![]() |
Sv: Til dere som har gått ned 25 kg eller mer på Ketolysekuren
Sitat:
|
Jeg har gått ned 25 kg siden april/mai. I begynnelsen var jeg veldig streng og lå på ca. 15 karber om dagen. Men etterhvert ville jeg teste ut mine egne grenser. Fant fort ut at jeg tålte endel og kunne gå opp til omtrent 100 karber og likevel være i ketose. Vekttapet har vært litt fram og tilbake, noen uker har jeg gått ned 0,5 kg og noen uker 3 kg. Det har vært litt trening og endel turgåing, men ikke spesielt mye. Jeg drikker så og si kun vann, aldri brus. Jeg har drukket litt øl og skeiet ut av og til i helgene, men totalt har jeg likevel gått ned litt hver eneste uke. Jeg har heller ikke hatt noen negative bivirkninger, så for meg har lavkarbo fungert ekstremt godt! :)
Akkurat nå har jeg faktisk gått opp igjen noen par kg. men det har vært pga. jeg oppholdt meg et sted der jeg måtte spise vanlig kosthold (mye brødmat) i ca. en mnd. Men etter noen par dager hjemme er jeg endelig i ketose igjen. :) |
Sitat:
|
Heisann!
Jeg har gått ned 46,8 kg. siden januar 2010. Siden januar i år har det gått kjempe tregt. Har ikke gått ned mer enn ca.10 kg. (utålmodig...hehe..). Så nå er jeg ekstra streng mot meg selv. Må sies at jeg har ikke sprukket noen gang og kommer ikke til å gjøre det heller :) |
Sitat:
|
Takk for det :)
Hvis jeg klarer det, så klarer du det :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen flere historier? :)
|
Har skrevet her før jeg, men nå har jeg gått ned 32kg siden 4.august. Fra 121,7kg til 89,7kg. Er ganske digg. De siste kiloene(har vel..8-10) igjen går tregt, men det går da nedover. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror den hardeste delen blir å finne et kosthold som er å leve med samtidig som man ikke går opp i vekt. Har vært overvektig i 5-6år eller noe og da vil jo kroppen savne å være så stor og nesten vil lure meg opp i vekt. Du er kjempeflink og du er veldig aktiv på forumet, det er bra. :) Plutselig en dag står du der i drømmeklæra dine og lurer på hvorfor du i det hele tatt gadd å kaste bort tid på å være stor i utgangspunktet. :D |
Sitat:
ps, jeg har heller ikke spist så mye fett hele tiden... Men har funnet ut at jeg går ned raskere om jeg spiser kun 2-3 måltid, og at jeg dropper kveldsmaten. Jeg har vært overvektig i mange år selv, og gleder meg til å bli meg selv igjen... Håper kroppen ikke jobber for hardt på å komme tilbake til maksvekt igjen da ;) Lykke til! |
bikker øyeblikk minus 30 jeg... :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå er det snart 4 mnd siden jeg startet denne tråden, og jeg har nettopp lest gjennom den igjen! Mange flotte innlegg!!! :D
Ps, snart kan jeg skrive en solskinnshistorie selv... Gått ned 21,8 kg nå :) O' DU HERLIGE LAVKARBO!! |
Bare et spørsmål til dere som skriver at dere har gått på ketolyse i både ett, to og tre år. Er det ikke slik at boka anbefaler at man ikke er i ketose i mer enn seks måneder? Eller har jeg misforstått her?
|
Sitat:
Her finner du en annen, litt eldre, tråd om emnet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20200 |
Sitat:
Tusen, tusen takk alle dere som har inspirert meg til å klare dette. Jeg hadde neppe klart og gjennomført dette uten lavkarbo.no! Dere er supre, alle og én! Hva føler jeg nå? -Jeg føler meg mye mer glad, mye lettere til sinns, mye mer impulsiv og trygg på meg selv i alle settinger. -Jeg trener styrketrening 2 dager i uken, gjort dette hele veien. Jeg går tur av og til, fra 1-4 ganger i uken, ettersom jeg orker. Da går jeg på asfalt i bakker i 30 min, rask gang. - Jeg har drukkert cola zero hver dag, ca 3 liter, pluss 0,5 l vann. (Jeg vet at det er usunt å drikke zero...) - Jeg har spist det jeg har hatt lyst på, men hold meg innenfor ketosen så si hele tiden. Jeg har spist ca 100 g valnøtter hver dag, noe som er mye, men men... Jeg har spist gulrøtter av og til, eller grønnsaker som løk, purre, blomkål, brokkoli, chili, squash og salat-ting... - Prøvd å ikke spise for sent på kvelden til vanlig. - Spist mest middagsmat, men også lavkarbo-brød og knekkebrød de siste månedene. Det 2 første mnd, røret jeg ikke slikt. - Jeg koser meg med valnøtter, mørk sjokolade (noen biter) og pisket krem med tagatesse, jordbær, bringebær, cola zero. Har bakt 2 lavkarbo-kaker. LYKKE TIL DERE ANDRE. JEG SKAL FORTSETTE TIL JEG STUPER!! HEHE :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12. |