![]() |
Sv: Myas Cookies
Nå må dere slutte med alle disse flotte oppskriftene!!:fnis:
|
disse fikk jeg lyst til å lage til pappas bursdag på lørdag,kjedelig å sitte å se på andre koser seg med kaker og slik:P
|
Dette er en av de oppskriftene jeg har vært mest fornøyd med resultatetessig. Ja, pluss Gerds ostekake da, den fikk jeg også til;)
|
Sitat:
Jeg må prøve disse i helgen. |
Sitat:
|
Dæm va bare helt farig go :D Lagde dæm nu nettopp og æ klare nesten ikke å la dæm være i fred ;p
|
hvor mange karber er det i disse da? :D
|
SORRY så ikke at det var 4 sider å lese av, nvm!!
|
ha-ha-ha HVA har jeg gjort galt? alt smøret ligger jo og koker rundt cookiesene og dem skummer hahaha :P
|
Sitat:
|
Oh...lykke*nam nam* disse var utrolig gode!
|
Dypp dem i litt smeltet sjokolade dersom man tåler de ekstra karbene det må bli. Smaker som vanlig kjeks med sjokotrekk da.
|
Har igjen prøvde å lage disse kjeksa og brukte denne gangen de rista og saltede mandlene i lag med vanlige mandler(halvt om halvt)....blei kjempegode:)
Kan absolutt anbefales. Tenkte eg bare ville dele min erfaring med dere;) |
Lagde disse idag - kjempesuksess! Stekte på 160 grader i 12-13 min, da ble ikke sjokoladen brent (så at noen hadde fått dette problemet.)
|
Hadde for lite nøtter, men da var jeg allerede godt i gang... :rolleyes: Så jeg improviserte med kokkosmasse. Funket fint :ja:
|
Hvor store blir deres cookies??
Jeg fikk bare 6 stykker, mine må være enormt svære da. :confused: |
Sitat:
|
Tror jeg skal lage disse i dag:)
Ble disse i dag gitt. Skulle hatt litt is til nå så hadde det blitt perfekt. De står til avkjøling. Gleder meg til å smake |
kanskje det er en ide å lage disse cookiesene uten sjokolade først. Steke dem på 170 grader i ca 10 min. La dem avkjøle seg på rist.
Så dypper du bunnen i smelta sukkerfri sjokolade og avkjøler dem på nytt |
Ellers så går det helt fint å lage dem med sjokolade fra starten:)
|
Lagde nettop en bittelitt moderert versjon av denne; brukte 150g mandler og 50g valnøtter, 65g smør, hadde i litt sukrin og litt canderel, vaniljearoma, 2ts fiberhusk (for å binde de litt bedre, jeg har ikke blender/stavmikser, og fins grenser for hvor lenge jeg gidder å finhakke med kniv :p), egg og 60g 86% sjokkis. Sjokoladen smeltet ut i bunn, men de smaker fortsatt heeeerlig! Neste gang skal jeg heller lage sjoko-glasur, tror det blir sykt godt :)
Tusen takk for flott oppskrift, dette er jo minst like godt som Maryland! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50. |