Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   I DAG har jeg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52514)

ElisaT 03-07-12 15:38

Sv: I DAG har jeg

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1364418)
HER er rensen. Siden det stod at den funket mot kalk også dant jeg ut at jeg måtte teste den i dusjen. Det funket veldig bra!

Jeg lager min egen rens av vann og siktet aske. DET funker bra det også! Det blir bare endel mer griseri av det. :o

Takk! Jeg har 2 dusjer som aldri blir fri for kalk. Løper og kjøper :D!

ElisaT 03-07-12 20:14

I dag har jeg laget masse mat!

Først lagde jeg et lavkarbobrød til frokost som falt veldig i smak hos besøket på 17 år :)

Etter det bakte jeg Shailenes boller, de falt ikke i like god smak hos husets ungdom, men hos den "eldre" garde, derimot :D!

Så lagde jeg "lasagne"-plater, og lasagne til middag. Besøket vårt skjønte ikke at det ikke var pasta, så det var bra. Datteren min forklarte at mamma spiser ikke mel og sånn, så da lager hun gode alternativer så vi alle kan spise sammen. Greit nok!

Og nå har jeg laget noe jeg ikke har laget på år og dag, etter en veldig bedende oppfordring, nemlig karamellkake. Skikkelig karbobombe, men jeg klarte å styre unna å slikke bollen ren :_punk:!

Og i morgen skal jeg lage mer av "de gode knekkebrødene du lager, mamma".

Bøtt 03-07-12 21:48

-gjort :svidd ostechipsen min i ovnen.:cool:
-hørt :at babyer på 8mnd skjønner hva vi snakker om og om vi snakker om dem:)
-sagt:at en hvis person har like stor hjerne som høns:o
-sett:at lille babyen min snudde seg på magen:love:

BenteR 04-07-12 00:07

I dag har jeg
-plantet nyinnkjøpte planter i hagen i skikkelig regnvær:boat:
-hørt to av de tre uker gamle kattungene male:hearts:
-gjort katten i huset fornøyd; mista et stykke nytrukket fisk på golvet:o

Kanutten 12-07-12 20:32

- i nydelig solskinn kravlet rundt på alle fire i hagen og luket ugress
- gått med på at til høsten har jeg bare EN pode i den daglige husholdningen. Eldstemann på 17 år flytter på hybel 150 km unna! :eek:
- spist kald laks med rømme og agurksalat :sikle:

Imse 16-07-12 22:11

-I dag har jeg kommet hjem etter 8 dager i femundsmarka og fått dusjet. Det er aldri så deilig å dusje som etter en uke eller så på tur!
-Jeg har fått vasket ullundertøyet vårt, som har vært med på noen turer siden forrige vask.
-Jeg har sett cars2 sammen med ungene, kjempeartig film. Jeg digger Taue Bill!!!
-Kommet hjem til et hus der gubben hadde rukket å støvsuge og vaske gulv og tatt oppvasken så oppvaskummen skinte, før han kom og møtte oss i marka på frdag kveld. Å komme hjem til et hus som ikke var i fullt kaos er vel den beste opplevelsen jeg har hatt.

langaard 16-07-12 23:24

Forbanna drittværet opp og ned i mente:realmad::realmad:

Marina 17-07-12 00:17

Re: I DAG har jeg

Jeg har trent Zumba for første gang :D

Carisma 17-07-12 09:37

Bestemt meg!

Kanutten 21-07-12 14:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1367368)
Bestemt meg!

:spent: For hva da?

Kanutten 21-07-12 14:17

- shoppet sko til den store gullmedalje! Det er opphørssalg på MBT, MBT Norge er konkurs og dermed har Kanutten råd til å kjøpe flere par MBT sko! :heia: ++ et par andre sko som var på salg.... :p

- siden jeg nå er omtrent hvit i håret, har jeg farget inn noen striper av ymse farger. :ja: Fiiint!

- handlet klær til Irlandsturen i morgen... Sjelden tid til shopping i Irland. :full:

- vasket alt av klær etter Sverigesturen vår. Vi brukte omtrent bare badetøy så det ble ikke så mye, heldigvis.

- pakket nesten alt til turen i morgen! Uansett hvor lenge vi skal være borte pakker vi alltid kun hver vår kabinkoffert. Kjøper en koffert hvis vi trenger å sende noe hjem. Praktisk bortover, men ..... Noen som har lyst å kjøpe et par kofferter?? :p

Imse 21-07-12 23:20

I dag har jeg tatt skikkelig støvtørk, støvsugd, vaska gulv, ryddet skikkelig på kjøkkenet og ryddet bort turutstyr( soveposer, stormkjøkken mm). Fordi jeg inviterte 2 søstre på middag!

