Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   I love atkins sjokoladebar! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44620)

mio87 29-05-11 22:20

Sv: I love atkins sjokoladebar!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1122352)
Nei, jeg er nå uansett glad på vegne av dem som har funnet en sukkerfri sjokolade de kan spise uten å bli dårlig i magen av - om det så er Sjokoladeprinsen, Cloetta, Atkins, Cavalier eller Sukkerfritt. ;)

signerer! man finner jo det som passer en best, gjelder vel det meste igrunn, men spesielt godt når man endrer kosthold så drastisk og ihvertfall ha NOE som kos:) atkins er best, ingen protest! neida, men det er bare den jeg ikke får magevondt av:)

Carisma 30-05-11 00:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iza (Innlegg 1122320)
Vet at noen styrer unna ALT når de går på lavkarbo men for meg blir det som å vente på en sprekk.

Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.

mio87 30-05-11 00:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1122980)
Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.

Vil tro det er ganske individuelt det også.. Får jeg søtsug aå blir det ofte en atkins,men noe mer enn det trenger jeg ikke - da er søtsuget tilfredsstilt.

Julie 30-05-11 03:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1122980)

Da må det være noe feil med meg, for jeg har som regel søtsug selv om jeg spiser ren og fin mat (i flere uker i strekk, altså). ;)

(Men så har vel mamma påpekt flere ganger at det nok er en feilkobling et eller annet sted oppi hodet... :rolleyes: :p)

Lillemy71 30-05-11 07:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1122995)
Da må det være noe feil med meg, for jeg har som regel søtsug selv om jeg spiser ren og fin mat (i flere uker i strekk, altså). ;)

(Men så har vel mamma påpekt flere ganger at det nok er en feilkobling et eller annet sted oppi hodet... :rolleyes: :p)

Det samma gjelder for meg. Jeg spiste streng Skaldeman (fakir) i rundt 8 uker, Brukte ingen form for søtning og spiste mer enn nok fett. Jeg hadde søtsug og syntes det var en lettelse da jeg sluttet med dette opplegget og kunne spise søte ting igne som atkins eller pisket krem med stevia.

Vi er alle forskjellige og alle opplever det å følge lavkarbo/ketogen kost helt forskjellig, det finnes ingen fasit.

heidia79 30-05-11 08:56

er det virkelig 17 KH i en sånn Atkins bar???:eek::eek: ( jeg er i ketose :))

Tami 30-05-11 09:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av heidia79 (Innlegg 1123145)
er det virkelig 17 KH i en sånn Atkins bar???:eek::eek: ( jeg er i ketose :))

Nei, nei,... jeg skrev ikke 17 gram kh, men 17 gram protein :D jeg er også i ketose hver dag.

I Atkins Advantage Chocolate Chip granola bar som veier 48 gram, er det 17 gram protein og 3 gram kh.

I Atkins Day Break Chocolate Chip Crisp som veier 37 gram, er det 12 gram protein og 2,1 gram kh.

NB! Disse to barene smaker helt likt :)

manebane 30-05-11 10:58

Har hatt null problemer med å holde meg unna søte fristelser siden jeg begynte på lavkarbo. Men hver gang jeg ser en tråd som handler om sjokolade så må jeg bare inn å lese. Og da blir jeg fysen da!
Og i dag gikk jeg faktisk inn på iherb for å se på disse sjokoladen...nam nam :)

Skulle ikke vært lov å skrive ordet "sjokolade" her inne! ;)

*sikle sikle*

heidia79 30-05-11 11:28

:eek:Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette...jeg har en Atkins Chocolate Decadense bar her og på den står det :pr 60 gr(altså en bar) karbohydrater 17,9g. herav sukkerarter 1g herav sukkeralkoholer/varavpolyoer 15,9 g. HVA BETYR DETTE?? Er det 17,9 gr KH i min bar eller er det 1? Hva er net carbs???:eek::eek::eek:

Gerd 30-05-11 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av heidia79 (Innlegg 1123327)
:eek:Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette...jeg har en Atkins Chocolate Decadense bar her og på den står det :pr 60 gr(altså en bar) karbohydrater 17,9g. herav sukkerarter 1g herav sukkeralkoholer/varavpolyoer 15,9 g. HVA BETYR DETTE?? Er det 17,9 gr KH i min bar eller er det 1? Hva er net carbs???:eek::eek::eek:

net karbs er de karbene du skal telle :ja:

I disse er det 2 gram tellende karber. 1 fra sukker og 1 fra noe stivelse :ja:

heidia79 30-05-11 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1123337)
net karbs er de karbene du skal telle :ja:

I disse er det 2 gram tellende karber. 1 fra sukker og 1 fra noe stivelse :ja:

TUSEN TAKK!! da er lørdags godisen min lovlig da gitt!! he he :D

Cyan 30-05-11 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manebane (Innlegg 1123287)

Skulle ikke vært lov å skrive ordet "sjokolade" her inne! ;)

Sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade :p

Jabba 30-05-11 13:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1123358)
Sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade-sjokolade :p

*ler*

manebane 30-05-11 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1123358)

Og der falt jeg utfor stupet og fortærte alt jeg kom over av sjokolade...
Slemminger :(

;)

Annne 31-05-11 13:41

manebane: Du må ikke ha sånt tilgjengelig vet du.. Hvis jeg har sjokolade innen 50 meter fra meg, så har jeg plutselig ikke det lenger, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Tommeline 31-05-11 20:05

Nam, idag fikk jeg en pakke med Atkins caramel nut chew i posten fra iherb, å himmel den var god. De skal jeg ha mer av ja :D Men fikk jo lyst på en til da, de var gode, farlig gode. Litt små dog, synes jeg ;)

Har også smakt Atkins Caramel chocolate peanut nougat, men den var ikke så god som den første, men god den å.

Er det sånn at Endulge barene er endel mindre enn Advantage? Mine er det.

mio87 31-05-11 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tommeline (Innlegg 1125240)
Nam, idag fikk jeg en pakke med Atkins caramel nut chew i posten fra iherb, å himmel den var god. De skal jeg ha mer av ja :D Men fikk jo lyst på en til da, de var gode, farlig gode. Litt små dog, synes jeg ;)

Har også smakt Atkins Caramel chocolate peanut nougat, men den var ikke så god som den første, men god den å.

Er det sånn at Endulge barene er endel mindre enn Advantage? Mine er det.

jeg er ikke sikker, men det står på siden hos iherb hvor mye de veier.. de man får kjøpt her i norge veier vel 60 gram:) det er forskjell på vekta ja.. jeg ble også litt sånn: oi, med en gang:P

Bokhylle 20-07-11 13:30

Jeg synes at Advantage Chocolate Decadence-barene er ufattelig gode :)

Men, jeg trodde at de var måltidserstattere. Ser nå her i denne tråden at de ikke er det, men kun snop som i tillegg ikke inneholder noe som helst fornuftig næring. Stemmer virkelig dette? Trodde de var laget for å være f.eks. frokost eller mellommåltider jeg.

Regnet jo med at de ikke var det sunneste man kunne få i seg pga mange rare og kunstige ingredienser, men likevel. De er jo så gode, og jeg er så ny på dette med lavkarbo og jeg falt litt for denne enkle løsningen :p

Jaja, får heller bruke dem som godteri da...

tinamejo 21-07-11 20:36

Jeg handler nesten automatisk sånne Atkinsbarer når jeg er på butikken. Kjøpte en sånn decadence-greie på kinsarvik - den med sånne lyse striper på - og jeg tror jammen ta meg det er den beste sjokoladen ever!? Jeg sprakk og åt opp alle sammen på to dager, var dritvanskelig å holde seg.. Dermed var jeg ute av ketose igjen og, for de er ganske karbfulle..
Men ja, heller disse barene enn noe høykarbogreier.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.