![]() |
Sv: Superdupergode søte boller/ rundstykker
Tusen takk for kjempeherlig oppskrift.:D Har ikke bakemix men erstattet bare bakemixen med proteinpulver istedet. Ble omtrent som vaffelrøre i konsistensen og trengte knapt 10 min i ovnen. Hang voldsomt igjen i muffinsformene så jeg går nok å kjøper meg litt silikon i morgen. Var veldig gode, deilig med noe som ikke smakte egg! Kommer nok til å bake en dullion og fryse ned!
(Ser for meg varianten med pizzakrydder i og med smeltet ost på toppen også!) |
hmm.. må prøves. MÅ det være JBKM, og proteinpulver i? Og det er da wey/nøytralt pulver?
|
Har bakt disse i dag, og var en smule skeptisk da jeg ikke fikk "tannpasta-konsistens", men bare røre.
De så veldig gode ut i ovnen, og like gode når de kom ut. Fallt ikke sammen eller noe. Men jeg hater soyaprotein, så jeg ble skeptisk igjen når jeg delte en bolle i to - der var den svampe-konsistensen igjen, men så var lukta helt annerledes - nemlig god. Og de smakte kjempegodt! Så nå er all skepsis borte, og 3 boller med smør ble spist til lunsj. Jeg fikk 15 stk. i muffinsformer, og har vært flink og puttet resten i fryser'n. Takk for en flott oppskrift! :blomster: |
Enten gjorde jeg noe feil, eller så er jeg kresen. Syntes ikke disse var så gode jeg.
Ikke var de søte (brukte splenda, og var redd for å ta for mye) kardemomme hadde jeg ikke, og jeg brukte kun soyaprotein og kruskakli, fordi det er det jeg har. Får gi dem en sjans til..;) |
Tusen takk for deilig oppskrift! Etter en måned på Ketolyse var jeg skrekkelig lei av kun et fiberrik i ny og ne. Jeg hadde kun soyaprotein, ikke bakemiks, men det gikk helt fint. Dessuten hadde jeg i en neve hakkede valnøtter. Har akkurat satt til livs en varm bolle med meierismør. Oh lykke, deilig med noe "bollete" i munnen!
|
Sitat:
Kan jeg bruke natreen istedet for splenda, samme mengde da eller? |
Jeg bruker kun protein, aldri bakemix.
Kan sikkert ha oppi natreen, men da ville jeg hatt oppi litt mindre mengde. |
Jeg har verken bakemix, soyapulver eller proteinpulver (venter på pakke fra Ketolysebutikken), men jeg har johannesbrødkjernemel. Er det på noen måte mulig å lage disse bollene likevel? Har så lyst på noe bakst :)
|
Sitat:
|
Vanlig Kavli smøreost i beger. Titt på linken, så ser du bildet av den :)
http://www.kavli.no/wps/wcm/resource...d_begerost.pdf |
Sitat:
|
Vet ikke, har ikke sett etter den på Ultra, men ville forundre meg om de som har "alt" annet ikke har den :)
|
Jeg innbiller meg at de blir smakende litt som amerikanske muffins hvis man har litt smør oppi, noen som har prøvd?
Kommer vel til å prøve uansett, tenker jeg:p |
Sitat:
|
Jeg kjøpte trippelosten på ICA :)
|
Disse kan man spise på ketolyse eller??
Noen som erfaring om man stagnerer av disse?? Må ha noe som jeg kan ha med på jobb, og da er jo disse perfekte :) |
Nå står disse i ovnen og jeg er super spent :D
Håper de er gode!!! Smakte på deigen og den virket veldig lovende :p |
Jeg lagde en halv porsjon i går - og i dag måtte jeg lage mer :p Farlig gode faktisk..
