Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Informasjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Min Journal -> Min Blogg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14971)

Huldr 22-09-07 16:19

Sv: Min Journal -> Min Blogg

Har skrevet litt om det inne hos deg :). Det med blogger kom nok overraskende på de fleste, inkludert meg ... så ikke for meg at det var det som skulle bli løsningen på problemet med "outing" av forummedlemmer. Men det var nok ikke det som var grunnen til at bloggene ble innført heller.

En annen ting jeg kom på nå er at i journalene er det mye mer rom for å utdype temaer med lange innlegg osv - det er vanskelig med annet enn korte kommentarer i bloggene, og det er vanskelig å finne frem til kommentarene også.

Skulle jeg velge, ville jeg nok brukt journalen mest - og brukt bloggen ved siden av, til å legge inn ting jeg ikke ville skulle "forsvinne" i en tråd f eks. Slik som bilder, spesielt viktige innlegg etc.

Sprudle 22-09-07 18:36

Jeg ville aller helst fortsatt med journalskriving jeg også - og heller hatt bloggen som et alternativ som Frøy nevner.

Trolljenta 22-09-07 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340474)
Må tilstå at jeg har gitt opp hele blogg-styret. Jeg syns at det er (ser) rotete og uoversiktlig (ut). Og jeg kommer IKKE til å åpne blogg. Jeg kunne godt tenkte meg å beholde journal - men siden det ikke er mulig for andre å kommentere er det jo ikke helt vits i det heller. Jeg kommer kanskje til å fjerne journalen min og slutte med journalføring i det hele tatt. Det som allerede står der er det greitt å finne tilbake til.

Jeg høres gjerne sur ut, men det er ikke meningen å virke sur eller negativ. Jeg er bare den som må ha struktur og orden (og visuell ryddighet i det jeg leser/ser på) og det syns jeg ikke det blir med dette blogg opplegget. Som jeg sa syns jeg det er rotete og uoversiktlig og jeg kommer heller ikke til å bruke tid å energi på å lese/prøve å finne frem. Sorry ! :o

Har du prøvd å gå inn på denne linken?
http://forum.lavkarbo.no/blog.php?do=bloglist
For det synes jeg er veldig oversiktlig... Da kan du gå inn på en person sin blogg å lese alle innleggene i bloggen

Aline 23-09-07 00:36

Det er flere som ikke begrenser bloggen... jeg f.eks :)

Sugarpill 23-09-07 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 339504)

*Jeg føler nå at en av de funksjonene jeg kommer til å få mest bruk for er "abbonerte blogger", men den ligger ikke så lettilgjengelig, ville det ha vært mulig at den kunne ha vært tilgjengelig i baren til venstre med en gang man trykker seg inn på blogger?

Dette er det jeg savner mest, kan dere ordne det?

BiB 23-09-07 10:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 340596)
Det er flere som ikke begrenser bloggen... jeg f.eks :)

Og jeg, enn så lenge, får se det hele an litt :)

Distrea 23-09-07 12:25

Syns hele greiene er vanskelig jeg :o
Også er jeg mest interisert i å lese om kosthold og hvordan folk spiser... Mulig jeg bare ikke ser det, men vil så gjerne se hvilken filosofi vedkommene har og komme rett inn i matjournalen på ett vis? Liker ikke snoke nemlig :p
En annen ting er.... tror det skal MYE til at jeg spør om tilgang til en blogg:o ... da dropper jeg nok heller hele greia

Viclin 23-09-07 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340474)
Må tilstå at jeg har gitt opp hele blogg-styret. Jeg syns at det er (ser) rotete og uoversiktlig (ut). Og jeg kommer IKKE til å åpne blogg. Jeg kunne godt tenkte meg å beholde journal - men siden det ikke er mulig for andre å kommentere er det jo ikke helt vits i det heller. Jeg kommer kanskje til å fjerne journalen min og slutte med journalføring i det hele tatt. Det som allerede står der er det greitt å finne tilbake til.

Jeg høres gjerne sur ut, men det er ikke meningen å virke sur eller negativ. Jeg er bare den som må ha struktur og orden (og visuell ryddighet i det jeg leser/ser på) og det syns jeg ikke det blir med dette blogg opplegget. Som jeg sa syns jeg det er rotete og uoversiktlig og jeg kommer heller ikke til å bruke tid å energi på å lese/prøve å finne frem. Sorry ! :o

Enig med deg, Nille.

Gerd 23-09-07 17:06

Syns egentlig at blogging blir ganske ensomt på en måte, jeg da... Jovisst blir ens egen blogg oversiktelig og sånn, men det tar jo evigheter å finne frem i andres.. Småpludringen er blitt borte...

Så til adm: La oss få beholde journalene. Så kan vi ha bloggen som et tillegg, de som vil ha det... Jeg tror ikke jeg er den eneste som ønsker det...

Jeg kommer heretter til å ha lister og diverse oppdateringer i bloggen inntil videre. Men skravlingen; den fortsetter jeg med i journalen

Vennlig hilsen Gerd :)

Hyper 23-09-07 17:23

For meg kan bloggen igrunn bare være..Jeg liker absolutt journalen best!!!..Er blitt glad i min, og andres, og synes de er viktige for å beholde den gode tonen vi har her inne...

Tussa 23-09-07 18:02

Jeg var kjapp i avtrekken og slettet journalen min.
Og ingen besøker meg i bloggen min, i journalen var jeg aldri alene.
Er det sånn det skal være? :hylgrine:

Gerd 23-09-07 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 340761)

Nei, det er ikke sånn det skal være. Blogging er ensomt.... :hylgrine:Og tar masse tid.. Tid vi kunne brukt på samholdet med andre... Som jeg syns har vært det beste med dette forumet.

Lag deg en ny journal du tussamor (eller hør om det går an å åpne den gamle igjen):klem:

Ciss 23-09-07 18:56

Jeg føyer meg til i rekken av de som ønsker å beholde journalene slik de har vært og heller ha bloggene som et supplement for de som ønsker det. Nå har vi forsøkt blogging noen dager og funnet ut at dette ikke fungerer slik vi ønsker at dette forumet skal fungere.

Legger også til noe jeg skrev i journalen til Jeef-micro:
Sitat:

Jeg føler også en del på det med ekskludering og ser for meg at det er mye jeg kommer til å gå glipp av fremover. Riktignok kan man, fom Frøy skriver, be om å komme på folks venneliste, men det vil i alle fall ikke jeg få meg til å gjøre, for så frimodig er ikke jeg. For tenk om de ikke vil være vener med meg!!!:(
Da syns jeg det må være et bedre prinsipp å i utgangspunktet holde bloggene sine åpne for alle, og så heller stenge den for de få som en virkelig ikke ønsker skal ha tilgang. Tror nok jeg kommer til å bli ganske lei meg den første gangen jeg forsøker å gå inn i en blogg og oppdager at jeg ikke har tilgang.

Jeg kommer i alle fall ikke til å stenge min blogg for noen før jeg eventuelt opplever noe som tilsier at jeg bør det.

Sprudle 23-09-07 18:59

Jeg ber også om å få beholde journalene som et alternativ til bloggene. Min erfaring er at de fungerer på to vidt forskjellige måter, og dermed ikke kan erstatte hverandre.

Ja til journal! :D

Nille 23-09-07 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 340761)

Vi kan sikkert få journalen din opprettet igjen ! :D
Bare gi beskjed, så skal jeg fikse det - ikkje grin ! :suss: & :klem:

Sprudle 23-09-07 19:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340792)
Bare gi beskjed, så skal jeg fikse det

Oi! :D Hvis det fungerer, kan du ta en kikk på min også? Har akkurat opprettet en ny journal, men hvis den gamle kan gjenopprettes hadde det vært gull.

Georgine 23-09-07 19:18

Jeg må innrømme at jeg synes bloggene er supre, føler at jeg kan skrive mye mer uten at uvedkommende får snuse i det, kan være mer åpen enn jeg ville vært i en journal.

Ser jo at det tar tid og at det foreløpig er uoversiktlig, men kanskje det kan endres på noen instillinger fra admin sin side som gjør det bedre?

Nille 23-09-07 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sprudle (Innlegg 340798)
Oi! :D Hvis det fungerer, kan du ta en kikk på min også? Har akkurat opprettet en ny journal, men hvis den gamle kan gjenopprettes hadde det vært gull.

ja. bare gi beskjed, så fikser jeg det !

Tussa 23-09-07 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340792)
Vi kan sikkert få journalen din opprettet igjen ! :D
Bare gi beskjed, så skal jeg fikse det - ikkje grin ! :suss: & :klem:

Så snill du er Nille! :suss:

Men jeg kanskje bare oppretter en ny, som jeg kan ha som skravlestue, mens jeg også har bloggen min. For jeg liker bloggen også.

Sprudle 23-09-07 19:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340811)
ja. bare gi beskjed, så fikser jeg det !

Da gir jeg herved beskjed :D Du må vel kanskje slette den jeg har opprettet i dag da, men det går greit.

Nille 23-09-07 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sprudle (Innlegg 340819)
Da gir jeg herved beskjed :D Du må vel kanskje slette den jeg har opprettet i dag da, men det går greit.

Slår dem sammen jeg!

Sprudle 23-09-07 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 340823)
Slår dem sammen jeg!

Du er en engel! :suss:

Tussa 24-09-07 11:58

Jeg ser flere steder at mange synes bloggingen er uvoersiktlig og forvirrende. Til det vil jeg bare komme med en kommentar.

Akkurat det er jo litt opp til oss som bloggeiere også da. Vi kan lage hvilke kategorier vi vil, og har vi orden der, så synes jeg ikke at det er så uryddig.

Hvis vi alle tenker på hvordan vi legger opp bloggen, så tror jeg det blir lettere for besøk som er innom.

Og som med alt som er nytt, så trenger man ofte litt tid for å venne seg til det. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.