Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Sinnsyk Trøffelkake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8636)

Distrea 20-05-08 10:48

Sv: SINNSSYK Trøffelkake

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 471156)
Ja det skal jeg gjøre. :D Men det blir ikke i dag, for nå har jeg bakt en annen sjokoladekake (nøttesjokoladekaken min her inne). Huff, og så på en tirsdag da. Man blir virkelig søtsyk av å gå hjemme i barselpermisjon. Fnis.

hehe, men det er jo fint for oss andre at du får testet ut alle kake oppskriftene :p

dydde 25-03-09 21:14

noen som har maktet å ta bilde av kaken? er nysjerring :D

nalana 26-03-09 13:25

Den er ikke så mye å se på.:p
Ser ut som en litt kompakt sjokolademousse. Men jeg kan også skrive under på at den er sinnnsyyykt god. Jeg bakte Black sundag nettopp, fordi den er så i vinden på forumet her for tiden. Den var god nok, men denne er mye bedre.

Momse 28-03-09 19:54

Jeg har nettopp satt denne kaken i kjøleskapet! "Deigen" var veldig god, gleder meg til å smake den ferdig :p Lørdagskos...sammen med kokosboller :D Føler at jeg virkelig skjeier ut i dag, altså :o

Sirius 29-03-09 18:50

Tror dere det passer med nøttebunn til denne kaken?
Litt sånn a la ostekakebunn?

lalo 22-04-09 22:00

Sv: Sinnsyk Trøffelkake

JAMMI!!!

Har laget den i dag, sikle sikle!
Sikkert god med nøttebunn også!

nalana 23-04-09 13:36

Sikkert perfekt med nøttebunn til denne. Fikk jeg også lyst til å prøve!:_punk:

Iselilja 05-05-09 19:51

Denne lagde jeg i helgen, og den var så fantastisk god at jeg simpelthen MÅ lage den igjen neste helg (hvis jeg klarer å vente helt til helgen da... :liste: ).
Da skal den testes med kremfløte/vaniljekrem og jordbær. :hungry:

Vanlig "høykarbo" sjokoladekake er knusktørr i forhold!

Fero 12-06-09 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AnnaV (Innlegg 162868)
Ingredienser:
250 g sjokolade (sukkerfri el 70 % eller mer)
2 ss sirup (dette kan en leve med, i en hel kake)
6 dl kremfølte
4 ts instant kaffepulver
1 ts malt kanel
kakaopulver (100 %) til å drysse over

Jeg har tenkt å lage denne kaken i dag så jeg har et alternativ til kakebordet jeg må stå ansikt til ansikt med i morgen, men jeg har et lite spørsmål.

Kaffepulveret, har dere andre brukt det som er helt vanlig, med litt "store" klumper? Jeg har kun den espresso-instant saken, som er fint pulver. Den er vel endel sterkere enn vanlig kaffe, men siden jeg ikke er en kaffedrikker har jeg egentlig ikke peiling. Den espressoen skal i hvertfall blandes ut i 0.75 dl vann (1 ts.), for å få ferdig kaffe. Jeg regner jo med jeg kan bruke dette pulveret i kaka, men må jeg da bruke mindre av det?

Jeg er litt håpløs på kjøkkenet, så jeg er for usikker til å gjette, har jo bare ett forsøk :p Jeg lurer også på om noen har tips til noe annet jeg kan pynte kaka med? I "verste fall" kan jeg vel bare raspe opp restene av sjokoladen jeg bruker i oppskriften, gidder ikke kjøpe kakaopulver kun for én gangs bruk :)

nalana 12-06-09 15:02

Det blir nok ikke bare en gangs bruk når du først har smakt denne kaka, eller moussen som jeg synes nærmest det er.:p

Jeg har ellers tidligere pyntet med hele små chilli. (Da har jeg hatt litt chillismak i kaka også så klart)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.