Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Magic bullet coffee (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52967)

Lillemy71 14-10-12 11:48

Sv: Magic bullet coffee

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1392254)
Jeg bruker saltet smør og kokosolje med smak. Synes saltsmaken av smøret gjør det hele litt pikant, faktisk! :D
Dryssa på litt kanel i dag. Mmmmm! Faktisk helt perfekt drikke til en morgen hvor man innser at det er på høy tid å kjøpe ny varmeovn. :cool:

Hmmm, tenkte på om det kunne være godt med salta smør for jeg har alltid likt å ha litt salt i kakaoen (lærte det av mormor). *ut på kjøkkenet og prøver med en gang*

Annala 16-10-12 15:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1392246)
Rørte du bare med en skje? Jeg kjenner det vrenger seg i meg :D! Jeg orker ikke varmt, flytende fett som legger seg som en propp på toppen.

Sjekk inne på min profil, der har jeg lagt ut tre bilder av forløpet. Som du ser er det ferdige resultatet godt blandet med stavmikser, og det skiller seg heller ikke med det første.

He he, er guffent med fettpropp på toppen ja :p Men trodde faktisk ikke det ble anderledes med hurtigmikseren, trodde dere brukte den for at det skulle skumme litt jeg :o Så feil kan man ta ;) Prøver med mikser neste gang ja....hihi Takk:klem:

Photobscura 16-10-12 17:37

Må bare si at dette funker som ei kule! (Pun intended. :D) Holder meg mett i omtrent tre timer, og minimalt med ubehag. Dermed blir ikke det første måltidet på dagen et lite h****e for mitt stakkars ødelagte gastrosystem! Jeg tror joggu meg at vekten har begynt å rusle nedover igjen, også!

ElisaT 16-10-12 18:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1393163)
Må bare si at dette funker som ei kule! (Pun intended. :D) Holder meg mett i omtrent tre timer, og minimalt med ubehag. Dermed blir ikke det første måltidet på dagen et lite h****e for mitt stakkars ødelagte gastrosystem! Jeg tror joggu meg at vekten har begynt å rusle nedover igjen, også!

Tøft, Photo, rene Kindereggeffekten :D! Jeg holder fortsatt på med MBC hver morgen, og det går så det suser her òg. Jeg holder meg mett i seks-syv timer, faktisk! Tror ikke det har skjedd så mye de siste par ukene, vektmessig sett, men jeg jobber meg sakte men sikkert nedover. Mye har å si med at jeg jobber med tre oppgaver på en gang, og at været er så dårlig at jeg knapt beveger meg utendørs...

Photobscura 16-10-12 18:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1393174)
Tøft, Photo, rene Kindereggeffekten :D! Jeg holder fortsatt på med MBC hver morgen, og det går så det suser her òg. Jeg holder meg mett i seks-syv timer, faktisk! Tror ikke det har skjedd så mye de siste par ukene, vektmessig sett, men jeg jobber meg sakte men sikkert nedover. Mye har å si med at jeg jobber med tre oppgaver på en gang, og at været er så dårlig at jeg knapt beveger meg utendørs...

Det hender det fint kan gå opp til fem timer også, men jeg går en del, så det har vel litt å si!
Men jeg er glad for at jeg endelig ga det et forsøk. Gruer meg ikke lenger til "frokosten", og at jeg kanskje ser ut til å begynne å rusle nedover på vekta er heller ikke å forakte, selv om det i denne sammenhengen var sekundært!

Lich 22-10-12 10:56

Ja da har jeg hoppet på magic bullet ekspressen og er spent på hvordan det går.
Når jeg har dagvakter står jeg opp 05 30 og har mer en nok med å finne tannbørste og maskara, liten lyst til å lage mat.
Tok en stor ss kokosa,en ss smør og en ss pulverkaffe i en litt høy gammel mugge,helte over ca 2 dl kokende vann og kjørte stavmikser.Min kjære våknet å lurte på "hva f." så neste dag lukket jeg alle dører,mye lyd.
Veldig godt,ble mett,men veldig sulten til lunsj.
Skal teste ut dette på dagvaktene utover.:)

Rin 25-10-12 09:55

I dag tester jeg MB-kakao. Smør og kokosolje som vanlig, et par spiseskjeer kokosmelk (dette varmer jeg ca 30 sek i mikroen), en toppet teskje kakaopulver, to splenda-suketter og litt vanilje - heller kokende vann over fra vannkokeren og visper til det skummer med melkeskummevispedingsen.

Det ble veldig godt. :)

Photobscura 25-10-12 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1395707)
I dag tester jeg MB-kakao. Smør og kokosolje som vanlig, et par spiseskjeer kokosmelk (dette varmer jeg ca 30 sek i mikroen), en toppet teskje kakaopulver, to splenda-suketter og litt vanilje - heller kokende vann over fra vannkokeren og visper til det skummer med melkeskummevispedingsen.

Mmm! Noe for helga!

synsegulla 25-10-12 09:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1395707)

Dette kan jeg like. Så herlig at noen er kreativ og deler. Takk, dette kommer jeg nok til å prøve. Det er tid for kos nå :)

Lich 01-11-12 20:09

Jeg synes ikke det ble godt med saltet smør,for salt.
Men ellers synes jeg dette er veldig godt,et super alternativ når jeg har dårlig tid.
Plutselig oppdaget jeg at jeg drakk det i tillegg til frokost,det var vel ikke så lurt,må vel bli litt mye kalorier.Skjerpings!

mereo 02-11-12 12:04

Det her må jeg teste i helgen.. (er vist mye jeg skal teste i helgen..)

synsegulla 02-11-12 13:25

Dette er min daglige frokost stort sett, gjerne sammen med noeg grønnsaker, siden jeg kan ha tendenser til å bli litt uggen i magen ved inntak av bare koffein og fett. Det renner rett gjennom. Elsker MBC :)

mereo 03-11-12 18:12

Tro det eller ei, for meg som synes svart kaffe er ganske blæh! Så gikk det ned på høykant.. :D
Frantastico...

Men hvordan er denne å frakte med seg rundt? (Funka dårlig med den vispesaken fra ikea for min del, men da fikk jeg endelig brukt stavmikseren til le'hub:D)

DrBabe 03-11-12 19:34

Dette var ganske lurt, faktisk. Jeg bruker også 2 ss grønn cocosa og 1 ss salta meierismør. Når jeg har decaf nespressokapsler, funker det supert med to sånne (en longo og en espresso-style).

Var litt bedre å drikke dette blandet, uten det fettlokket oppå. Det prøvde jeg bare en gang, for lenge siden, hehe.

mereo 03-11-12 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av DrBabe (Innlegg 1398927)
Dette var ganske lurt, faktisk. Jeg bruker også 2 ss grønn cocosa og 1 ss salta meierismør. Når jeg har decaf nespressokapsler, funker det supert med to sånne (en longo og en espresso-style).

Var litt bedre å drikke dette blandet, uten det fettlokket oppå. Det prøvde jeg bare en gang, for lenge siden, hehe.

Å fysj, ja nei det skjønner jeg godt at du kun prøvde den en gangen.. Fikk grøsninger på ryggen av tanken.. Haha..

DrBabe 03-11-12 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1398931)
Å fysj, ja nei det skjønner jeg godt at du kun prøvde den en gangen.. Fikk grøsninger på ryggen av tanken.. Haha..

Men det var ikke noe særlig bedre å ta flytende cocosa på skje, så det ble litt hipp som happ. Å ha det i varm harvregrøt, er noe som funker. Men det gjelder vel mest for dem som kan spise litt mer karbo enn jeg kan akkurat nå når jeg er i ketose.

mereo 03-11-12 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av DrBabe (Innlegg 1398934)
Men det var ikke noe særlig bedre å ta flytende cocosa på skje, så det ble litt hipp som happ. Å ha det i varm harvregrøt, er noe som funker. Men det gjelder vel mest for dem som kan spise litt mer karbo enn jeg kan akkurat nå når jeg er i ketose.

Er vel sånn med de fleste av oss ;)

pepita86 06-11-12 23:54

Dette hørtes spennende ut, men jeg tåler virkelig ikke kaffe før fast føde. Da blir jeg kvalm, dårlig i magen og kjempesulten resten av dagen. Trur dere dette kan lages med koffeinfri te eller buljong, eller er koffeinen viktig for effekten?

Lillemy71 07-11-12 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pepita86 (Innlegg 1400003)
Dette hørtes spennende ut, men jeg tåler virkelig ikke kaffe før fast føde. Da blir jeg kvalm, dårlig i magen og kjempesulten resten av dagen. Trur dere dette kan lages med koffeinfri te eller buljong, eller er koffeinen viktig for effekten?

Koffein virker jo oppvikkende på de fleste, men fettet virker mettende og det er en måte å få i seg en god dose fett, så jeg ser ingen grunn til at koffeinfritt ikke skulle virke :)

Småspiseren 10-11-12 22:10

oioioi, har sett skrive om dette på "hva har du spist til frokost i dag" tråden, og nå ble jeg veldig glad for å finne ut hva det var for noe :D
Skal teste dette i morgen til frokost!!
Men hvordan funker det å bruke håndmikser? jeg har ikke stavmikser eller melkeskummer :(

maeve 20-11-12 10:40

Tenker at det blir mye denne til frokost når jeg skal begynne i jobb igjen (er i permisjon nå). Morgenene er så hektiske, så en termokopp i bilen med mbc blir bra:) Blir vel å spise litt grønnsaker hjemme først da, tror ikke magen min blir så glad for kaffe på tom mage;)

synsegulla 20-11-12 10:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maeve (Innlegg 1404184)
Tenker at det blir mye denne til frokost når jeg skal begynne i jobb igjen (er i permisjon nå). Morgenene er så hektiske, så en termokopp i bilen med mbc blir bra:) Blir vel å spise litt grønnsaker hjemme først da, tror ikke magen min blir så glad for kaffe på tom mage;)

Ja, termokopp og flytende frokost er supert for meg hvertfall :) masse lykke til i jobb igjen :)

maeve 20-11-12 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1404185)
Ja, termokopp og flytende frokost er supert for meg hvertfall :) masse lykke til i jobb igjen :)

Takk!:) Grugleder meg!

mereo 20-11-12 11:27

Okey særing spørsmål - fra særingen- åssen får dere til termokopp og bil og armer og bein sier jeg bare..
Vurderte å ha termokopp + gå, men det sier seg sjøl at kløna her har vel mere drikke utover enn på innsiden :P

camy 20-11-12 12:07

Jeg har en termokopp fra Brûgo, og jeg elsker den:love: Den har tre innstillinger i lokket - lukket, drikk eller "tipp og avkjøl" Genialt!
Den er helt tett i lukket posisjon (ja, den kan settes opp-ned i veska), i drikkeposisjon fungerer den som en vanlig kopp, og tipp og avkjøl gjør at man ikke brenner seg. Man tipper litt på koppen så den varme drikken legger seg i et spor i lokket og avkjøles litt før man drikker den.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.