![]() |
Sv: Black Sunday
lagde denne i dag..og hmm hmm hmm den var god....klarte ikke vente til i morra med å smake på den....lurer på om hvis man skiller eggene pisker eggedosis med halvparten av sukkerertatningen og hvitene stivt med andre halvdel, om kaken hvil bli luftigere...det skal jeg prøve nestegang...
Men utrolig god som den var også:) |
2 dl Natreen? Er ikke det veldig mye?
Jeg har sukrin også, men jeg vet ikke om den smelter som vanlig sukker. Skal jeg isåfall bruke 2 dl sukrin også? Dette er første gang jeg skal lage lavkarbokake nemlig, så jeg har litt nerver... Noen som kan hjelpe? Jeg og sambo har anniversary så jeg vil liksom at dette skal bli en braksuksess. |
Mange sier at Sukrin ikke smelter, men jeg har til og med brukt det i ostekake og jeg kjenner ingen knasing overhodet, blir akkurat som vanlig ostekake.
|
Sitat:
Når jeg brukte det i hjemmelaget is, så smeltet den ikke. Det knaset som bare det. Men når jeg hadde det på pannekaker så smeltet det. :) Jeg har forresten bilde av Black sunday med krem og masse frukt/bær på, men har ikke fått lastet det inn enda. Tar det i morgen :D Det var morsdagskaka det :p |
Så det stemmer med 2 dl Natreen? Kaken blir ikke for søt?
|
Sitat:
Jeg tok bare 1dl Splenda, og den var da MER enn søt nok! :eek: |
Iiip! Om 1 dl Splenda er for mye og oppskriften sier 2 dl, hvor mye Natreen skal jeg bruke da da? Nå er jeg både nervøs og forvirret! :o
|
Sitat:
Det kommer nok kanskje litt an på hvilken sjokolade man bruker. Jeg brukte kokesjokoladen fra sukkerfritt.com. Jeg tror jeg kunne droppet å ta i søtstoff egentlig. En lur ting er å smake på røra :p |
K. Jeg har kjøpt inn Anton Berg, den er jo også ganske søt fra børjan av.
Jeg har aldri brukt Natreen/Spenda før, er det å smake til en teskje av gangen eller er det å deise en slump oppi? Vet at disse søtningsmidlene er veldig sterke, men ikke akkurat hvor sterke de er.... :o n00b Takk for svar! |
Sitat:
|
Nå står den i ovnen. Smakt til med 2,5 teskjeer Natreen. Og 1 dl kruttsterk italiensk espresso. Jeg så nemlig ikke at det stod 1/2 dl kaffe før nå. :D
|
:sikle: Skal følge oppskriften med tanke på kaffeinnhold, en hel desiliter med mongosterk espresso ble nesten litt for mye (merk, nesten).
Men steike, dette var god frokost det! :_ohmy: |
Sitat:
|
Denne skal jeg jammen prøve i helgen :D
|
Sitat:
Framgangsmåte? Hvor lenge og hvor varmt skal den stå? sikle sikle |
Det står i det første innlegget i denne tråden ;)
|
min ble som konfekt nesten...fulgte den oppskriften på første sida, sånn ca. Kommer til å halvere splenda neste gang og piske eggedosis, for den hevet sge, men falt sammen. Spiser den med vispet rømme...deeelig. brukte en mørk sukkerfritt sjokolade og en freia mørk med appelsin...
|
Denne står i ovnen nå! Røren smakte helt konge, tok en dæsj splenda i og endel vaniljeessens. Har brukt Freia 86%.
|
jeg skal prøve å lage den i morgen, men jeg har så lyst å lage den med sånn gulrotkakekremlokk. hehe. må jo droppe melisen da, men kanskje bare rømme og philadelfiaost og litt søtning?! (ikke denne gangen da, siden jeg har melkefri uke..men kanskje en annen gang..)
|
herregud å god den røra er! nam nam! da gjenstår det bare å se om kaka blir like god. røra mi skilte seg sikkelig den også, men det var bare å gjøre som photo sa. avkjøle og røre inn eggene med pisk. :D
|
Kan denne fryses?
|
Sitat:
Jeg deler den opp i fire deler og fryser tre av de. Det er akkurat passe stykker å ta opp når man skal servere noe godt eller til å ta med seg på besøk. :) |
kaka er ok når den er kald, men jeg ble så lei meg når jeg smakte på den mens den var lunken fordi den smakte som alt annet på ketolyse! EGG! Sjokoladeomelett! OMG! blæ. Den var helt grei når den ble kald da, men litt for mye sjokolade for meg faktisk så ble en liten klatt rømme på den gitt. Synden sjøl i min melkefrie uke! hehe.
|
Sitat:
|
forøvrig laget jeg den i brødform. springforma var opptatt med å holde gulrotkaken kjæresten min laget. hehe. gikk helt fint.
|
2 Vedlegg
Sitat:
|
Det er en kake på www.detsoteliv.no som heter Black Magic som er identisk med denne, den har jeg laget maaange ganger. Med sukker da. Smaker helt nyydelig! Har ikke prøvd denne varianten uten sukker enda, men det skal jeg.
|
Nå står min i ovnen. Gleder meg noe helt sinnsykt til å nyte denne uten dårlig samvittighet. :sikle: (men neste gang blir det nok med nøtter i!)
Takk for oppskrift! |
Da har jeg laget kaken - i muffinsformer da :D
Synes den ble veldig god, men veldig kompakt og flat. Tilsatte derfor 2 ts jbkm (er det sånn det forkortes mon tro), 1 ts bakepulver og litt fløte og da ble de helt som vanlige muffins i konsistens og utseende :ja: |
Hvilke type muffinsformer brukte du? Papir eller teflon muffinsbrett.
Et spørsmål til - jbkm - tok du den i tørt eller rørte du den ut i fløte e.l. |
Sitat:
|
Sitat:
Jbkm tok jeg oppi tørt. Uten de ekstra tilsetningene hang muffinsene fast i formen, men med tok jeg dem utav helt som vanlig og ingenting satt fast. |
Høres utrolig deilig ut!
|
Sitat:
Skal lage disse i helgen og se hvordan de blir. Målte du fløten du hadde oppi eller bare tok du det på slump? |
Sitat:
|
Takk for utfyllende svar!!
Gleder meg til å smake disse. |
Mmmmm, kake til frokost ..... (med god samvittighet tror jeg...)
|
Muffinsene må definitivt prøves. Men nå liker jeg best kompakte, saftige, halvrå sjokoladekaker i stedetfor sånne myke formkake-greier, hehe.
|
Enig med deg Iset, liker de best kompakt, fuktig og saftig. Men det er nok bare meg som liker det hjemme hos oss.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |