![]() |
Sv: Easy living
eg begynte på easy living produkter i går..
av det eg har prøvd er eg ikke inponert, men eg er da veldig kresen såå!! PANNEKAKENE var veldig gode:) SJOKOLADE SHAKEN var IKKE god:p BRØDET var ikke noe godt men presser det i meg :p KNEKKEBRØDENE var OK :) SJOKOLADE OG KRYDDERKAKEN smakte eg på obs og det var helt greit :) Skal prøve JORDBÆR SHAKEN seiner og gruer meg, brakk meg og holdt på å spy av SJOKOLADEN så:( MEN hva gjør man ikke for å prøve å bli kvitt MANGEN kilo ;);) |
Sitat:
|
Nå har jeg bakt sjokoladekaka med sjokoladeglasuren til og den var virkelig god!:D Datteren min har ikke likt en eneste av lavkarbokakene/søtsakene jeg har laget, men dette syns hun var kjempegodt!
Smaker ordentlig langpannesjokoladekake med glasur:p Anbefales!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Shake lager du selv av 1egg, 1-2dl fet kokosmelk og 50-100g frosne bringebær, litt søtning og evt vann. Skal man gå ned mye, så er det lurt å spise skikkelig og ikke slike "liksommat" produkter. De er greie innimellom, men ikke til daglig bruk. Du skal jo leve med et sånt kosthold lenge, og da blir det fort dyrt å basere det på slike produkter. |
Den sjokolade kaken er forresten genial den ene uken i måneden hvor jeg bare MÅ ha sjokolade.
Forhindrer at man sprekker :):) |
Re: Sv: Easy living
Sitat:
2. Pannekakene er ikke spesielt lavkarbo, les på pakken. |
Sitat:
I tillegg kan man lage "kosemat" selv som er mye bedre og sunnere enn disse produktene. Jeg bruker bare slikt i de tilfeller hvor jeg trenger en enkel, rask løsning og ikke gidder å lage fra bunn av selv, svært sjelden. Nå skal det være sagt at jeg forstår at er man ny ifht lavkarbo så er det mye og sette seg inn i og det kan være detmotiverende for mange. Er man da i tilleggg vant til å bruke mye ferdigprodukter, ikke liker å lage mat, har liten tid og lyst til å lage mat osv, blir det enda verre. Derfor brukte jeg selv en del lavkarbo ferdigprodukter da jeg begynte for å komme i gang, inntil jeg så fordelene med dette og lærte om kostholdet. men jeg brukte utelukkende spisdegslank sine produkter siden de er fri for gluten og soya og er de "reneste" ferdigproduktene jeg har klart å finne så langt. Men nå er det ren, minst mulig prossesert mat som gjelder og slike ferdigprodukter er kos en sjelden gang. |
Dette gir meg lyst til å prøve krydderkake mixen....er veldig glad i gulrotkake!
|
Re: Easy living
Er det noen som har lagt inn pizzabunnen i diett.no eller lignende programmer og fått rett energiprosent? I mitt program (Fitday blir energiprosenten 37-37-10?
|
Sv: Re: Easy living
Sitat:
Porsjon:100g Kalorier:230 kcal Fett:9.5 g (44% ) Protein:21.6 g (45%) Karbohydrat:5.4 g (11%) Ehh var det forresten dette du spurte om, kjenner jeg begynner å bli litt surrete i hue nå :rolleyes::eek::D |
Re: Sv: Re: Easy living
Sitat:
Æææhh! (ja, var det jeg spurte om) Prøvde først å legge inn pr. pizzabunn, og trodde utregningene mine var feil, men nå la jeg inn pr. 100 gram, med de tallene (som er samme som på pakken OG nettsiden, har dobbeltsjekket) og får 37-38-11! Hva er gærent med Fitday i kveld? Det er jo alltid 100% nøyaktig! |
Er ikke sikkert at diett.no er riktig heller da, mye feil der også gitt :rolleyes:
|
Re: Sv: Easy living
Sitat:
Når dere legger inn ting på diett.no som ikke stemmer med kcal og makronæringsstoffer i forhold energiprosent (som produkter med sukkeralkoholer), får dere likevel et korrekt kakediagram? |
Prøvde den nøytrale kakebunnen og lagde bløtkake, og det var også nam nam :) kan virkelig anbefales :)
|
Har prøvd sjokoladekaka. Den var vel helt grei men frister ikke til gjentakelse. Litt rar, kunstig :confused: smak kanskje. Nå tror jeg at jeg burde valgt en litt større form. Jeg bakte den i en 20cm rund form og deler av den ble rå og det var ikke godt!
Hvis jeg hadde valgt en større form hadde kaka blitt lavere og dermed gjennomstekt. |
Krydderkaken smaker høykarbo gulrotkake, helt nydelig og ble først borte av alle kakenei selskapet. Stort pluss at kaken er glutenfri. Jeg lagde glasur av kun 1/2 boks Mascarponeost og et par ss med Tagatose syltetøy.
|
Ja, og vafflene er helt utrolig gode. Lagde først halve posen. Ble utrolig bra.
Og så lagte jeg resten dagen etterpå... Glemte å bare ha i halvparten av de våte inngrediensene og glemte eggene helt. Skjønte ikke hvorfor de ikke ville bli bra... Så gikk det opp for meg. Hadde i egg og det gikk ok, de ble litt tynne men ok. |
Jeg har prøvd krydderkaken, den sytes jeg var veldig god!
Sjokoladekaken var jeg ikke så fornøyd med, syntes ikke den smakte så godt. Jeg synes Karbolett (Mors hjemmebakte) Brownie, fra Idun, er mye, mye bedre. Når det gjelder selve konsistensen på kakene ble den veldig bra, akkurat som ”vanlige” kaker :) men magen blir helt gal etter inntaket av disse kakene…..oppblåst og ja…. Kan derfor, for min del, bare nytes i små mengder:) |
Jeg lagde sjokoladekaka med sjokoladekremen til en venninnekveld. Vi syntes den smakte akkurat som en vanlig kake, vi! Vi forsynte oss to og tre og fire ganger. :snill:
|
Drar opp denne siden jeg akkurat har testet nøytral kakemix.
Lagde gulrotkakemuffins ved å tilsette smør i stedet for olje, revet gulrot, blendet/knust blanding av valnøtter og mandler (må være litt crunsj i en god gulrotkake etter min mening) pluss krydder (kanel og kardemomme). Tilsatte selvfølgelig egg og vann som det står på pakken i tillegg. Konklusjonen er at den var nydelig!! Nesten litt for god til å være sann, så jeg ble litt skeptisk til om dette kan være noe sunt... Lagde ikke gulrotkake-fyll på toppen, men har tenkt til å prøve det til helga når jeg skal i selskap og må ha med meg noe søtt å spise på til meg selv. Samboer som spise høykarbo synes også den var veldig god, og kunne ikke kjenne noen bismak. |
Jeg har prøvd sjokoladekaken, den nøytrale kaken, pannekakene og pizzabunn. Tilberedning er gjort som anvist på pakken. Jeg synes det smaker funky - mildt sagt. Mannen likte de overhodet ikke. For oss var det ikke noen suksess så det skal ikke gjentas.
|
Jeg prøvde knekkebrødmixen og har bare en ting og si: URK!! :eek:
Det hang ikke skikkelig sammen, lukta rart og hadde en underfundig bismak. Gikk rett i søpla, holder meg til de knekkebrødene jeg lager selv gitt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24. |