![]() |
Sv: Hjelp. Hvordan blir jeg mett?
Sitat:
|
Uh! Det skal jeg forsøke!
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har trent Pilates noen år nå. Og der er det jo fokusert spesielt på øvelser som styrker rygg/skjelett på hele overkroppen. Spesielt området under brystet og ned til beina. I de programmene jeg trener er det gjennomgående sit-up lignende øvelser som virkelig styrker "korsettmusklene". Bl.a en hvor en ligger på ryggen med armene bakover og ender opp med å bøye helt forover å ta i tærne. For så å gå sakte bakover igjen til en ligger i utgangsstilling. 10 av dem kjennes godt i magemusklene. Stort mer sit-up enn det er det vel ikke mulig å få ? Jeg merker ENORM forskjell når jeg ikke har trent på en stund. Da siger det skikkelig. Nå har jeg startet opp igjen etter å ha "hvilt" siden i vår. 3 ganger i uka. |
Sitat:
Tenk logisk på det; når hovedjobben til muskulaturen er å holde trykket, altså å klemme innover, så er det ikke spes effektivt å trene dem ved å bøye overkroppen 20-30 grader forover... Og det er all aktivisering magemusklene får ved situps, for etter at skuldrene slipper underlaget så er det hoftebøyerne som tar over. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22. |