![]() |
Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
ja jeg spiser jo sunnere nå enn før.. Jeg spiste jo like mye fett før, bare jeg spiste karbohydrater i tilllegg.. Derfor jeg bare este ut, pga fett og karbohydrat sammen...!
Så istedet for biff, bearnaise og poteter, spiser jeg nå biff, brokkoli og bearnaise, for å sette det på spissen.. Er det verre altså? Ser ikke den jeg altså.. :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
http://www.uio.no/om/aktuelt/uio200/...011/norum.html
Disclaimer: IKKE les om du får utslett av argumenter mot lavkarbo som er så utafor alle mulige grenser du kan tenke deg... Du er herved advart. "Frisk med lavkarbo" på facebook (altså Hexeberg) informerer om debatt 25.oktober kl 19 på chateu neuf. Arrangeres av studenter. Spørs om alle lavkarboentusiaster bare bør holde seg unna, den debatten trenger ikke bli like sivilisert som den på NRK1 her om dagen... |
Denne ”Bærumsdietten” ødelegger for resten av verdens befolkning, det sulter folk der ute, mens vi spiser fra toppen av næringskjeden. Det er ressursmessig gærnt og produserer masse mengder Co2. Det er rett og slett uetisk, mener Kaare Norum.
fnis |
Disse metastudiene som Fedon Lindberg pratet om som viser at det ikke er noen sammenheng mellom høyere/lavere inntak av fett og hjerte/kar-sykdommer
Hvorfor ignoreres disse av Norum/Drevon osv ? |
Sitat:
|
Sitat:
Egentlig så er hun ikke verdt en tanke, men kanskje jeg forbrant en kalori ekstra ved å fyre meg opp :D |
Jeg liker virkelig ikke Kari Jaquesson jeg heller, må jeg innrømme. Det er faktisk nesten litt personlig, etter at hun sa til venninna mi, som har typ drømmekroppen over alle drømmekropper (veldig slank og ganske veltrent timeglass, smaaal midje etc) at hun burde gå ned i vekt fordi hun hadde så høy fettprosent, da hun for moro skyld prøvde en sånn vekt som måler fett/vann/muskler i kroppen på settet til Tjukkholmen, eller hva det het. Hun hadde en fettprosent på 25-26, om jeg ikke husker feil. Helt normalt, altså (normalen hos kvinner ligger på mellom 20 og 30). Makan. Tipper hun bare var misunnelig. :cool:
Og jeg har ikke tenkt å uttale meg om kroppen til KJ, hun er vel fin nok hun, men fin i kjeften kan man vel ikke si at hun er. Så derfor har jeg bare tenkt å ignorere alt hun publiserer og uttaler seg om. |
Men uttrykket "bortkasta" provoserer meg en smule.
Etter hva jeg anser, så er det man trives med aldri "bortkastet". Om jeg koser meg med og spise god og sunn mat og ikke støtter Toro eller brødprodusentene, hvordan kan det være "bortkastet"....?:confused: |
sikkert bortkastet at jeg har gått ned 30 kg og blitt mye friskere på alle måter også...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er ikke så rart at Kari er så sur og grinete når hun prøver å holde vekten ved å spise så lite.
|
Sitat:
|
Synes helt ærlig talt ikke det virker som at hun sliter så ille med kostholdet sitt;) Hun sliter mest med innstillinga si og mangelen på kunnskap om hvordan man motiverer folk for en varig endring.
|
Sitat:
Meeenn - som bootcamp-instruktør hadde hun nok vært helt rå. :D |
Sitat:
|
Hun snakker så mye dritt om slike feitinger som meg, så det er helt OK om hun ser her inne.
|
Jeg har kuttet kraftig ned på karbohydratene, men er i bunn og grunn enig med lavkarbokritikerne. Jeg har aldri tatt av så mye som jeg har gjort nå og bruker karbokuttene til å få et spark bak. Jeg har prøvd å kutte ned på sukker, hvetemel ol. før og bevege meg mer, men jeg holder ikke ut så lenge. Jeg er litt lat, må jeg innrømme, selv om det ikke er noe jeg er veldig stolt av. Spiser du mindre kalorier enn du bruker, så går du jo ned. Det går kanskje ikke så fort i starten og er en slitsom måte å gå ned. Jeg skulle ønske at jeg klarte å trene mye og spise bare grønt, men jeg er en godteelskende sofagris. Selvsagt finnes det folk som av helsemessige årsaker ikke går så fort ned i vekt uansett, men jeg tror at den største hindringen i å gå ned (for de fleste) er unnskyldninger, rett og slett. Mulig noen blir sure på meg nå, men jeg synes det er viktig å ikke pakke alt inn alltid.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |