![]() |
Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!
Jeg tror lavkarbo har hjulpet på såpass mye ustabilt i kroppen min at jeg nå ser klarere hva jeg trenger hjelp til og ikke minst at jeg har tatt skrittet for å få hjelp.
Lavkarbo har masse positive effekter for de fleste av oss, kanskje ts får det litt "enklere" og mer oversiktlig, rent mentalt sett, på lavkarbo, og dermed blir det enklere å rette fokuset mot den virkelige årsaken til sinnet? At det kanskje blir litt mindre "kaos"? Krysser uansett fingrene for ts og håper lavkarbo vil være med å dra lasset i riktig retning for deg også! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Blir man litt sint innimellom, så kan man godt teste ut lavkarbo, for å se om det hjelper. Er man voldsom mot kona så skaffer man seg skikkelig hjelp, også prøver man lavkarbo i tillegg og ser om det bedrer situasjonen enda mer.
|
Sitat:
Og der var vi over på konspirasjonsteorier igjen...altså, psykiatrien i Norge drives først og fremst av det offentlige, og de er overbelastet og underbemannet- så målet for psykologer/psykiatere er som regel ikke å få flere pasienter, over lengre tid. Et av problemene i psykiatrien i Norge er at pasienter ikke får hjelp i tilstrekkelig grad/lenge nok. |
Folkens, topic!!!
|
Sitat:
SÅ! Om noen ikke har noe konstruktivt å si om trådstarters situasjon videre, så foreslår jeg at dere gjør som meg, og sitter på hendene deres. Utviklingen i denne tråden begynner å bli direkte stygg, og jeg holder på å gå i fella selv, så nå må foten bare settes ned. Om ikke så stenges tråden. Photo, moderator og privatperson. |
Sitat:
*setter seg på labbene sine* |
Sitat:
|
Kan ikke noen av dere moderatorer rydde i denne tråden?
Mange av svarene gitt her kan absolutt ikke være til noen støtte eller hjelp for TS som ber om tips og hjelp utifra sitt problem og ikke hva andre synser og mener om hans helse og eventuelle fremtidige diagnoser. Kjære TS; jeg håper du ikke blir skremt av oppstyret her. Lavkarbo er bra på mange måter, men det er ingen mirakelkur. Jeg har tre sønner med ADHD. Eldstemann hadde et kjempeagressivitetsproblem før. Og da mener jeg ikke et litt hissig temperament, men rett og slett et problem som gjorde at han f.eks angrep voksne, sparket hull i vegger, etc og han hadde blackout gjennom disse anfallene. Han hadde enorm hjelp av en kiropraktor, som i tillegg til og gi ham daglige øvelser og ukentlige behandlinger også ga ham mineraltilskudd. På den tiden kjente jeg ikke til lavkarbo, men vi oppdaget at hos ham var det enkelte tilsetningstoffer som trigget anfallene hans. I dag er han voksen, sindig og rolig uten agressivitet, så det er mulig! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle irrelevante innlegg i denne tråden kommer til å bli slettet framover.
-Mod |
Sitat:
Å prøve kostomlegging kan være også å prøve bokstavelig talt alt og hva som helst for å endre seg. Dette er jo ikke i motsetning til hva nellie sier, men en livsstilsendring på mat og drikke også demonstrerer en vilje til å gjøre endringer hos seg selv. Mange snakker høyt og gjerne om at alt skal være annerledes og at sånn skulle det vært og det vil aldri skje igjen og jeg ble jo så provosert. Men faktiske endringer er det lenger mellom. Ingen kan si om dama noensinne vil komme tilbake, selv med all verdens anstrengelser. Men alle kan vokse og bli bedre mennesker for sin egen skyld. Og sine barns skyld. Om det så er med riktig hjelp eller riktig mat eller begge deler. |
Det viktigste for trådstarter å huske på, er at ingenting er en quickfix, men det vil jeg anta at han vet selv. Å behandle sinne\aggresjon er en prosess som kan ta lang tid, det samme å behandle kropp og sinn etter langvarig misbruk.
Flott at du selv innser problemene og ønsker å forandre på livet ditt. Det er beundringsverdig å kutte ut en avhengighet, så det fortjener du all kred for! Som noen kloke hoder sier her, ett lavkarbokosthold vil kunne danne ett grunnlag for jevnt blodsukker, mer stabilt humør og en generell bedre helse, men jeg tror heller ikke at det vil være nok i ett sånn tilfelle. La legene gjøre jobben sin med å finne rett behandling for deg, ta kontakt med støttegrupper (så noen linket til alternativ mot vold lenger oppe) og sørg for å lære deg teknikker for å mestre livet UTEN dop. Jeg har selv delt livet med en med en agressiv personlighetsforstyrrelse, utbredt stoffmisbruk etc, og tro meg, han spiste også lavkarb.. Det finnes ingen mirakel kurer, vil man ha fremskritt, må man jobbe hardt, noe som det virker som TS er 100% klar for, både for sin egen del og for sin familie. Med det ønsker jeg deg masse lykke til, og jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer disse utfordringene! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53. |