Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46335)

Rin 27-07-11 06:40

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

Nei, det finnes da ikke noe forbud mot å ha medbragt snacks på kino. :cool: Jeg har aldri hatt noen vane med masse snacks for kinofilm selv, pleier bare å ta med noen pastiller i tilfelle tørr munn, og evt en atkinsbar eller noen nøtter i tilfelle jeg faktisk blir sulten.

Tror det eneste jeg har brent meg litt på av matvarer var majones - jeg kjøpte den basert på rapsolje og tenkte det måtte jo være et fint valg, før jeg oppdaget at den har noe sånt som 5/6 kh per 100g, i motsetning til den "vanlige", som har 2. (Og så er det seff ideelt å lage den selv istedet, men verden er ikke alltid ideell, altså :cool:)

Peppa Gris 27-07-11 09:29

Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

Cherry 27-07-11 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1168455)
-Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker.
Ikke spis kokt potet!

Mehh...koker poteten jeg, avkjøler den og varmer den opp igjen, som regel stekt. Oppvarma potet har en GI på 23, noe som for meg er absolutt akseptabelt ;)

Om man finteller karbohydratene, pass opp for avocadoen og kjøp HASS avocado som bare har 0,5 karber eller noe sånn og 198 kalorier, istede for den andre som har sånn...4(??) karber og 498 kalorier.

Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

Carisma 27-07-11 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1168980)
Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

Og sukker!

Raspet ost innholdet ofte karbohydrater. Sjekk varedeklarasjonen!

Petra71 27-07-11 19:22

Jeg spiste burger på Peppes og gikk ut av ketose!!!
Selvfølgelig uten brød.
:(

Jabba 27-07-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1168834)
Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

Ja - og 25 gram er utrooooooolig lite......

nøtta 27-07-11 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1168834)

herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt :rolleyes: for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden :)

Peppa Gris 27-07-11 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 1169203)
herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt :rolleyes: for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden :)

Du får holde deg til 25 gram da :p

Silversun 27-07-11 22:18

Jeg trodde også at crabsticks, og lobnobs, var fine å ha som pålegg på lavkabobrød, men den gang ei!

slankepia 27-07-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1167734)
Nei. De ekstreme lavkarbodiettene egner seg i aller høyeste grad best for folk med vesentlig overvekt, 15+ kg f.eks.

Altså jeg skal ikke ned mye, skal ned rundt 8 - 7 kilo om det lar seg gjøre. Går på atkins og på induksjonen har jeg gått ned 4 kilo :-)

Megvel 27-07-11 23:46

Hvorfor i alle dager er ikke tacosalat lavkarbo? Man bruker bare sin egen hjemmelagete krydderblanding!!!

nøtta 27-07-11 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1169204)
Du får holde deg til 25 gram da :p

hehe ja, ha det på creme frech med litt søtning og kanel, evt bær og nøtter :) ikke det værste produktet da :cool:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.