Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Velkommen til spørsmål & svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6329)

Alfi 13-11-08 12:27

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei. Er ny i dag også begynte jeg på ketolyse på mandag.... spiser nok alt for lite av alt.. huff.. vanskelig pga er vant til når man slanker seg spiser man lite.. og klarer ikke spise alt osv.. hjelp, trenger raske gode oppsrifter...... masse motivasjon

Photobscura 17-11-08 16:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alfi (Innlegg 575396)
Hei. Er ny i dag også begynte jeg på ketolyse på mandag.... spiser nok alt for lite av alt.. huff.. vanskelig pga er vant til når man slanker seg spiser man lite.. og klarer ikke spise alt osv.. hjelp, trenger raske gode oppsrifter...... masse motivasjon

Det man fort skjønner er at man må lytte etter kroppens signaler, de er der av en grunn ;) Når man er sulten spiser man, og man stopper når man er behagelig mett.
Det kan lønne seg å i starten spise og tygge sakte og alltid forsyne seg med litt mindre enn man tror man vil ha, og så kan man heller forsyne seg litt til dersom man fortsatt er sulten :)

Tatis 12-12-08 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 281725)
Jeg lager dem med philadelfia, synes de blir litt bedre, og holder seg bedre.
Jeg har nå regna nøyaktig ut (gikk til kilden, ikke bare mat på data) fordi jeg også lurt på det selv.
Med philadelfia i røren, så inneholder en porsjon 6,6 g karbohydrater. Det vil si 0,7 gram per lapp om du får ni stykker:) Det er ganske nice!!

hei,kan eg få oppskrift?
Takk

Photobscura 14-12-08 10:41

Søk på "lapper" eller "lavkarbolapper" på oppskriftsforumet :)

Ifadyret 13-01-09 01:34

hmmm... lurte litt på denne dietten, tenkte æ skulle få gjort no nå hehe..
bestilte boka istad, så dette blir vel goe greier.. men åssen er det med:
mills ekte majones? norvegia ost? thousand Island? og har dere noe skikkeli godt å erstatte brød med? en må vel bli vanvitti lei av kun å spise egg å bacon osv hehe...???

Photobscura 13-01-09 02:12

Majones og ost: Ja. Thousand island: Nei. Dietten byr på langt mer enn egg og bacon altså. Alle typer kjøtt, alt av grønnsaker som vokser over jorden, fete meieriprodukter etc.
Les på Ketolysedelev av forumet, og sjekk dagbøker for menyer (anbefaler særlig Gerd sin :) -dagboka heter Gerds nye livsstil).
Ellers så får du vite ganske mye i boka.

Ifadyret 13-01-09 02:48

akkurat:) takker for svar:) har 15 kg som må vekk hehe. lurer på hvor mye som går vekk før sommeren:S

Cammis 16-01-09 00:42

Kan man spise tacokrydderet,altså det men blander i kjøttdeigen??
Lurer fælt på det???

Cammis 22-01-09 01:12

:)HEI.
Var så fysen på noe "digg",så jeg lagde fromasj med Heistad gele,men sitter å lurer på om det er "lov" å spise det? Den var nemlig veeeldig god!!

Odde 27-01-09 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cammis (Innlegg 624698)
:)HEI.
Var så fysen på noe "digg",så jeg lagde fromasj med Heistad gele,men sitter å lurer på om det er "lov" å spise det? Den var nemlig veeeldig god!!

He he, rart at noe godt er lovlig ja, ikke vant til det på mange "vanlige" kurer nei.

Jepp, Heistad fromasj er lov (ikke ubegrenset), geleen har lavt innhold av karbohydrater og kalorier, men dette øker jo litt når fløte tas med.

Det er utrolig mye annet her inne som er godt også, det er bare å kikke seg litt rundt i oppskriftene.

OddE:D

songa 08-02-09 10:31

Hei, Er det noen som vet forskjellen på Easy life pulver kur visavis Go123 pulver kur?

Siri0o 08-02-09 18:51

Hei! :)
Jeg er svæært ny på dette, men har lest en del på nettet i dag om ketolyse, å det ser veldig bra ut!
Men det jeg lurte på er; jeg er veldig kresen når det gjelder mat, jeg spiser ikke ost, rømme, egg, creme fraiche osv.. Hva kan jeg spise til frokost, lunsj, kvelds da? Noen som har noe tips? Siden jeg ikke kan spise brød, knekkebrød.

Lava 24-02-09 16:21

Bump

Askepott 28-02-09 19:48

Hei.
Jeg er ikke så godt kjent med lavkarbo-dietter, men har bestilt boken om ketolysedietten, og tenkte at jeg skulle begynne på den. Jeg skal ned ca. 7 kg. er ketolyse noe for meg da? Har prøvd Grete Roede, men synes den var veldig uspesifikk når det gjaldt diettplan ol.

Jade68 28-02-09 20:45

Hei
Jeg er ny og er ikke veldig inne i Atkins ennå. Men ser at en får kjøpt Atkins barer hvor det står 1 g sukker pr stk. I intro kuren skal jeg ha 20g karbo. Betyr det at jeg kan spise 20 stk pr dag?? Hilsen håpløs

jhelenh 15-03-09 15:35

hei:)
er det vanlig å ha litt proteiner i urinen når man følger ketolyse dietten?

mumitrollet 04-04-09 17:53

Heisann.
Jeg er ganske ny på dette både med hensyn til å skrive her og med Fedon opplegget som jeg prøver å følge... Har prøvd å følge dette opplegget i ca 3uker og gikk ned 1,8 kg første uka men har bare gått ned 200 gram de siste 14 dager. Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig... skulle gjerne ha gått ned 10 kg .. har ikke smakt poteter, brød, ris eller pasta ipå denne tiden. Har begynt å trene en dag i uka og går litt ved siden av... Har stillesittende jobb... Er det noen som kan "bække" meg opp litt !:)

tuttaknoff 16-04-09 13:03

Hei alle sammen, jeg er helt ny her og har et par spørsmål til dere.
Jeg har nettopp inntatt min første lavkarbo frokost bestående av:
1 kokt egg
2 strimler bacon
1 liten frokostlapp ( fant oppskrift her inne: vispet egg, revet ost og cremefraiche) God!!
ca 10 g philadelfia ost

sukkerfri is-te (o karb)

Når jeg plottet inn frokosten på diett.no fikk jeg opp at den inneholdt 0,3 g karbos!
Kan dette virkelig stemme? Synes det var veldig lite?
Hvor mange karbos bør jeg holde meg til i induksjonsperioden? Mener å ha lest 15 karbos her inne en plass, stemmer dette?
Trenger jeg ikke tenke på fettprosent eller kcal i det hele tatt?

På forhånd takk for en flott side og allerede mange gode råd:-)

Imse 16-04-09 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jade68 (Innlegg 665694)
Hei
Jeg er ny og er ikke veldig inne i Atkins ennå. Men ser at en får kjøpt Atkins barer hvor det står 1 g sukker pr stk. I intro kuren skal jeg ha 20g karbo. Betyr det at jeg kan spise 20 stk pr dag?? Hilsen håpløs

Atkinsbar er ikke mat du skal leve på, det er en utskeielse en gang i blandt. Du skal spise kjøtt, fett og karbo fra grønnsaker.

Om du spiser 20 stk om dagen kommer du til å bo på toalettet, de fleste her blir løs i magen og oppblåst av en bar som spises en gang i blandt!

Skøyerfjeset 11-05-09 20:47

Jeg har et helt annet type spørsmål.....

Hvorfor vises ikke bildet mitt når jeg lager innlegg?

Gerd 11-05-09 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skøyerfjeset (Innlegg 716948)
Jeg har et helt annet type spørsmål.....

Hvorfor vises ikke bildet mitt når jeg lager innlegg?

Du må laste det opp som avatar :)

peruvian 23-11-09 22:11

Hei

Jeg lurer på om noen vet hva som er best å spise før og etter spinning? Jeg har lite peiling, men idag spiste jeg to kyllingfilet og 100gr ris før, men jeg følte meg helt tom etter 15 minutter. + hva skal jeg spise etter?

mija 18-01-10 20:31

Hei, jeg lurte på noe..
Kneipbrødet til xp fra prix, har nesten ingen karbo i seg..
Er det da mulig for meg å ta en skive av det hverdag?(til skolemat)
mia=)

arnakristin 18-01-10 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mija (Innlegg 818008)
Hei, jeg lurte på noe..
Kneipbrødet til xp fra prix, har nesten ingen karbo i seg..
Er det da mulig for meg å ta en skive av det hverdag?(til skolemat)
mia=)

Da de fleste av oss har kuttet ut brød og alle heller ikke bor i nærheten av en Prix butikk så hadde det kanskje vært en ide å oppgi kh innholdet i brødet. …er du Atkins induksjon så er det uansett helt uaktuelt med brød…

Løvehjerte 19-01-10 22:00

Hei!
Har lest litt rundt,men finner ikke noe om dette.
Spiser lav karbo og lurte på hva jeg kan spise/evt. drikke under en golf runde som tar ca 4,5 t som gir meg noe ekstra energi. Drikker så klart mye vann. Det må jo være noe som er lettvint og enkelt og ha i baggen. (atkins barer er ikke aktuelle)

På forhånd takk

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.