![]() |
Sv: Februartrening 2012
2. februar
60 minutter stram opp puls 60 minutter yoga 3. februar 30 minutter corebar 30 minutter styrke på vibrasjonsmaskin 30 minutter yoga 20 minutter qigong 4. februar 30 minutter yoga 30 minutter styrke 5. februar 50 minutter ergometersykling 75 minutter hvit mix (kombinasjon av pilates, yoga og qigong) 565/3000 |
Forferdelig trening i alvorlig koffein og grønn-te rus i dag..
15 minutter ellipse og 15 minutter tredemølle - Gjennomsnittspuls 70% 40 minutter spinning - gjennomsnittspuls 81%, makspuls 93% 10 minutter ellipse - Gjennomsnittspuls 71% |
Idag blir det svømming på menyen! Med avslutning i boblebadet, siden jeg enda er støl etter mandag og tirsdag :lol:
|
Beintrening i dag, satser på markløft og knebøy (med vekter) for første gang. Pluss 200 kg i benpressen (5x5)
|
I dag skulle jeg ha vært på spinning, men så er det lagt et møte akkurat til den tida når spinningtimen er:( Hallo.....! Syns godt de kunne flyttet møtet så jeg kom meg på spinning:D Uansett, pms-dag og trenger egentlig en treningsfri dag etter mange uker med trening hver eneste dag, så i dag blir det bare en kjapp gåtur (men frister ikke i minus 20 da:rolleyes: )
|
Lurer på en annen ting ang benpress forresten: Hvor langt er det meningen at man skal "strekke ut" beinet? For jeg har en tendens til å strekke det heeeeeelt ut, altså at det ikke er noen bøy igjen i kneet, og jeg mistenker at det kanskje blir en større belastning på kneleddet da?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
OK, ja det var det jeg begynte å lure på - det har for så vidt gått greit, men etter hvert som jeg nå har begynt å legge på mer vekter så har jeg merket at det gjør litt vondt i knærne etterpå... Da må jeg skjerpe meg der:)
|
Jeg har som mål å ha to styrketreningsøkter a 30 min/uke, en økt på elipsemaskin 30 min /uke og en gåtur a min 60 min/uke.
01.02- Gåtur 80 min 02.02- Styrketrening 30 min 04.02- Styrketrening 20 min + skitur 2 timer |
To Jillian program i dag.
1/2: 20min tredemølle - 50 min styrke - 10 min strekk 2/2: 25 min Jillian (strength/cardio/abs) - 10min bekkenbunn - 30 min Jillian, power yoga http://tickers.TickerFactory.com/ezt...D/exercise.png http://tickers.tickerfactory.com/ezt...X/exercise.png |
Litt meh etter dagens beinprogram. Føler jeg ikke tok meg helt ut, selvom jeg var dødsliten etterpå. Mye folk i dag, så knebøy-stativet var opptatt heletida, men fikk tatt noe markløft på 20 kg, ikke optimalt men fokus på teknikk så kommer vekta etterhvert. Tok dog 5x5 200kg i beinpress og 160 kg råhev, også det 5x5
|
Zumba Power- 47min.
Gåtur- 30 min. :D |
1200 m svømming (og 30 min. badstu). Trøtt og blid.
|
2 februar.
svømming 45 minutter (kom utav telling på antall runder), boblebad 10 min og badstu :) pluss planking,vanlig : 1x30+1x20, skrå ene siden : 1x15 andre, 1,20 |
2. februar:
Jobbgå: 40 min Jillian extreme shed and shred: 70 min Jillian shred with weights (kettelebell) 30 min |
Ferdig trent og dusjet, åh det er en god følelse!
Men jeg lurer på en ting (til dere som trener styrketrening): Hvor mange reps pleier dere å ta av de ulike øvelsene? Jeg er ikke veldig sterk (og har ikke trent så lenge heller), men er så usikker på om jeg skal gå ned på antall reps for å kunne legge på tyngre vekter? Eks i dag tok jeg knebøy med 40 kg vekt (pluss stanga, jeg vet ikke hva den veier), jeg tok 3 sett a 12 reps. Burde jeg heller ha lagt på mer vekter og gått ned på antall reps? Og varierer det hvor mange reps man bør ha for de ulike øvelsene? |
60 minutter spinning + planking (50 sek, 25 sek, 45 sek = tre omganger per side)
|
Dagens trening var 55 minutter styrketråkk og 5 minutter ellipse.
Jeg hadde sovet dårlig i natt og har jo trena veldig mye hard kardio denne uka, så det var temmelig forferdelig. Drakk en slik en Yt-drikk før treninga, men det hjalp ikke en dritt.. Klarte overhodet ikke holde tritt og var kvalm og ja. Det var forferdelig! Selv da jeg tok i som hardest klarte jeg ikke å få pulsen over 85%. Jeg som vanligvis må jobbe hardt for å holde den under 90%.:p Bad day.com! Pulsklokka låste seg midt inni, så fikk bare med meg halvparten av økta på den. |
Du har hørt om restitusjonstrening, nellie-baby? Må jeg frem med pekefingeren? Eller skjønte du det fint selv når kroppen skrek til deg? ;)
Klapp på skuldra for vel gjennomført får du okke som, og en fredagsklem! |
Her er det (desverre) alt eller ingenting. Men i morgen er det koooooosetrening. Spinning og styyyyrketrening. Gleder meg!
|
Sitat:
|
Angrer ikke nå da!:p Var bare fælt der og da.
|
Sitat:
|
Nope!:) Tror rett og slett det var gårsdagens koffeinrus som tok helt knekken på meg! Fæle, fæle, grusomme piller!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |