Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva savner du i kostholdet ditt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24471)

scartz 05-03-09 00:17

Sv: Hva savner du i kostholdet ditt?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 669377)
Hehehehe, ja plutselig et lettprodukt liksom... :rolleyes:
Jeg har alltid en lett-ost i kjøleskapet, og den brukes kun til chipslaging :ja: De blir såååå crispy :sikle: Og husk nå for alldel å krydre!! :ja:

Nice, det skal jeg prøve! Prøvde meg med vanlig fet ost, funka ikke.. de ble ikke crispy :S

Bee 05-03-09 09:00

Egentlig har jeg kommet fram til at jeg ikke savner en dritt. :D

Perdita 05-03-09 19:08

For det meste savner jeg veldig lite. Jeg har noen ville kakefantasier i blandt, men jeg savner de ikke sånn i hverdagen, og det syns jeg er det mest fantastiske med denne kosten! Det jeg derimot kan kjenne et lite savn etter er nybakt grovbrød (hjemmebakt) med masse smør og brunost! Et stort kaldt glass melk til det... Himmelen ;) Men som sagt så er det mer på fantaseringsstadiet, og veldig lite på "må ha-stadiet"...

Grovsnus 06-03-09 21:35

Led meg ikke inn i fristelsen-
Jeg finner vegen selv.

Grovsnus

Coockie 15-02-10 09:56

Okay. Her er en liten liste...

- Eplejuice
- Ananas
- Øl (les. Guinness)
- Hveteboller
- Melkesjokolade
- Pommes frites
- Pizza
- Pasta
- Brunost
- Potetgull
- Pitabrød og tacoshell
- Sjokolademelk/Kakao
- Knekkebrød
- Honning
- Råstekte poteter
- Havregryn

Har prøvden del erstatninger, men jeg syns desverre ikke noe har vert spiselig enda.

Fumle 15-02-10 11:17

Jeg har savnet en del ting, men har nå funnet gode erstatninger så nå er det egentlig bare et fjernt minne! hehe.. F.eks lavkarbo tortilla, pitabrød og fløtegrøt istedet for risengrynsgrøt! :sikle:

Ellers så savner jeg den gamle frokosten min som bestod av en banan og et glass iskald skummet melk!!!! Har aldri vært noe særlig glad i å spise mat på morgenen så det har vært den største omstillingen!

Ellers så har jeg det VELDIG bra med denne livsstilen :D

trillian78 16-02-10 01:01

Ser at jeg skrev et innlegg i denne tråden for et år siden. Og mange av de tingene jeg skrev opp den gangen har jeg ikke tenkt på på mange måneder. Det var litt deilig å oppdage.

Men et stadig tilbakevendende savn er kikerter. Jeg blir helt koko av å tenke på kikerter om dagen :o Herreguuuud, jeg har lyst på kikerter! Særlig i form av hummus :sikle:

Charlott 16-02-10 09:13

Brunost! Nystekt brød med brunost.....................

Cornelia 16-02-10 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linn H (Innlegg 669384)
hadde vært veldig fint å få det til......siden jeg av og til havner på potetgullkjøret! hehe:D

Åh dette høres ut som meg... jeg ELSKER potetgull (desverre) og er det noe jeg sprekker på så er det som regel potetgull eller pizza... :o

Dette er faktiskt de 2 tingene jeg savner aller mest, også saltlakris, hvitløksbrød og kinamat med ris:)

Ellers er det faktiskt forbausende lite jeg savner.

Lillevoff 16-02-10 12:20

Det er faktisk veldig lite jeg savner. Og det jeg savner, klarer jeg stort sett å leve med.

- Kikerter og bønner
- Skikkelig tjukke og myke cookies
- Hveteboller
- Tortillalefser

Linn H 20-02-10 13:04

Morsomt at denne tråden kom opp siden jeg er på potetgull og klementinkjøret...min store last! Så da er det på butikken for å kjøpe lettost igjen! Det er faktisk en god erstatning!

Ha en god LAVKARBO helg alle sammen! :heia:

Tinkelpinkel 20-02-10 13:32

Frukt, gjærbakst, cultura jordbær, årntlig sjokoladekake (må være den jeg lager selv..)og kaffe mocca. Men det går greit allikevel. Venter bare på å få melkeskummer i posten, så kan jeg lage mocca'n sjæl, med begrensa karber.

Smiley123 22-02-10 16:49

Hva jeg savner: One word. Chips (eller potetgull som noen sier). Jeg kunne levd på chips hvis det hadde vært mulig og jeg savner det veldig. Særlig de med rømme og løk. Eller riflet med salt og pepper. Eller med biff-smak. Eller...jeg savner dem alle sammen!

Og det finnes ikke noe tillatt snacks som ligner en gang, spør du meg. Oste"chips" er ikke noe for meg og baconsvor skjønner jeg ikke at noen kan få ned, hardt som bein og smakløst som det er. Jaja, det er godt vi er forskjellige.

Gracella 22-02-10 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trillian78 (Innlegg 832690)
Ser at jeg skrev et innlegg i denne tråden for et år siden. Og mange av de tingene jeg skrev opp den gangen har jeg ikke tenkt på på mange måneder. Det var litt deilig å oppdage.

Men et stadig tilbakevendende savn er kikerter. Jeg blir helt koko av å tenke på kikerter om dagen :o Herreguuuud, jeg har lyst på kikerter! Særlig i form av hummus :sikle:

Det lager jeg fra tid til annen.... det skal vel gå bra på lavkarbo (Lindberg) ??

Lager den helt enkel, skyller ertene, moser de med stavmikser sammen med litt hvitløk, olivenolje og sitronsaft....mmmmmm:)
Serverer varm til en middag eller kald til dip/snack.

crystall 22-02-10 18:10

Skulle aldri ha klikket meg inn på denne tråden nei!:eek::eek:

Har ikke drevet på så lenge, så det er ikke så mye jeg savner enda.... Men mammas hjemmelagde pizza var vanskelig å si nei til her en helg!
Også savner jeg ett stort glass iskald oboy til ett stort stykke banankake:rolleyes:

Men bortsett fra det har jeg det greit!:D

Cherry 22-02-10 18:13

Frukt. Bananaaan, banan som begynner å bli litt brun!!

crystall 22-02-10 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 836266)
Frukt. Bananaaan, banan som begynner å bli litt brun!!

:eek::eek:

*knis*

trillian78 22-02-10 19:00

Sitat:

Det lager jeg fra tid til annen.... det skal vel gå bra på lavkarbo (Lindberg) ??
Joa, går fint på Lindberg. Men lever ketogent serru. Så jeg får ha den hummusen til gode til jeg en gang i en fjern fremtid skal leve på vedlikehold. Da vil jeg nok gjøre litt rom for bønner og slikt.

kveita 22-02-10 21:04

en del, og spesielt i disse pms dager!!
- hjemmelaget pizza og pepsi max.
- hjemmebakt brødskive med ost, skinke eller makrell til kaffen, til frokost.
- frukt!! spes druer og epler, sammen med hasselnøtter!! nydelig, og litt yoghurt. vurderte faktisk sterkt å gå over til lindberg for et par dager siden grunnet dette..
- saftig varm sjokolade kake med rennende lunken glasur og myk vanilieis... spes 1 uke i mnd. :)

Vettel 22-02-10 23:18

Savner ikke noe egentlig. Men pleier å innbilde meg sånn ca. lørdager (har høyere inntak av kh da) at jeg savner rundstykker med smør og ost, sjokolade croissanter, potetgull, pasta, etc. Men så spiser jeg det og like skuffa hveeeer lørdag! hehe! Praktisk!

Men øl er det eneste jeg virkelig kunne ønske var ok!

Lizza 23-02-10 18:41

Potetgull med ost og løk. Kunne spist det til alle måltider.
Og ferskt brød.

Men sånn stort sett så savner jeg ingenting.

Carisma 23-02-10 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lizza (Innlegg 836828)
Potetgull med ost og løk. Kunne spist det til alle måltider.

Ostechips med løkpulver smaker mye bedre :sikle:

Forøvrig må jeg si at jeg ikke syns noe særlig om denne tråden, for det er rett og slett ikke noen god ide å fokusere så mye på det man ikke kan få. Hvor deppa blir man f.eks ikke av å se på folk med stort hus og svømmebasseng om man bor i en liten ett-roms leilighet? Nei, få fokuset bort fra det man ikke kan, og tenke heller på hvor mye man kan spise! :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.