![]() |
Sv: -Oktobertråden- Slank til jul!
Sitat:
Jeg har prøvd meg litt fram i noen dager, men regner meg ikke som i gang før jeg har fått og lest boka.Jeg er derfor veldig usikker på hvor mye karber jeg får i meg.Har følt meg utrolig rar denne uka....litt tung i kroppen,litt tung i hodet og veeeeldig mett hele tiden.Utrolig nok har jeg MER energi enn jeg ellers er vant med. Rart, for tidligere har spist mye, mye mer mat medmasse karboinnhold og likevel følt meg litt fysen på ting.Dette er en rar følelse, men GOD. Jeg tror nok jeg blir en god "Ketonist" |
Sitat:
Hvis du holder deg til rent kjøtt/fisk/fugl og spiser grønnsaker som vokser over jorda, men ikke for mye løk og paprika, for eksempel (det kan spises, men i litt moderate mengder) , tviler jeg på at du får i deg for mye karbohydrater. Spiser man etter reglene, er det vanskelig å få til, egentlig. Og den rare følelsen i kroppen går over :) Deilig med økt energi - og ikke minst jevn energi. En kjempefordel med lavkarbokosthold :) Enig med deg - du blir nok en god ketonist! |
Slenger meg på, bra motivasjonstråd dette.
Jeg startet for alvor den 22.september. Da veide jeg 131. I dag står vekta på 127,7, altså ca fire kg på snaue ti dager. Jeg syns dette er topp jeg. Keep it up, folkens! |
Heisann alle sammen!
Håper alle på oktobertråden har det bra! Lurte på ein ting, eg hadde ein 2, 5 kilos oppgang på tre dager etter begynte ketose kur og spurte legen min om dette i forbindelse med eit anna ærend, viste seg at eg var full i vatn og er no satt på vanndrivende i 30 dager - hjelpe meg, dei fyrste to timane sprang eg på do og ikkje mindre enn 3 (!) kilo vatn rann utav meg. Lurer på om dette har noko å sei for ketosestixen Vil det gi feil utslag? |
Vanndrivende skal tas om morgenen, ketostiksen testes om kvelden.
Burde derfor ikke ha noe å si. Bruker vanndrivende 1-2 ganger pr uke selv og har fint utslag om kvelden uansett, dog noe lysere de dagene jeg tar pillene. Utslag er utsalg!:) |
Det er jo sant :)
Tusen takk for svar, rekner med eg får utslag i kveld! |
Da har jeg endret tickeren min. Jeg startet jo på 102 kg sist, så alt er motivasjon for meg!! Snikveide meg i dag til morgenen, og det er 2 kg ned siden mandag!! Nå begynner jeg å komme over det verste, og formen er stigende!!
|
Så bra!:heia:
|
Sitat:
Jeg drakk en latte for 2 uker siden, og da ødela den ikke forbrenninga mi! Så dette var jo nedtur... Men soyamelk ja, de selger det på den kaffesjappa! Men er det godt? :S Og uten sirupen mister jo latten hele smaken lissom... |
Etter å ha gått ned 20 kg på "lavkarbo og fettkur" på ett år til mars 2007, valgt jeg nå den 22.09.08 å begynne på'n igjen! Det var da 100 dager igjen av 2008, så en bra dag å starte på. Har lært noe denne tiden! -light produkter, altså kunstig søtstoff fører til insulinutskillelse selvom produktet i seg selv ikke har kalorier! Så da er det vanskelig å komme i ketose, som jo er et tegn på at man fordøyer fettet sitt som jo over lang tid er lagret og lagret!
Så nå har jeg ikke "falt i fellen" og brukt kunstig søtstoff! Etter 3 dager var jeg i ketose. 3,7 kg ned og cm'erne minsker, og jeg er lykkelig! Vil altså gjerne dele denne erkjennelsen med dere! Kunstig søtstoff, sikkert alle typer, fører til at man lagrer fett, og dermed ikke bruker av det man allerede har lagret! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har ingen problemer med å komme i ketose til tross for at jeg får i meg kunstig søtningsstoff omtrent hver dag.[/quote]
Så flott for deg! Men det var det som gjorde at jeg lenge ikke kom i ketose.:( Drakk noe med søtstoff hver morgen.... Jeg tror kanskje også det er forskjell på søtstoffene. Nå tester jeg Stevia.:) |
I boka til Torkil så står det at man skal bli varm i kroppen og at dette er et tegn på at man tar av - har også sett i forumet at en del andre har det sånn. Jeg FRYSER mye - betyr det at jeg ikke tar av?
Jeg er i keotse og har vært det hele tiden siden jeg startet, har ikke jukset en eneste gang. |
Veiedag! Huffameg, bare 0,4 kg ned :(
Feil jeg VET jeg har gjort: Ikke tatt alle tablettene, spist litt på kanten-mat(pastasaus, panert fisk), ikke trimmet, og kanskje spist for mye fett. Så det er vel ikke så rart.. Men jeg har vært i ketose hele tiden. Denne uka blir strengere! Noen som vet om te er negativt forresten? Frukt-te altså? |
Sitat:
Og en god del pastiller og tyggis. Såå-- Det er vel egentlig et under at jeg i det hele tatt har gått ned :rolleyes: |
Veiedag for meg. Jeg blir å ha fredager fast fremover. Startet på mandag på 91.9 kg og idag viste den 89.6 kg, så det er 2,3 kg ned.
|
Ja.. her er det samme vekt som siste veiedag i September. Altså 72.8 kg. Greit nok. Vi satser på en bedre uke nå.
