![]() |
Sv: SINNSSYK Trøffelkake
Sitat:
|
noen som har maktet å ta bilde av kaken? er nysjerring :D
|
Den er ikke så mye å se på.:p
Ser ut som en litt kompakt sjokolademousse. Men jeg kan også skrive under på at den er sinnnsyyykt god. Jeg bakte Black sundag nettopp, fordi den er så i vinden på forumet her for tiden. Den var god nok, men denne er mye bedre. |
Jeg har nettopp satt denne kaken i kjøleskapet! "Deigen" var veldig god, gleder meg til å smake den ferdig :p Lørdagskos...sammen med kokosboller :D Føler at jeg virkelig skjeier ut i dag, altså :o
|
Tror dere det passer med nøttebunn til denne kaken?
Litt sånn a la ostekakebunn? |
Sv: Sinnsyk Trøffelkake
JAMMI!!!
Har laget den i dag, sikle sikle! Sikkert god med nøttebunn også! |
Sikkert perfekt med nøttebunn til denne. Fikk jeg også lyst til å prøve!:_punk:
|
Denne lagde jeg i helgen, og den var så fantastisk god at jeg simpelthen MÅ lage den igjen neste helg (hvis jeg klarer å vente helt til helgen da... :liste: ).
Da skal den testes med kremfløte/vaniljekrem og jordbær. :hungry: Vanlig "høykarbo" sjokoladekake er knusktørr i forhold! |
Sitat:
Kaffepulveret, har dere andre brukt det som er helt vanlig, med litt "store" klumper? Jeg har kun den espresso-instant saken, som er fint pulver. Den er vel endel sterkere enn vanlig kaffe, men siden jeg ikke er en kaffedrikker har jeg egentlig ikke peiling. Den espressoen skal i hvertfall blandes ut i 0.75 dl vann (1 ts.), for å få ferdig kaffe. Jeg regner jo med jeg kan bruke dette pulveret i kaka, men må jeg da bruke mindre av det? Jeg er litt håpløs på kjøkkenet, så jeg er for usikker til å gjette, har jo bare ett forsøk :p Jeg lurer også på om noen har tips til noe annet jeg kan pynte kaka med? I "verste fall" kan jeg vel bare raspe opp restene av sjokoladen jeg bruker i oppskriften, gidder ikke kjøpe kakaopulver kun for én gangs bruk :) |
Det blir nok ikke bare en gangs bruk når du først har smakt denne kaka, eller moussen som jeg synes nærmest det er.:p
Jeg har ellers tidligere pyntet med hele små chilli. (Da har jeg hatt litt chillismak i kaka også så klart) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43. |