De er littegranne tørre, prøvde med 50 g smør i dag, men merket ikke stor forskjell.. Det er ettersmaken som er tørr liksom.. hvis noen forstår? Jeg har brukt philadelphia ost, er det noe forskjell der? |
Sitat:
|
Fy **** sier jeg bare, dette er noe av det beste jeg har smakt :sikle:
Hadde bare soyaprotein, smør i stede for olje, og philadelfia-ost. Dette var himmelskt med smør og en dæsj med syltetøy på :ja: Disse skal jeg lage igjen :heia: |
Og my goood! Jeg glemte en ingrediens! http://s248.photobucket.com/albums/g...n/th_daane.gif Ser nå og husker at jeg ikke hadde rapsolje i mine boller. Hva kan være hovedkonsekvensen da? At de ikke henger helt sammen? Eller at jeg ikke får i meg det fettet...? For jeg syns kanskje at de var litt "smulete" og ikke var heelt faste nei. Men gode ja! :sikle: Koste meg med 1/2 fersk en i går med syltetøy på. Men må jo nå prøve oppskifter etterhvert også med alle ingrediensen http://s248.photobucket.com/albums/g...n/th_knegg.gif
Lindabt, så flott at man kunne bruke philadelfia da..! Orker ikke å løpe rundt på butikker langt unna sååå ofte http://s248.photobucket.com/albums/g...nn/th_flau.gif |
veldig fint om noen har erfaring med stagnasjon etter å ha spist disse bollene! Visst ikke så innfører jeg de herved i min ukeplan.. hadde jo ikke vært så dumt dersom disse var sinsykt gode!!
|
bra oppskrift, men føler meg ikke frelst.. ikke for å være kjip.. men jeg syns ikke de var sinnsykt gode. De var helt ok.. Gøy å forsøke litt, hvertfall. overrasket over hvor høy og luftig de ble!! !:D
|
Heisan! Ser at det står forslag om å bruke Kavli trippel i denne oppskriften, noen som vet hva det er? Aldri hørt om før..... Lagde pizza på lørdag og da brukte jeg denne oppskriften til bunn, hadde da i Kavli baconost.....ble nydelig!!
|
Sitat:
Jeg fant på Ica Maxi Sitat:
|
Jeg glemte å ha oppi olja i farta jeg - men de ble KNALLGODE likevel :-) Takk for oppskrift!
|
Seriøst det beste jeg noen gang ha spist.
Hadde ikke creme fraich, bare smøreost så jeg tok heller 200g philadelfia. Den ble kjempe god... Takk for en nydelig oppskrift... |
Huffameg...
Jeg begynte å blande til deigen. Målte opp - meget nøyaktig med sånn spiseskje og teskjemål som man kjøper i kjøkkenvaren. Hadde i 4 egg. Målte opp alt det tørre og alt det våte hver for seg. Blanda i hop, og tenkte: hvordan i all verden har de klart å "forme" noe som helst med dette? Har jeg driti meg ut? :confused: Det er jo vaffelrøre! Vafler! JA! Namnam! *setter på vaffeljernet* Steker et par vafler mens jeg mikser mer soyaprotein og glutenmel i den opprinnelige deigen... Setter noen boller til steking(i muffinsformer), og spiser så en vaffel. "Hmmm... tja... kan ikke akkurat skryte. De var ikke bedre enn de i den berømte vaffeltråden her inne... Uff... Tror ikke bollene kommer til å være noe særlig heller. Har jeg gjort noe feil, siden jeg er omtrent den eneste som ikke er overbegeistra?" *tikk-tikk-tikk-tikk-ding!* *ta bollene ut av ovnen* - "jøss så luftige de er! Ligner på muffins av utseende!" *skjærer av en slingse og putter i munnen* Der! Endelig! NAM! :D På med litt hjemmelaga syltetøy. ENDA MER NAM! Tusen takk for en svært god oppskrift på BOLLER (om ikke akkurat vafler), selv om jeg måtte ha mye mer tørt i enn det som stod i oppskriften (sikkert noe med mine måleenheter som ikke stemmer overens med originalen), men sluttresultatet ble MEGET bra :) Skal prøve å lage et pølsebrød og et par sjokolademuffins med resten av røra. Kommer med rapport siden. Wohoo - hurra for freddan! :D Edit: Har nå tatt ut sjokoladebolla/muffinsen og pølsebrødet fra ovnen. Det ser veldig bra ut! Muffinsen smakte som muffins også! Konsistensen var litt mer bollete (pga glutenmelet sikkert), men veldig gode! Hadde litt kakao og litt hakket mørk sjokolade oppi. Nam! Pølsebrødet var egentlig tenkt til å heves, slik at jeg skulle dele det på midten som et vanlig. Hadde sesamfrø på toppen og all tingen... Men det sklei litt utover, så det ble verken lompe eller brød. Neste gang skal jeg med vilje flate det mer utover og bruke som "lompe", eller så må jeg lage deigen litt tørrere slik at de ikke sklir utover. Men som pølsebrød, smaks- og konsistensmessig, tror jeg vi har en vinner! Hurra for oppskrift! |
Hvordan blir skal konsistensen og fastheten være på desse?
Lagde i går, og det minte ikke mye om boller nei :confused: Ikke var de spesielt faste heller, mer som muffins.. Nå brukte jeg litt rømme i stedet for creme fraich, og kun soyaprotein, ikke bakemix, og philadelphia-ost i stedet for kavli. |
Har ikke rapsolje...kan jeg bruke olivenolje?
|
Jeg skal lage hamburgerbrød av denne i dag :D
|
Sitat:
Jeg har laget disse nå. Men jeg byttet ut oljen med smør. Ellers fulgte jeg oppskriften. Men jeg forstår ikke hvordan noen kan få en flytende røre?? Jeg la opp 2 hamburgerbrød og 3 boller på brettet, og da hadde deigen satt seg såpass mye at jeg måtte ha i mer olje for at den skulle bli mulig å forme/henge sammen igjen... Veldig rart. Sikkert måla våre som er heeeeelt forskjellige da :) Jeg har ikke smakt enda, men gleder meg. Jeg delte røra i to å hadde splenda og kardemomme i ene delen og ikke i den andre. Spent på smaken. Nå skal jeg mekke en svær burger med ost og bacon :D |
Sv: Superdupergode søte boller/rundstykker
Tja... :rolleyes:
Jeg skal ikke si at disse var BOLLE-lignende... For det var de IKKE.... De hadde en ok smak, men desverre litt for mye soyaproteinsmak for min gane. Også var de ganske tørre. Men det er jo typisk for alt med bakepulver i... Jeg skal prøve å lage denne en gang til med gjær, evnt gjær OG bakepulver. Vurderer også å prøve med natron. Det skal jo gi en saftigere konsstens (a'la gulrotkake) Legger inn resultatet senere :) |
Disse her er skremmende gode. Kjempegode nybakte, men etter å ha ligget på benken en dag eller to i pose så smaker de akkurat som nybakte igjen etter et par minutter i brødristeren. Bakte boller på tirsdag og i dag har jeg hatt 2 stk til frokost med smør og litt heistad syltetøy. Delte de i to og hadde de 3 min i brødristeren og da smakte de nesten ennå bedre enn på tirsdag :D:D Så tusen takk til ingis for denne fantastiske oppskriften :p
|
Dette er det BESTE lavkb brød jeg har smakt mmmm....
Nesten litt for god:D Neste gang skal jeg lage stor røre og lage hamburger og pølsebrød for å ha på lur. Disse kommer til å redde mange koze(les grill:D) stunder i sommer. |
Nå har jeg også laget disse, og de ble supergode! Minnet kanskje mer om faste muffins enn boller i konsistens syns jeg, men smakte nydelig nybakt med lavkalori jordbærsyltetøy på :D
Mine ble lagd med Snøfrisk smøreost i stedet for kavli / philadelphia, og det fungerte det også syns jeg :) Takk for oppskriften! |
Jeg laget nettopp disse igjen. Nammenam med masse smør og ost på. :D
|
Er det bare meg, eller står det ikke hvilken temp og hvor lenge de skal stekes?
|
Sitat:
Anbefales! |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19. |