![]() |
Sv: Mange av dere er på ville veier
Fullstendig enig 205 GTI 16V.
D6c? - navnet på motoren i bilen eller? |
Sitat:
Nok om det. Hovudpoenget mitt var bevissthet, prøver etter beste evne å vere bevisst på måten eg legger fram mitt syn på, då blir folk meir åpne for det eg prediker. Eg har trampa i klaveret her inne før, det er ikkje morro. Det er morro å ha det morro, og det vil me jo:D |
Sitat:
Min bok handlar mycket riktigt om den feta människans situation och hur man gör något åt den situationen. Jag har beskrivit i detalj vad jag själv har gjort och jag har generaliserat detta till ett antal principer. Allt är självuppfunnet och allt bygger på mina privata erfarenheter. Läst på har jag gjort efteråt. Nu säger många att det liknar det ena eller det andra. Bra, säger jag. Det visar att de författarna också har rätt! Mina privata erfarenheter är alltså beviset på att de andra har rätt! Eftersom jag skriver generallt kan man tillämpa mina principer, oavsett vilken författare eller lära man än följer. Tills helt nyligen var min bok den enda i världen som var skriven av en nu levande fettis som funnit lösningen. (Ja, det finns visst någon träningsbok också.) Nu har det troligen kommit en till. Författaren heter Richard Morris och boken är "A Life unburdened". Jag har beställt den och jag vet redan vad jag kommer att finna när jag får den. Det blir ungefär samma budskap som mitt eget. Det är nämligen så en fet människa fungerar. Alla övriga författare som skriver om generösa fruktintag, en massa motion, kortvariga kurer eller det ena eller andra magiska tillskottet vet inte vad det handlar om. (Eller också vill de sälja något!) Sanningen är den att vi måste äta som vi är avsedda att äta för att få den kropp och den hälsa som vi är avsedda att ha. Kan vi dessutom motionera så är det självklart en fördel. Inte så mycket för viktens som för hälsans skull. Sten Sture |
Sitat:
http://www.theomnivore.com/A%20Life%20Unburdened.html |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sten Sture PS Vad gillar du min "norsk"? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror virkelig den fungerer for alle mennesker. Sånn rent teoretisk burde den det. Bare se på dyrelivet. Det finnes ikke løver med forskjellig kosthold for eksempel. |
Sitat:
|
Sitat:
Og genetisk sett, er vi vel beregnet å innta nogenlunde samme kost. Om du slakter elg eller antilope, så får du i deg like næringsstoffer. Selvfølgelig har nok mennesket etterhvert inntatt forskjellige former for mat, men jeg tror det ligger instinktivt å spise animalsk, og jeg tror ikke kroppen har klart å tilpasse seg optimalt etter andre former for mat enda. Vi må nok ha et par millioner år til på nakken. |
Hmm det finnes faktisk utrolig mange som fungerer helt greit med et karbo basert kosthold og som slett ikke liker fet mat. Ser ingen grunn til å plage sånne mennesker med vårt kosthold.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
www.chunktohunk.com/ |
Synes det er litt rart at flapen ikke er innom for å si sin mening om det som har kommet opp i det siste...
|
Han har vært her inne han (i dag iallefall), men uten å kommentere ja...
Kanskje han har hatt det travelt og nå sitter han på Word eller noe og lager klar svar til alle sammen :) |
Sitat:
Nä, men det vet jagl. Jag har nämligen brevväxlat med honom. (Och med en stor del av alla riktigt framgångsrika viktminskare världen över.) Det var Fred jag tänkte på när jag nämnde träningsboken. Jag hade bara glömt hans namn. Han tillhör nämligen de ytterst få som lyckats träna sig ner i vikt. Freds recept: 1. Gå upp ett par timmar tidigare och ge dig ut för att cykla, eller jogga eller något annat. I början kunde han bara promenera. 2. Kör progressiv skivstångsträning när du kommer hem. 3. Släng den värsta skräpmaten, men gör i övrigt inga extrema kostförändringar. Ät fritt en dag i veckan. Detta taget ur minnet, men ungefär så såg det ut för ett par år sedan. Vad han gör idag vet jag inte. Jag tror att Freds recept är bra, men det passar inte mig. Jag har helt enkelt iinte den vilja som krävs. Sten Sture |
Sitat:
Joda, har jo vært innom og lest etterhvert. Siden jeg er på jobb synes jeg ikke det er så greit å sette seg ned og skrive så mye....men leser jo litt innimellom selvsagt. Når jeg får tid i løpet av helga så kan jeg jo sette meg ned å skrive noen utfyllende kommentarer. flap |
Sitat:
Jeg sendte ham like godt en e-post og spurte om hvordan det hadde gått. Her er svaret: Hi , Thanks for your kind words; most of my weight has stayed off. I got a shoulder injury in a whitewater rafting accident last year and needed surgery to fix it (funny how I was sick all the time when I was big, and now I'm injured all the time instead). Being sidelined from my normal workout routine led to me gaining about 20 pounds back, but most of that is gone again now that life's back to normal. I have a site that documents everything here: http://www.onephatman.com/history Excellent job on your initial week of living well. Don't forget to enjoy the ride as you change yourself, because it's a blast! :) Fred |
Hm du Goggen? Fikk du tillatelse til å legge ut mailen hans her? :)
Ikke at det er gedigen greie - men det er jo et fint prinsipp å ha på et forum.. :) |
Sitat:
|
Du kan kopiere inn mailer du sjøl har fått da.......Det er ikke copyright på dem ;)
|
Sitat:
Jeg ser poenget, og har man basja på leggen, så har man basja på leggen:) Men inntil videre ligger den her, og den blir slettet tvert hvis han ber om det. |
Sitat:
Men at senderen godt kan være forespurt/informert skjønner jeg. Mail er sendt til ham, så vi får se:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |