![]() |
Sv: Hjerte- karsykdommer og fett
Sitat:
Har sett at de som er slankeoperert får anbefalt et slikt kosthold, men om det er bra vet jeg ikke...må sette meg inn i teoriene deres der....:( |
Og da ble dette en ordentlig kose-tråd! :eek:
:D:suss::hearts::dulte::heia::klem: Jeg har også tro på litt balanse. Jeg har f.eks spist thailandsk kyllingsuppe med masse kokosmelk i, idag, men også grønnsaker som tomat, løk, samt sopp og masse sunne krydder i, fleskeknoke med rotgrønnsaker og blomkålpure til, og litt laks og eggerøre. En neve mandler innimellom. Og så tok jeg tranen og vitaminene mine. Så jeg spiser gjerne mettet fett, særlig kokos, men prøver å få i meg annet sunt fett også, og grønt. Og selvsagt proteiner, men det er vanskelig å få for lite av det, om du spør meg? Jeg teller i alle fall aldri dem. Jeg kan forstå at folk er skeptiske til det smør-og-bacon imaget som lavkarbo har fått i media. Variasjon er viktig :) |
Sitat:
|
Jeg spiser ikke så innmari mye fett selv om jeg spiser lite karbohydrater. Jeg velger fettkilder med omhu, drikker hverken rømme eller spiser smør med skje. Det må ikke være enten eller, det går an å gjøre det skikkelig uten å ta helt av. Prosentfordelingen min tilfredsstillende, og det uten å spise ribbe til frokost.
Personlig må jeg si at jeg stusser når folk trykker innpå fett som det skulle være det eneste saliggjørende. |
Sitat:
Folk flest vil jo gjerne bli mette...om ikke de har en spiseforstyrrelse da......:o |
Sitat:
|
Sånn som Kari_Marita sier, så blir det jo en slags Fedon Lindberg da. Tenke litt mer på kaloriinntak og fettkilder, og heller være litt rausere enn Atikns'ere med karber, men ikke så gjerrig på fettet som Grete Roede. Synes det kan være fornuftig.
Så lenge det ikke blir bare sånn egg, spekemat og kyllingsalat og kyllingpølser, siden det blir fort salt og for mye protein. Mener å lese at TS tok tran, spiste bær osv. før tråden ble moderert, er sikkert masse mer hun spiser også. Og da tenkte jeg på sunne fettkilder og grønnsaker som et godt supplement til det hun nevnte. |
Ang protein er det først når man kommer opp i en prosentfordeling over 35% over tid at noen kan få problemer. Mange lever dog på dietter med ca 30% protein uten problemer. Zonedietten hvor fett er hold stabilt og endel av karbsa er byttet med protein er et godt eksempel på "lavfett-lavkarbo"-kosthold selv om de begge inneholder moderate mengder av alle 3 næringsstoffer. Høyproteindietter kan være svært gode om man ønsker å gå raskt ned i vekt mens man trener mye og ikke ønsker å miste så mye muskelmasse. Innenfor flere styrkeidretter og kroppsbygging er slike dietter mye brukt, men sjelden over tid.
|
Sitat:
|
Sitat:
Det sto at om vedkommende ikke likte å bli mett, kunne det være spiseforstyrrelse :) Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Å gå tilbake på høykarbo, hvem vil vel det? De venninnene dine var kanskje ikke så motiverte? Å kombinere høykarbo med mettet fett, ja det er ikke lurt, men mettet fett på lavkarbo går fint. Jeg skal ikke slutte med lavkarbo. Det er herlig.Veldig mange spiser mye annet fett ,ikke bare mettet fett,da.Jeg spiser fett fra frø, nøtter og fisk også.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11. |