![]() |
Sv: Bukplastikk
Sitat:
Mener de ligger på 2-300,- Kan vaskes på 60 grader og blir stramme og fine igjen etter en tur i tørketrommelen!:) |
Hei!
Lykke til med operasjon! Det er vel verdt både penger og smerter!!! Jeg har tatt den operasjonen for 11 år siden (hjelp!er det virkelig så lenge siden!!? hehe..) da betalte jeg det selv. Nå skal jeg under kniven å gjøre det igjen, samme operasjon. Og jeg bare gleder meg! Skal slankes først da, så blir nok en liten stund til....:o |
skal du gjøre det igjen?? Fjernet de ikke det meste av fettceller da så det er nesten umulig å legge på seg rundt magen igjen? Har hjørt at hvis du legger på deg etter en bukplastikk vil disse kg legge seg andre steder enn på magen f.eks på rumpe, lår. Man kan ende opp med en ganske så merkelig kroppsfasong etterhvert hvis man ikke passer på. Mye av grunnen til at jeg ikke tørr ta en slik opr.
|
Har lagt på meg en del etter bukplastikk for 2 1/2 år sien og joda, det legger seg fortsatt på magen!:eek:
En kirurg med respekt for yrket sitt og seg selv vil aldri ta så mye at du blir helt skrapa. En bukplastikk er ikke primært fettsuging, men fjerning av ødelagt hud. Fettsugingen er bare for å gjøre resultatet best mulig kosmetisk. Dersom du virkelig har plager med hengebuk, må du ikke la usanne rykter stoppe deg! |
hmm føler meg litt lurt nå jeg. Får ta det opp til vurdering igjen jeg da...
|
Ta en grundig vurdering, du!:)
Kan slett ikke se noen grunn til å ikke ta en full bukplastikk om du er virkelig plaget. Kjenner flere som har gjort dette og ingen har opplevd det du snakker om. Kanskje du skulle spandere på deg en konsultasjon hos en klinikk og få en vurdering og snakke med en kirurg. Jeg har som sagt lagt på meg igjen, også på magen, men er for ever og alltid kvitt 3 kilo ødelagt hud som hang langt ned på lårene mine. Og det var verdt hvert øre jeg betalte for det!:D |
Magen henger vel ikke akkurat ned over låra, men magen er stor og det er alltid der jeg legger på meg. Hadde det ikke vært for min unormale store mage tror jeg at jeg hadde følt meg slank.. Skikkelig "disse" fleske mage..:o ærsj...
|
Jeg er arvelig belastet med stor mage. Da jeg var gravid siste gangen, ble legen bekymret for fosterets magestørrelse. Da jeg fikk bekreftet at det var en jente, sa jeg at han ikke trengte bekymre seg, det var arvelig.
Han slo seg faktisk helt til ro med det. Og jeg fikk en stor jente som i en alder av 9 år er lang og slank, men med mage! Takket være bukplastikk henger ikke magen lengre og den har sluttet å disse! :D Vurder en konsultasjon, du. Det koster 400,- der jeg ble operert! |
Hei igjen!
Ja jeg skal ta den igjen, og selv om du fettsuger magen kommer det tilbake! Nå fettsugde de veldig lite på meg første gang, veide ikke så mye den gang så det var mest pga stygge arr og heng rundt navlen grunnet tidl operasjoner som ble stygge etter svangerskap. Det hadde nok mye med min forfengelighet å gjøre, ble mor da jeg var 15 år og følte meg altfor ung til å ha en mage som såg ut som 50! Som sagt, den betalte jeg selv. Denne gang får jeg det dekket fordi jeg har fått to barn etter forrige operasjon, den siste en kjempegutt på over 5 kilo som ble tatt med keisersnitt. Og på grunn av keisersnittarr og gammelt operasjonsarr har jeg fått en fold i huden som er veldig vond og klør noe inni hampen! Blir fukt og er veldig guffent. Er lykkelig for kirurgen jeg går hos skjønner hvor ubehagelig dette er og vil hjelpe meg. :) Ps! Selv om jeg har lagt på meg, er fasongen min helt normal. Det er jevnt fordelt over det hele. ;) |
Det var jo betrygende å høre ang kroppsfasongen din.. hvem kan ha fortalt meg alt dette pølsevevet mon tro???:confused:
|
Ja sant..? :) det må være en misforståelse en plass der ja, der gjerne en fjær har blitt til en høns.. Godt det ble oppklart da iallefall! ;)
|
Da er det bare å overbevise gubben, hans store argument for at jeg ikke skal ta denne opr er nettopp fare for snål kroppsfawsong ved evnt vektøkning.
|
Sitat:
|
Sitat:
Problemet jeg har med bukplastikk.. Jeg har ikke unger enda?! Burde jeg da ikke vente til jeg er ferdig med å gå gravid? for å ikke la denne hengemagen komme igjen? Puppene veit jeg alt om, så det er ingen sak :) grunnen til att jeg vil ha pupper, er fordi jeg har ingen. jeg har 90 A. :( |
Sitat:
For det første kan det jo hende du ender opp med nye hengemage, ellers er bukplastikk et stort inngrep med arr fra hoftekam til hoftekam og det arret kan faktisk bli veldig vondt under et svangerskap (som keisersnittarr, bare litt verre) og noen her nevnte sammenvoksninger etc. Kan være greit å være ferdig med barn, ja! |
Er spennende å følge dere :ja: Skal selv gjennom dette når vektnedgangen er stor nok. Vet jeg får dekket det (har allerede større heng enn damen på bildet i linken over), og i tillegg skal jeg ned 30 kg først.
Er det flere som tar en oppstramming på brystene samtidig? Ser for meg at jeg burde gjort det i samme slengen :ja: |
Sitat:
Selv kommer jeg ikke til å gjøre noe med puppene. Kirurgen kunne ikke love at jeg fikk beholde følelsen i brystvortene, og den vil jeg gjerne beholde! Pleier å si at jeg løfter opp puppene den dagen gubben er 100% impotent!:lol: |
Sitat:
|
Noen som vet hva det koster med en puppejobb samtidig som bukplastikk? Er det mulig å få dekket det også?
|
Går du inn på Fornebuklinikk- linken, er det prisliste der!
Man kan sikkert få dekket pupper også om de er ille nok eller legen din er flink til å skrive henvisninger!;) |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg begynte på jobb i 50 % på tirsdag og siden da har ejg hovnet veldig opp på sidene og på nedre del av magen. Når jeg sitter henger faktisk magen over sårene, sånn som magen min gjorde før operasjonen.... :hjelp:er dette vanlig? Kommer dette til å trekke seg tilbake etterhvert? :confused: På mandag er det 1 mnd siden operasjonen. Er litt redd for at magen ikke blir rett slik den skulle bli... |
"Alle" har mage når de sitter! Håper ikke du hadde alt for høye forventninger!:nei:
Det vil helt klart bli bedre når hevelsen forsvinner, men husk at det kan ta inntil 3 år før du ser det endelige resultatet! Jeg hadde siste inngrep i november og er fortsatt litt øm og hoven! Denne typen kirurgi er ikke noe kokuspokus og kroppen må få komme seg igjen i sitt eget tempo. Du skal vel inn på en tre måneders kontroll. Ikke bekymre deg for noe før det, du!;) |
Jeg har faktisk mage når jeg står også, den henger lissom litt over teipen.... :kadetgaar
Men når jeg ser på bildene fra de første dagene rett etter operasjonen er den helt flat, ingen klumpe eller heng... kommer til å gå tilbake til det punktet, eller vil jeg bare fortsette å "ese" ut nå og forbli der....? Har ikke fått beskjed om noe etterkontroll.... |
Du er nok bare hoven, skal du se!:ja:
Som sagt, inntil 3 år!:p Hva gjør du for at arret skal bli penest/mykest mulig? Har du noe form for massasjeapparat el? Jeg bruker et som dette OBH Nordica massasje NOR6035 http://www.elkjop.no/is-bin/intersho...nor6035_nm.jpg Legen var faktisk overrasket over hvor pent og mykt arret etter den første operasjonen var blitt. Fortalte han at jeg hadde brukt dette apparatet og han mente det var meget lurt! Blir arret for stramt og hardt vil det også se ut som om det blir klumpete og sånn i overkant! Ellers må du nok bare smøre deg med fuktighetskrem og masssse tålmodighet. Dette tar tid! |
Jeg har ikke fått beskjed om å massere arene, bare øvre del av "underlivet". Fordi det hadde blitt hardt etter operasjonen, han sa det kom av gravitasjonen... At jeg måtte massere akkurat der så ofte jeg kan...
Men ikke noen andre plasser... Trodde det var fy fy å smøre fuktighetskrem og slikt på jeg... For i 3 mnd når jeg har dusja må jeg bruke hårfønere for å gjøre teipen mest mulig tørr, skal ikke være vått i det hele tatt sa han.. Men bruker du den over alle plassene det er hovent også? Hjelper det på å få ned hevelsen i tillegg? |
Sitat:
Ja, den vil få ned en del av hevelsen og øke blodgjennomstrømningen til området slik at det heler fortere og bedre! Bruker min fra toppen av magen og helt ned og så langt bak på hver side jeg kommer til! Når dette er over, er denne masssasje- dingsen også veldig god til å massere seg selv i nakken fordi den kan bøyes!:p |
Sitat:
og panty får du kjøpt på apoteket |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Bare send meg en pm om du vil. I tillegg til å være operert selv, er jeg sykepleier og vet hvor jeg kan finne ut av ting! Bare spør i vei om det er noe, her eller på pm!:klem: |
Sitat:
Skal se om jeg finner en sånn OBH Nordica maskin i morgen jeg og begynne behandlingen snarest, doktor! :helsesjek |
Sitat:
kjøpt på sykehus apotek i skien ,men andre apotek kan bestille den , de har en brosjyre over sånne ting på apoteket |
Sitat:
Testet den ut første gang i går og var veldig uvant... men tror det hjalp litt. Bare noen spørsmål: 1.Pleier du ta det utenpå body`en eller rett på huden? 2.Bruker du den delen med den infrarøde siden? 3.Hvis du tar den rett på huden, bruker du da fuktighetskrem sammen med den? 4.Hvor lenge holder du på hver gang? |
Sitat:
Lykke til!:klem: |
Sitat:
Vet du om man kan bruke peeling på magen? Flasser noe helt forferdelig i dag... Eller hjelper det med bare krem? Takk for svarene så langt :klem: |
Sitat:
Jeg brukte bare fuktighetskrem det først halve året! Flasset noe grundig særlig etter dusjing! Det varer en stund, men blir bedre etter hvert!:p |
Sitat:
På den OBH Nordica maskinen, er det en spesiell av de blå massasjeelementene du bruker? Er det noen av de du syns fungerer ekstra bra?:veitikke: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59. |