![]() |
Sv: Oste-lasagne!
Denne er super god. Laget den mange ganger allerede. Nam, nam...
|
LEnge siden jeg har lagd den..merker det er på tide snart;)
GOD kald også!!Genial til lunsj og sånn... |
Dæng, jeg kjøpte bare rømme, lurer på om jeg kan lage ostesaus av rømmen? :o
|
Og det fant du jo ut at du kunne:):)
|
Ja! Det gikk så fint atte :)
Fant forresten ut av hele oppskrifta er på ca 24,5 gr kh (men da brukte jeg 35 gr sopp og 45 gr purreløk, hadde ikke de andre ingrediensene). Jeg spiste ca en tredjdel, så det ble da omtrent åtte karber. Og SÅ god! Mmmmmm :sikle: |
Laget denne for første gang i dag. Fantastisk god! Takk Hyper :klem:
Tilsatte et egg i ostesausen (rørte det inn når jeg tok pannen av platen), det ble veldig godt :ja: Neste gang skal jeg ha muskat i ostesausen også, og stekte aubergine-skiver mellom lagene, så blir det moussaka :heia: |
BUMP
Skal lages til uken! |
Jeg har laga dobbel porsjon! Mmmm! Holder til dommedag! Tips: Jeg hadde en halv ts chilli til dobbel oppskrift, yummi!
|
denne skal jeg prøve å lage til helga!! :D tenkte jeg kunne lage den på lørdag så kan vi ha det som lunsj restene på søndag!! :)
|
Namm denne må lages i dag!!
|
Skal lage denne igjen i helgen, med gresk salat til - YUM!
|
Denne skal jeg ha som en av middagene til neste uke:-)
Driver å lager handleliste. Skal planlegge alle middagene for neste uke tenkte jeg. |
Haha, jeg prøvde å lage denne..:p
Men jeg hadde ikke helt de rette ingrediensene.. Så prøvde å improvisere litt:p Jeg stekte kjøttdeig, og hadde på posesaus (for det var bare det jeg hadde), samtidig som jeg prøvde å lage ostesaus.. Men hadde i osten for tidlig, så den forsvant.. Og hadde litt for mye melk og fløte... Resultatet ble melk m/ pittesmå ostekuler med en og annen kjøttbit her og der, og masse ost.:p MEN.. Dagen etter, når den var kald, hadde alt stivna, og da var den veeeeldig god!:) Så anbefaler dette, så godt som jeg kan hvertfall!:) |
Denne står i ovnen nå og vi er to spente tryner som venter med sultne mager!
Bytta ut den grønne paprikaen med 50 gram aromasopp. Synes det smaker så mye bedre. Det lukter himmelsk, men ser litt ut som ostesuppe der inne. :D Satser på at det ordner seg om den bare får stått og avkjølt seg litt. |
Denne var veeeeldig god. Ungene og jeg likte den, mannen er ute så han må vente.
Tipper han kommer til å digge denne han og. :D |
Dere som har prøvd begge sortene - er de like god? Eller hvilken foretrekker du? Med eller uten "lasagneplater" (Gunhild sin)
|
NYDELIG!!:sikle:
|
Denne kommer glatt til å bli en favoritt her ja :)
Skal prøves denne uka (og sikkert neste uke, og neste uke og neste uke) ;) -j |
Min lasagne så bedre ut enn den smakte.....*urk*
|
Lagde denne i går! Fulgte kanskje ikke helt mål og mengde, siden jeg prøvde å lag en litt større porsjon, men den var ihvertfall supergod!!!:D
Smakte akkurat som lasagne!! :) Sambo likte den ikke, men så blir han jo kvalm bare han vet at det KAN være rømme eller fløte i noe da...:blinke: Gleder meg til å spise rester i dag :D Halvparten ligger i fryseren og en stor bit i kjøleskapet ;) Hurra!! |
Dette er min nye favoritt!! Drømmer om den hele ukaa!! Såååå nydelig:)
|
Å, nammenam! Denne blir middagen vår i morgen og lunsj dagen derpå :)
|
Hmm, prøvde å regne ut karber på denna, å æi kom bare fram til 17,6 på hele! E d æi som regne feil eller? Ser jo at nån har kommet til 37 kbh! Har ikke regna me krydder da, for d har æi ikke funne nån tall på, men kan d ha SÅ mye å si? Har runda oppover alle tall. :)
400 gram kjøttdeig 0 hvitløkskrydder ? 1/3 løk (ca 45g) 2.7 ca 25g paprika i små biter 1.1 110g grovhakkede tomater 6.0 2 spiseskje rømme 1.0 krydder etter smak ? 2 dl kremfløte 5.8 Ost i fløten og på toppen 1.0 |
Høres nam ut. Om man liker aubergineller squash kan disse brukes som lasageneplater, så blir den litt ¨drygere¨.Prøvde det selv for en stund siden. Ble litt sånn moussaka med italiensk vri. Kjempegodt!:p
|
de gjør jeg:nikker: legger squashskiver mellom lagene, hiver oppi chilli og hvitløk...ååå så god!
|
Dytter opp tråden på aller tiders lavkarbo middag! Denne er så god! Dette skal vi ha i dag og jeg gleder meg skikkelig!
|
Nam! Dette var godt! Spist to porsjoner (middag og kvelds) i dag, og har igjen mer til i morgen. Lagde dobbel porsjon :D
|
Dette er skikkelig kosemiddag ja! Elsker ostelasagne! Spiser med en stor neve ruccula salat oppå og et par spiseskjeer hvitløksdressing.
|
jippi!
gleder meg til i morgrn. da blir det lasagne... |
Denne skal lages til middag i dag:D Har fått beskjed om å lage middag til hele familien, og jeg gidder ikke lage to middager (lavkarbo til meg og vanlig til dem). Denne høres jo sinnsykt god ut:D
|
Da kan du bare glede deg - den er KJEMPEGOD!
Har laget den 2 ganger siste 10 dagene :D Og har du noe til overs imorgen så er den nesten enda bedre da! Hadde forøvrig oppi litt squash og i min jeg. ;) |
Nå har jeg ostelasagne i ovnen for andre gang, nyyydelig er den:-) Har litt ekstra hermetiske tomater i seg, det tror jeg gjør seg bra! Gleder meg, Mmmmm... Og samboer som ikke er på lavkarbodiett likte den også. Han skal få brød til. Så har vi Ruccola og hvitløksdressing.
Takk for herlig oppskrift! |
Mmmmmmmmmm :D
Herrrrrlig! Dette tror jeg bør bli et fast ukesinnslag i vår familie. Mannen var meget fornøyd med middagen. Og med lunsjen dagen etter. Jeg syns enda det er litt vanskelig å finne nye middager, men denne er så god at vi kan ha den ofte. Takker |
Nydelig go...:)
|
Lagde denne for første gang i går. Den ble litt "suppete", muligens fordi ostesausen ikke ble så tykk, men smaken var alldeles nydelig!
Den skal lages flere ganger - uten tvil! Tusen takk for oppskrift :blomster: |
Lagde denne for første gang igår kveld, og den var nydelig! Kanskje litt tynn i konsistens igår, men var mye fastere i fisken i dag :-) til og med gubben likte denne :-)
|
Har til og med lagret denne som favoritt. Skal lages i løpet av uka.
|
Føyer meg til hyllningene. Fantastisk god! Lot den stå en god stund etter steking, så det fikk satt seg litt. Litt suppete, men ikke mer enn det pleier å være.
Og med hjemmelaget hvitløksdressing var måltidet fullendt. *slafs* (og en liten salat til forret da) |
Denne må prøves !!!
|
Denne skal jeg prøve meg på fredagkveld :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |