![]() |
Sv: Min Journal -> Min Blogg
Har skrevet litt om det inne hos deg :). Det med blogger kom nok overraskende på de fleste, inkludert meg ... så ikke for meg at det var det som skulle bli løsningen på problemet med "outing" av forummedlemmer. Men det var nok ikke det som var grunnen til at bloggene ble innført heller.
En annen ting jeg kom på nå er at i journalene er det mye mer rom for å utdype temaer med lange innlegg osv - det er vanskelig med annet enn korte kommentarer i bloggene, og det er vanskelig å finne frem til kommentarene også. Skulle jeg velge, ville jeg nok brukt journalen mest - og brukt bloggen ved siden av, til å legge inn ting jeg ikke ville skulle "forsvinne" i en tråd f eks. Slik som bilder, spesielt viktige innlegg etc. |
Jeg ville aller helst fortsatt med journalskriving jeg også - og heller hatt bloggen som et alternativ som Frøy nevner.
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/blog.php?do=bloglist For det synes jeg er veldig oversiktlig... Da kan du gå inn på en person sin blogg å lese alle innleggene i bloggen |
Det er flere som ikke begrenser bloggen... jeg f.eks :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Syns hele greiene er vanskelig jeg :o
Også er jeg mest interisert i å lese om kosthold og hvordan folk spiser... Mulig jeg bare ikke ser det, men vil så gjerne se hvilken filosofi vedkommene har og komme rett inn i matjournalen på ett vis? Liker ikke snoke nemlig :p En annen ting er.... tror det skal MYE til at jeg spør om tilgang til en blogg:o ... da dropper jeg nok heller hele greia |
Sitat:
|
Syns egentlig at blogging blir ganske ensomt på en måte, jeg da... Jovisst blir ens egen blogg oversiktelig og sånn, men det tar jo evigheter å finne frem i andres.. Småpludringen er blitt borte...
Så til adm: La oss få beholde journalene. Så kan vi ha bloggen som et tillegg, de som vil ha det... Jeg tror ikke jeg er den eneste som ønsker det... Jeg kommer heretter til å ha lister og diverse oppdateringer i bloggen inntil videre. Men skravlingen; den fortsetter jeg med i journalen Vennlig hilsen Gerd :) |
For meg kan bloggen igrunn bare være..Jeg liker absolutt journalen best!!!..Er blitt glad i min, og andres, og synes de er viktige for å beholde den gode tonen vi har her inne...
|
Jeg var kjapp i avtrekken og slettet journalen min.
Og ingen besøker meg i bloggen min, i journalen var jeg aldri alene. Er det sånn det skal være? :hylgrine: |
Sitat:
Lag deg en ny journal du tussamor (eller hør om det går an å åpne den gamle igjen):klem: |
Jeg føyer meg til i rekken av de som ønsker å beholde journalene slik de har vært og heller ha bloggene som et supplement for de som ønsker det. Nå har vi forsøkt blogging noen dager og funnet ut at dette ikke fungerer slik vi ønsker at dette forumet skal fungere.
Legger også til noe jeg skrev i journalen til Jeef-micro: Sitat:
|
Jeg ber også om å få beholde journalene som et alternativ til bloggene. Min erfaring er at de fungerer på to vidt forskjellige måter, og dermed ikke kan erstatte hverandre.
Ja til journal! :D |
Sitat:
Bare gi beskjed, så skal jeg fikse det - ikkje grin ! :suss: & :klem: |
Sitat:
|
Jeg må innrømme at jeg synes bloggene er supre, føler at jeg kan skrive mye mer uten at uvedkommende får snuse i det, kan være mer åpen enn jeg ville vært i en journal.
Ser jo at det tar tid og at det foreløpig er uoversiktlig, men kanskje det kan endres på noen instillinger fra admin sin side som gjør det bedre? |
Sitat:
ja. bare gi beskjed, så fikser jeg det ! |
Sitat:
Men jeg kanskje bare oppretter en ny, som jeg kan ha som skravlestue, mens jeg også har bloggen min. For jeg liker bloggen også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg ser flere steder at mange synes bloggingen er uvoersiktlig og forvirrende. Til det vil jeg bare komme med en kommentar.
Akkurat det er jo litt opp til oss som bloggeiere også da. Vi kan lage hvilke kategorier vi vil, og har vi orden der, så synes jeg ikke at det er så uryddig. Hvis vi alle tenker på hvordan vi legger opp bloggen, så tror jeg det blir lettere for besøk som er innom. Og som med alt som er nytt, så trenger man ofte litt tid for å venne seg til det. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23. |