![]() |
Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips
Sitat:
Det var også veldig ok å følge en ukeplan. Husker at Fedon hadde en ok i sin første bok jeg fulgte i starten. Jeg utarbeidet også egne ukeplaner. Tror det er veldig viktig å tenke som deg, man må prøve seg litt fram i starten og finne sin egen retning og hva som passer for deg. Vil ønske deg lykke til! :heia: |
Sitat:
Dette er jo en horribel uttalelse fra deg! Hvis man først velger å forholde seg til BMI-skalaen må man jo akseptere forutsetningene. Definisjonen på overvekt er en BMI > 24,99. Tilsvarende definisjon for undervekt er en BMI < 18,50. Hvis det er som du sier, at en BMI på 19,7 er lite ønskelig for de fleste, fordi det kun er 1,2 enheter fra undervektsgrensen, vil jo en tilsvarende avstand fra overvektsgrensen være like lite ønskelig. Du har dermed etter eget forgodtbefinnende snevret inn grensene for normal/ønskelig BMI ganske betydelig. Uten å kjenne til personen du gir råd til, slår du fast at en BMI på 23 er sunnere for vedkommende enn en BMI på 19,7. Hvor i all verden henter du grunnlaget for en slik anbefaling? - |
Sitat:
Har du lagt på deg alle disse kiloene ved hjelp av et lavkarbokosthold? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis jeg forstår deg riktig, mener du at lavkarbokostholdet du hadde er indirekte skyld i at du nå har lagt på deg. Hva er da skyld i at du la på deg før du begynte med lavkarbokosthold første gang? - |
Sitat:
TS: Skjønner godt at det er vanskelig å orientere seg i denne jungelen , men les deg opp og prøv deg frem så finner du sikkert det som fungerer best for deg :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fedon som du fulgte før? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
"mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 kg" "Men grunnen til at d ikke fungerer over lengre tid er at kroppen ikke får alle sammensatte næringsstoffene den trenger, altså nok karbohydrater. Derav kommer lysten etter karbohydratene, i mitt tilfelle sukker. Får kroppen alle næringstoffene hele tiden, får en ikke denne store lysten etter sukker feks, å overspiser." |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da er det vanskelig for meg å tro at du vet hva du snakker om. |
Sitat:
Jeg kunne godt tenkte meg en vitenskapelig referanse/bok/forskning/ukeblad whatever, hvor du har funnet denne opplysningen :o Om man setter seg godt inn i lavkarbo-pyramiden (matpyramiden)og bruker disse matvarene, skal det noe til å ikke få de næringsstoffene en trenger. Legger man seg derimot på VG-lavkarbo som noen kalte det, - kan man kanskje få mangler etterhvert. Jeg har aldri spist så mye grønt og bær som på lavkarbo, - og det istedenfor potet, ris, pasta....som ikke inneholder noe jeg da går glipp av. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er vanskelig for meg å være uenig i denne uttalelsen. - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22. |