![]() |
Sv: Treningstråden for november
Sitat:
|
Sitat:
|
hei Hypa og Gamlebyen ,ser at dere begge trener svært bra for tia,innspirerende.
Jeg har prøvd meg inne på tredemølle noen ganger ,synes ikke det er noe gøy. Idag har jeg løpt en mil ute på bra tid 6,06min/km ,la inn flere intervaller siste 2 km.Vet det vistnok er lurt med 4min intervaller, men synes ikke det er morsomt,løper heller ca et min. så fort det er mulig for meg og deretter ett min ca rolig,det er gøy.( dette tror jeg er et råd fra deg Hypa) Har kjøpt meg nye trenings klær ,det var også gøy,har bestemt meg for å pigge et par sko og kjøpe løse brodder og fortsette mitt uteliv.En gang i uka inne for å få løfta litt.:)God trening folkens. |
Cable Triceps Pushdown 25.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,30.0x8,3 0.0x8
Dip 0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x5,0.0x4,0.0x5 Back Extensions - Hyperextensions 10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x8 Dumbbell Standing Triceps Extension 20.0x8,20.0x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,22.5x8,2 2.5x8 Som vanlig, 25 sek mellom Endelig løsna det litt. Var egentlig innstilt på bare å komme meg gjennom denne uka og denne siste treninga, men da gikk det greiere. Følte jeg fikk dratt litt på, fokuset var der. Økte på pushdowns og tricep extensions. Og klarte et par flere dips (men lenge til målet om 8x8) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Blei skikkelig jalla trening på meg i dag. Skulle være hyggelig og bli med kona på en treningsøkt, men etter ca 10 minutter på mølla så kjente jeg at dette ikke var dagen....
Satte meg så på spinningsykkelen og tråkka i 20-30 min før jeg bare innså at idag var det ikke noe futt å hente. Skyldes at jeg nå er på et ketogent kosthold for å få igang fettforbrenningen igjen etter en hel høst og sommer med sportsernæring i form av karbohydrater. Kjenner godt igjen den slappe følelsen før kroppen venner seg til det, så skal roe litt ned på kardio kanskje ei uke til, før jeg trår til. I mellomtiden blir det styrke ja. Krever ikke så mye innsats egentlig ift løps/sykkeltrening, men bevares, jeg blir dødssliten av tung styrke, men det er på en annen måte allikevel. Så idag har hypah blitt våt av svette vha lapskaus og kukerundttrening. Var forresten behagelig trening.:D |
Skulle trene bein i dag, men fikk ikke noe kontakt. Tror det er fordi at korsryggen min kjennes litt skjør ut, og da tør jeg liksom ikke gjøre ting skikkelig.. Teknikken blir bare helt koko. Ble mer fokus på rumpe isteden.
Oppvarming: 10 minutter ergometersykkel og Pile squats 12 x 2 - 5 kg Zercher squats/frontbøy: 5 x 5 30/34/34/40/45 kg Rumenske markløft: 3 x 8 40/40/43 kg Smal beinpress: 3 x 8 100/110/110 kg Glute bridge: 3 x 8 30 kg pinglevekt.. hadde klart minst 20 kg til.. Sumomarkløft: 3 x 8 50 kg Leg extentions: 3 x 8 40 kg Også avslutta jeg det hele med ettbeins strakmark 5 x 5 (x 2 altså 5 runder på hvert bein) med 5 kg's manual Og freehand jumpsquats 10/8/9 reps. Speedreps på de to siste. |
Starting strenght program B.
Knebøy 3-4 oppvarmingssett, 5x100kg 3 sett Militærpress 2 oppvarmingssett, 5x35kg 3 sett Pendlayrow 2 oppvarmingssett, 5x65kg 3 sett Markløft 2 oppvarmingssett, 5x90kg 3 sett Planke og sideplanke Bedre feeling i dag, men fremdeles tung. |
Da ble det en gåtur mellom regnbygene i dag. Fortsatt sniletempo, men alt er bedre enn ingenting... 4,8km og 1t 15min.
|
Og her bled det hagearbeid - raking, tømming av to kompostkasser og kjøring av full trillebår i bakker. ;) Ikke direkte tungt, men adskillig mer enn den sedvanlige kontorjobben min.
|
Har vært kjempeflink hele november synes jeg sjøl. :) Styrkeøkt (på matte hjemme med vekter og noe strikk) 30 min annenhver eller tredjehver dag + 2-3 gode turer med vekselsvis hurtig gange / jogging i uka. Merker godt fremgang både på kondis og på styrke og det er kult!
Fryktelig irriterende at det er blankis overalt ute her... :realmad: Har joggesko med pigg, men tør ikke ta den helt ut allikevel. |
Sitat:
|
Løp en fin rolig tur,i går,8 km fart 7 min pr km . Litt regn og haggel , men hadde det bra i min nye jakke
|
Sitat:
I dag har jeg lappet vei og haget litt mer. Lettere hagearbeid, men jeg har fått tøyd ut baksidemuskulaturen iallfall. ;) |
Sitat:
|
Takk Lich:klem:
Går sakte framover her. Like lang tur i dag (men forskjellige løyper) omtrent samme tid, men i dag med litt mating av fugler ved Østensjøvannet, så tempoet når vi gikk var jo litt høyere. Trim er kanskje overdreven betegnelse, men der har jeg 4-ukers karantene så... |
Løp en tur på 8 km,hadde tenkt meg mer,men det blir så fort mørkt.
Det gikk ikke så fort 6,50/km, sa til bena fort,fort,men de sa ikke f.vet ikke helt hvorfor.:D |
Sitat:
Google "Shut up legs" så ser du hva Jens Voigt mener :-) Her er et fantastisk klipp fra youtube som beskriver hva han mener :-) http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=eSokDsOwE1g |
Jeg har vist klipp til beina mine,de sa de skulle tenke på saken:D
|
Gårsdagens trening. Som vanlig, 25 sek mellom settene
Dumbbell Bench Press 20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x8,20.0x6,2 0.0x5 (økning, yay) Dumbbell Zottman Curl 12.5x8,12.5x6,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,10.0x8,1 0.0x7 (forsøkte meg på økning, ikke fullt så yay) Dumbbell Fly 17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x7,17.5x7,17.5x6,1 7.5x6 Barbell Drag Curl 27.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,17.5x8,1 7.5x8 |
Endelig har jeg fått tatt en treningsøkt. Jeg ble sjuk for en god uke siden og turte ikke presse meg selv( pga ME har jeg veldig dårlig imunforsvar, vi snakker gjerne 6-7 runder streptokokker i halsen i året, forkjølelser hver 14.dag hele vinteren osv ), og jeg var så sliten at jeg knapt orket å gjøre det jeg måtte.
Men nå er jeg i form igjen. I dag syklet jeg 8km trimsykkel på 26:16, nesten den beste tiden jeg har hatt tror jeg. Blir opphold i morra, svigermor kommer og overnatter og eneste gjesterom og oppholdsrom OG trimrom er stua.. Jeg klarer ikke å trene rett foran svigermor( og jeg har et kjempegodt forhold til henne). Ny runde på fredag og siden hver dag neste uke. |
Fulgte jentungen et stykke på vei til skolen i dag og tok meg en runde med det samme, det endte med 40 min / 3,5 km i godt tempo. Da jeg kom hjem tok jeg en styrkeøkt hvor jeg ga på en del i 35 min. Føles godt! Og ekstra artig at jeg tydelig merker fremgang! :)
|
8,5 km løpt,fart 6,30 min/km .
|
Tur i dag, 8km og 1t 30min. Tempoet øker, særlig tatt i betraktning bytur med trafikk og lyskryss. Ble banen hjem igjen da...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04. |