rundt magen.
Men da jeg målte, så hadde jeg alltid mistet noen cm her og der, gjerne rundt lår og rompe - og skuldrene faktisk.

Carisma 12-08-09 09:23

Ting forsvinner i rykk og napp fra forskjellige plasser på kroppen; Armer, bein, mage, pupper, lår, rumpe, halsen... Til og med fra innsida kan ting forsvinne uten at det syns utenpå.
Jag har gått ned en skostr før når jeg slanka meg :lol:
Også kan ting forsvinne i cm uten at det syns på vekta.. :ja:

Cayamor 13-08-09 11:04

Hurra, naa har ogsaa jeg begynt aa miste litt!
I dag, uke 3, dag 4 veier jeg 2,5kg mindre enn hva jeg gjorde naar jeg startet!

:D

Viclin 13-08-09 12:10

Så bra!

Jeg har stått stille de siste dagene, men får se på mandag når det er veiedag. Jeg pleier alltid å stoppe på -2 til -4 kg og der er det stopp, men nå er det første gang jeg virkelig prøver etter at jeg fikk medisin mot lavt stoffskifte, så jeg har et håp om at det ikke skal stoppe opp denne gangen.

mette_moj 13-08-09 17:05

hoho! enda en kilo ned på 5 dager!:D

lille74 13-08-09 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mette_moj (Innlegg 753826)
hoho! enda en kilo ned på 5 dager!:D

;) gratulere masse.....

mette_moj 13-08-09 22:41

er så lykkelig om dagen! svever på en rosa sky, dette her går over all forventning:D håper bare at det fortsetter.. om ikke jeg går ned 2 kilo i uka, så håper jeg hvertfall ikke det stopper helt opp..:( men den tid den sorg:D

Frk.Sunshine 21-08-09 23:17

Hvordan går det med dere Juli damer/herrer? :)

Her går det bare supert..
Har vell ikke sjekket om jeg er i ketose på noen uker egentlig, men satser på det beste.. Vekten vill vel vise om jeg er eller ikke på mandag. :P
Er lenge siden jeg har tatt hele huset på fredags vaskingen, før begynte jeg gjærne onsdag, men mest torsdag, for å vite at nå blir jeg ferdig til fredag.. Ting tar tid når man er umotivert og energien ikke er på topp...
Men, nå er det liksom ikke noe problem ;)

Men.. Ønsker dere alle en fin fredags kveld og god helg! :)

Viclin 22-08-09 09:01

Jeg har enda ikke kommet meg etter sprekken forrige fredag. Kom i ketose først for et par dager siden, og vekt og cm går bare opp. Jeg er tydeligvis tilbake der jeg alltid har vært på tidligere forsøk, at etter et visst punkt slutter jeg å gå ned og begynner å gå sakte opp igjen.
Jaja, jeg får bare holde ut denne gangen.

nattinatt 22-08-09 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 758009)
Jeg har enda ikke kommet meg etter sprekken forrige fredag. Kom i ketose først for et par dager siden, og vekt og cm går bare opp. Jeg er tydeligvis tilbake der jeg alltid har vært på tidligere forsøk, at etter et visst punkt slutter jeg å gå ned og begynner å gå sakte opp igjen.
Jaja, jeg får bare holde ut denne gangen.

Som eg ser så er det ikkje berre eg som det stopper opp for, så eg får vel la være å klage meg. Men har det veldig bra i ketose, så eg står på videre ei stund til. Det eg tenkte på,var om de siste kiloa for lettere med litt meir kg,og mindre fett.Men skal prøve ei veke med fettfestival å sjå først.:)

nattinatt 22-08-09 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattinatt (Innlegg 758130)
Som eg ser så er det ikkje berre eg som det stopper opp for, så eg får vel la være å klage meg. Men har det veldig bra i ketose, så eg står på videre ei stund til. Det eg tenkte på,var om de siste kiloa for lettere med litt meir kh,og mindre fett.Men skal prøve ei veke med fettfestival å sjå først.:)

Måtte rette litt her,skreiv kg i stedet for kh

lulla1975 25-08-09 20:38

Nå har jeg riktignok jukseveiet meg, men i dag viste vekten 0,4 kilo unna det jeg anser som mitt første delmål! Og jeg har lovet meg selv premie for delmålet! Om 0,4 kilo blir det enten skinnjakke, øredobber eller sko på meg som belønnig for måloppnåelse. Tram, tram, gleder meg!

mette_moj 28-08-09 14:26

halloe!
har nå hatt ett par slappe uker.. har begynt på skole igjen, å har vært endel nytt, å måtte rett og slett skifte litt leverytme og diverse:p med to unger i barnehagen som er slitene etter en lang dag så er det ikke mye matlagning jeg orker:p
men nå er jeg igang igjen;) er i ketose igjen:D
har ikke gått opp noe heldigvis.. vekta viser det samme nå som sist jeg veide meg:p
såh, skjærpings her i gården!

ps. buksene mine begynner å falle av :Dhihi:p å er 0,5kg unna mitt første delmål:)))

mette_moj 28-08-09 18:57

veide meg nuh.. å er faktisk 0.6 kilo forbi mitt første delmål!!! IJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! 89.4 kilo "bare" nå:D:D 6,6 kilo borte vekk for alltid!!!! har nå gått på kur i en mnd. med to slappe uker med av og på ketose..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.