![]() |
Sv: Lavkarbodebatt på NRK 1 i morgen torsdag 13. oktober kl 2130
Sitat:
|
Bra oppsummering... :D
"vi har blitt enige om at man må spise mer grønnsaker..." :D |
Dette var en flott debatt! Husker også godt hvordan Fedon slet i starten. Blir glad av dette! :heia:
|
NÅ må vel noen forstå at Statens Ernæringsråd må tas med en klype salt ?
|
Jeg husker debatten i fjor eller var det i forrifjor jeg... den var ekstremt mye mer aggressiv, Dag Viljen og Hexeberg ble angrepet om og om igjen... denne gangen var det MYE mer balansert fra lavkarbosiden, vi snakker ikke om det ekstreme lengre, men at hver en må finne SIN diett - (og vi må alle spise mer grønnsaker...) ;)
Synes dette var en god debatt som lavkarbo jeg. Synes nesten synd på Drevon som nå var alene om å være arrogant og nedlatende... Fornøyd! Nå natta straks for gamle damer (som meg selv) ;) |
Beste debatt ever!
Devon fikk så hatten passet og dama fra Nofima gjorde en utrolig dårlig debatt. Synd Fedon sa veldig mye bra ikveld :) |
Denne debatten må jeg ærlig innrømme at jeg grua meg litt for. Men dette er jo en hæææærlig debatt. Beste jeg har sett.
Glad nå ja |
Nå er jeg helt utslitt :eek: Dette var mer spennende enn den beste krim. Har tapet hele greia - og gleder meg allerede til å se det igjen. Som mange sier: En god debatt for en gangs skyld :D
|
Sitat:
|
Enig med dere andre her, Fedon var virkelig dyktig i denne debatten, og endelig fikk man en mer nyansert vinkling av det hele :heia:
Brødfjøla til venstre...ehhh....spise bacon med rømme på...bla bla. Eller nesten påstå at koftemannen bløffer....:nei: Hexeberg var også dyktigere enn jeg har hørt henne før, men jeg synes fortsatt eksempelet hennes med at hvis mettet fett var farlig ville det jo vært farlig å slanke seg er like underlig. Vet man hvor fettet blir av da? Forsvinner det inn i de indre organer før det forbrennes? |
Har ikke drevon sagt at lavkarbo er direkte livsfarlig? Og idag sa han at om det funker for deg så kjør på... Hmmm
|
Er jo pga slike som hu brødhue på hjørnet som gjør at folk spiser feil på lavkarbo. Merkelig at hun selv ikke innser at det skaper mer forvirring enn oppklaring
|
Sitat:
|
Bra debatt! Fedon vant sammen med Halstensen og Drevon og hun dama helt til venstre (fra Nofima?) tapte i mine øyne. Syns også Hexeberg var flink, jeg skjønte hva hun sa, men det gjorde ikke programlederen på alt.
Ble litt overrasket over at Drevon modererte seg der på slutten! Kanskje det er håp :-) |
. . .men han sa også at det ville senke levealderen på lang sikt . . . :nedfor:
Sludder og pølsevev, tror jeg. |
Dette var en skikkelig god debatt! Endelig! :) Jeg var litt redd for at Fedon skulle lange ut mot det han har begynt å kalle for ekstrem lavkarbo, men han var superdyktig! Sofie var superdyktig, og Kenn var helt rå. :heia: Jeg satt med haka på fjerde knappehull da han satte Drevon på plass. :lol:
|
Ser jo helt klart at disse ekspertene som skulle rakke ned på lavkarbo er stresset og desperate. De ser at dette glipper ut av hendene på dem og at forkjemperene for lavkarbo faktisk har gyldige og gode argumenter.
Spise bacon med rømme på!! desperat forsøk.. Her synes jeg helt klart at Fedon og Hexeberg var veldig flinke til å være saklige og ydmyke.. med trykk på ydmyk.. hvert menneske er forskjellig! Et stålende slag for lavkarbo det her, det tror jeg 90% av seerene kan si og, man skal være tydelig arrogant for å ikke se budskapet etter denne debatten!! Flott flott:D |
Hahaha, jeg kommer meg ikke inn på nettsida til nofima. Mange som er inne å sjekker hvem som representerte de?? Hun klarte iallefall å irritere meg noe grådig. Blikket til Hexeberg talte også for seg når "Nofima" serverte påstanden om "rømme på bacon"
|
Herlig! Go Fedon!
Er for øvrig mange i NRKs nyhetsredaksjon som går på lavkarbo, forteller venninner som jobber der :-) For synes også at programlederen var vennlig innstilt.. |
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke savnet Kari Jaquessons hyling og skriking om at man "trenger jo bare å spise mindre og trene mer". :lol:
|
Burde jo sende mail til nofima og høre hva dem sender ut. Rart det ikke leses litt på det man skal diskutere før man kommer. Hehe
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dette var jo kjempebra!!
For en merkelig type han Drevon er, det er første gangen jeg ser en debatt med ham. Han var jo så utrolig arrogant at jeg nesten ikke har hørt maken... Fedon, Hexenberg og Kenn var virkelig saklig og fikk virkelig frem hva lavkarbo er! :happy: |
Kommer i reprise på NRK2 i morgen kl 1400
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04. |