Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Magefettet som ikke vil bort (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25998)

Grovsnus 26-05-09 22:03

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Merkelige greier. Leita etter denne tråden , men fant den ikke i "forumlista" Måtte til å søke, da kom den fram.
Er den genert:confused:

Mvh Grovsnus

Skautrollet 27-05-09 01:07

Grovsnus;Tråden ble for stor,- for fort,- og mistet selvtilliten... og gjemte seg:p
Ser det går en rød tråd gjennom innleggene, men den er farlig tynn..

Men:
Her ble jeg både provosert og lattermild, jeg er glad jeg omgir meg med tolerante, intelligente og kjærlige mennesker i det daglige. Dette trollet blir elsket for sitt vakre indre, selv om hun ikke skjems over sine nær hundre kilo. Har ikke ramlet meg inn at jeg skal skjemmes over å kle meg naken hverken på strand eller bad. Klart jeg har steder på kroppen som helst skulle sett bedre ut, men det er jo bare avtrykk av et levd liv! Rynker, folder, valker, flekker og arr forteller en historie, en eldre kropp finner jeg mye mer spennende og attraktiv enn en ung og strøken en. Nettopp fordi det finnes mest bagasje på innsiden. Hva så om man mangler en pupp eller en fot, er det da vanskelig å finne en kjæreste?
Synd jeg ikke fant denne tråden før nå, skulle helst blandet meg i diskusjonen på et tidligere tidspunkt:rolleyes:

Tidl. medlem 15-03-11 03:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 721910)
Stress kan gjøre at man lagrer/ikke blir kvitt fett på magen, så slutt med det først og fremst. ;)

Så, hvis du gjør crunches eller situps, så bytter du dem ut med mer effektive øvelser som planke, "dead bug", etc. Prøv også å suge magen inn så hardt du kan så lenge du klarer. Lettere om man begynner liggende på rygg.

I stedet for lange gå/joggeturer, kjør korte, intense intervalløkter.

Fem og en halv uke burde holde i massevis. :)

Ikke sug inn magen, men spenn magen.

Og planke/core finner du her.

Sungrazer 15-03-11 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ross (Innlegg 721581)
Hm... jeg jeg trasker sakte men sikkert nedover og ser at hofter, rumpe og puppene blir mindre... men IKKE magen...

Kommer sent inn i diskusjonen her, men dette svaret fra en som kaller seg Stabby på Marks Daily Apple har en veldig god forklaring (les andre poster som han har skrevet også, han er en fantastisk kilde til informasjon):

http://www.marksdailyapple.com/forum...tml#post371537

Ashley 15-03-11 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus (Innlegg 722241)
Dere jenter er så redde for "det lille ekstra "rundt magen,som i deres øyne er kjempestort. Men de aller fleste menn jeg kjenner liker at jenter (damer) har ei kosepute. Det finnes da ikke ikke noe bedre enn å stryke på ei kosepute. DET er avslapping det.
Og den gutten som ikke vil ha deg om det er noen kg formye, er ikke noe å samle på uansett. Det står sikker 100 i kø som gjerne vil ha deg som du er.
Klar det er deilig å bli kvitt det som hindrer deg i knyte skoa på folkevis, bli kvitt det som gjør at du puster som en kval i trappa. Men ikke se deg blind på beinranglene i reklamen. Du er den du er, og et fantastisk menneske.
Mvh Grovsnus
ha en fin bikini (du kler den garantert)

Derfor elsker jeg mannfolk, dere er alltid så oppmuntrende:)

..men helt ærlig, veien til flat mage er sikkert umulig for mange. var syltynn, men hadde fortsatt ikke flat mage. nå er jeg mer "shaped" og fått mer former så magen flatet seg ut¨etter jeg ble eldre og kroppen ble mer veltrent og forandret. DITCH situps, det er waist of time og kan få magen til å se større ut ja. men jeg trener sjelden styrke. fokuserer på intervall gjerne planken hvis styrke blir inkludert, aldri situps. :)

spis mye fet fisk, avocado og mandler. dette skal redusere magefettet :D å spise ketogent er det eneste som har funka for meg.

