![]() |
Sv: Isetbrød (nam nam!)
Ok, takk skal du ha...
Prøvde å gjøre litt om på oppskrifta i går...med knall suksess...smakte faktisk nett så vanlig brød... Kjekt å prøve noe nytt... Har ikke regnet på karb. men blir litt mer..men ikke noe å snakke om.. 3 toppede ss soyaprotein (smakte ikke noe) 2 ss fiberhusk 2 dl rømme 3dl cottage cheese 1,5 dl malte hasselnøtter 2 ts bakepulver 1/2 ts salt 4 egg 4 gode ss mykt/smeltet smør 1 ts paprikapulver 4 ss linfrø 4 ss solsikkefrø 70 gram kruskakli 4 ss sesamfrø 1 ts oregano Greit å dele erfaringer... Håper noen som vil prøve.. |
Flott, det skal jeg prøve til helgen. Greit med litt variasjon. :D
|
Kan man spise dette når man er på atkins :confused:
ja jeg er ny :rolleyes: |
Ikke om du er på induksjonen, da skal/bør du følge lista over tillatte matvarer. Men etterpå går det helt fint så lenge du teller karbohydratene per. skive. :)
|
Jeg må bare fortelle gledeshistorien om at dette brødet gjør at jeg slipper å bruke insulin i svangerskapet!
Jeg fikk for høyt blodsukker av å spise knekkebrød til frokost, (7.2, skal være under 6.0) men dette brødet gir meg et blodsukker på 5.3! Det er helt genialt for meg som ikke orker omelett og middagsrester til frokost. :-D |
Jøss så bra. :klem:
|
Iset prøvde du ut brødet??
Ble også kjempe godt som knekkebrød..' Gratulerer med dagen forresten..så du hadde bursdag i dag!!! |
Hvor kjøper man soyaprotein?
Dette er oppskrift til 1 brød? |
1 brød ja. Kjper soyaprotein i helsekosten.
|
Ok. Skal til byen i morgen, skal prøve å stikke innom da :)
|
Nå har jeg bakt dette brødet, og det lukter KNALLGODT! Var kjempelett å bake også. Venter utålmodig på at det skal avkjøle så jeg får smakt.
Jeg hadde bare i et fedd hvitløk, siden jeg ikke har noe å presse med, så jeg finhakket det istedet. Forresten så har jeg lest at man ikke skal presse hvitløken fordi man da ødelegger noe av smaken? Jaja, who cares. Jeg kjenner jeg er skikkelig EXCITED når det gjelder dette brødet. Mannen, som hater hvitløk og hvitløklukt av hele sitt hjerte, kommenterte at det luktet VELDIG godt! Jeg har ikke nevnt hvitløken da, skal bli moro å se om han klarer å smake den. Hvis dette brødet funker, skal jeg aldri spise karbobrød igjen!! |
Brødet er HELT HELT nydelig!! Det blir perfekt hver eneste gang, og jeg blir nok aldri lei det :)
Men et spm til Iset; tror du det går an å erstatte rømme/CF med noe annet? Tror jeg må prøve å kutte det ut en god stund pga Candida... og skulle gjerne ha beholdt brødet som en del av kostholdet mitt... :) |
Yummie, brødet var bare kjempegodt!!! Mannen likte det forsåvidt, men syntes det var litt mye smak i det, så han holder seg til speltbrødet sitt foreløpig. But I love it. Love it love it love it.
Lurer på et par ting da! Hvor holdbart er brødet i romtemperatur, hvor mange dager? Er det ok å fryse? Forringer frysing kvaliteten? Skulle gjerne fått et høyere brød, hva med å lage dobbel porsjon, noen som har prøvd det? |
Mine brød blir vanlig høyde. Bruker vanlige brødformer.
Holder en uke i kjøleskapet. Tåler frysing, hvis jeg husker riktig! |
Sitat:
|
Idag skal jeg bake mitt andre Isetbrød. Det var bare absolutt fantastisk!
|
hei
Jeg hadde ikke hvitløk så jeg lagde uten. Tusen takk for oppskrift. Kjempegodt:) |
I dag lagde jeg også muffins med denne røren. Gikk kjempebra men jeg skulle ha smurt formene. Bruker brødet ditt hele tiden:)
|
Jeg bare må dytte på denne, for brødet er helt fantastisk!
|
Da jeg nå har bestemt meg for å redusere protein i forhold til fett, har jeg regnet ut innholdet av dette brødet og kommet frem til 62% fett, 30% protein og resten karbo. Jeg ble veldig glad for at fordelingen var slik!
|
Jeg regnet karber på dette brødet, brukte bakemix som er 8karb pr 100g og mandler, som er litt mer en valnøtter i kanskje, men jeg fikk SEKSTIFIRE karber på hele brødet?!? kan vel ikke stemme? Men jeg så på tabellen at paprikakrydder osv er ganske mye karb i :(
|
Har forresten ikke i hvitløk og når jeg målte hvor mye en slik skje som jeg har er, ble det ca 10gram, dvs 40gram av hver frøtype...
|
Sitat:
Prøv igjen du :ja: |
nei det var det jeg synes var så rart, men ble visst en del på krydder og sånn, er jo 55,74karb pr 100g i paprikapulvret da, men regnet bare 5gram.. jaja, det må vel kanskje være noe rart.. :(
|
Beklager at jeg drar opp en ganske gammel tråd, men hvis brødet er så godt som dere sier så er jeg vel tilgitt? :o
Jeg har veldig lyst til å teste dette brødet, men jeg er allergisk mot nøtter og mandler. Har dere noe forslag til hva jeg kan bruke i stedet, eller er det bare å sløyfe mandlene? |
Hvis du tåler solsikkefrø kan du jo bruke det, ellers er det nok bare å sløyfe nøttene. :)
|
Sitat:
|
oi, dette hørtes spennende ut.... tror jeg må ut og handle litt i dag..
|
Da står et brød i ovnen. Lukter kjempegodt!!! Hadde ikke nøtter da.. men det får nå være..
|
Må prøves. :)
|
Det smaker godt, men faller fra hverandre... Hva har jeg gjort galt?
|
Mitt gjør ikke det, så rart. Men det må være helt kaldt før du skjærer i det. Ellers vet jeg ikke ...
|
Dette må jeg prøve:)
Hvor kjøper jeg soyaprotein? |
På helsekosten. Men vet du, jeg vil faktisk tipse deg om Karins grovbrød (det ligger på bakst, tror jeg, og tråden heter "mitt aller beste brød"), det er enda bedre. Jeg har helt dilla og skal bake et til broren min nå, hehe. Dyrere ingredienser men verdt det, og man bruker jo bare litt om gangen.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |