![]() |
Sv: Hvilken retning?
At han nå går ned 1 kilo i uka fremfor 2kg ser jeg som et sunnhetstegn. Det er ikke anbefalt å gå ned så mye som 2 kg hver uke, fordi at jo mer han går ned jo mer tæres på muskler og andre ting man helst ikke vil tære på.
Fedon "anbefaler" under 150 gram kh pr dag.. |
Sitat:
Dette er ikke Maarud, men en type som heter: Popcorn Indiana 100% natural. Hele posen inneholder 99 gram popcorn. Leste gjennom innholdsdeklerasjonen nå og ser at du nok har rett for jeg ble litt lurt når jeg leste kjapt på butikken. Ser nemlig at de ikke oppgir for hele posen, men for 28 gram som liksom er en anbefalt porsjon :eek:, da blir det nok mer enn 14 gram karbohydrater totalt ja. Syntes det var litt merkelig jeg også for det ene popcornet er jo ikke annereledes enn det andre liksom. Men uansett så går det tydeligvis greit om han spiser en slik pose på lørdag. Noe må han jo få unne seg også om han skal makte å leve på dette over tid :) |
Sitat:
Har ellers en sønn som er 30 år og som veide over 160 kg når han begynte på lavkarbo for 1,5 år siden og han gikk faktisk ned 2 kg i uka i snitt og gikk ned over 70 kg på ca 1 år. Ikke noe problem for junior å holde seg under 150 gram karboydrater daglig, så da kan han spise noen få knekkebrød hver dag uten at det bør være noe problem :) |
- 2,2 kg på junior denne uka :D
|
Han er en skikkelig racer! Ingen tvil om at kroppen hans ønsker å være slank!:D
|
- 1,5 denne uka. Går så det suser dette her :)
|
Oj, du verden som han raser ned i vekt!
|
Ja, her går det unna. Denne helga hadde han også en dag der han spiste bare det han hadde lyst på og enda så gikk han ned og det er jo kjempeflott. Tilbake på lavkarbo i dag da. Kokte en lavkarbo kyllingsuppe til han til middag i dag og den koser han seg med nå :)
|
Har ikke oppdatert her på et par uker.
Junior har hatt en kompis på sommerbesøk i nesten to uker og med det har det blitt en del utskjeielser, men han har iallefall ikke lagt på seg og nå er han i gang skikkelig igjen. Ser godt at han har gått ned en del da. Buksene slenger på han og vi har laget flere nye hull i beltet hans :) |
Det er en stund siden jeg har oppdatert her ser jeg. Det ble en lavkarbopause på 3 uker på junior i sommer pga han var alene hjemme alene når vi var på ferie. Junior kan ikke lage mat, så jeg måtte lage opp mat og fryse ned til han. Da ble det sånn at han ville ha mat som var lett for han å varme opp så det ble ikke lavkarbo.
Resultatet ble at han la noe på seg, vet ikke hvor mye for han gikk ikke på vekta før et par uker etter at han kom i gang med lavkarbo igjen. Iallefall så er han i gang igjen nå og har gått ned det han må ha lagt på seg og enda -1,7 kg denne uke :p |
- 1,4 på junor denne uka og snart under 90 kg :)
|
Blodprøver viser at junior har hatt høy stigning av kolesterol etter at han begynte med lavkarbo. Legen sa at dersom ikke kolesterolet går ned, så må vi revurdere hele lavkarbokuren :(
|
Søk på kolesterol her inne. Det er ikke uvanlig at det går litt opp, før det går ned igjen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har redusert på fettmengden i junior sin diett så får vi se om kolesterolet går ned. Bort med fløte og bacon i hverdagen rett og slett.
Nytt 10 tall på vekta i dag. 89 kg. Startvekt var 104 :) |
Sitat:
|
Skader uansett ikke å kvitte seg med fløte og bacon i hverdagen.:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er ikke redd for metta fett og kolesterol, her har legene tynt grunnlag for å være redd for slike ting. Jeg er MYE mere redd plantefett med mye omega6 og misforhold mellom omega 6 og omega 3, ergo jeg prøver å unngå mandler, mandelmel mm og heller bruke kokosolje, kokosmel, valnøtter når jeg spiser nøtter, chiafrø heller enn solsikkefrø osv.. Men masse fløte = mye karber fra melkesukker og melkeprotein har i flere tilfieller vist seg å øke insulinutskillelse like mye som hvetemel. |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.familieoghelse.no/helse-v...sthold/nitritt http://aktivtrening.com/kosthold/kos...pp-kjottpalegg |
Hmm. Dette var virkelig tankevekkende.
|
Det finnes nitritt-fritt bacon, da - fra grøstad gris, i alle fall. :cool: Litt dyrere, men sikkert en god investering om det går mye bacon!
|
Har du prøvd å lage Nannahs knekkebrød til han, Dolsi? Og sesam-og mandelmelskjeks ?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31. |