Kjempekoselig med middagsbesøk! Laget ost og skinkesalat, dvs alt i forskjellige boller, plukk og miks og tortilla til de som ville ha.

BenteR 22-07-12 00:05

I dag har jeg ikke hatt epilepsi-anfall og bare hatt en føling, lungene virker igjen etter at astmaen slapp taket, så nå er huset rent og grønnsåpeduftende + regningene mine er betalt :heia:
Bare en sønn og meg + alle dyrene hjemme, og sønnen og jeg laget ei knallgod suppe med kantareller og svinekjøtt som vi spiste mens vi så en japansk animert film "Paprika".

Carisma 22-07-12 02:56

I dag har jeg endelig fått på plass solstoler på verandaen så nå kan sommeren komme!

Mariann S 22-07-12 11:59

... lakkert tåneglene blå :D
... må gjere noke koselig når vi sitte i ei campinghytte, og regnet ausa ned :(

Lavkarboforlivet 22-07-12 12:55

Koselig syssel i dårlig campingvær Mariann :klem:
Idag hat jeg vasket ned badet i kjælleren hos mine foreldres hus, siden vi venter 2 danske venner på besøk i to uker, som skal hjelpe oss å instruere på cirkus kurset som starter kl fem imorgen:-) vi gleder oss til å treffe de håpefulle barna og ungdommen:-)
Ellers skal jeg male siste strøk på losje-platene til cirkuset:-)

Carisma 22-07-12 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1368313)
:spent: For hva da?

At ting ikke kan fortsette slik de er nå

Mariann S 22-07-12 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet (Innlegg 1368481)
Koselig syssel i dårlig campingvær Mariann :klem:
Idag hat jeg vasket ned badet i kjælleren hos mine foreldres hus, siden vi venter 2 danske venner på besøk i to uker, som skal hjelpe oss å instruere på cirkus kurset som starter kl fem imorgen:-) vi gleder oss til å treffe de håpefulle barna og ungdommen:-)
Ellers skal jeg male siste strøk på losje-platene til cirkuset:-)

Lykke til med sirkuskurset :) reknar med du skriv litt om det i bloggen etterkvart :) blir spennande å følge med på det :)

langaard 22-07-12 23:42

Minnestund for en flott 18års gammel gutt som ikke er her sammen med oss lenger, og for alle de andre som mistet livet i regeringskvartalet og utøya:love:
Tårene sitter løst i kveld.

Kanutten 11-10-12 21:33

farget håret hele tre ganger!!

Først ble det sånn eldreamerikadamegråaktig.... :rolleyes: Det SKULLE bli lys askeblond.

Så ble det mellomblond med grønnskjær?? :cool: :confused:

NÅ er det mørkt med heftig rødskjær!! :heia: Det lyyyse håret jeg har hatt i hele sommer er en saga blott. :ja: til minstepodens store glede. :p

langaard 11-10-12 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1391499)
farget håret hele tre ganger!!

Først ble det sånn eldreamerikadamegråaktig.... :rolleyes: Det SKULLE bli lys askeblond.

Så ble det mellomblond med grønnskjær?? :cool: :confused:

NÅ er det mørkt med heftig rødskjær!! :heia: Det lyyyse håret jeg har hatt i hele sommer er en saga blott. :ja: til minstepodens store glede. :p

Den store HÅRDAGEN:lol:

Mariann S 11-10-12 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1391500)
Den store HÅRDAGEN:lol:

:lol:

Dietta 11-10-12 22:24

Dårlig med hårete ting her :D

- jeg har stort sett tørket spy
- tørket snørr
- gitt paracet
- gitt stesolid
- skiftet rund baut på junior, senga hans og meg selv mer enn en gang
- kost masse med den lille god'gutten min som nå ligger forholdsvis feberfri og sover rolig :love:

langaard 11-10-12 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391512)

- tørket snørr
- gitt paracet
- gitt stesolid
- kost masse med den lille god'gutten min som nå ligger forholdsvis feberfri og sover rolig :love:

:love:

Mariann S 11-10-12 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1391512)

- tørket snørr
- gitt paracet
- gitt stesolid

:love: :klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.