Vibeke-67 15-03-11 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer (Innlegg 1056907)
Kommer sent inn i diskusjonen her, men dette svaret fra en som kaller seg Stabby på Marks Daily Apple har en veldig god forklaring (les andre poster som han har skrevet også, han er en fantastisk kilde til informasjon):

http://www.marksdailyapple.com/forum...tml#post371537

Jeg prøvde å lese den linken der, mener han at dette er optimalt for å få bort magefettet? 25 % av kalorier er protein, 50 - 70 gram krbohydrater og masse fett fra core-fettkildene?
Er veldig intr i å få bort magefettet ;)

Sungrazer 16-03-11 09:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1057496)
Jeg prøvde å lese den linken der, mener han at dette er optimalt for å få bort magefettet? 25 % av kalorier er protein, 50 - 70 gram krbohydrater og masse fett fra core-fettkildene?
Er veldig intr i å få bort magefettet ;)

MDA er mest om å få tilbake helsen etter år med misbruk av kroppen sin. Om du konsentrerer deg om å bli frisk, vil resten følge. Jeg for min del blir tyngre og tyngre, men magefettet smelter sakte vekk.

Inkluder trening i livsstilen din også, helst med tunge vekter (les: mye, mye mer enn fem kilos håndvekter) i komplekse øvelser, og kutt ut unødig kardio (les: ikke løp som en forbanna hamster på tredemølle). Gå heller 30 - 45 minutter i raskt tempo hver dag og spurt så hardt du makter i intervaller en til to ganger i uka.

Få nok søvn, og sjekk om du har optimalt nivå av d-vitamin, og relaterte sporstoffer som magnesium, kalium og kalsium.

Ikke minst: Stress ned. Nyt livet - og maten.

Vibeke-67 16-03-11 12:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer (Innlegg 1057812)
MDA er mest om å få tilbake helsen etter år med misbruk av kroppen sin. Om du konsentrerer deg om å bli frisk, vil resten følge. Jeg for min del blir tyngre og tyngre, men magefettet smelter sakte vekk.

Inkluder trening i livsstilen din også, helst med tunge vekter (les: mye, mye mer enn fem kilos håndvekter) i komplekse øvelser, og kutt ut unødig kardio (les: ikke løp som en forbanna hamster på tredemølle). Gå heller 30 - 45 minutter i raskt tempo hver dag og spurt så hardt du makter i intervaller en til to ganger i uka.

Få nok søvn, og sjekk om du har optimalt nivå av d-vitamin, og relaterte sporstoffer som magnesium, kalium og kalsium.

Ikke minst: Stress ned. Nyt livet - og maten.

Ja det sier jo Lindberglegen også. Magefettet vil forsvinne etterhvert. Men det sitter utrolig godt fast! (har jo holdt på noen år)

Sungrazer 16-03-11 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1057973)
Ja det sier jo Lindberglegen også. Magefettet vil forsvinne etterhvert. Men det sitter utrolig godt fast! (har jo holdt på noen år)

Hvordan trener du? Spiser du nok? For lite? "Jukser" du mye med ost, sjokolade, nøtter og andre energirike matkilder?

Kan være verdt å ta en titt på denne:

http://www.proteinpower.com/drmike/w...nd-calories-2/

Kalorier inn har betydning.

Les gjerne denne også:

http://myrevolution.no/hva-du-ma-gjo...g-mye-trening/

Vibeke-67 16-03-11 13:58

Jeg har nettopp begynt å kutte ned på karbohydrater igjen etter endt ammeperiode som har vart i 20 mnd. Jeg har gått ned fra 100 kg til nå 77 kg. Har normal BMI på 75 kg.
Så jeg prøver å legge meg på et bra nivå med kostholdet, men er usikker på om jeg får i meg nok fett.
her er matinntaket mitt i går:
Sitat:

Energi: 1600 kcal
Fett: 140 g
Protein: 61 g
Karbohydrat: 32 g

Frokost: ett egg m smør
Lunsj: salat m kokt skinke, cherrytomat, avocado, feta, olje
Middag: Servelat fra Bønes m blomkål og brokkolimos
Kvelds: to skiver fedonvrød m rekesalat og kokt skinke

Ser vel ok ut? Eller bør jeg få i meg mer fett?
Jeg trener hot yoga en dag i uka, og går ellers på tur med hund og er aktiv. men teningsnivået vil nok øke på framover, blant annet ved at skal begynne å sykle til og fra jobb.

Tusen takk for at du tar deg bryet!

Sungrazer 17-03-11 09:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1058077)
Tusen takk for at du tar deg bryet!

Bare hyggelig - håper at jeg har vært til hjelp. Den siste artikkelen jeg linket til som er skrevet av Børge A. Fagerli tar opp noen veldig viktige punkt. Anbefales å lese den og vurdere seg selv kritisk om man ikke er "skyldig" i noen av de punktene han tar opp.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.