:heia: til dere alle! |
Jadda........ ukene går så fort at jeg helt glemmer å veie og måle.
I dag hadde jeg litt tid om morgenen, og fikk både veid og målt. Den siste uken har jeg gått ned 1,5kg. Nå er nåla endelig under 60 og jeg veier 58,5kg.... Jippi..... der kom etterlengtet motivasjon for meg til å fortsette!!! Legger det inn her også jeg!! liv: 82 hofte: 96 under bryst: 81 mage: 90 God helg:-) |
85.7 - 86.1 - 85.0 -84.5 -83.6
Dagens vekt i rødt:D Er godt fornøyd. 12 cm borte fra liv,hofte og lår også.Mest fra lårene,de har skrumpet inn med 3 cm hver. Måtte jo komme etter på denne tråden,alle forsvant jo fra september. |
Jeg tørr ikke gå på vekta jeg:mad: Etter flere års angst for den tror jeg at jeg har utviklet en slags fobi... Må jeg?
Men har på tre uker mistet 12 cm fra mage, hofter og lår:) |
Heldigvis litt ned denne uka som er min første uke, - 0,8 kg siden forrige veiing. Må i gjennomsnitt gå ned 0,9 kg i uka frem til jul for å nå målet mitt. er i ketose, og spiser meg passelig mett, i tillegg til at jeg er en del i aktivitet i jobben og gjennom uka generellt. Så håper virkelig jeg oppnår det jeg ønsker meg mest av alt til jul!! :):D
|
Veiinger i septembertråden:
89 88,2 88,3 87,1 86,5 Veiinger i oktobertråden: 86 Ned 0,5 kg fra forrige fredag! :heia: Kjempebra jobba alle sammen! |
Yey, ned 0,5 kg denne uka! gått nå på ketolyse i 1 måned, totalt 3,5 kg tapt :) TOTALT mistet siden april er 6,5 kg :D woop-di-dooo!! :D
|
Sitat:
|
Idag blir det trimming! Skal til Oslo og har 3 timer å "slå i hjel". Blir nok mye gåing rundtomkring ja!
|
Jeg har hatt en god første uke på ketolysekuren. Startet på mandag og har til i dag gått ned 1.8kg :D
Har som delmål å se 70-tallet innen utgangen av året og akkurat nå ser det veldig bra ut etter å ha ligget på samme platået siden i juni. |
Dette er hva jeg har klart på tolv dager..
130,7 - 129,8 - 127,7 - 126, 8 (I dag) |
Hei, jeg er helt fersk her...men prøver å hive meg på. Har forsket rundt her på denne kuren, og tror den vil passe meg. Har bestilt boka i dag, men har liksom ikke lyst å vente til den kommer...Noen som har ideer om hvordan starte? Er så motivert nu, og vil komme igang. Vekta står på 80 fordelt på 170 cm. Har gått ned tre kg siden i sommer, vet ikke hvordan og hvorfor.
|
Begynn med egg og bacon til frokost, avocado med reker og majones til lønsj, kjøtt eller fisk med grønn salat til middag og fet ost med en selleristang til kvelds.
Lykke til ! :) |
Noen som har funnet ketolysepølser? Heter de noe spesielt, eller hva merke? Jeg har funnet pølser fra Idsøe, (2 stk per pakke) der det står at de ikke har tilsatt karbohydrater (stivelse) eller melk. Men intet næringsinnhold på dem.... Men det står hva pølsene inneholder, og jeg ser ikke noe skremmende der!
|
Kjøp dem :)
|
Sitat:
|
Gikk inn på hjemmesidene til Idsø - og der fant jeg følgende:
Sitat:
Så bare spis folkens! Men det står ikke noe om hvor en kan få kjøpt de - noen som vet? |
Jeg blir også med!
Startet på igjen i dag. Har 15kg å ta av, og vurdering for bukplastikk i nov. |
Sitat:
|
jeg finner dem på helgø, meny og coop obs :)
|
En liten oppdatering fra meg...
Var hos legen på veiing på In-Body-vekt på onsdag, og da viste vekten hos legen 69,0. Gikk på vekten i dag, og jaggu var ikke vekten kommet ned i 66,2..... Det er snakk om 2,8 kilo siden onsdag!!!!! Sikkert mye vann o.l. men det hjelper på psyken kjenner jeg!!! Sist jeg var hos legen hadde jeg gått opp ett kilo på en måned, men det var 1 kilo MUSKEL.... Snakkes da, har nesten ikke trent en gang... Dette er GØY Ha en fin uke alle sammen! |
Kjempebra Tulla!! Jeg var litt redd for at min ketolyse ble ødelagt pga en fedon burger på lørdag, men søndag viste den 100% og idag var jeg gått enda 600 gr ned! Hurra!! Jeg har ikke ofisiell veiedag før fredag, men måtte jo sjekke :)
|
Jeg har også lurt på det... Hvis man sprekker, når viser det på stixsen? På kvelden, eller neste dag kanskje?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03. |