Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vafler med JBKM (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18358)

Fofa 22-10-10 03:54

Sv: Vafler med JBKM

Wow!! Spennende å lese om deres erfaringer med denne oppskrifta..Skjønner jo at jeg må ut å kjøpe vaffeljern i morgen:)

Augustina 22-10-10 07:44

Er det best å bruke fiberhusk eller JBKM? Jeg har begge deler i skapet nemlig og skal lage vafler til svigers i kveld.

Kitt 22-10-10 08:29

Jeg liker Fiberhusk bedre og bedre. Man må bare tilsette forsiktig, ellers blir røra plutselig en deig!;)

Augustina 22-10-10 09:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 952707)
Jeg liker Fiberhusk bedre og bedre. Man må bare tilsette forsiktig, ellers blir røra plutselig en deig!;)

Det er det jeg erfarer også, blir plutselig helt umulig å jobbe med. Hvor mye fiberhusk bruker du da?

Kitt 22-10-10 09:14

Er en stund siden jeg laget akkurat disse, men mener jeg først hadde en toppet teskje, lot den stå en stund og så hadde bare litt til!
Gode er de i hvert fall!:)

Augustina 22-10-10 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 952721)
Er en stund siden jeg laget akkurat disse, men mener jeg først hadde en toppet teskje, lot den stå en stund og så hadde bare litt til!
Gode er de i hvert fall!:)

Smart, da prøver jeg det. Gleder meg syyykt til vafler. Superlenge siden sist nå :D Håper virkelig de smaker nærmest som vafler, hehe.

Peaches 03-11-10 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idamor (Innlegg 856562)
Bare lurer på om disse vaflene kan stekes i panne? Evt. brukes som en form for pannekake liksom`?

ehh det lurer eg også på? Noen som vet?

christine76 06-11-10 13:55

Disse var gode! Beste lavkarbovaflene jeg har smakt til nå

Furine 06-11-10 14:32

Har prøvd å steike som tjukk pannekake, synest dei blir veldig lause og vanskelege å snu. Mykje meir praktisk med steiking i jern, sidan den då blir steikt på begge sider samtidig.

Hillemoi 08-11-10 00:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn (Innlegg 479792)
Tror jeg får ca 8-10 + vafler. Kommer an på om jeg sper røren ut med litt vann eller ikke (den kan bli litt tykk)

Hei :)
Jeg laget disse vaflene ikveld,lot de stå i kjøleskapet i 20min,da var røren bare suppe,lot de stå 20 til,fortsatt bare suppe! tenkte at,-jaja de skal vel være sånn? men da jeg hadde de var ferdige var de så tynne at jeg måtte lirke de ut,hjerte for hjerte,allikevel røk de,man kunne faktisk se gjennom dem!! Hva har gått galt? Hvis du til og med må ha vann i dem for å tynne de ut,må jeg jo ha gjort noe feil?
(fulgte oppskriften hele veien,og er vanligvis ganske god på kjøkkenet..helt til denne lavkarbo"bakingen" startet...):p

Furine 08-11-10 12:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hillemoi (Innlegg 963132)
Hei :)
Jeg laget disse vaflene ikveld,lot de stå i kjøleskapet i 20min,da var røren bare suppe,lot de stå 20 til,fortsatt bare suppe! tenkte at,-jaja de skal vel være sånn? men da jeg hadde de var ferdige var de så tynne at jeg måtte lirke de ut,hjerte for hjerte,allikevel røk de,man kunne faktisk se gjennom dem!! Hva har gått galt? Hvis du til og med må ha vann i dem for å tynne de ut,må jeg jo ha gjort noe feil?
(fulgte oppskriften hele veien,og er vanligvis ganske god på kjøkkenet..helt til denne lavkarbo"bakingen" startet...):p

Denne røra funka heller ikkje for meg. Rør inn ei skei eller to med fiberhusk, då blir det andre bollar! ;)

Hillemoi 09-11-10 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 963282)
Denne røra funka heller ikkje for meg. Rør inn ei skei eller to med fiberhusk, då blir det andre bollar! ;)

Takker og bukker :D det skal jeg prøve!!:)

Furine 09-11-10 19:50

Og så hjelper det at røra er TJUKK, og så putte i berre ei spiseskei med røre i midten av jernet, det sprer seg fint utover - i alle fall som eg har erfart.

Rangelet 08-12-10 16:06

mmmmm disse pannekakene husker jeg godt, kanskje på tide å lage noen :)) men er det mulig å bruke fiberhusk istede for jbkm?

Furine 08-12-10 16:10

Ja fiberhusk funkar. Som eg skreiv lenger oppe så måtte det til for at eg i det heile tatt skulle få vafler av det, og ikkje florlette, nesten gjennomsiktige, tynne "pannekaker"...

Kaija 09-01-11 18:28

Tusen takk for kjempegode vafler! Godt for en nybegynner å finne oppskrifter på noe som virkelig smaker bakverk og helgekaffekos. Nydelig, særlig med rømme og et par markjordbær på toppen.

Idarull 09-01-11 23:20

Kan jo ikke spise vaffel uten brunost :(

Furine 10-01-11 10:15

Jauda det kan du, vafle med smør og litt splenda (eller liknande) er digg.

krepso 16-01-11 19:33

Tusen takk for en super vaffel oppskrift. Har nettop laget den, men jeg delte røren i to, den ene med jbkm. den andre med fiberhusk. Smakte helt likt men den med fiberhusk var mye lettere å steke. Barnas kommentarer :1. Denne var mye bedre en vanlige vaffler. (Mor veldig fornøyd)2. ÆSJ denne likte jeg ikke. Ja ja alle kan ikke like det samme. Lager to rører meste gang da.

HenrikBooe 02-04-11 23:18

Laget denne oppskriften med dama idag :)

Den ser ganske lovendes ut ;):p

Eirorinon 04-04-11 21:12

Venter på at røra skal svelle litt i kjøleskapet nå ^^, *spent* Brukte Sukrin i stedet for natreen jeg da, så får vi se om det duger. Ser andre her inne har gjort det, så :) Også tok jeg oppi litt vann, da røra så vel tykk ut :p

Eirorinon 04-04-11 22:12

Det er de slappeste vaflene jeg noen gang har sett! Haha! Hvordan i alle dager har dere fått disse vaflene sprø?! :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.